Постанова
від 07.07.2014 по справі 185/4948/14-а
ПАВЛОГРАДСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 185/4948/14-а

Провадження № 2-а/185/134/14

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 липня 2014 року Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області в складі головуючого судді Бабій С.О., при секретарі Сліпченко С.Г., розглянувши у письмовому провадженні у приміщенні суду в м. Павлограді адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області в особі відділу примусового виконання рішень на бездіяльність державної виконавчої служби,

В С Т А Н О В И В:

20.05.2014 р. позивач звернувся до суду з позовом, який мотивував тим, що 12.03.2014 р. ухвалою Павлоградського міськрайонного суду Дніпропетровської області було задоволено подання головного державного виконавця відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області про зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення по адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в м. Павлоград Дніпропетровської області про визнання бездіяльності протиправною, зобов'язання здійснити перерахунок і виплату недоплаченої державної соціальної допомоги дітям війни. Було змінено спосіб і порядок виконання постанови Павлоградського міськрайонного суду Дніпропетровської області від 07 лютого 2011 року, на підставі якої Павлоградським міськрайонним судом Дніпропетровської області 11.11.2011 року видано виконавчий лист №2-а-1851/11, із "Зобов'язати управління Пенсійного фонду України в м. Павлоград нарахувати та виплатити ОСОБА_1 пенсію з підвищенням її на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, виходячи з розміру встановленого ч. 1 ст. 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", з урахуванням встановленого законодавством прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, та провести відповідні виплати з 05 липня 2010 року з урахуванням виплачених сум", на "Стягнути з управління Пенсійного фонду України в м. Павлоград Дніпропетровської області на користь ОСОБА_1 пенсію з підвищенням її на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, виходячи з розміру встановленого ч. 1 ст. 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", з урахуванням встановленого законодавством прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, з урахуванням виплачених сум, у розмірі 2167 (дві тисячі сто шістдесят сім) грн. 60 коп.

22.04.2014 р. позивач направив відповідачу у справі виконавчий лист та ухвалу Павлоградського міськрайонного суду Дніпропетровської області від 12.03.2014 р., а 10.05.2012 р. отримав від відповідача постанову про відкриття виконавчого провадження про примусове виконання виконавчого листа № 2-а-1851/2011, виданого 11.11.2011р. Павлоградським міськрайонним судом Дніпропетровської області про «Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в м. Павлоград Дніпропетровської області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 пенсію з підвищенням її на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, виходячи з розміру встановленого ч.1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», з урахуванням встановленого законодавством прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність та провести відповідні виплати з 05 липня 2010 року з урахуванням виплачених сум.»

Позивач вважає, що старший державний виконавець відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області Соловей Оксана Олександрівна, який винес вказану постанову, мав відкрити виконавче провадження саме про "Стягнути з управління Пенсійного фонду України в м. Павлоград Дніпропетровської області на користь ОСОБА_1 пенсію з підвищенням її на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, виходячи з розміру встановленого ч. 1 ст. 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", з урахуванням встановленого законодавством прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, з урахуванням виплачених сум, у розмірі 2167 (дві тисячі сто шістдесят сім) грн. 60 коп.», а не «Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в м. Павлоград Дніпропетровської області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 пенсію з підвищенням її на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, виходячи з розміру встановленого ч.1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», з урахуванням встановленого законодавством прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність та провести відповідні виплати з 05 липня 2010 року з урахуванням виплачених сум.», з виданням цієї постанови фінансовій структурі, яка обслуговує Управління пенсійного фонду України в м. Павлоград Дніпропетровської області, що змусило позивача звернутися із даним позовом до суду.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про наступне.

Судом встановлено, що 07.02.2011 р. постановою Павлоградського міськрайонного суду Дніпропетровської області в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в м. Павлоград Дніпропетровської області про визнання бездіяльності протиправною, зобов'язання здійснити перерахунок і виплату недоплаченої державної соціальної допомоги дітям війни, було визнано протиправною бездіяльність управління Пенсійного фонду України в м. Павлоград Дніпропетровської області щодо нездійснення нарахування та виплати ОСОБА_1 підвищення до пенсії згідно ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни"з 05 липня 2010 року в розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, з урахуванням встановленого законодавством прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність та зобов'язано управління Пенсійного фонду України в м. Павлоград Дніпропетровської області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 пенсію з підвищенням її на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, виходячи з розміру встановленого ч. 1 ст. 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", з урахуванням встановленого законодавством прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, та провести відповідні виплати з 05 липня 2010 року з урахуванням виплачених сум.(а.с.21-23)

Ухвалою Павлоградського міськрайонного суду Дніпропетровської області від 12.03.2014 р. було задоволено подання головного державного виконавця відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області про зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення по адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в м. Павлоград Дніпропетровської області про визнання бездіяльності протиправною, зобов'язання здійснити перерахунок і виплату недоплаченої державної соціальної допомоги дітям війни, якою було змінено спосіб і порядок виконання постанови Павлоградського міськрайонного суду Дніпропетровської області від 07 лютого 2011 року, на підставі якої Павлоградським міськрайонним судом Дніпропетровської області 11.11.2011 року видано виконавчий лист №2-а-1851/11, із "Зобов'язати управління Пенсійного фонду України в м. Павлоград нарахувати та виплатити ОСОБА_1 пенсію з підвищенням її на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, виходячи з розміру встановленого ч. 1 ст. 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", з урахуванням встановленого законодавством прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, та провести відповідні виплати з 05 липня 2010 року з урахуванням виплачених сум", на "Стягнути з управління Пенсійного фонду України в м. Павлоград Дніпропетровської області на користь ОСОБА_1 пенсію з підвищенням її на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, виходячи з розміру встановленого ч. 1 ст. 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", з урахуванням встановленого законодавством прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, з урахуванням виплачених сум, у розмірі 2167 (дві тисячі сто шістдесят сім) грн. 60 коп. (а.с.24-28).

28.04.2014 р. старшим державним виконавцем відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області Соловей Оксаною Олександрівною було винесено постанову про відкриття виконавчого провадження ВП № 43090992 з виконання виконавчого листа № 2-а-1851/2011 виданого 11.11.2011 р. Павлоградським міськрайонним судом Дніпропетровської області про зобов'яння Управління Пенсійного фонду України в м. Павлоград Дніпропетровської області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 пенсію з підвищенням її на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, виходячи з розміру встановленого ч.1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», з урахуванням встановленого законодавством прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність та провести відповідні виплати з 05 липня 2010 року з урахуванням виплачених сум. (а.с.7).

Ст.124 Конституції України і ст. 255 КАС України передбачено, що судові рішення, які набрали чинності є обов'язковим до виконання всіма посадовими особами на всій території України.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст.1 Закону України "Про виконавче провадження", виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження та примусове виконання рішень інших органів (посадових осіб)- це сукупність дій органів і посадових осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень судів та інших органів ( посадових осіб), які провадяться на підставах, в межах повноважень та у спосіб, визначених цим Законом, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до вказаного Закону та інших законів, а також рішеннями, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Ст.11 вказаного Закону визначені обов`язки та права державного виконавця, зокрема частина 1 вказаної статті передбачає, що державний виконавець зобов'язаний вживати передбачених Законом "Про виконавче провадження" заходів примусового виконання рішень, неупереджено, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.

Згідно ч.2,3 ст.3 Закону України "Про виконавче провадження", рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів. Вказані органи не є органами примусового виконання, крім органів та посадових осіб, які виконують рішення про притягнення до кримінальної або адміністративної відповідальності.

Відповідно до ст.3 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень", виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється за заявою стягувача про виконання рішення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

Згідно пункту 3 Прикінцевих та Перехідних положень (пункт набрав чинності 16.10.2013 року) цього ж Закону , виконавчі документи за рішеннями суду про стягнення коштів або рішення суду, що набрали законної сили, боржниками за якими є визначені частиною першою ст.2 цього Закону суб'єкти (державний орган, державне підприємство, юридична особа, примусова реалізація майна якої забороняється відповідно до законодавства), які видані або ухвалені до набрання чинності цим Законом, подаються до органу державної виконавчої служби протягом шести місяців з дня набрання чинності цим пунктом. Якщо рішення суду про стягнення коштів або виконавчі документи за цими рішеннями, боржниками за якими є визначені частиною першою статі 2 цього Закону суб'єкти, не було подано в строк, встановлений цим пунктом, це не є підставою для відмови у виконанні даного судового рішення.

П.1 ч. 2 ст.17 Закону України "Про виконавче провадження" передбачено, що відповідно до вказаного Закону підлягають виконанню державною виконавчою службою виконавчі листи, що видані судами.

Згідно вимог ст.25 Закону України „Про виконавче провадження" державний виконавець зобов'язаний прийняти до виконання виконавчий документ і відкрити виконавче провадження, якщо не закінчився строк пред'явлення такого документа до виконання, він відповідає вимогам, передбаченим цим Законом, і пред'явлений до виконання до відповідного органу державної виконавчої служби. Державний виконавець протягом трьох робочих днів з дня надходження до нього виконавчого документа виносить постанову про відкриття виконавчого провадження.

Із змісту наданих позивачем документів, зокрема постанови про повернення виконавчого документа стягувачеві від 10.04.2014 р. вбачається, що виконання судових рішень про стягнення соціальних виплат з державних органів належить до компетенції органів державної казначейської служби. Вказана обставина, або навіть те, що бюджетними програмами не передбачено призначень щодо забезпечення виконання рішень суду, що гарантовані державою, не є підставою для невиконання рішення суду, що узгоджується з правовою позицією Європейського суду з прав людини, висловленою у рішенні від 08.11.2005 року у справі "Кечко проти України" зі змісту якого слідує, що реалізація особою права, що пов'язане з отриманням бюджетних коштів, яке базується на спеціальних та чинних на час виникнення спірних правовідносин нормативно-правових актах національного законодавства, не може бути поставлена у залежність від бюджетних асигнувань.

Із урахуванням того, що на час подання позивачем до відповідача виконавчого листа № 2-а-1851/2011, виданого 11.11.2011р. Павлоградським міськрайонним судом Дніпропетровської області ухвалою Павлоградського міськрайонного суду Дніпропетровської області від 12.03.2014 р. було змінено спосіб і порядок виконання постанови Павлоградського міськрайонного суду Дніпропетровської області від 07 лютого 2011 року, на підставі якої Павлоградським міськрайонним судом Дніпропетровської області 11.11.2011 року видано виконавчий лист №2-а-1851/11, із "Зобов'язати управління Пенсійного фонду України в м. Павлоград нарахувати та виплатити ОСОБА_1 пенсію з підвищенням її на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, виходячи з розміру встановленого ч. 1 ст. 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", з урахуванням встановленого законодавством прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, та провести відповідні виплати з 05 липня 2010 року з урахуванням виплачених сум", на "Стягнути з управління Пенсійного фонду України в м. Павлоград Дніпропетровської області на користь ОСОБА_1 пенсію з підвищенням її на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, виходячи з розміру встановленого ч. 1 ст. 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", з урахуванням встановленого законодавством прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, з урахуванням виплачених сум, у розмірі 2167 (дві тисячі сто шістдесят сім) грн. 60 коп., у постанові про відкриття виконавчого провадження мало бути зазначено саме про стягнення коштів.

Наведені обставини могли бути перевірені під час винесення постанови про відкриття виконавчого провадження від 28.04.2014 р., що, при цьому, не позбавляє державного виконавця в межах наданих йому повноважень вирішити питання про подальше спрямування виконавчого документа, відповідно до Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2011 року №845 та вимог Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень".

Судом враховується, що в матеріалах справи відсутні докази того, що виконавчий документ, на підставі якого відкрито виконавче провадження, із передбачених законом підстав було повернуто відповідачем позивачу як стягувачу для самостійного звернення останнього до Державної казначейської служби України із заявою про виконання рішення суду.

У зв'язку з вищенаведеними обставинами позов підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст.14, 99, 158-160, 161-163, 167 185, 186 КАС України, ст.124 Конституції України, Законом України "Про виконавче провадження", Законом України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень», Постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2011 року № 845 «Про затвердження Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників», суд

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області в особі відділу примусового виконання рішень на бездіяльність державної виконавчої служби - задовольнити.

Зобов'язати Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області в особі відділу примусового виконання рішень винести постанову щодо виконання виконавчого листа № 2-а-1851/2011, виданого 11.11.2011 р. Павлоградським міськрайонним судом Дніпропетровської області відповідно до ухвали Павлоградського міськрайонного суду Дніпропетровської області від 12.03.2014 р. у справі № 2-а-1851/11, провадження № 6-а/185/26/14, шляхом "Стягнути з управління Пенсійного фонду України в м. Павлоград Дніпропетровської області на користь ОСОБА_1 пенсію з підвищенням її на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, виходячи з розміру встановленого ч. 1 ст. 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", з урахуванням встановленого законодавством прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, з урахуванням виплачених сум, у розмірі 2167 (дві тисячі сто шістдесят сім) грн. 60 коп.», з направленням вказаної постанови до УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ КАЗНАЧЕЙСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ У ПАВЛОГРАДСЬКОМУ РАЙОНІ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (51400, Дніпропетровська обл., місто Павлоград, вул. Шевченка, буд.122, ідентифікаційний код 37936882).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку сторонами, а також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.

Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови.

Суддя: С. О. Бабій

СудПавлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення07.07.2014
Оприлюднено04.09.2014
Номер документу40303651
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —185/4948/14-а

Постанова від 07.07.2014

Адміністративне

Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Бабій С. О.

Ухвала від 07.07.2014

Адміністративне

Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Бабій С. О.

Постанова від 07.07.2014

Адміністративне

Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Бабій С. О.

Ухвала від 30.05.2014

Адміністративне

Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Бабій С. О.

Ухвала від 21.05.2014

Адміністративне

Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Бабій С. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні