Постанова
від 17.07.2014 по справі 813/4493/14
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД79018,  м. Львів,  вул. Чоловського,  2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И 17 липня 2014 року                                                                                 № 813/4493/14 о 10 год., 10 хв.                                                                                                          м. Львів           Львівський окружний адміністративний суд, суддя Гавдик З.В. розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Територіального управління Держгірпромнагляду у Львівській області до Виробничо-торгівельна фірма «Опір» Трускавецької міської асоціації інвалідів Львівської обласної асоціації інвалідів Всеукраїнської організації інвалідів України про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду Територіальне управління Держгірпромнагляду у Львівській області звернулося до Львівського окружного адміністративного суду із вищевказаним адміністративним позовом. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за результатами проведеної планової перевірки дотримання вимог нормативно – правових актів з охорони праці та промислової безпеки на предмет стану охорони праці, промислової безпеки, якою виявлені факти порушення вимог чинних нормативно – правових актів з охорони праці (охорони надр), які створюють загрозу життю працівників. У зв'язку з чим є передбачені законом підстави для застосування заходів реагування у сфері державного нагляду. 27.06.2014 року відкрито скорочене провадження в адміністративній справі та запропоновано відповідачу у десятиденний строк з дня одержання ухвали подати заперечення проти позову та необхідні документи або заяву про визнання позову. Відповідач належним чином повідомлений про розгляд справи в порядку скороченого провадження, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення за № 1487487, однак у зазначений в ухвалі строк відповідач заперечень на адміністративний позов або заяви про визнання позову не подав. Безпосередньо, всебічно, повно та об'єктивно дослідивши наявні у справі докази, давши їм оцінку, суд встановив: 11.06.2014 року посадовою особою позивача на підставі повідомлення про проведення планової перевірки виробничих об'єктів за № 9/287 від 18.05.2014 року та згідно направлення на проведення перевірки за № 9/411 від 02.06.2014 року проведено планову перевірку дотримання вимог нормативно – правових актів з охорони праці та промислової безпеки відповідача. За результатами проведеної перевірки складено акт № 9-13/24. В ході проведеної перевірки дотримання вимог нормативно – правових актів з охорони праці та промислової безпеки, встановлено порушення, а саме: 1) Не отримано дозвіл позивача на експлуатаціію устаткування підвищеної небезпеки ТП-10/6/0,4 кВ, та на виконання робіт в діючих елелктроустановках, що є порушенням постанови КМ України  від 26.10.2011 року за № 1107, додаток 3 п. 15, додаток 2 п. 12;   2) Керівник підприємства не забезпечив енергослужбу достатньою кількістю електротехнічних працівників (відсутня особа відповідальна за електрогосподарство, відсутні електромонтери), що є порушенням  п. 1.3.1. Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, НПАОП 40.1.-1.21-98; 3) Не забзпечено проведення профілактичних випробувань електроустановок  ТП-6/0,4 кВ згідно з правилами і нормами  (ПТЕ), що є порушенням п. 1.3.1 Правил безпечнрої експлуатації електроустановок споживачів, НПАОП 40.1.-1.21-98; 4) Не забезпечено відповідно до норм комплектування усіма необхідними засобами захисту від дії електричного струму, що є порушенням п. 4.2.5., п. 4.2.9. додаток № 2 НПАОП 40.1-1.07-01. Спірні правовідносини регулюються Конституцією України, Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» № 877-V від 05.04.2007 року із змінами і доповненнями, Законом України «Про охорону праці» № 2694 від 14.10.1992 року із змінами і доповненнями, Кодексом адміністративного судочинства України. Згідно ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Згідно ст. 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища. Згідно ч. 5 ст. 4 цього ж Закону, повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом. Якщо законом передбачено, що обґрунтованість вжиття органом державного нагляду (контролю) заходів реагування має бути підтверджена судом, орган державного нагляду (контролю) звертається до адміністративного суду з адміністративним позовом не пізніше наступного робочого дня з дня видання (прийняття) відповідного розпорядчого документа. Згідно ст. 7 цього ж Закону, на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У випадках, передбачених законом, орган державного нагляду (контролю) також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом. Згідно ст. 4 Закону України «Про охорону праці», державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі, на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці. Стаття 70 КАС України встановлює правила належності доказів, які визначають об'єктивну можливість доказу підтверджувати обставину, що має значення для вирішення справи, а також правила допустимості доказів, що визначають легітимну можливість конкретного доказу підтверджувати певну обставину у справі. Предметом доказування, згідно з ч. 1 ст. 138 КАС України, є обставини (факти), якими  обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі. Судом враховуються обґрунтування позивачем позовних вимог, оскільки проведеною перевіркою встановлено факт порушення відповідачем нормативно – правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю працівників, що є порушенням вимог чинного законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки. Вказані обставини є достатніми підставами для зупинення виконання робіт в діючих електроустановках та експлуатацію обладнання ТП-6/0.4 кВ (диспетчерській № 772) до усунення зазначених вище порушень в повному обсязі. Відповідач, жодних належних та допустимих доказів щодо спростування чи усунення виявлених порушень зазначених в акті перевірки, або заперечень на позовні вимог суду не надав. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.     Згідно ст. 49, 70 КАС України, сторони зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами, а відтак зобов'язані обґрунтовувати належність та допустимість доказів для підтвердження своїх вимог або заперечень. Таким чином, позовні вимоги позивача до відповідача про застосування заходів реагування під час здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, підлягають задоволенню повністю. Згідно ч. 2 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз. Керуючись ст.ст. 69, 70, 159-163, 167, 183-2, 256 КАС України, суд -                                         В И Р І Ш И В:             1.   Адміністративний позов задоволити повністю. 2. Зупинити виконання робіт в діючих електроустановках та експлуатацію обладнання ТП-6/0.4 кВ (диспетчерській № 772). 3. Зобов'язати Виробничо-торгівельну фірму «Опір» Трускавецької міської асоціації інвалідів Львівської обласної асоціації інвалідів Всеукраїнської організації інвалідів України, виконати постанову негайно. 4. Стягнути з Держаного бюджету України на користь Територіального управління Держгірпромнагляду у Львівській області (ЄДРПОУ 38008247, вул. Міцкевича, 8, м. Львів 79000) 73,08 грн. судового збору. Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку.           Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.            Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.            Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною. У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.            Постанова суду першої інстанції може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду.            Згідно ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.            Якщо суб'єкта владних повноважень було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.              Постанова суду першої інстанції, набирає законної сили у порядку та строки згідно ст. 254 КАС України.            Постанова складена у повному обсязі 17.07.2014 року.            Суддя                                                                                                               Гавдик З.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.07.2014
Оприлюднено29.08.2014
Номер документу40260830
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/4493/14

Постанова від 17.07.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 27.06.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні