Постанова
від 21.08.2014 по справі 802/2698/14-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

21 серпня 2014 р. Справа № 802/2698/14

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді:Альчука Максима Петровича,

секретаря судового засідання: Боровської Т.А.

позивача: ОСОБА_2

відповідача: ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом: державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Південно-Західному регіоні"

до: комунальної установи "Тульчинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги"

про: стягнення коштів

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Південно-Західному регіоні" з адміністративним позовом до комунальної установи "Тульчинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" про стягнення коштів.

Позовні вимоги мотивовані тим, що за результатами проведеної перевірки виконання суб'єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених за результатами здійснення заходів з державного енергетичного нагляду, а саме: припис від 25.09.2013р. № 06/10-13-13-ПР, результати якої відображено в акті перевірки (протоколі) від 11.12.2013р. за № 06/10-13-13-ПР, позивачем виявлено порушення ст. 9 Закону України "Про електроенергетику", а саме: ухиленням від виконання вимог припису № 06/10-13-13-ПР від 25.19.2013р. У зв'язку з чим, 25.112.2013р. винесено постанову про накладення штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання за № 06/10-02-107-ПШ, якою на відповідача накладено штраф у розмірі 8 500 грн. Оскільки, відповідачем у встановлений чинним законодавством строк штраф не сплачено, тому позивач звернувся до суду з позовом про стягнення вказаних коштів.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримала та просила його задовольнити на підставі та в межах заявлених позовних вимог.

Представник відповідача в судовому засіданні щодо позову заперечувала та просила суд у задоволенні позовних вимог відмовити, у відповідності до письмових заперечень, що містяться в матеріалах справи (а.с. 30-37). Додатково зазначила, що відповідачем частково виконано вимоги припису № 06/10-13-13-ПР від 25.19.2013р., а саме усунуто 39 порушень із виявлених 57, відтак у позивача відсутні правові підстави для накладення на комунальну установу "Тульчинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" зазначеного штрафу.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до наступного.

Комунальна установа "Тульчинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" зареєстрована Тульчинською районною державною адміністрацією Вінницької області та здійснює підприємницьку діяльність за адресою: вул. Леніна, 128, м. Тульчин, Тульчинський район, Вінницька область, ідентифікаційний код 36759418 (а.с. 38).

25.09.2013р. державним інспектором з енергетичного нагляду щодо відповідача проведено плановий захід, а саме обстеження з питань технічного стану, організації експлуатації електроустановок та режимів споживання електричної енергії дошкільних, навчальних та лікувальних закладів II та III категорії з надійності електропостачання. Результат якого відображено в акті здійснення заходу з державного енергетичного нагляду (контролю) за № 06/10-13-30-А від 25.09.2013р. В ході проведення якого виявлено порушення вимог чинного законодавства у сфері підготовки персоналу, стану технічного обслуговування, ремонту та модернізації та стану технічної документації (а.с. 6-12).

На підставі вказаних обставин, контролюючим органом сформовано припис за № 06/10-13-13-ПР від 25.09.2013р., яким відповідача зобов'язано усунути зазначені порушення (а.с. 13-15).

В подальшому, щодо комунальної установи "Тульчинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" позивачем проведено перевірку виконання суб'єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених за результатами здійснення заходів з державного енергетичного нагляду, а саме: припис від 25.09.2013р. № 06/10-13-13-ПР, результати якої зафіксовано в акті перевірки (протоколі) за № 06/10-13-13-ПР від 11.12.2013р. Вказаною перевіркою встановлено невиконання відповідачем вимог припису від 25.09.2013р. за № 06/10-13-13-ПР, що є порушенням ст. 9 Закону України "Про електроенергетику" (а.с. 16-18).

У зв'язку з чим, 25.12.2013р. позивачем винесено постанову за № 06/10-02-107-ПШ про накладення штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, відповідно до якого, на відповідача накладено штраф у розмірі 8 500 грн. (а.с. 19).

Оскільки, протягом встановленого 30-денного строку з дня винесення постанови вказана сума штрафу відповідачем не сплачена, позивач звернувся до суду про примусове стягнення зазначених штрафних санкцій.

Визначаючись щодо заявлених позовних вимог суд виходив з наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України "Про електроенергетику", державний нагляд (контроль) в електроенергетиці здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики.

Предметом державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є господарська діяльність, пов'язана з виробництвом, передачею, розподілом та постачанням енергії, а також з використанням енергії для власних потреб суб'єктами електроенергетики та споживачами енергії в частині технічної експлуатації електричних станцій і мереж, технічної експлуатації енергетичного обладнання споживачів енергії та суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж, у відповідності до ч. 2 ст. 9 Закону України "Про електроенергетику".

Згідно з ч. 3 ст. 9 Закону України "Про електроенергетику", способом здійснення державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є проведення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики відповідних обстежень, перевірок, оглядів, інспектування щодо енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії у порядку, визначеному Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Приписи п. 2 ч. 7 ст. 9 Закону України "Про електроенергетику" визначають, що інспектори з державного енергетичного нагляду мають право видавати суб'єктам електроенергетики та споживачам енергії обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії, теплових, тепловикористовувальних установок та мереж, а також стосовно приведення технічного стану електричних, теплових, тепловикористовувальних установок та мереж, засобів обліку, контролю і регулювання виробництва, постачання та споживання енергії, організації їх експлуатації у відповідність із вимогами нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання споживачів енергії, теплових, тепловикористовувальних установок та мереж.

У відповідності до ч. 8 ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб'єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.

Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 8 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", орган державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, під час здійснення державного нагляду (контролю) має право накладати штрафні санкції та вживати заходи, передбачені законом.

Пунктом 2 частини 1 статті 11 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", суб'єкт господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) зобов'язаний виконувати вимоги органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства.

З аналізу вказаних норм слідує, що чинним законодавством контролюючому органу надано право формувати щодо суб'єктів господарювання приписи про усунення порушень вимог чинного законодавства у сфері електроенергетики, виявлених за результатами проведених перевірок, а також встановлено обов'язок суб'єкта господарювання вжити заходи з метою усунення таких порушень.

Судом встановлено, що за результатами проведеної планової перевірки виконання розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених за результатами здійснення заходів з державного енергетичного нагляду у споживачів середнього ступеню ризику, а саме припису від 11.12.2013р. № 06/10-13-16-ПР, результат якої відображено в акті від 04.08.2014р. за № 06/10-21-7-АП, виявлено 21 порушення вимог чинного законодавства у сфері електроенергетики.

Тобто, з матеріалів справи слідує, що комунальною установою "Тульчинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" вимоги припису № 06/10-13-13-ПР від 25.09.2013р. у строк, визначений чинним законодавством, не виконано.

Відповідно до п. 2 ч. 3 ст. 27 Закону України "Про електроенергетику", суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Таким чином, оскільки відповідачем допущено ухилення від виконання приписів контролюючого органу, що є порушенням в електроенергетиці, відтак позивачем правомірно сформована постанова про накладення штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання від 25.12.2013р., а визначений у ній розмір штрафних санкцій підлягає стягненню з комунальної установи "Тульчинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги".

Представник відповідача в судовому засіданні пояснила, що оскільки відповідач частково виконав вимоги приписів контролюючого органу, а решту вимог з різних підстав виконати неможливо, відтак позивач позбавлений права застосувати до комунальної установи "Тульчинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" штрафні санкції.

На підтвердження чого в матеріалах справи наявні акти приймання передачі від 31.03.2011р., від 31.05.2011р., листи від 22.10.2013р., 23.12.2013р., від 09.01.2014р., від 21.01.2014р., від 23.01.2014р., перелік технічної документації, яка повинна бути надана електромережам при передачі енергетичних об'єктів споживачів у власність (на баланс) ПАТ "Вінницяобленерго", платіжні доручення № 485 від 13.05.2014р., № 486 від 13.05.2014р., № 500 від 21.05.2014р., № 499 від 21.05.2014р., № 497 від 21.05.2014р., акти виконаних робіт № 184 від 07.05.2014р., №185 від 07.05.2014р., № 96, № 95, акт прийому виконаних підрядних робіт № 4 від 19.05.2014р., договори про виконання робіт № 95 від 19.05.2014р., № 96 від 17.05.2014р., № 185 від 07.05.2014р., № 184 від 07.05.2014р. та договір підряду № 4 від 19.05.2014р.

Проте суд не бере до уваги дані посилання представника відповідача, оскільки чинним законодавством встановлено імператив щодо повного та неухильного виконання вимог приписів вказаного органу, а за їх часткове виконання/невиконання суб'єкт господарювання несе відповідальність, встановлену законом.

По суті виявлених порушень представник відповідача в судовому засіданні пояснила, що відповідач не може виконати вимоги приписів, оскільки Кирнасівська ТП-262 та Шпиківська КТП-425 знаходились на балансі відповідних територіальних громад Шпиківської та Кирнасівської селищних рад до 2011р., окрім того послалась на відсутність фахівців у штатному розписі для виконання відповідних функцій, та відсутність коштів на їх утримання та обслуговування іншими спеціалізованими організаціями.

Однак суд критично ставиться до даних пояснень, оскільки дослідження порушень, зафіксованих у приписі від 25.09.2013р., та надання їм правової оцінки не є предметом розгляду у даній адміністративній справі.

Окрім того, суд наголошує, що відповідач не був позбавлений права оскаржити до суду розпорядчі документи контролюючого органу, однак вказаним правом не скористався та жодних дій, спрямованих на захист своїх прав та інтересів, не здійснив.

Таким чином, надавши правову оцінку всім обставинам справи, які знайшли своє підтвердження в ході судового засідання, доводяться як показами сторін так і матеріалами справи, суд з метою захисту прав та інтересів позивача, в узгодження з вимогами статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, вважає, що позов слід задовольнити повністю, тим самим стягнути з комунальної установи "Тульчинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" штрафні санкції у розмірі 8 500 грн.

Так, вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з того, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, що передбачено ч.1 ст.11 КАС України.

Відповідно до ч.1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Мотивація та докази, надані позивачем, дають суду підстави для постановлення висновків, які спростовують доводи відповідача, та встановлені у справі обставини підтверджують позиції позивача.

Питання про розподіл судових витрат у справі вирішується судом відповідно до вимог ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України та ч. 3 ст. 4 Закону України "Про судовий збір".

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з комунальної установи "Тульчинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" (23600, Вінницька область, м. Тульчин, вул. Леніна, 128, ЄДРПОУ 36759418) на користь Державного бюджету України (р/р 31116106700568 ГУ ДКСУ у Вінницькій області, МФО 802015, ЄДРПОУ 27897753, код платежу 21081100) 8500 грн. штрафних санкцій.

Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Альчук Максим Петрович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.08.2014
Оприлюднено03.09.2014
Номер документу40306822
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/2698/14-а

Ухвала від 15.09.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 30.10.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 14.10.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Постанова від 21.08.2014

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні