Рішення
від 29.08.2014 по справі 635/4983/14-ц
ХАРКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 635/4983/14-ц

Провадження № 2/635/2143/2014

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 серпня 2014 року Харківський районний суд Харківської області у складі:

головуючого судді - Савченка Д.М.,

за участю секретаря судових засідань - Журавльової Є.А.,

представників позивача - Буряк Р.А., Попова В.А.,

відповідача - ОСОБА_4,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в селищі Покотилівка Харківського району Харківської області цивільну справу за позовом Комунального підприємства «Комунальник-2009» до ОСОБА_4 про стягнення заборгованості за спожиті комунальні послуги, -

В С Т А Н О В И В :

Комунальне підприємство «Комунальник-2009» (далі - позивач) звернулось до суду із позовом до ОСОБА_4 (далі - відповідач), в якому просить стягнути з відповідача заборгованість за спожиті комунальні послуги в сумі 874,07 грн. та судовий збір.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що боржник ОСОБА_4 з 01.12.2010 р. - абонент КП «Комунальник- 2009», яке у відповідності до Статуту надає послуги, пов'язані з обслуговуванням будинків та прибудинкових територій, вивезення ТПВ, які знаходяться у комунальній власності. Мешканці квартир сплачують плату на надані послуги з 24 грудня 2010 р. у розмірі - 0,55 коп. (в тому числі ПДВ-0,09коп.) за 1кв.м., площі квартири на місяць (тариф затверджений рішенням 2 сесії Мереф'янської міської ради VI скликання від 24 грудня 2010 р. ), з 01 січня 2011 р. складає - 1,07 грн., (в тому числі ПДВ - 0,38 грн.) за 1 м.кв. площі квартири на місяць (тариф затверджений рішенням 30 сесії Мереф'янської міської ради V скликання від 08 жовтня 2010 року), надання послуг з вивезення ТПВ з 01 січня 2011 року складає - 4,73 грн., (в тому числі ПДВ - 0,79 коп.) за 0,16 м. куб. на місяць (тариф затверджений рішенням 2 сесії Мереф'янської міської ради VI скликання від 24 грудня 2010 року) з 01 травня 2012 року складає - 6,12грн. (в тому числі ПДВ -1,02 грн.) за 0,16 м. куб. на місяць (тариф затверджений рішенням XIX сесії Мереф"янської міської ради VI скликання від 30 березня 2012 року).

Між Заявником і Боржником встановилися фактичні договірні відносини з приводу надання житлово-комунальних послуг та вивезення ТПВ на підставі відкритого особового рахунку. Згідно оборотної відомості даного рахунку з грудня 2010 року по березень 2013 року заборгованість складає 874 грн. 07 коп. (вісімсот сімдесят чотири грн. 07 коп.) Скарг з приводу ненадання чи неналежного надання послуг від Боржника на адресу Заявника не надходило.

У судовому засіданні представники позивача позовну заяву підтримали та просили задовольнити в повному обсязі з підстав, викладених у позові.

Відповідачем надано письмові заперечення проти позову (а.с. 49-51), в яких він вважає позовні вимоги необґрунтованими і такими, що не підлягають задоволенню.

При цьому зазначає, що позивачем не надано доказів існування правовідносин між ним і відповідачем, оскільки відповідного письмового договору між сторонами укладено не було; докази надання вказаних послуг позивачем не надані; відповідачем подавались позивачеві скарги щодо неякісного надання комунальних послуг; жодних повідомлень про наявність заборгованості відповідач від позивача не отримував; позивач не виконував свої обов'язки, не розглядав належним чином звернення відповідача; позивачем пропущено строки позовної давності при зверненні до суду з даним позовом.

У судовому засіданні відповідач проти позову заперечував з підстав, викладених вище, просив у задоволенні позову відмовити.

Заслухавши пояснення сторін та дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступні фактичні обставини.

Комунальне підприємство «Комунальник-2009» зареєстровано як юридичну особу 24.11.2009 року, ідентифікаційний код 36647505 (а.с. 5).

Рішеннями Мереф'янської міської ради від 08 жовтня 2010 року та від 24 грудня 2010 року (а.с. 7-10) затверджено тарифи на утримання будинків та прибудинкових територій, які знаходяться на обслуговуванні КП «Комунальник-2009», та тарифи на послуги з вивезення твердих побутових відходів.

Згідно з довідкою позивача (а.с. 6), загальний борг відповідача станом на 01.04.2014 року складає 874,07 грн., з яких 837,35 грн. за обслуговування території, 36,72 грн. за вивіз ТПВ.

Відповідно до довідки позивача (а.с. 4), відповідач разом із сином зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1.

04 січня 2011 року складений Акт прийому-передачі житлового фонду з земельними ділянками з балансу ВКП «Мерефянське ВУЖКГ-2» на баланс КП «Комунальник-2009» (а.с. 37), згідно з додатком до якого, серед інших передано житловий будинок АДРЕСА_1 (а.с. 38).

Перелік витрат на утримання будинку, в якому проживає відповідач, у 2011-2013 р.р. наведено у письмових поясненнях позивача (а.с. 36).

Дослідивши матеріали справи та проаналізувавши спірні правовідносини, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню, виходячи з наступного.

Як встановлено судом, КП «Комунальник-2009» є виконавцем послуг з утримання будинків та прибудинкової території, а також вивозу твердих побутових відходів у м. Мерефа.

Згідно з Актом приймання-передачі від 04 січня 2011 року, на баланс позивача передано в тому числі житловий будинок АДРЕСА_1, в якому проживає відповідач.

Тарифи на послуги з утримання житлових будинків та прибудинкової території, а також з вивозу твердих побутових відходів, затверджені відповідними рішеннями Мереф'янської міської ради.

Статтею 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» визначено, що споживач - це фізична чи юридична особа, яка отримує або має намір отримати житлово-комунальну послугу; виконавець - це суб'єкт господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальної послуги споживачу відповідно до умов договору.

Таким чином, КП «Комунальник-2009» є виконавцем послуг з утримання будинку та прибудинковох території, а також вивозу твердих побутових відходів, а відповідач є споживачем цих послуг.

Порядок оформлення претензій споживачів до виконавців врегульовано статтею 18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», згідно з якою у разі порушення виконавцем умов договору споживач має право викликати його представника для складення та підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються строки, види, показники порушень тощо.

Представник виконавця повинен з'явитися на виклик споживача не пізніше строку, визначеного договором.

Акт-претензія складається споживачем та представником виконавця і скріплюється їхніми підписами. У разі неприбуття представника виконавця в погоджений умовами договору строк або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії він вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі.

Акт-претензія споживача подається виконавцю, який протягом трьох робочих днів вирішує питання про перерахунок платежів або видає письмово споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензій.

Спори щодо задоволення претензій споживачів вирішуються в суді. Споживач має право на досудове вирішення спору шляхом задоволення пред'явленої претензії.

У разі встановлення за результатами аналізу факту погіршення нормованих показників якості води, витрати споживача, які він здійснив при оплаті вартості проведення аналізу води, підлягають компенсації за рахунок виконавця/виробника.

Частиною 1 статті 19 вказаного Закону визначено, що відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах.

Частиною 1 статті 20 даного Закону визначено, що споживач має право: 1) одержувати вчасно та відповідної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством та умовами договору на надання житлово-комунальних послуг; 2) одержувати в установленому законодавством порядку необхідну інформацію про перелік житлово-комунальних послуг, їх вартість, загальну вартість місячного платежу, структуру ціни/тарифу, норми споживання, порядок надання житлово-комунальних послуг, їх споживчі властивості тощо; 3) на відшкодування збитків, завданих його майну та/або приміщенню, шкоди, заподіяної його життю чи здоров'ю внаслідок неналежного надання або ненадання житлово-комунальних послуг; 4) на усунення протягом строку, встановленого договором або законодавством, виявлених недоліків у наданні житлово-комунальних послуг; 5) на зменшення розміру плати за надані послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження їх якості в порядку, визначеному договором або законодавством; 6) на несплату вартості житлово-комунальних послуг за період тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім'ї при відповідному документальному оформленні, а також за період фактичної відсутності житлово-комунальних послуг, визначених договором у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України; 7) отримувати від виконавця компенсацію в розмірі, визначеному договором, рішенням суду або законодавством, за перевищення нормативних термінів на проведення аварійно-відновлювальних робіт; 8) на перевірку кількості та якості житлово-комунальних послуг у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Частиною 2 статті 20 зазначеного Закону передбачено, що споживач зобов'язаний зокрема укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору та оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.

Статтею 32 даного Закону передбачено, що плата за житлово-комунальні послуги нараховується щомісячно відповідно до умов договору в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Розмір плати за комунальні послуги розраховується виходячи з розміру затверджених цін/тарифів та показань засобів обліку або за нормами, затвердженими в установленому порядку.

Отже, чинним законодавством передбачено обов'язок споживача укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, а також своєчасно сплачувати за надані послуги. При цьому споживач має право на зменшення розміру плати за надані послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження їх якості, в порядку, визначеному договором або законодавством. Підставою для зменшення розміру плати є оформлена у встановленому порядку акт-претензія.

За загальним правилом, встановленим статтею 60 ЦПК України, кожна сторона зобов'язана довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, проте відповідачем не надано доказів складання у встановленому законом порядку актів-претензій з приводу отримання від КП «Комунальник-2009» комунальних послуг неналежної якості.

Відповідно до довідки про нарахування послуг (а.с. 6), відповідачеві нараховано заборгованість з грудня 2010 року по січень 2013 року.

Враховуючи, що житловий будинок, в якому проживає відповідач, передано на баланс КП «Комунальник-2009» 04 січня 2011 року, суд вважає необґрунтованими позовні вимоги в частині стягнення з відповідача заборгованості за комунальні послуги за грудень 2010 року в сумі 23,65 грн.

Таким чином, позовні вимоги в частині стягнення з відповідача заборгованості за січень 2011 року - січень 2013 року в сумі 850,42 грн. є обґрунтованими і підлягають задоволенню.

При цьому суд не бере до уваги посилання відповідача на пропуск позивачем трирічного строку позовної давності при зверненні до суду з даним позовом, виходячи з наступного.

Із розрахунку заборгованості вбачається, що позивачем ставиться питання про стягнення з відповідача заборгованості за період з грудня 2010 року по січень 2013 року, проте з даним позовом позивач звернувся до суду у червні 2014 року.

Позивачем надано суду копії ухвали Харківського районного суду від 15 жовтня 2013 року про скасування судового наказу від 30 серпня 2013 року про стягнення з ОСОБА_4 на користь КП «Комунальник-2009» заборгованості за надані комунальні послуги в сумі 874,07 грн. та від 18 квітня 2014 року про відмову КП «Комунальник-2009» у видачі судового наказу про стягнення з ОСОБА_4 заборгованості за комунальні послуги в сумі 874,07 грн., що відповідає сумі позову, який є предметом розгляду в даній справі.

З вказаних ухвал убачається, що позивач звертався до суду із заявами про видачу судового наказу про стягнення з відповідача спірної заборгованості у серпні 2013 року та квітні 2014 року, тобто у межах строку позовної давності. У зв'язку з відмовою суду видати судовий наказ позивач звернувся до суду з даним позовом.

Таким чином, строк позовної давності при зверненні до суду з даним позовом пропущено позивачем з поважних причин.

Також суд не бере до уваги твердження відповідача про безпідставність позовних вимог через відсутність укладеного між сторонами договору, виходячи з наступного.

Як передбачено статтею 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», укладення та своєчасна оплата послуг є обов'язком споживача.

Проте поважність причин, з яких письмовий договір із КП «Комунальник-2009» не було укладено, відповідачем не доведена.

Крім того, відсутність письмового договору не є підставою для звільнення від оплати комунальних послуг, оскільки згідно зі статтею 1213 ЦК України набувач зобов'язаний повернути потерпілому безпідставно набуте майно. У разі неможливості повернути потерпілому безпідставно набуте майно відшкодовується його вартість, яка визначається на момент розгляду судом справи про повернення майна.

Інші доводи відповідача висновків суду про обґрунтованість позовних вимог в частині стягнення з відповідача заборгованості за комунальні послуги за період з січня 2011 року по січень 2013 року не спростовують.

Частиною 1 статті 88 ЦПК України передбачено, що стороні, на користь якої ухвалено рішення, суд присуджує з другої сторони понесені нею і документально підтверджені судові витрати. Якщо позов задоволено частково, судові витрати присуджуються позивачеві пропорційно до розміру задоволених позовних вимог, а відповідачеві - пропорційно до тієї частини позовних вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

Враховуючи часткове задоволення позовних вимог, підлягають присудженню позивачеві судові витрати зі сплати судового збору пропорційно сумі задоволених вимог, у сумі 237,00 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 15, 19, 23, 1167 ЦК України, ст.ст. 10,11, 60, 197, 212-215 ЦПК України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов Комунального підприємства «Комунальник-2009» до ОСОБА_4 про стягнення заборгованості за спожиті комунальні послуги - задовольнити частково.

Стягнути з ОСОБА_4 (62472, АДРЕСА_1, ІПН НОМЕР_1) на користь Комунального підприємства «Комунальник-2009» (62472, Харківська область, Харківський район, м. Мерефа, вул. Радянська, 2, р/р 26000000122545 ПУАТ «Фідобанк» МФО 300175, код ЄДРПОУ 36647505) заборгованість за спожиті комунальні послуги у сумі 850,42 грн. (вісімсот п'ятдесят грн. 42 коп.)

Стягнути з ОСОБА_4 (62472, АДРЕСА_1, ІПН НОМЕР_1) на користь Комунального підприємства «Комунальник-2009» (62472, Харківська область, Харківський район, м. Мерефа, вул. Радянська, 2, р/р 26000000122545 ПУАТ «Фідобанк» МФО 300175, код ЄДРПОУ 36647505) судовий збір у сумі 237,00 грн. (двісті тридцять сім грн. 00 коп.)

Рішення може бути оскаржене до апеляційного суду Харківської області через Харківський районний суд протягом десяти днів з дня проголошення рішення шляхом подання апеляційної скарги. Особами, які брали участь у справі, але не були присутніми у судовому засіданні під час проголошення судового рішення може бути подана апеляційна скарга протягом 10 днів з дня отримання копії цього рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо воно не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Суддя Д.М. Савченко

СудХарківський районний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення29.08.2014
Оприлюднено04.09.2014
Номер документу40307886
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —635/4983/14-ц

Ухвала від 31.07.2014

Цивільне

Харківський районний суд Харківської області

Савченко Д. М.

Рішення від 29.08.2014

Цивільне

Харківський районний суд Харківської області

Савченко Д. М.

Рішення від 29.08.2014

Цивільне

Харківський районний суд Харківської області

Савченко Д. М.

Ухвала від 19.06.2014

Цивільне

Харківський районний суд Харківської області

Савченко Д. М.

Ухвала від 12.06.2014

Цивільне

Харківський районний суд Харківської області

Савченко Д. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні