ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 819/1441/14-a
"19" серпня 2014 р. м. Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі:
головуючого судді Баб'юка П.М. при секретарі судового засідання Сердюку А.Г.,
за участю: прокурора Свачія М.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі адміністративну справу за адміністративним позовом Прокурора Шумського району Тернопільської області до Шумської районної ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Прокурор Шумського району Тернопільської області звернувся до суду з адміністративним позовом до Шумської районної ради Тернопільської області (надалі відповідач) про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії.
В обґрунтування заявлених вимог посилається на те, що проведеною прокуратурою Шумського району перевіркою встановлено, що Шумська районна виборча комісія призначила проміжні вибори депутата Шумської районної ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 9 на 01 червня 2014 року. Однак, 25 квітня 2014 року Шумська районна виборча комісія визнала неможливим проведення голосування. Однією із підстав для прийняття рішення стало те, що Шумська районна рада в порушення ч. 1 ст. 60 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» відмовилась здійснювати фінансування проміжних виборів депутата Шумської районної ради в Жолобківському одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 9.
З метою усунення зазначеного порушення, 20 травня 2014 року прокурором Шумського району внесено подання голові Шумської районної ради (для винесення на розгляд сесії) про усунення порушень вимог чинного законодавства, причин та умов, що їм сприяють. У поданні прокурор вимагав розглянути подання та вжити заходів до усунення виявлених порушень законодавства, причин та умов, що сприяли їх вчиненню; вирішити питання про передбачення коштів у місцевому бюджеті для фінансування підготовки та проведення проміжних виборів депутата Шумської районної ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 9.
Однак, 16 липня 2014 року листом Шумської районної ради прокуратуру Шумського району повідомлено про те, що 10 липня 2014 року не відбулась сесія Шумської районної ради і тому не має можливості вирішити питання фінансування виборчого процесу. Тобто, Шумська районна рада 10 липня 2014 року відхилила подання прокурора району.
На підставі вищенаведеного, прокурор просить визнати протиправною бездіяльність Шумської районної ради при вирішенні питання про передбачення коштів у місцевому бюджеті для фінансування підготовки та проведення проміжних виборів депутата Шумської районної ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі №9 та зобов'язати Шумську районну раду передбачити кошти у місцевому бюджеті для фінансування підготовки та проведення проміжних виборів депутата Шумської районної ради у вказаному виборчому окрузі.
В судовому засіданні прокурор позовні вимоги підтримав, надавши пояснення аналогічні викладеним в позовній заяві, просив позов задовольнити.
Відповідач в судове засідання не з'явився, подавши письмове заперечення, в якому просив в задоволенні позову відмовити та зазначив, що в постанові Шумської районної виборчої комісії від 06.06.2014 року № 74 «Про визнання повторних виборів депутата Шумської районної ради Тернопільської області в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі №9 01.06.2014 року такими, що не відбулися» зазначено, що на день проведення голосування кандидати в депутати у відповідному виборчому окрузі не були зареєстровані, тому Шумська районна виборча комісія має підстави прийняти рішення про визнання виборів такими, що не відбулися.
Повторні вибори, які були заплановані на 10 серпня 2014 року постановою виборчої комісії від 22 липня 2014 року № 79 також визнані такими, що не відбулися, оскільки, станом на 16 липня 2014 року (останній день подання документів для реєстрації кандидатів у депутати) не надійшло жодної заяви від кандидатів у депутати Шумської районної ради в Жолобківському одномандатному мажоритарному виборчому округу № 9. Таким чином, вважають, що виділяти кошти на вибори недоцільно.
Заслухавши пояснення прокурора, дослідивши докази по справі, з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, суд вважає, що позов підлягає до часткового задоволення з наступних підстав.
Проведеною перевіркою Прокуратурою Шумського району дотримання Шумською районною радою вимог виборчого законодавства встановлено, що Шумська районна виборча комісії своєю постановою від 07.04.2014 № 66 призначила проміжні вибори депутата з Шумської районної ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 9 на 01 червня 2014 року.
17 квітня 2014 року Шумська районна державна адміністрація звернулась до Шумської районної ради із листом № 5-9/02-595 із пропозицією внести зміни до районного бюджету на 2014 рік. У вказаному листі Шумська районна державна адміністрація пропонувала спрямувати на забезпечення проведення проміжних виборів депутата Шумської районної ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 9 кошти районного бюджету в сумі 35400,0 грн. До листа було додано відповідний проект рішення Шумської районної ради.
Документи, які надані Шумською районною державною адміністрацією Шумській районній раді, 23 квітня 2014 року попередньо розглянуті на профільній комісії Шумської районної ради з питань соціально-економічного розвитку, фінансів, бюджету та торгівлі. За результатами розгляду питання, постійна профільна комісія Шумської районної ради на своєму засіданні рекомендувала сесії районної ради не виділяти кошти на забезпечення виборчого процесу проміжних виборів депутата Шумської районної ради в Жолобківському одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 9, в зв'язку із складною ситуацією в державі.
Враховуючи вказане рішення Шумської районної ради, 25 квітня 2014 року Шумська районна виборча комісія своєю постановою № 70 визнала неможливим проведення голосування у день повторних виборів депутата Шумської районної ради Тернопільської області в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 9 01 червня 2014 року. Однією із підстав для прийняття рішення стало те, що Шумська районна рада відмовилась здійснювати фінансування проміжних виборів депутата Шумської районної ради в Жолобківському одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 9.
20 травня 2014 року прокурором Шумського району внесено подання голові Шумської районної ради Грушку В.Г. (для винесення на розгляд сесії) про усунення порушень вимог чинного законодавства, причин та умов, що їм сприяють. У поданні прокурор вимагав розглянути подання та вжити заходів до усунення виявлених порушень законодавства, причин та умов, що сприяли їх вчиненню; вирішити питання про передбачення коштів у місцевому бюджеті для фінансування підготовки та проведення проміжних виборів депутата Шумської районної ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 9.
01 липня 2014 року на адресу прокуратури Шумського району поступив лист від Шумської районної ради від 18.06.2014 № 162/03-11 про те, що питання фінансування підготовки та проведення проміжних виборів депутата Шумської районної ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 9 буде розглянуто на черговій 35 сесії районної ради, яка відбудеться 10 липня 2014 року.
16 липня 2014 року на адресу прокуратури Шумського району поступив лист від Шумської районної ради від 16 липня 2014 року № 188/03-11 про те, що 10 липня 2014 року не відбулась сесія Шумської районної ради і тому не має можливості вирішити питання фінансування виборчого процесу.
Згідно ч. 1 ст. 60 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів», бюджетні витрати на підготовку і проведення місцевих виборів здійснюються за рахунок коштів Державного бюджету України, передбачених на здійснення Центральною виборчою комісією керівництва та управління у сфері проведення виборів та референдумів, коштів відповідного місцевого бюджету, отриманих як цільова субвенція з Державного бюджету України, коштів відповідних місцевих бюджетів (далі - кошти бюджету, що виділені на підготовку і проведення місцевих виборів).
Витрати на підготовку і проведення чергових, позачергових та перших місцевих виборів здійснюються за рахунок коштів Державного бюджету України, передбачених на здійснення Центральною виборчою комісією керівництва та управління у сфері проведення виборів та референдумів, коштів відповідного місцевого бюджету, отриманих як цільова субвенція з Державного бюджету України, а також коштів власних виборчих фондів місцевих організацій партій, кандидати в депутати від яких зареєстровані у багатомандатних виборчих округах, кандидатів у депутати в одномандатних, одномандатних мажоритарних виборчих округах, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.
Усі інші види місцевих виборів проводяться за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів та коштів власних виборчих фондів місцевих організацій партій, кандидатів у депутати в одномандатних, одномандатних мажоритарних виборчих округах, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.
За змістом пункту 3 частини першої статті 7 Бюджетного кодексу України місцеві бюджети є самостійними.
Згідно розпорядження голови Шумської районної державної адміністрації від 17.04.2014 № 111-од «Про схвалення проекту змін до районного бюджету на 2014 рік» та висновку фінансового управління районної державної адміністрації щодо залишку коштів районного бюджету станом на 16.04.2014 від 17.04.2014 № 01-13/1-240, вільний залишок коштів загального фонду районного бюджету, що може бути використаний відповідно до Бюджетного кодексу України та Закону України «Про державний бюджет України на 2014 рік» становить 148392,85 грн. А відтак на час розгляду звернення Шумської районної виборчої комісії в квітні 2014 року у районному бюджеті була наявна сума (35400,0 грн.), яку необхідно скерувати для проведення виборів.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.3 ст.2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на Відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що вимоги прокурора в частині зобов'язання Шумської районної ради передбачити кошти у місцевому бюджеті для фінансування підготовки та проведення проміжних виборів депутата Шумської районної ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 9 є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, а отже підлягають до задоволення.
Позовні вимоги в частині визнання неправомірною бездіяльності Шумської районної ради при вирішенні питання про передбачення коштів у місцевому бюджеті для фінансування підготовки та проведення проміжних виборів депутата Шумської районної ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 9 до задоволення не підлягають, оскільки як встановлено судом, відповідачем вживались заходи щодо призначення сесії ради, а вказане питання було включено до порядку денного, проте, засідання не відбулось і рішення не прийнято не з вини відповідача.
Враховуючи викладене, заявлений прокурором позов підлягає до задоволення частково.
Керуючись ст.ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити частково.
2. Зобов'язати Шумську районну раду Тернопільської області (і.к.21135939) передбачити кошти у місцевому бюджеті для фінансування підготовки та проведення проміжних виборів депутата Шумської районної ради Тернопільської області в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі №9.
3. В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Баб'юк П.М.
копія вірна
Суддя Баб'юк П.М.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.08.2014 |
Оприлюднено | 01.09.2014 |
Номер документу | 40267902 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баб'юк П.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні