ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 серпня 2014 року м. Мукачево Справа №303/4951/14-а 2а /303/182/14
Номер рядка стат. звіту - 41
Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області
в особі: головуючого - судді Кость В.В.
при секретарі Цульбі О.В.
За участю:
позивача - ОСОБА_1;
представників позивача - ОСОБА_2, ОСОБА_3;
представника відповідача - Петрової М.С.;
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Мукачево адміністративну справу
за позовом ОСОБА_5
до відповідача Ключарківської сільської ради Мукачівського району
про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 в особі представника ОСОБА_2 звернувся до суду з позовом до Ключарківської сільської ради Мукачівського району про визнання протиправною бездіяльності Ключарківської сільської ради Мукачівського району щодо неналежного розгляду заяви ОСОБА_1 від 07.04.2014 року про комісійне обстеження земельного межового спору.
Також предмет позову містить вимогу про зобов'язання відповідача розглянути та вирішити заяву ОСОБА_1 від 07.04.2014 року про проведення комісійного обстеження земельного межового спору.
В обґрунтування позовних вимог посилається на бездіяльність позивача щодо розгляду його письмового звернення від 07.04.2014 року про комісійне земельне обстеження. Наголошує на тому, що суб'єкт владних повноважень, всупереч нормативно - правовим положенням Закону України «Про звернення громадян» та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» жодним чином не відреагував на його звернення, тим самим порушивши його права.
В судовому засіданні позивач та його представник позовні вимоги підтримали в повному обсязі, з підстав викладених у позовній заяві.
Представник відповідача, у письмовому запереченні та в судовому засіданні 27.08.2014, позовних вимоги не визнала, з посиланням на те, що позивач мав отримати відповідь на подану ним заяву. Поряд з цим зазначила, що у компетенцію Ключарківської сільської ради Мукачівського району не входить вирішення, зазначених у заяві від 07.07.2014 питань, зокрема щодо комісійного обстеження межових спорів та додержання ними будівельних норм при спорудженні об'єктів нерухомості. Такі питання, за доводами представника відповідача, повинні вирішувати або ДП «Закарпатський науково-дослідний інститут землеустрою», або Інспекція державного будівельно - архітектурного контролю.
Заслухавши доводи та заперечення учасників судового розгляду, дослідивши матеріали справи, суд констатує наступне.
07.04.2014 року позивач ОСОБА_1 звернувся до Ключарківської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області з заявою про проведення комісійного обстеження земельного межового спору, зокрема щодо затвердження проходження межі між земельною ділянкою позивача та земельною ділянкою гр. ОСОБА_7 (а.с. 7). Вказана заява безпосередньо отримана суб'єктом владних повноважень 08.04.2014, що не заперечується і представником відповідача, який прийняв участь у судовому розгляді даної справи
Також і представник позивача повторно звернувся до відповідача із аналогічною по змісту заявою (а.с. 8).
Приймаючи до уваги вищевказані фактичні обставини справи суд виходить також з того, що згідно з частиною третьою ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджено);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;
8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
В п. 2 постанови Пленуму Верховного Суду України від 01.11.96 №9 «Про застосування Конституції України при здійсненні правосуддя» вказано наступне: «оскільки Конституція України, як зазначено в її ст. 8 , має найвищу юридичну силу, а її норми є нормами прямої дії, суди при розгляді конкретних справ мають оцінювати зміст будь-якого закону чи іншого нормативно-правового акта з точки зору його відповідності Конституції і в усіх необхідних випадках застосовувати Конституцію як акт прямої дії. Судові рішення мають ґрунтуватись на Конституції, а також на чинному законодавстві, яке не суперечить їй.
Відповідно до ст. 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Конституційні права та свободи людини і громадянина є безпосередньо діючими. Вони визначають цілі і зміст законів та інших нормативно-правових актів, зміст і спрямованість діяльності органів законодавчої та виконавчої влади, органів місцевого самоврядування і забезпечуються захистом правосуддя.
Статтею 40 Конституції України встановлено, що усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Приписами частини другої ст. 19 Основного Закону України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Також і частина третя ст. 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» мітить аналогічні за змістом положення, передбачені ст. 19 Конституції України , зокрема, відносно того, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
В свою чергу, ст. 55 Конституції України гарантує кожному право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових у службових осіб.
Деталізований порядок розгляду звернень громадян регламентується Законом України «Про звернення громадян .
Згідно з вимогами ст. 1 названого Закону громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.
Із вищевказаними положеннями Закону України «Про звернення громадян» у повній мірі кореспондуються і приписи ст. 5 Закону України «Про інформацію» , якими передбачено, що кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.
Відповідно до нормативного правила, передбаченого частиною першою ст. 15 Закону України «Про звернення громадян» органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов'язані об'єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань).
При розгляді заяви або скарги громадянин має право одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги (ст. 18 Закону України «Про звернення громадян» ).
У відповідності до положень ст. 20 Закону України «Про звернення громадян» звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання.
Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.
В процесі судового розгляду даної адміністративної справи судом встановлено факт підставності доводів позивача та його представника стосовно бездіяльності посадових осіб Ключарківської сільської ради Мукачівського району щодо розгляду письмового звернення гр. ОСОБА_1 від 07.04.2014, який на підставі вищевказаних законодавчих положень, мав принаймні, право на одержання від суб'єкта владних повноважень обґрунтованої та вмотивованої відповіді на своє звернення. Однак таких доказів за результати судового розгляду справи відповідачем не подано.
Заперечення представника відповідача з цього приводу відносно того, що вирішення зазначених у спірній заяві питань не входить в компетенцію Ключарківської сільської ради Мукачівського району, а повинно вирішуватися іншими органами судом не приймаються, оскільки вказане, не звільняє суб'єкта владних повноважень від необхідності надати особі, яка звертається з письмовою заявою певну відповідь, зокрема і про неможливість вирішення питань, які зазначені у самому зверненні.
Поряд з цим, такі доводи представника повністю спростовуються положеннями ст.ст. 158, 159 Земельного кодексу України, п.п. 5 п. «б» частини першої ст. 33 Закону України про місцеве самоврядування в Україні»
Зокрема, частиною третьою ст. 158 Земельного кодексу України передбачено, органи місцевого самоврядування вирішують земельні спори у межах населених пунктів щодо меж земельних ділянок, що перебувають у власності і користуванні громадян, та додержання громадянами правил добросусідства.
Про фактичну обізнаність відповідача стосовно наявності земельного спору позивача та його сусіда гр. ОСОБА_7 свідчить і наявна у матеріалах справи копія рішення апеляційного суду Закарпатської області від 27.11.2013 (а.с. 5-6).
Таким чином, за результатами аналізу доводів та заперечень учасників судового процесу на предмет їх відповідності наведеним судом приписам чинного законодавства, слід констатувати бездіяльність відповідача по розгляду заяви позивача від 07.04.2014. Поряд з цим, у суду є також всі правові підстави і для задоволення іншої вимоги ОСОБА_1, а саме про зобов'язання Ключарківської сільської ради Мукачівського району розглянути та вирішити спірну заяву, у порядку передбаченому чинним законодавством, та у межах законодавчо визначених повноважень вказаного суб'єкта владних повноважень.
На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 8, 19, 124 Конституції України, ст.ст. 7, 8, 9, 11, 69, 71, 86, 128, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Позов ОСОБА_1 задоволити.
2. Визнати протиправною бездіяльність Ключарківської сільської ради Мукачівського району (89626, с. Ключарки Мукачівського району, вул. 40 років Перемоги, 3, код 04350518) щодо неналежного розгляду заяви ОСОБА_1 (ІНФОРМАЦІЯ_1, АДРЕСА_1) від 07.04.2014 року про комісійне обстеження земельного межового спору.
3. Зобов'язати Ключарківську сільську раду Мукачівського району (89626, с. Ключарки Мукачівського району, вул. 40 років Перемоги, 3, код 04350518) розглянути та вирішити заяву ОСОБА_1 від 07.04.2014 року про проведення комісійного обстеження земельного межового спору.
4. Стягнути з Ключарківської сільської ради Мукачівського району (89626, с. Ключарки Мукачівського району, вул. 40 років Перемоги, 3, код 04350518) на користь ОСОБА_1 (ІНФОРМАЦІЯ_1, АДРЕСА_1) суму 73,08 грн . (сімдесят три гривні 08 коп.) у відшкодування витрат по сплаті судового збору.
5. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції може бути подана протягом десяти днів з дня її проголошення до Львівського апеляційного адміністративного суду через Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області.
Суддя В.В. Кость
Повний текст постанови суду виготовлено та підписано 01.09.2014.
Суд | Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 01.09.2014 |
Оприлюднено | 04.09.2014 |
Номер документу | 40303442 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області
Кость В. В.
Адміністративне
Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області
Кость В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні