Постанова
від 21.08.2014 по справі 821/2988/14
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 серпня 2014 р.м. ХерсонСправа № 821/2988/14

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Василяки Д.К.,

при секретарі: Івлевій В.О., за участю представника позивача Гусак Ю.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державного санітарного лікаря Голопристанського району Херсонської області Квітковського Володимира Вікторовича до Товариства з обмеженою відповідальністю "Варяг-2012" про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),

встановив:

Державний санітарний лікар Голопристанського району Херсонської області Квітковський Володимир Вікторович (далі по тексту - позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Варяг-2012" (далі по тексту - ТОВ "Варяг-2012" або відповідач) про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Голопристанським районним Відділом Головного управління Держсанепідслужби у Херсонській області проведена позапланова перевірка пляжу загального користування у с. 3алізний Порт.

За наслідками перевірки складено акт та встановлено, що у с. Залізний Порт пляжна зона загального користування протяжністю закріплена за TOB «Варяг - 2012» (ФОП ОСОБА_3) та КПП «Світанок». Згідно з договором оренди земельної ділянки ФОП ОСОБА_3 передано в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення, землю рекреаційного призначення площею 5.0384 га. терміном використання на 10 років. Згідно з додатковою угодою від 13.06.29013 р., термін дії угоди продовжено до 25.04.2032 року.

Відповідно до договору, земельна ділянка передається в оренду для обслуговування пляжної зони, в тому числі для надання супутніх послуг у вигляді роздрібної торгівлі продовольчими та непродовольчими товарами. TOB «Варяг - 2012» отримано паспорти прив'язки 13 об'єктів торгівлі та громадського харчування, які розташовані в пляжній зоні. Паспорти прив'язки тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності видані керівником органу з питань містобудування та архітектури районної держадміністрації з терміном дії до 25 квітня 2015 року. У межах пляжної зони забороняється будівництво будь-яких споруд окрім тіньових навісів, кабін для перевдягання, питних фонтанчиків, урн для збирання побутових відходів, душових, туалетів. Оскільки відповідачем порушено дані вимоги, тому позивач просить застосувати заходи реагування сфері державного нагляду до ТОВ «Варяг-2012».

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив задовольнити їх в повному обсязі.

Представник відповідача до суду не з'явився. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. Відповідач надав до суду заперечення відповідно до якого просить в задоволенні позову відмовити. Заперечення обґрунтовані тим, що ст. 90 Водного кодексу передбачено, що у межах пляжної зони прибережних захисних смуг дійсно забороняється будівництво будь-яких споруд, крім гідротехнічних, гідрометричних та лінійних, але розміщення малих архітектурних норм не заборонено. Користування пляжною зоною у межах прибережної захисної смуги морів здійснюється відповідачем на підставі договору оренди земельної ділянки від 25.04.2005 року області з дотриманням вимог щодо охорони морського середовища, прибережної захисної смуги від забруднення та засмічення і вимог санітарного законодавства. Також вказав, що проект землеустрою щодо встановлення прибережної захисної смуги в с. Залізний Порт Голопристанського району Херсонської області відсутній, а тому і захисних смуг також немає, а отже вказівка Головного лікаря що не можна розміщувати малі архітектурні форми в 100 м. зоні від урізу води є незаконною та не підлягає виконанню, оскільки малі архітектурні форми це ті об'єкти які не пов'язані з фундаментом. При розміщенні в пляжній зоні 13 об'єктів торгівлі, відповідачем дотримано всі вимоги визначені в постанові Кабінету Міністрів України від 26.08.2009 року № 982 «Про затвердження порядку розміщення малих архітектурних форм для здійснення підприємницької діяльності». Вказав, що відповідачем виготовлено та погоджено районним архітектором паспорти прив'язки тимчасових споруд та за рішенням виконавчого комітету Новофедорівської сільської ради Голопристанського району Херсонської області надано дозвіл на розміщення тимчасових споруд торгівельного призначення на орендованій земельні ділянці рекреаційного призначення. Крім того, вимоги «Державних санітарних норм і правил утримання території населених місць» дана норма закону не містить вимог заборони розміщення на пляжних зонах тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності. Вимоги пункту 5.7 ДБН Б 2.2-5:2011 «Благоустрій територій» та вимоги ГОСТ 17.1.5.02-80 «Гигиенические требования к зонам рекреации водних обьектов», також не містять заборони розміщення на пляжних зонах тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності. Отже, просить в задоволенні позову відмовити.

Дослідивши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представника позивача та оцінивши наявні докази у їх сукупності, судом встановлено: правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 р.

Згідно з вищезазначеним Законом України державний нагляд (контроль) - це діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Керівник структурного підрозділу територіального органу Держсанепідслужби у Херсонській області - начальник Голопристанського районного Відділу Головного управління Держсанепідслужби у Херсонській області, який забезпечує здійснення повноважень Держсанепідслужби України у Голопристанському районі, а саме державного санітарно-епідеміологічного нагляду та діє на підставі Положення про Голопристанський районний Відділ Головного управління Держсанепідслужби у Херсонській області, що затверджено наказом Головного управління Держсанепідслужби у Херсонській області від 24.01.2013 року № 18 «Про затвердження Положення про Голопристанський районний Відділ Головного управління Держсанепідслужби у Херсонській області».

Відповідно до п. 1 ст. 33 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» від 24.04.1994 р. № 4004-ХІІ основними напрямами діяльності державної санітарно-епідеміологічної служби є, зокрема, здійснення державного санітарно-епідеміологічного нагляду.

Державний санітарно-епідеміологічний нагляд здійснюється відповідно, до Положення про державний санітарно-епідеміологічний нагляд в Україні, що затверджується Кабінетом Міністрів України, вибірковими перевірками дотримання санітарного законодавства за планами органів державної санітарно-епідеміологічної служби, а також позапланово залежно від санітарної, епідемічної ситуації та за заявами громадян.

У відповідності до Положення про державний санітарно-епідеміологічний нагляд в Україні, що затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 22 червня 1999 р. № 1109, головним державним санітарним лікарям відповідної адміністративної території надано право здійснювати нагляд за дотриманням органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями та громадянами санітарного законодавства.

Державний санітарно-епідеміологічний нагляд - це діяльність органів державної санітарно-епідеміологічної служби по контролю за дотриманням юридичними та фізичними особами санітарного законодавства з метою попередження, виявлення, зменшення або усунення шкідливого впливу небезпечних факторів на здоров'я людей та по застосуванню заходів правового характеру щодо порушників (ст. 39 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення»).

З матеріалів справи вбачається, що Голопристанським районним Відділом Головного управління Держсанепідслужби у Херсонській області на виконання розпорядження голови обласної державної адміністрації від 12 червня 2014 року № 390 «Про проведення в області перевірок стану санітарної очистки та благоустрою територій населених пунктів, зон масового відпочинку та пляжів загального користування» проведена позапланова перевірка пляжу загального користування у с. 3алізний Порт.

За результатами перевірки було складено акт санітарно-епідеміологічного обстеження, яким встановлено, що у с. Залізний Порт пляжна зона загального користування протяжністю 2484 м рішенням тридцять другої сесії скликання від 19 квітня 2013 року №431 закріплена за TOB «Варяг - 2012» (ФОП ОСОБА_3) та КПП «Світанок».

Договором оренди земельної ділянки, виданої Новофедорівською сільською радою від 25 квітня 2005 року орендарю ОСОБА_3 передано в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення, землю рекреаційного призначення площею 5.0384 га. терміном використання на 10 років. Додатковою угодою від 13.06.2013 (додається) між Новофедорівською сільською радою та TOB «Варяг - 2012» про внесення змін до даного договору, термін дії угоди продовжено до 25.04.2032 року.

Відповідно до розділу «Умови використання земельної ділянки», земельна ділянка передається в оренду для обслуговування пляжної зони, в тому числі для надання супутніх послуг у вигляді роздрібної торгівлі продовольчими та непродовольчими товарами.

Судом встановлено, що на підставі рішення Новофедорівської сільської ради від 25.04.2013 р. №44 керівником органу з питань містобудування та архітектури районної держадміністрації Є.О. Кузнєцовою терміном дії до 25 квітня 2015 року ТОВ «Варяг-2012» надано паспорти прив'язки 13 об'єктів торгівлі та громадського харчування, які розташовані в пляжній зоні. Паспорти прив'язки тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності.

Відповідно до п. 1 ст. 90 Водного кодексу України, прибережна захисна смуга уздовж морів, морських заток і лиманів входить у зону санітарної охорони моря і може використовуватися лише для будівництва військових та інших оборонних об'єктів, об'єктів, що виробляють енергію за рахунок використання енергії вітру, сонця і хвиль, об'єктів постачання, розподілу, передачі (транспортування) енергії, а також санаторіїв, дитячих оздоровчих таборів та інших лікувально-оздоровчих закладів з обов'язковим централізованим водопостачанням і каналізацією, гідротехнічних, гідрометричних та лінійних споруд.

Згідно ч. 4 Водного кодексу України, у межах пляжної зони прибережних захисних смуг забороняється будівництво будь-яких споруд, крім гідротехнічних, гідрометричних та лінійних.

Суд не приймає до уваги заперечення відповідача, оскільки Водним кодексом України передбачено, що прибережна захисна смуга уздовж морів, морських заток і лиманів входить у зону санітарної охорони моря та передбачено вичерпний перелік об'єктів, які можливо розташовувати у вказаній зоні.

Так, актом перевірки встановлено, що відповідачем на території пляжної зони розміщені споруди, які заборонено встановлювати. Відповідачем в свою чергу не факт виявлених порушень належними та допустимими доказами не спростовано.

Суд з дотриманням вимог ст.ст. 69, 70, 86 КАС України дослідивши надані сторонами докази, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Таким чином, узагальнюючи викладене, суд вважає, що позов Головного державного санітарного лікаря Голопристанського району Херсонської області підлягає задоволенню.

В судовому засіданні оголошену вступну та резолютивну частину постанови.

Керуючись ст.ст.2,8,9,12,17,19,158,159, 160-163,167 КАС України, суд -

постановив :

Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

Вжити заходи реагування до Товариства з обмеженою відповідальністю "Варяг-2012" (код ЄДРПОУ 38386708) у вигляді повного зупинення реалізації продукції, а саме, торгівлі продовольчими та непродовольчими товарами на території пляжних зон у с. Залізний Порт, Голопристаноського району Херсонської області.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 26 серпня 2014 р.

Суддя Василяка Д.К.

кат. 5.1.2

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.08.2014
Оприлюднено01.09.2014
Номер документу40274892
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/2988/14

Ухвала від 23.09.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлев Ю.В.

Ухвала від 23.09.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлев Ю.В.

Ухвала від 16.09.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлев Ю.В.

Постанова від 04.12.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлев Ю.В.

Ухвала від 21.08.2014

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Постанова від 21.08.2014

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 01.08.2014

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні