cpg1251
Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м.Харків
26 серпня 2014 р. №820/8368/14
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Мар'єнко Л.М.
розглянувши у порядку письмового провадження у місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративний позовом Куп'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛВВІ", реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції, третя особа - Реєстраційна служба Куп'янського міського управління юстиції Харківської області про скасування державної реєстрації зміни місцезнаходження, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Куп'янська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Харківській області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛВВІ", Реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції, третя особа - Реєстраційна служба Куп'янського міського управління юстиції Харківської області, в якому просить суд, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ "ОЛВВІ" від 02.07.2013 року запис №14801070004041657 щодо внесення даних про зміну місцезнаходження ТОВ "ОЛВВІ" внесених реєстраційною службою Харківського міського управління юстиції.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 09.10.2013 року № 14751430005001195 до Єдиного державного реєстру внесено зміни до відомостей про внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою.
06.08.2013 року позивачем направлено лист на керівника ТОВ "ОЛВВІ" з проханням надати заяву за формою І-ОПП, зазначений лист повернувся з відміткою "за зазначеною адресою не проживає". На підставі зазначеного, податковим органом складено довідку про неможливість вручення поштового відправлення. 09.09.2013 року ГОВ Харківської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області надано довідку про не встановлення місцезнаходження платника податків. Позивачем отримано лист від ТОВ "МЕТИЗ", який є власником приміщення за адресою: м. Куп'янськ, вул. Кузнечна, буд.9, про відсутність ТОВ "ОЛВВІ" за зазначеною адресою.
Від представника відповідача - Задорожньої В.М., через канцелярію суду надійшли письмові заперечення, в яких представник зазначила, що згідно законодавству орган державної реєстрації за власною ініціативою не приймає жодних рішень відносно суб'єктів господарювання, в тому числі відносно ТОВ "ОЛВВІ" та не вносить записів в Єдиний державний реєстр юридичних та фізичних осіб - підприємців, а лише фіксує факт набуття установчими документами юридичної сили при їх надходженні до державного реєстратора. У зв'язку з зміною місцезнаходження юридичної особи ТОВ "ОЛВВІ" реєстраційну справу направлено до реєстраційної служби Куп'янського МУЮ Харківської області.
В судове засідання представник позивача не прибув, від представника позивача - Закопайло Т.С., через канцелярію суду надійшло клопотання, в якому представник просив розглядати справу за наявними матеріалами справи та за відсутності представника позивача.
В судове засідання представник третьої особи не прибув, від представника третьої особи Третяк І.В, через канцелярію суду надійшло клопотання про розгляд справи без участі представника третьої особи.
В судове засідання представник відповідача не прибув, від начальника Гарнічавої Л.С. реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції, через канцелярію суду надійшло клопотання, в якому представник просив розглядати справу за наявними матеріалами справи на розсуд суду та за відсутності представника третьої особи.
Відповідач Товариство з обмеженою відповідальністю "ОЛВВІ" в судове засідання не прибув, про дату, час, місце судового розгляду був повідомлений належним чином, причини не прибуття в судове засідання суду не повідомив.
Судом розглянуто справу у письмовому провадженні у відповідності до ч.6 ст.128 КАС України, оскільки відсутні перешкоди для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, і прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, та відсутні потреби заслухати свідка чи експерта.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ст.41 КАС України.
Дослідивши наявні у матеріалах справи докази, суд встановив наступні обставини.
Товариство з обмеженою відповідальністю "ОЛВВІ" 20.08.2008 року пройшло передбачену чинним законодавством процедуру державної реєстрації, набуло правового статусу суб'єкта господарювання - юридичної особи, включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з ідентифікаційним кодом - 35587524 (а.с.138).
Як вбачається з протоколу загальних зборів учасників ТОВ "ОЛВВІ" від 26.06.2013 року (а.с.84) вирішено: змінити місцезнаходження ТОВ "ОЛВВІ". Визнати нове місцезнаходження за адресою: 63701, місто Куп'янськ, вул. Кузнечна, 9, оф.10.
Для проведення реєстраційної дії "Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи" ТОВ "ОЛВВІ" надало державному реєстратору 01.07.2013 року, згідно вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців", документи, згідно опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії "Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи", зокрема: реєстраційну картку на підтвердження державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; рішення про внесення змін до установчих документів (Примірник оригіналу); статут; нову редакцію установчих документів (два примірники); копію квитанції виданої банком; копію квитанції виданої банком (за публікацію); заяву про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі підприємства (нотаріально засвідчена копія).
На підставі вказаних документів 02.07.2013 року реєстраційною службою Харківського міського управління юстиції проведена державна реєстрація змін до установчих документів ТОВ "ОЛВВІ", про що у Державному реєстрі вчинений запис №14801070004041657 (а.с.82).
Згідно п. 45.2. ст. 45 Податкового кодексу України - податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі.
Отже, обрання податкової адреси і, відповідно, місцезнаходження, здійснюється платником податків самостійно, без узгодження із податковим органом.
Як вбачається з позовної заяви, позивач зазначає, що ТОВ "ОЛВВІ" надало державному реєстратору Реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції недостовірні дані щодо зміни своєї юридичної адреси, посилаючись на довідку ВПМ від 09.09.2013 року №153 про встановлення місцезнаходження платника податку, в якій вказано, що місцезнаходження платника податків не встановлено.
Через наведені обставини позивач просив скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ "ОЛВВІ" щодо внесення даних до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців про заміну юридичної адреси підприємства на 63701, місто Куп'янськ, вул. Кузнечна, 9, оф.10.
Проте суд не погоджується із позицією позивача, виходячи з наступного.
Частиною 3 статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбачено, що зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Згідно ч. 1 ст. 16 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.
Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" вбачається, що відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Згідно ч. 2 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості щодо юридичної особи, зокрема, відомості щодо місцезнаходження юридичної особи.
Відповідно до частини 3 статті 8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
Згідно ч. 1 ст. 29 Закону для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Відповідно до ч. 7 ст. 29 Закону державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.
Відповідно до статті 30 Закону державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.
Частиною 1 статті 27 Закону передбачено, що підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону; порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема: наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи; невідповідність відомостей про засновників (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися; використання у найменуванні юридичної особи приватного права повного чи скороченого найменування органу державної влади або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України; встановлена іншими законами заборона використання у найменуванні юридичної особи певних термінів, абревіатур, похідних термінів. Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.
Таким чином, державний реєстратор під час реєстраційних дій, а саме зміни місцезнаходження не має права перевіряти подані відомості та вимагати інші документи, ніж ті, що передбачені чинним законодавством.
Судом встановлено, що юридичною особою ТОВ "ОЛВВІ" було надано повний пакет документів, передбачений вимогами чинного законодавства, на підставі яких Реєстраційна служба Харківського міського управління юстиції провела державну реєстрацію змін до установчих документів щодо зміни юридичної адреси ТОВ "ОЛВВІ", про що у Державному реєстрі вчинений запис.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 14 Закону в разі зміни місцезнаходження юридичної особи, якщо нове місцезнаходження юридичної особи розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, здійснюється передача реєстраційної справи такої юридичної особи.
Частиною 2, 4 ст. 14 Закону у разі державної реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи, державний реєстратор протягом десяти робочих днів з дати реєстрації зміни місцезнаходження зобов'язаний передати за описом реєстраційну справу державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи.
Згідно ч. 6 ст. 14 Закону державний реєстратор, який отримав реєстраційну справу, зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дати її прийому повідомити рекомендованим листом юридичну особу про зміну місцезнаходження реєстраційної справи та внести до Єдиного державного реєстру запис про зміну місцезнаходження реєстраційної справи.
Таким чином, взяття на облік реєстраційної справи, переданої з іншого органу державної реєстрації в зв'язку з реєстрацією зміни місцезнаходження юридичної особи, є обов'язком державного реєстратора. Стаття 14 Закону не передбачає підстав для відмови у взятті на облік реєстраційної справи.
Записи про зняття з обліку та взяття на облік реєстраційної справи в органі державної реєстрації вносяться до Єдиного державного реєстру довідково, не мають статусу окремої реєстраційної дії, їм не присвоюється відповідний номер.
Реєстраційна служба Харківського міського управління юстиції передала реєстраційну справу №1_475_001195_96 ТОВ "ОЛВВІ" Реєстраційній службі Куп'янського міського управління юстиції Харківської області, до матеріалів справи надано реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, акт прийому - передачі реєстраційної справи, опис документів, що надаються юридичною особою державної реєстратору для проведення реєстраційної дії "Підтвердження відомостей про юридичну особу" (а. с. 38-99).
Проте судом встановлено, що відповідно до довідки ВПМ про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків ТОВ "ОЛВВІ" від 09.09.2013 року №153 місце знаходження платника податків не встановлено.
Відповідно до п. 12 ст. 19 вищевказаного Закону України у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.
Згідно п. 13 ст. 19 ЗУ "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" державний реєстратор залишає реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу без розгляду, про що повідомляє заявника у випадках, передбачених частиною шостою цієї статті, та у порядку, встановленому частиною сьомою цієї статті.
Відповідно до п.14 ст.19 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто поштове відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Як вбачається з матеріалів справи 09.10.2013 року відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців внесено запис №14751430005001195 щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою.
Суд зазначає, що вказані вище докази свідчать не на правомірність внесення змін про місцезнаходження відповідача, а на невиконання ним податкового обовязку.
Таким чином, позивачем не наведено жодних обґрунтованих підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛВВІ" щодо внесених даних до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про зміну юридичної адреси підприємства.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про те, що правові підстави для винесення судового рішення про скасування державної реєстрації змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛВВІ" (код ЄДРПОУ 35587524) щодо внесених даних до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про зміну юридичної адреси підприємства на 63701, місто Куп'янськ, вул. Кузнечна, 9, оф.10 - відсутні, через що у задоволенні позову належить відмовити.
Відповідно до ст. 94 КАС України судові витрати належить віднести за рахунок Державного бюджету України.
Керуючись ст.ст. 9, 11, 94, 128, 159, 160- 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні адміністративного позову Куп'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛВВІ", реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції, третя особа - Реєстраційна служба Куп'янського міського управління юстиції Харківської області про скасування державної реєстрації зміни місцезнаходження - відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Мар'єнко Л.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.08.2014 |
Оприлюднено | 03.09.2014 |
Номер документу | 40308959 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мар'єнко Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні