Постанова
від 28.08.2014 по справі 820/14799/14
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 серпня 2014 р. № 820/14799/14

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Бідонька А.В.

суддів - Мар'єнко Л.М., Мельникова Р.В.

при секретарі судового засідання Кульчій А.М.

за участю:

прокурора - Горгуль Н.В.

представників відповідача - Прокоп’єва К.Є., Гуслєвої О.Ю.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Прокурора міста Харкова до Харківської міської ради, третя особа: ОСОБА_3 про визнання незаконним та скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Прокурор міста Харкова звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Харківської міської ради, третя особа: ОСОБА_3, в якому просить суд визнати незаконним та скасувати п.1 та п.2 рішення 34 сесії Харківської міської ради 6 скликання "Про присвоєння звання "Почесного громадянина міста Харкова" від 06.08.2014 №1592/14 в частині затвердження протоколу засідання Експертної ради по попередньому розгляду кандидатур на присвоєння звання "Почесного громадянина міста Харкова" щодо ОСОБА_3 та присвоєння ОСОБА_3 звання "Почесного громадянина міста Харкова".

В обґрунтування позовних вимог прокурор зазначив, що протоколом засідання Експертної ради по попередньому розгляду кандидатур на присвоєння звання «Почесний громадянин міста Харкова» від 01.08.2014 вирішено підтримати та рекомендувати Харківській міській раді присвоїти звання «Почесний громадянин міста Харкова», серед інших громадян, ОСОБА_3. Зазначений протокол затверджено рішенням 34 сесії Харківської міської ради 6 скликання «Про присвоєння звання «Почесний громадянин міста Харкова» (пункт 1) від 06.08.2014 №1592/14. Пунктом 2 спірного Рішення присвоєно звання «Почесний громадянин міста Харкова» громадянам, зазначеним у додатку №2. Згідно додатку №2 до спірного Рішення, звання «Почесний громадянин міста Харкова» присвоюється ОСОБА_3 у зв'язку з його меценатською діяльністю, ініціюванням будівництва у м. Харкові храму Святих Жон-Мироносиць Харківської єпархії Української православної церкви.

Прокурор зазначив, що вказане рішення 34 сесії Харківської міської ради 6 скликання «Про присвоєння звання «Почесного громадянина міста Харкова» від 06.08.2014 №1592/14 в частині затвердження Протоколу засідання Експертної ради з попереднього розгляду кандидатур на присвоєння звання «Почесний громадянин міста Харкова» від 01.08.2014 щодо кандидатури ОСОБА_3 (п. 1 рішення) та присвоєння ОСОБА_3 звання «Почесний громадянин міста Харкова» (п. 2 рішення) є незаконним, а тому підлягає скасуванню. Зазначив, що з відгуків-клопотань, які надходили до Харківської міської ради від відповідних юридичних, фізичних осіб, які містили пропозиції щодо підтримання висування кандидатури ОСОБА_5, не вбачається наявність особливого вкладу ОСОБА_3 у розвиток міста Харкова та піднесення його міжнародного статусу, що, відповідно до п.3.3 Положення про звання «Почесний громадянин міста Харкова», є обов'язковою умовою для подальшого розгляду клопотання про присвоєння звання.

Також, в обґрунтування правомірності звернення до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом саме Прокурора м. Харкова в якості позивача по справі, прокурор посилався на положення ст. 60 КАС України та зазначив, що присвоєння звання "Почесний громадянин міста Харкова" тягне за собою ряд суттєвих витрат коштів міського бюджету, не лише за життя вказаної особи, але й після смерті, що закріплено у п. 1.8 Положення для присвоєння звання «Почесний громадянин міста Харкова». Наведене, на думку прокурора є підставою представництва прокурором інтересів держави.

Представник відповідача в судовому засіданні та письмових запереченнях, наданих до суду, зазначив, що оскаржуване рішення 34 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 06.08.2014 року № 1592/14 «Про присвоєння звання «Почесний громадянин міста Харкова» прийнято у відповідності до Конституції України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», інших законодавчих актів України, рішень Харківської міської ради, в межах своїх повноважень з метою вшанування та відзнаки мецената ОСОБА_3, який зробив вагомий внесок в розвиток міста Харкова. Зазначив, що обґрунтування про необхідність висування кандидатур на звання «Почесний громадянин міста Харкова» та розгляд цих кандидатур було предметом обговорення та прийняття відповідного рішення на засіданні Експертної ради з попереднього розгляду на присвоєння звання «Почесний громадянин міста Харкова» відповідно до Положення про звання «Почесний громадянин міста Харкова». Факт розгляду цього питання Експертною радою підтверджується протоколом її засідання від 01.08.2014 року, а також іншими матеріалами, які розглядалися Експертною радою разом з листом-клопотанням на присвоєння ОСОБА_3 звання «Почесний громадянин міста Харкова». Зазначив, що Харківська міська рада, її виконавчі органи та посадові особи при присвоєнні гр. ОСОБА_3 звання «Почесний громадянин міста Харкова» у відносини з державними органами, а також іншими державами не вступали, у зв'язку з чим прийняте міською радою рішення інтереси держави України не порушує.

Також представник відповідача наголосив, що присвоєння ОСОБА_3 звання «Почесний громадянин міста Харкова" не пов'язане з його професійною діяльністю як парламентаря Російської Федерації, підтримання ним Постанов Ради Федерації Федеральних Зборів Російської Федерації від 21.03.2012 №68-СФ та 21.03.2014 року №69-СФ. Це звання ОСОБА_3 присвоєне виключно як меценату за його вагомий внесок, який він зробив в розвиток міста Харкова - ініціювання і фінансування будівництва в місті Харкові храму Святих Жон-Мироносиць Харківської єпархії Української Православної Церкви.

Прокурор в судове засідання прибув, адміністративний позов підтримав та просив задовольнити у повному обсязі.

Представники відповідача в судове засідання прибули, проти адміністративного позову заперечували, просили відмовити у задоволенні позовних вимог.

Вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, судом встановлено наступне.

Відповідно до ч.2 ст.60 Кодексу адміністративного судочинства України прокурор, який звертається до адміністративного суду в інтересах держави, в позовній заяві (поданні) самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до адміністративного суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.

Колегія суддів зазначає, що прокурором обґрунтовано необхідність звернення до суду з даним адміністративним позовом з метою відновлення порушених інтересів держави та їх захисту, у зв'язку з чим суд вважає, що прокурор м. Харкова є уповноваженим представником держави та як наслідок належним позивачем по даній справі.

Матеріалами справи підтверджено, що Протоколом засідання Експертної ради по попередньому розгляду кандидатур на присвоєння звання «Почесний громадянин міста Харкова» від 01.08.2014 вирішено підтримати та рекомендувати Харківській міській раді присвоїти звання «Почесний громадянин міста Харкова», серед інших громадянину, ОСОБА_3.

Рішенням 34 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 06.08.2014 №1592/14 затверджено Протокол засідання Експертної ради по попередньому розгляду кандидатур на присвоєння звання «Почесний громадянин міста Харкова» від 01.08.2014.

Пунктом 2 Рішення 34 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 06.08.2014 №1592/14 присвоєно звання «Почесний громадянин міста Харкова» громадянам, зазначеним у додатку №2.

Згідно додатку №2 до Рішення сесії Харківської міської ради 6 скликання від 06.08.2014 №1592/14, звання «Почесний громадянин міста Харкова» присвоюється ОСОБА_3 у зв'язку з його меценатською діяльністю, ініціюванням будівництва у м. Харкові храму Святих Жон-Мироносиць Харківській єпархії Української православної церкви.

Перевіряючи на відповідність вимогам п.3 ст.2 КАС України рішення Харківської міської ради 6 скликання від 06.08.2014 №1592/14, яким затверджено Протокол засідання Експертної ради по попередньому розгляду кандидатур на присвоєння звання «Почесний громадянин міста Харкова» від 01.08.2014, суд зазначає наступне.

Гарантоване державою місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи і передбачає правову, організаційну та матеріально-фінансову самостійність, яка має певні конституційно-правові межі, встановлені, зокрема, приписами статей 19, 140, 143, 144, 146 Конституції України.

Згідно ст.2 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», місцеве самоврядування в Україні здійснюється територіальними громадами міст, як безпосередньо, так і через міські ради та їх виконавчі органи.

Виконавчими органами міських рад є їх виконавчі комітети та інші створювані радами виконавчі органи ( ч.1 ст.11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).

Частиною 3 ст.24 вказаного Закону передбачено, що місцеве самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Такі ж положення закріплені у статті 4 Європейської хартії місцевого самоврядування, яка встановлює, що головні повноваження і функції органів місцевого самоврядування визначаються конституцією або законом; органи місцевого самоврядування в межах закону мають повне право вільно вирішувати будь-яке питання, яке не вилучене із сфери їхньої компетенції і вирішення якого не доручене жодному іншому органу; повноваження, якими наділяються органи місцевого самоврядування, як правило, мають бути повними і виключними.

Пунктом 1.1. Положення про звання «Почесний громадянин міста Харкова», затвердженого рішенням 14 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 22.02.2012 №646/12 (далі - Положення) визначено, що звання «Почесний громадянин міста Харкова» є найвищою відзнакою територіальної громади міста Харкова, яка присвоюється громадянам України та інших держав, які своєю професійною та громадською діяльністю зробили вагомий внесок у розвиток міста, що сприяло піднесенню його авторитету як на державному, так і на міжнародному рівні.

Відповідно до п.1.4. Положення підставами для присвоєння звання «Почесний громадянин міста Харкова» є: видатні заслуги в галузі науки, техніки, культури, мистецтва, фізичної культури та спорту, виховання та освіти, охорони здоров'я, охорони навколишнього середовища та забезпечення екологічної безпеки, зміцнення миру та міжнародного співробітництва, розвитку економіки та виробництва, містобудування та архітектури, охорони правопорядку та громадської безпеки, укріплення демократії та захисту прав людини і громадянина та в інших галузях; особиста мужність та героїзм, проявлені під час виконання службового та громадянського обов'язку на благо міста Харкова та України; творча діяльність, що сприяє розвитку міста Харкова, просуванню його позитивного іміджу в Україні та за кордоном.

Іноземним громадянам зазначене звання може присвоюватися також на підставах, пов'язаних з великою громадсько-політичною значущістю акту присвоєння цього звання конкретній особі.

Пунктом 3.1 вказаного Положення передбачено, що право висування кандидатур претендентів на звання «Почесний громадянин міста Харкова» належить: Харківському міському голові; Раді Почесних громадян міста Харкова; голові Харківської обласної ради; голові Харківської обласної державної адміністрації; постійним комісіям Харківської міської ради; депутатським фракціям та групам Харківської міської ради; органам місцевого самоврядування Харківської міської ради; юридичним особам (незалежно від форм власності та напрямку діяльності); партійним осередкам районного та міського рівнів; трудовим колективам підприємств, установ, організацій міста Харкова, їх профспілковим комітетам, зборам громадян (за умов підтвердження легітимності зборів колективів, громадян); фізичним особам (за умов підтримки їх клопотання юридичними особами, громадськими об'єднаннями чи організаціями, тощо); юридичним особам, що знаходяться за межами України.

Відповідно до п.3.3 Положення про звання «Почесний громадянин міста Харкова» при висуванні кандидатури претендента на звання «Почесний громадянин міста Харкова» для розгляду до міської ради подаються наступні документи: лист-клопотання; біографічна довідка за встановленою формою (додається); обґрунтування особливого вкладу кандидата у розвиток міста Харкова та піднесення його міжнародного статусу; відгуки-клопотання юридичних, фізичних осіб, трудових колективів, громадських організацій та зібрань громадян, які підтримують висування цієї кандидатури (кількість відгуків не обмежується).

Клопотання про присвоєння звання без подання зазначених документів не розглядаються.

Судом встановлено та представником відповідача в судовому засіданні не заперечувалось, що ініціатором присвоєння ОСОБА_3 звання «Почесний громадянин міста Харкова» виступив керуючий Харківською Єпархією Української Православної Церкви - Митрополит Харківський і Богодухівський Онуфрій.

Зокрема, вказаною особою на адресу Харківського міського голови Кернеса Г.А. було складено лист №264/2 від 22.04.2014 року, в якому керуючий Харківською Єпархією Української Православної Церкви - Митрополит Харківський і Богодухівський Онуфрій клопотав про присвоєння звання «Почесний громадян м. Харкова» ОСОБА_3.

Вказаний лист скріплений печаткою юридичної особи - Управління Харківської Єпархії Української Православної Церкви, код ЄДРПОУ 22720284.

Зі змісту наявного у матеріалах справи листа №264/2 від 22.04.2014 року, складеного керуючим Харківською Єпархією Української Православної Церкви - Митрополитом Харківським і Богодухівським Онуфрієм, встановлено, що в якості обґрунтування особливого вкладу кандидата ОСОБА_3 у розвиток міста Харкова та піднесення його міжнародного статусу зазначено про вклад ОСОБА_3 в духовне життя міста Харкова, яскравим прикладом якого є відродження храму Святих Жон-Мироносиць.

Суд зазначає, що у листі №264/2 від 22.04.2014 року не зазначено будь-яких фактичних даних на підтвердження того, в чому саме полягає вклад ОСОБА_3 у відродженні храму Святих Жон-Мироносиць, не зазначено особливість цього вкладу для розвитку міста Харкова та піднесення його міжнародного статусу.

Крім того, суд зазначає, що п.1.1 та п.1.4 Положення про звання «Почесний громадянин міста Харкова» не передбачено такої підстави для присвоєння звання «Почесний громадянин міста Харкова», як вклад в духовне життя міста Харкова.

Також, в матеріалах справи наявна копія «Обґрунтування видатного особистого вкладу претендента на присвоєння звання «Почесний громадянин міста Харкова» ОСОБА_3 у розвиток міста Харкова» виданого Міською комісією з питань топоніміки та охорони історико-культурного середовища при Харківській міській раді від 24.04.2014 р. №б/н.

Згідно Положення про Міську комісію з питань топоніміки та охорони історико-культурного середовища, затвердженого рішенням Харківської міської ради 7 сесії 5 скликання від 22.11.2006 року №154/06, міська комісія з питань топоніміки та охорони історико-культурного середовища є дорадчим органом, створеним з метою вивчення питань і підготовки пропозицій щодо прийняття міською радою, її виконавчими органами, рішень з найменування та перейменування елементів вулично-дорожньої мережі, станцій метрополітену, зупинок громадського транспорту, районів в місті, парків, скверів, інших об'єктів міського середовища; увічнення пам'яті видатних діячів та подій, встановлення пам'ятників, пам'ятних знаків, меморіальних дошок; підготовки пропозицій щодо взяття на облік знов виявлених пам'яток, заходів з збереження та ефективного використання пам'яток, що знаходяться на державному обліку; інших заходів, що пов'язані з формуванням, охороною та відтворенням історико-культурного середовища міста.

Згідно п. 9 Положення про Міську комісію з питань топоніміки та охорони історико-культурного середовища до виключних повноважень засідань повного складу комісії відносяться погодження пропозицій міській раді та її виконавчим органам: з перейменування елементів вулично-дорожньої мережі, адміністративних районів в місті, станцій метрополітену; з встановлення пам'ятників; з інших питань, що мають значний резонанс в громадськості.

Суд зазначає, що зі змісту Положення про Міську комісію з питань топоніміки та охорони історико-культурного середовища не визначено права, повноваження чи компетенції міської комісії з питань топоніміки та охорони історико-культурного середовища надавати обґрунтування видатного особистого вкладу претендента на присвоєння звання «Почесний громадянин міста Харкова».

Також, дослідивши зміст Обґрунтування видатного особистого вкладу претендента на присвоєння звання «Почесний громадянин міста Харкова» ОСОБА_3 у розвиток міста Харкова» судом встановлено, що в якості обґрунтування особливого вкладу ОСОБА_3 зазначено, що завдяки підтримки мецената ОСОБА_3 у 2013 році було відновлено і успішно просувається зведення нового храму Святих Жон-Мироносиць.

Згідно ст.1 Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації» термін «меценатська діяльність» визначено як благодійна діяльність у сфері освіти, культури та мистецтва, охорони культурної спадщини, науки і наукових досліджень, яка здійснюється у порядку, визначеному цим Законом та іншими законами України.

Відповідно до ч.1 ст. 10 вказаного Закону меценатською діяльністю визнається підготовка чи підтримка благодійних заходів, пов'язаних із створенням, відтворенням чи використанням у встановленому законодавством порядку творів та інших об'єктів права інтелектуальної власності, зокрема благодійних гастрольних заходів, за умови забезпечення вільного доступу до таких заходів.

Суд зазначає, що вказане Обґрунтування комісії з питань топоніміки та охорони історико-культурного середовища не містить посилань та обґрунтувань особливого вкладу кандидата у розвиток міста Харкова, його професійної та громадської діяльності, що сприяло піднесенню авторитету міста як на державному, так і на міжнародному рівні (п.1.1 Положення), крім того у ньому не вказано підстав, пов'язаних з великою громадсько-політичною значущістю акту присвоєння цього звання конкретній особі у розумінні п.3.3 Положення про звання «Почесний громадянин міста Харкова».

Крім того, вказане Обґрунтування не містить оцінку меценатської діяльності ОСОБА_3 у розумінні правовідносин, урегульованих Законом України «Про благодійну діяльність та благодійні організації».

Також, судом встановлено, що на адресу Харківського міського голови було надано листи, які містять пропозиції щодо підтримання висування кандидатури ОСОБА_3, а саме: лист Національної спілки архітекторів України Харківська обласна організація №44 від 31.07.2014 року; лист заслужених будівельників України ОСОБА_10 та ОСОБА_11 від 28.07.2014 року; лист Голови Релігійної Громади святих Жон-Мироносиць Харківської Єпархії Української Православної Церкви; лист директора ХСШ № 133 "Ліцей мистецтв".

Дослідивши зміст вказаних листів, судом встановлено, що у вищенаведених відгуках-клопотаннях не зазначено, в чому саме полягає вклад ОСОБА_3 у відродженні храму Святих Жон-Мироносиць, не зазначено особливість цього вкладу для розвитку міста Харкова та піднесення його міжнародного статусу, а також не зазначено обґрунтованих підстав підтримання вказаної кандидатури.

Судом встановлено, що, отримавши передбачені п.3.3 Положення про звання «Почесний громадянин міста Харкова» документи, Експертною радою з попереднього розгляду кандидатур на присвоєння звання «Почесний громадянин міста Харкова», 01.08.2014 року було проведено засідання, на якому було розглянуто та вирішено підтримати кандидатури на присвоєння звання «Почесний громадянин міста Харкова» у 2014 року та рекомендувати Харківській міській раді присвоїти особам, зокрема ОСОБА_3 звання «Почесний громадянин міста Харкова». Крім того, доручено Департаменту культури Харківської міської ради підготувати відповідний проект рішення на чергову сесію Харківської міської ради

Результати засідання оформлені Протоколом засідання Експертної ради з попереднього розгляду кандидатур на присвоєння звання «Почесний громадянин міста Харкова» від 01 серпня 2014 року.

В подальшому, рішенням 34 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 06.08.2014 №1592/14 було затверджено Протокол засідання Експертної ради по попередньому розгляду кандидатур на присвоєння звання «Почесний громадянин міста Харкова» від 01.08.2014.

Пунктом 2 Рішення 34 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 06.08.2014 №1592/14 присвоєно звання «Почесний громадянин міста Харкова» громадянам, зазначеним у додатку №2.

Згідно додатку №2 до Рішення сесії Харківської міської ради 6 скликання від 06.08.2014 №1592/14, звання «Почесний громадянин міста Харкова» присвоюється ОСОБА_3 у зв'язку з його меценатською діяльністю, ініціюванням будівництва у м. Харкові храму Святих Жон-Мироносиць Харківській єпархії Української православної церкви.

Враховуючи викладені обставини суд дійшов висновку, що рішення Експертної ради з попереднього розгляду кандидатур на присвоєння звання «Почесний громадянин міста Харкова», оформлене у вигляді протоколу засідання від 01.08.2014 року, є безпідставним та необґрунтованим, оскільки прийнято за відсутності передбачених пп. 1.1, 1.4, 3.3 Положення про звання «Почесний громадянин міста Харкова» підстав, які б підтверджували особливий вклад кандидата у розвиток міста Харкова, його професійну та громадську діяльність, що сприяло піднесенню авторитету міста як на державному, так і на міжнародному рівні.

Таким чином, Експертна рада з попереднього розгляду кандидатур на присвоєння звання «Почесний громадянин міста Харкова», яка є відокремленим органом місцевого самоврядування, при затвердженні Протоколу засідання Експертної ради по попередньому розгляду кандидатур на присвоєння звання «Почесний громадянин міста Харкова» від 01.08.2014 року, діяла не на підставі, не в межах повноважень та не у спосіб, передбачений чинним законодавством, чим порушила приписи ст.19 Конституції України, ч. 3 ст. 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 4 Європейської хартії місцевого самоврядування.

Внаслідок неправомірно прийнятого рішення Експертної ради з попереднього розгляду кандидатур на присвоєння звання «Почесний громадянин міста Харкова», Харківською міською радою було прийнято рішення 34 сесії 6 скликання від 06.08.2014 №1592/14, яким затверджено Протокол засідання Експертної ради по попередньому розгляду кандидатур на присвоєння звання «Почесний громадянин міста Харкова» від 01.08.2014.

Колегія суддів зазначає, що виключний перелік підстав для присвоєння звання "Почесний громадянин міста Харкова" визначено п. 1.4 Положення про звання «Почесний громадянин міста Харкова». Вказаний пункт Положення не містить такої підстави для присвоєння звання "Почесний громадянин міста Харкова", як меценат, ініціатор будівництва Храму.

У зв'язку з наведеним, суд дійшов висновку щодо визнання незаконним та скасування п.1 та п.2 рішення 34 сесії Харківської міської ради 6 скликання "Про присвоєння звання "Почесного громадянина міста Харкова" від 06.08.2014 №1592/14 в частині затвердження протоколу засідання Експертної ради по попередньому розгляду кандидатур на присвоєння звання "Почесного громадянина міста Харкова" щодо ОСОБА_3 та присвоєння ОСОБА_3 звання "Почесного громадянина міста Харкова", оскільки дане рішення прийнято на підставі необґрунтованого та безпідставного рішення Експертної ради з попереднього розгляду кандидатур на присвоєння звання «Почесний громадянин міста Харкова», оформленого у вигляді протоколу засідання від 01.08.2014 року та за відсутністю підстав визначених пп. 1.1, 1.4, 3.3 Положення про звання «Почесний громадянин міста Харкова».

Відповідно до ч. 1, ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всіх форм дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Стаття 19 Конституції встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Всупереч наведеним вимогам, відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не надав суду достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його висновки, і не довів правомірності прийнятого ним рішення.

Враховуючи зазначене суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 9, 11, 71, 72, 94, 160- 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Прокурора міста Харкова до Харківської міської ради, третя особа: ОСОБА_3 про визнання незаконним та скасування рішення - задовольнити.

Визнати незаконним та скасувати п.1 та п.2 рішення 34 сесії Харківської міської ради 6 скликання "Про присвоєння звання "Почесного громадянина міста Харкова" від 06.08.2014 №1592/14 в частині затвердження протоколу засідання Експертної ради по попередньому розгляду кандидатур на присвоєння звання "Почесного громадянина міста Харкова" щодо ОСОБА_3 та присвоєння ОСОБА_3 звання "Почесного громадянина міста Харкова".

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.

Головуючий суддя Бідонько А.В.

Судді Мар"єнко Л.М.

Мельников Р.В.

Повний текст постанови виготовлений 29.08.2014 року.

Дата ухвалення рішення28.08.2014
Оприлюднено02.09.2014
Номер документу40287356
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/14799/14

Постанова від 06.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 04.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 11.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпак Ю.К.

Ухвала від 12.04.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 24.03.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 24.03.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Постанова від 07.03.2017

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Штих Т. В.

Постанова від 07.03.2017

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Штих Т. В.

Ухвала від 21.03.2016

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Нуруллаєв І.С.

Ухвала від 13.08.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні