ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ Справа № 817/2133/14 18 серпня 2014 року м. Рівне Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Кравчук Т.О., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м.Рівне до Товариства з обмеженою відповідальністю компанії "Житло-Сервіс" простягнення заборгованості за внесками на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, ВСТАНОВИВ : До Рівненського окружного адміністративного суду звернулось Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у місті Рівне з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю компанії "Житло-сервіс" про стягнення заборгованості за внесками на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, в сумі 205,60 грн. та пені у сумі 466,08 грн., на загальну суму 671,68 грн. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що перевіркою правильності нарахування, повноти і своєчасності перерахування страхових внесків та витрачання коштів Фонду виявлено збільшення недоїмки за страховими внесками, а також нараховано пеню за порушення сплати страхових внесків на загальну суму недоїмки. У зв'язку з цим позивач звернувся до суду про стягнення заборгованості у судовому порядку. Ухвалою від 04.08.2014 року судом відкрито провадження у адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та призначено судовий розгляд справи на 18.08.2014 року. Про дату, час та місце судового розгляду сторони були повідомлені належним чином. У призначений день і час сторони до суду не з'явились: позивач надіслав до суду клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження; відповідач до суду не з'явився, про причини неявки суд не повідомив. За таких обставин суд, на підставі частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з ухвалою від 18.06.2014 року постановив про розгляд справи за відсутності представників сторін в порядку письмового провадження. Відповідач заперечень проти позову, будь-яких пояснень, заяв чи клопотань до суду не надіслав. Таким чином, справа розглядалась судом за наявними в ній матеріалами і доказами. Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з таких підстав. Товариство з обмеженою відповідальністю компанія "Житло-сервіс" є юридичною особою, що зареєстрована 19.05.1997 року Рівненською районною державною адміністрацією, як платник внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань перебуває на обліку у Відділенні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у місті Рівне. У липні 2014 року посадовими особами відповідача проведено перевірку позивача щодо правильності нарахування, повноти і своєчасності перерахування страхових внесків до Фонду та їх витрачання за період 01.01.2011 року по 30.06.2014 року (акт від 09.07.2014 року №198). У результаті перевірки виявлено заборгованість зі сплати страхових внесків у сумі 1850,46 грн., у тому числі: 1264,52 грн. – недоїмка; 585,94 грн. – несплачена пеня. Крім того, за виявленими фактами порушення сплати страхових внесків нараховано пеню у сумі 466,08 грн. Як вбачається з висновків акту перевірки, за результатами перевірки було виявлено, що заборговану заробітну плату за період з 01.01.2006 року до 31.12.2010 року було виплачено повністю, у зв'язку з чим недоїмка збільшилась на суму 205,60 грн. На загальну суму недоїмки 1264,52 грн. було нараховано пені в розмірі 466,08 грн. Разом з тим, постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 13.08.2008 року у справі №2-а-2903/08 присуджено до стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю компанії "Житло-Сервіс" недоїмки зі сплати страхових внесків в сумі 472,37 грн., та постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 30.03.2012 року у справі №2а/1770/1067/2012 присуджено до стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю компанії "Житло-Сервіс" недоїмки зі сплати страхових внесків в сумі 586,55 грн. та пені в сумі 585,94 грн. Відтак, сума заборгованості зі сплати страхових внесків, що заявлена до стягнення з відповідача за даним позовом, за вирахуванням недоїмки та суми пені, стягнутої згідно постанови Рівненського окружного адміністративного суду від 13.08.2008 року та постанови Рівненського окружного адміністративного суду від 30.03.2012 року та з урахуванням нарахованої пені за виявленими фактами порушення сплати страхових внесків у сумі 466,08 грн. складає у загальній сумі 671,68 грн. (1850,46 грн. - 472,37 грн. - 586,55 грн. - 585,94 грн. + 466,08 грн. = 671,68 грн.). На момент розгляду справи судом заборгованість перед Відділенням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у м. Рівне за недоїмкою в сумі 205,60 грн. та по пені у сумі 466,08 грн. відповідачем не погашено. Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з такого. За статтею 1 Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 14.01.1998 року №16/98-ВР (далі - Основи) загальнообов'язкове державне соціальне страхування - це система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає надання соціального захисту, що включає матеріальне забезпечення громадян у разі хвороби, повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом, за рахунок грошових фондів, що формуються шляхом сплати страхових внесків власником або уповноваженим ним органом (далі - роботодавець), громадянами, а також бюджетних та інших джерел, передбачених законом. Страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, відповідно до статті 4 Основ, є видом загальнообов'язкового державного соціального страхування. Відповідно до статті 14 Основ страхові фонди є органами, які здійснюють керівництво та управління окремими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування, провадять акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечують фінансування виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням та здійснюють інші функції згідно з затвердженими статутами. Статтею 6 Закону України від 23.09.1999 року №1105-XIV "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" встановлено, що суб'єктами страхування від нещасного випадку є застраховані громадяни, а в окремих випадках - члени їх сімей та інші особи, страхувальники та страховик. Застрахованою є фізична особа, на користь якої здійснюється страхування (працівник); страхувальниками є роботодавці, а в окремих випадках - застраховані особи; страховик - Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, робочим органом якого згідно з статтею 18 Закону є відділення виконавчої дирекції Фонду. Відповідно до частини першої статті 15 Закону України від 23.09.1999 року №1105-XIV "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" Фонд є некомерційною самоврядною організацією, але відносини, що виникають між застрахованими особами, страхувальниками і страховиком, мають усі ознаки публічно-правових, а тому мають розглядатися в порядку адміністративного судочинства. Фонд у цих відносинах, хоча і не є органом державної влади, але здійснює управлінські функції на виконання делегованих владних повноважень. Частиною п'ятою статті 21 Основ (у редакції, що діяла до 01.01.2011 року) обов'язок сплачувати внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійних захворювань покладався виключно на роботодавця. Крім того, частиною другою статті 45 Закону України від 23.09.1999 року №1105-XIV "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" (у редакції, що діяла до 01.01.2011 року) було встановлено, що роботодавець як страхувальник зобов'язаний своєчасно та повністю сплачувати в установленому порядку страхові внески до Фонду. До 1 січня 2011 року порядок здійснення платежів і резервування коштів, строки сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування визначаються законами України з окремих видів загальнообов'язкового державного соціального страхування (стаття 22 Основ). Частиною шостою статті 47 Закону України від 23.09.1999 року №1105-XIV "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" (у редакції, що діяла до 01.01.2011 року) визначено, що страхові внески є цільовим загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом. Відповідно до статті 1 Закону України від 11.01.2001 року №2213-III "Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування" (у редакції, що діяла до 01.01.2011 року), статті 45 Закону України від 23.09.1999 року №1105-XIV "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" (у редакції, що діяла до 01.01.2011 року) відповідач зобов'язаний щомісячно сплачувати до Фонду соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійних захворювань страхові внески. Відповідно до пункту 7 розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 08.07.2010 року №2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється. Наявність у відповідача заборгованості за страховими внесками до Фонду підтверджується актом перевірки та додатком 2 (співставлення фактично сплачених страхових внесків з розрахунковими сумами). На час розгляду справи та винесення рішення по суті заявлених позовних вимог доказів про сплату зазначеної суми відповідачем не надано, як не надано заперечень проти позовних вимог. За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог, та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі. Відповідно до частини другої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз. Позивач не надав суду доказів понесення ним яких-небудь судових витрат, тому такі витрати стягненню з відповідача не підлягають. Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159 - 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов задовольнити. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю компанії "Житло-Сервіс" (інд. код 24170646) на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у м.Рівне недоїмку зі сплати страхових внесків в сумі 205,60 грн. та пеню в сумі 466,08 грн., всього на суму 671,68 (шістсот сімдесят одна гривня 68 коп.). Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга на постанову суду подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Суддя Кравчук Т.О. Постанова не набрала законної сили Згідно з оригіналом Помічник судді Приходько О.Г.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.08.2014 |
Оприлюднено | 01.09.2014 |
Номер документу | 40268188 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Кравчук Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні