Постанова
від 27.08.2014 по справі 809/2592/14
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

               ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД                                                               ПОСТАНОВА                                                       ІМЕНЕМ     УКРАЇНИ  "27" серпня 2014 р.                                                                 Справа № 809/2592/14  м. Івано-Франківськ   Івано-Франківський  окружний адміністративний суд у складі: Суддя Остап'юк С.В., за участю секретаря Руміша В.Я., прокурора: Блищак О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом прокурора Тисменицького району Івано-Франківської області в інтересах держави в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Західному регіоні» Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» до товариства з додатковою відповідальністю "Агропромтехніка" про стягнення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику в розмірі 3400 гривень, - ВСТАНОВИВ: 05.08.2014 року прокурор Тисменицького району Івано-Франківської області в інтересах держави в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Західному регіоні» Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» (далі – позивач) звернувся в суд з адміністративним позовом до товариства з додатковою відповідальністю "Агропромтехніка" (далі – відповідач) про стягнення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику в розмірі 3400 гривень. Позов мотивовано тим, що 05.05.2009 року працівниками Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Івано-Франківській області проведено перевірку виконання Припису від 04.02.2014 року за №03/30-12-015, якою виявлено невиконання відповідачем вимог вказаного припису. За наслідками перевірки складено акт (протокол) за №03/30-12-036 від 05.05.2014 року на підставі якого винесено постанову за № 9 про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику в розмірі 3400 гривень. У передбачений строк сума штрафу в розмірі 1020 гривень відповідачем не сплачена. Прокурор в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав наведених в позовній заяві. Просив позов задовольнити в повному обсязі. Також, в судовому засіданні прокурор усунув помилку зазначену в позовній заяві та уточнив організаційно-правову форму відповідача, яка помилково була зазначена як товариство з обмеженою відповідальністю замість товариство з додатковою відповідальністю. Представник позивача в судове засідання не з'явився. Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча, у відповідності до частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України, вважається судом, про дату, час та місце судового розгляду справи належним чином повідомленим. Правом подання письмового заперечення проти заявленого позову не скористався, а тому, у відповідності до положення частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, справу вирішено за відсутності відповідача на підставі наявних у ній доказів. Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення прокурора, дослідивши докази, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а позов таким, що  підлягає задоволенню з таких підстав. Судом встановлено, що позивач 04.02.2014 року провів планову перевірку товариства з додатковою відповідальністю "Агропромтехніка" на предмет перевірки виконання суб'єктами господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених за результатами здійснення заходів державного енергетичного нагляду, а саме Припису від 21.10.2013 року за №03/30-12-093. На підставі зазначеного акту, в межах повноважень передбачених статтею 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та статтею 9 Закону України «Про електроенергетику» директору товариства з додатковою відповідальністю "Агропромтехніка" винесено Припис за №03/30-12-015 від 04.02.2014 року, згідно якого зобов'язано вжити конкретні заходи щодо усунення виявлених порушень. 05.05.2014 року позивач провів перевірку товариства з додатковою відповідальністю "Агропромтехніка" на предмет перевірки виконання суб'єктами господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених за результатами здійснення заходів державного енергетичного нагляду, а саме Припису за №03/30-12-015 від 04.02.2014 року. 06.05.2014 року позивач, на підставі акта перевірки за №03/30-12-036 від 05.05.2014 року, за невиконання відповідачем умов припису за №03/30-12-015 від 04.02.2014 року, постановою за №9 про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику застосував штраф в розмірі 3400 гривень, а саме за ухилення від виконання припису Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Івано-Франківській області за №03/30-12-015 від 04.02.2014 року в частині невиконання наступних вимог: - не забезпечено проведення періодичних механічних та електричних випробувань засобів захисту; - не направлено звернення в філію ПАТ «Прикарпаттяобленерго» «Лисецький РЕМ» для розпломбування обладнання (окремі комірки і розподільчі пристрої ЗТП-10/0,4 кВ №413), яке згідно договору знаходиться на балансі споживача, з метою дотримання сторонами умов договору, забезпечення безпечної експлуатації даного устаткування та утримання його в належному технічному стані; - приміщення ЗТП №413 не оснащене протипожежними засобами; - список працівників, які мають право давати оперативні розпорядження та вести оперативні переговори не погоджено з Держнаглядохоронпраці і не направлений до електропередавальної організації; - не направлено звернення у філію ПАТ «Прикарпаттяобленерго» «Лисецький РЕМ» для складання Положення про порядок взаємовідносин з оперативними працівниками електропередавальної організації; - не забезпечено наявності наступної документації: списки відповідальних оперативних працівників електропередавальної організації. Штраф в добровільний термін відповідач не сплатив. Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю). Згідно пункту 9 статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» невиконання приписів, розпоряджень та інших розпорядчих документів органу державного нагляду (контролю) тягне за собою застосування штрафних санкцій до суб'єкта господарювання згідно із законом. Відповідно до пунктів 4, 5 статті 8 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» орган державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, під час здійснення державного нагляду (контролю) має право надавати (надсилати) суб'єктам господарювання обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень і недоліків та накладати штрафні санкції та вживати заходи, передбачені законом. Закон України «Про електроенергетику» визначає правові, економічні та організаційні засади діяльності в електроенергетиці і регулює відносини, пов'язані з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпеченням енергетичної безпеки України, конкуренцією та захистом прав споживачів і працівників галузі. Відповідно до статті 5 Закону України «Про електроенергетику» державна політика в електроенергетиці базується на принципах створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики, додержання єдиних державних норм, правил і стандартів усіма суб'єктами відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів. Згідно частини 1 статті 9 вказаного Закону Державний нагляд в електроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визначені законодавством України. Відповідно до частини 5 статті 9 Закону України «Про електроенергетику» державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів; давати споживачам та суб'єктам електроенергетики приписи про приведення засобів обліку, контролю та регулювання споживання електричної і теплової енергії у відповідність з нормами, правилами і стандартами в електроенергетиці; застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адміністративні правопорушення. Відповідно до абзацу 2 частини 3 статті 27 Закону України «Про електроенергетику» суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Постанова Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 за №1312 «Про затвердження Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання» (далі – Положення) визначає порядок накладення Національною комісією регулювання електроенергетики, державними інспекторами з експлуатації електричних станцій і мереж, державними інспекторами з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на суб'єктів господарювання незалежно від форм власності штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання. Відповідно до абзацу 2 пункту 2 Положення, штрафи за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання накладаються на суб'єктів господарювання за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень, приписів, розпоряджень, інших розпорядчих документів Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій. Згідно пункту 5 Положення старші державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право накладати на суб'єктів господарювання штрафи за правопорушення, передбачені в абзаці другому пункту 2 цього Положення, - у розмірі до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Відповідно пункту 7 Положення Рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Національної комісії регулювання електроенергетики, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду. Згідно пункту 8 Положення рішення про накладення штрафу оформляється постановою Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду. В пункті 10 Положення зазначено, що суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку. Таким чином, позивач реалізовуючи свої владні повноваження у сфері державного енергетичного нагляду та контролю правомірно, у відповідності до пункту 5 Положення та статті 27 Закону України «Про електроенергетику» застосував до відповідача штраф, за порушення законодавства про електроенергетику в розмірі 3400 гривень, що складає двісті неоподаткованих мінімумів доходів громадян. Суд вважає за необхідне зазначити, що позивач, як суб'єкт владних повноважень,  наділений правом звернутися до адміністративного суду, з позовними вимогами про стягнення сум накладених штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, у відповідності до пункту 10 Положення та статті 27 Закону України «Про електроенергетику». За таких обставин, суд приходить до висновку, що позовні вимоги про стягнення в дохід державного бюджету з товариства з додатковою відповідальністю "Агропромтехніка" штрафу в с умі 3400 гривень за постановою про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику за №9 від 06.05.2014 року є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення. На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -                                                       ПОСТАНОВИВ:           Позов задовольнити повністю.           Стягнути з товариства з додатковою відповідальністю "Агропромтехніка" (код ЄДРПОУ 00904309) в дохід Державного бюджету України (ГУДК України в Івано-Франківській області, номер рахунку 31112106700486, назва рахунку Тисменицький район 21081100, банк отримувача ГУДКСУ в Івано-Франківській області, МФО 836014, отримувач УДКСУ у Тисменицькому районі, код ЄДРПОУ 38026444) штраф в розмірі 3 400 (три тисячі чотириста) гривень застосований постановою про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику за №9 від 06.05.2014 року.             Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.           Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.                      Суддя:                                                                                          Остап'юк С.В.                      Постанова складена в повному обсязі 28.08.2014 року.  

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.08.2014
Оприлюднено04.09.2014
Номер документу40296263
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/2592/14

Постанова від 27.08.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Постанова від 27.08.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 06.08.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні