ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
01.07.09 Справа №2а-2628/09/1/0170
Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим у складі голову ючої судді Трещової О.Р., при с екретарі Єлжовій Н.М., за участ ю
представника прокуратури - Кулібаби С.Є.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом
заступника прокурора м. Фео досії АР Крим в інтересах дер жави в особі Управління Пенс ійного фонду України в м. Феод осія АРК до Дочірнього підпр иємства Товариства з обмежен ою відповідальністю "Промфес " "Загальноосвітня середня шк ола 1-3 ступенів "Класика"
про стягнення 471 750,60 гривень,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністрати вного суду Автономної Респу бліки Крим звернувся з адмін істративним позовом заступн ик прокурора м. Феодосії АР Кр им в інтересах держави в особ і Управління Пенсійного фонд у України в м. Феодосія АРК до Дочірнього підприємства Тов ариства з обмеженою відповід альністю "Промфес" "Загальноо світня середня школа 1-3 ступен ів "Класика" про стягнення на користь УПФУ в м. Феодосія АРК АРК заборгованості по страх овим внескам на загальнообов ' язкове державне пенсійне с трахування, фінансовим санкц іям та пені в сумі 471 750,60 гривень .
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 03.02.2009 року по зовну заяву залишено без рух у.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 04.03.2009 року ві дкрито провадження в адмініс тративній справі.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 04.03.2009 року з акінчено підготовче провадж ення і справу призначено до с удового розгляду.
У судовому засіданні предс тавник прокуратури позов пов ністю підтримав на підставах зазначених у позові, пояснив , що станом на день розгляду с прави відповідачем не погаше но погоджену суму заборгован ості у розмірі 471 750,60 гривень. По яснив, що зазначена заборгов аність виникла внаслідок час ткової несплати відповідаче м страхових внесків за траве нь, червень, липень, серпень 2008 року, застосування фінансови х санкцій та нарахування пен і за несвоєчасну сплату стра хових внесків. Також позивач ем донараховано страхові вне ски за Актом перевірки від 11.07.2 008 року № 103, застосовано фінанс ові санкції за порушення Зак ону України «Про загальнообо в' язкове державне пенсійне страхування» .
У судове засідання предста вник позивача не з' явився, п ро день, час та місце судового розгляду справи повідомлени й належним чином, надіслав кл опотання про розгляд справи за його відсутністю.
Відповідач у судове засіда ння, призначене на 25.05.2009 року не з' явився, письмового відзи ву на позовну заяву не надав, я вку свого представника в суд ове засідання не забезпечив, про день, час та місце судовог о розгляду справи повідомлен ий належним чином, що підтвер джується поштовим повідомле нням про вручення № 07274012.
Відповідач у судове засіда ння, призначене на 01.07.2009 року вд руге не з' явився, письмовог о відзиву на позовну заяву не надав, явку свого представни ка в судове засідання не забе зпечив, про день, час та місце судового розгляду справи пов ідомлений належним чином, що підтверджується поштовим по відомленням про вручення № 0878 3786, надіслав повідомлення про неможливість прибути у судо ве засідання у зв' язку зі ст аном здоровця.
Приймаючи до уваги, що в мат еріалах справи достатньо док азів для з' ясування обстави н по справі, суд вважає можлив им на підставі ст.128 КАС Україн и розглядати справу у відсут ності представника позивача , від якого надійшло клопотан ня про розгляд справи за його відсутністю, відповідача, як ий вдруге без поважних підст ав не з' явився у судове засі дання, повідомлених належни м чином про дату, час та місце розгляду справи на підставі наявних у справі матеріалів.
Дослідивши матеріали спр ави та оцінивши докази в їх су купності, суд вважає, що позов ні вимоги підлягають задовол енню у повному обсязі з насту пних підстав.
Відповідно до п. 4 частини 1 ст атті 17 КАС України компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори за звернен ням суб' єкта владних повнов ажень у випадках, встановлен их законом.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до частини 1 та 2 с татті 5 Закону України «Про за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування» (дал і - Закон № 1058- IV) всі відносини, які виникають між суб' єкта ми системи загальнообов' яз кового державного пенсійног о страхування регулюються в иключно зазначеним законом, яким також визначаються поря док нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, стягнення заборгованості за цими внесками, організація т а порядок здійснення управлі ння в системі загальнообов' язкового державного пенсійн ого страхування.
Контроль за правильним нар ахуванням, своєчасним та пов ним перерахуванням та надход женням страхових внесків, ін ших платежів, здійснюється о рганами Пенсійного фонду. Ві дповідно до п. 7 частини 1 статт і 64, абзацом 8 частини 3 статті 10 6 Закону № 1058- IV орган Пенсійного фонду має право звертатися д о суду з позовами про стягнен ня недоїмки.
Тому суд приходить до висно вку, що зазначений спір має оз наки публічно - правового та п ідлягає розгляду в порядку а дміністративного судочинст ва в Окружному адміністратив ному суді АРК.
Згідно з п.1 частини 1 статті 1 4 Закону № 1058- IV страхувальникам и визнаються роботодавці - підприємства, установи, орга нізації незалежно від форм в ласності, виду діяльності та господарювання, які викорис товують працю фізичних осіб на умовах трудового договору або на інших умовах, передбач ених законодавством, або за д оговорами цивільно-правовог о характеру. Частиною 1 статті 15 Закону визначено, що платни ками страхових внесків є стр ахувальники, зазначені у ста тті 14 Закону.
Судом встановлено, що Дочір нє підприємство Товариства з обмеженою відповідальністю "Промфес" "Загальноосвітня се редня школа 1-3 ступенів "Класи ка" являється юридичною осо бою має ідентифікаційний код юридичної особи 33719964, зареєстр ованою 31.10.2005 року виконавчим к омітетом Феодосійської місь кої Ради АРК, що підтверджуєт ься довідкою ГУ статистики у м. Феодосії від 07.11.2005 року № 58.01-29-53/3, Свідоцтвом про державну реє страцію юридичної особи сері ї А00 № 440793 (а.с.5,7).
Судом встановлено, що Дочір нє підприємство Товариства з обмеженою відповідальністю "Промфес" "Загальноосвітня се редня школа 1-3 ступенів "Класи ка" зареєстроване як платн ик в Управлінні ПФУ в м. Феодос ія АРК за реєстраційним номе ром 07-03-0395, що підтверджується за явою про реєстрацію від 02.11.2005 ро ку, розрахунком суми страхов их внесків.
Судом встановлено, що ДП ТОВ "Промфес" "Загальноосвітня се редня школа 1-3 ступенів "Класи ка" під час здійснення підпри ємницької діяльності викор истовує працю фізичних осіб на умовах трудового договору або на інших умовах, передбач ених законодавством, що підт верджується відомостями, заз наченими відповідачем в розр ахунках суми страхових внеск ів на загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я.
Таким чином, відповідач явл яється страхувальником та пл атником страхових внесків на загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування.
Згідно з п.п. 4,6 частини 2 статт і 17 Закону № 1058- IV страхувальник зобов' язаний подавати зві тність територіальним орган ам Пенсійного фонду у строки , в порядку та за формою, встан овленими Пенсійним фондом; н араховувати, обчислювати і с плачувати в установлені стро ки та в повному обсязі страхо ві внески. Відповідно до част ини 3 статті 20 Закону № 1058- IV терит оріальні органи Пенсійного ф онду мають право обчислювати страхові внески лише на підс таві актів перевірки правиль ності нарахування та сплати страхових внесків, звітності , що подається страхувальник ом, бухгалтерських та інших д окументів, що підтверджують суму заробітної плати (доход у), на які нараховуються страх ові внески.
Частиною 6 статті 20 Закону № 1 058- IV встановлено, що страхуваль ники зобов' язані сплачуват и страхові внески, нарахован і за відповідний базовий зві тний період, не пізніше ніж че рез 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Ба зовий період для виду страху вальника, до якого відносить ся позивач, встановлений заз наченою нормою закону - оди н календарний місяць.
Відповідно до абзацу 6 части ни 6 статті 20 Закону № 1058- IV, п. 5.1.6. Ін струкції про порядок обчисле ння і сплати страхувальникам и та застрахованими особами внесків на загальнообов'язко ве державне пенсійне страхув ання до Пенсійного фонду Укр аїни, затвердженої Постаново ю правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року № 21 -1, зареєстрованої в Міністерс тві юстиції України 16 січня 2004 р. за № 64/8663 (далі - Інструкція) п ерерахування страхових внес ків здійснюється страхуваль ником одночасно з одержанням (перерахуванням) коштів на оп лату праці, у тому числі в безг отівковій або натуральній фо рмі або з виручки від реаліза ції товарів (послуг).
Судом встановлено, що відп овідно до розрахунків сум ст рахових внесків на загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування, що підлягают ь сплаті за травень 2008 року, ДП ТОВ "Промфес" "Загальноосвітн я середня школа 1-3 ступенів "Кл асика" зобов' язалося сплати ти ставкою збору 33,2 % - 13185,68 гривен ь.
Судом встановлено, що відпо відно до розрахунків сум стр ахових внесків на загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування, що підлягають сплаті за червень 2008 року, ДП Т ОВ "Промфес" "Загальноосвітня середня школа 1-3 ступенів "Кла сика" зобов' язалося сплатит и ставкою збору 33,2 % - 11729,09 гривень .
Судом встановлено, що відпо відно до розрахунків сум стр ахових внесків на загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування, що підлягають сплаті за липень 2008 року, ДП ТО В "Промфес" "Загальноосвітня с ередня школа 1-3 ступенів "Клас ика" зобов' язалося сплатити ставкою збору 33,2 % - 18848,84 гривень.
Судом встановлено, що відпо відно до розрахунків сум стр ахових внесків на загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування, що підлягають сплаті за серпень 2008 року, ДП Т ОВ "Промфес" "Загальноосвітня середня школа 1-3 ступенів "Кла сика" зобов' язалося сплатит и ставкою збору 33,2 % - 2886,15 гривень .
В порушення п.п. 4,6 части ни 2 статті 17, частини 6 статті 20 З акону № 1058- IV відповідач своєча сно до 20.06.2008 року, до 21.07.2008 року , до 2 0.08.2008 року, до 22.09.2008 року, зазначені ним в розрахунках суми страх ових внесків сплатив не у пов ному обсязі.
Судом встановлено, що згідно відомостей особової картки платника страхові вне ски за ставкою збору 33,2 % за тра вень, червень, липень та серпе нь 2008 року сплачені ДП ТОВ "Пром фес" "Загальноосвітня середн я школа 1-3 ступенів "Класика" ча стково - в сумі 9756,61 гривень.
Токож судом встанов лено, що відповідно до розрах унків сум страхових внесків на загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування, що підлягають сплаті за трав ень 2008 року, ДП ТОВ "Промфес" "Заг альноосвітня середня школа 1 -3 ступенів "Класика" зобов' яз алося сплатити ставкою збору 1-5% - 794,33 гривень.
Судом встановлено, що відпо відно до розрахунків сум стр ахових внесків на загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування, що підлягають сплаті за червень 2008 року, ДП Т ОВ "Промфес" "Загальноосвітня середня школа 1-3 ступенів "Кла сика" зобов' язалося сплатит и за ставкою збору 1-5% - 706,57 гривен ь.
Судом встановлено, що відпо відно до розрахунків сум стр ахових внесків на загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування, що підлягають сплаті за липень 2008 року, ДП ТО В "Промфес" "Загальноосвітня с ередня школа 1-3 ступенів "Клас ика" зобов' язалося сплатити за ставкою збору 1-5% - 1135,00 гривен ь.
В порушення п.п. 4,6 части ни 2 статті 17, частини 6 статті 20 З акону № 1058- IV відповідач своєча сно до 20.06.2008 року, до 21.07.2008 року , до 2 0.08.2008 року, зазначені ним в розра хунках суми страхових внескі в частково сплатив з порушен ням строків.
Частиною 2 статті 106 Закону № 1058- IV встановлено, що суми страх ових внесків, своєчасно не сп лачені страхувальниками у ст роки, визначені статтею 20 Зако ну, вважаються простроченою заборгованістю із сплати стр ахових внесків (далі недоїмк а) і стягуються з нарахування м пені та застосуванням фіна нсових санкцій.
Відповідно до частини 10 ста тті 20 Закону № 1058- IV якщо страхув альники несвоєчасно або не в повному обсязі сплачують ст рахові внески, до них застосо вуються фінансові санкції, п ередбачені Законом. Право за стосування фінансових санкц ій п. 6 частини 1 статті 64 Закону № 1058- IV надано територіальним о рганам Пенсійного фонду. Час тиною 17 статті 106 Закону № 1058- IV вс тановлено, що від імені викон авчих органів Пенсійного фон ду накладати фінансові санкц ії мають право начальники уп равлінь Пенсійного фонду в р айонах.
Відповідно до частини 13 ста тті 106 Закону № 1058- IV про нарахува ння пені та накладення штраф ів, посадові особи виконавчи х органів Пенсійного фонду в иносять рішення.
Відповідно до п.2 частини 9 ст атті 106 Закону № 1058- IV за несплату (неперерахування) або несвоє часну сплату (несвоєчасне пе рерахування) страхувальника ми страхових внесків, у тому ч ислі донарахованих страхува льниками або територіальним и органами Пенсійного фонду, накладається штраф залежно від строку затримки платежу в розмірі:
- 10 відсотків своєчасно не сплачених сум - у разі зат римки їх сплати у строк до 30 ка лендарних днів включно;
- 20 відсотків зазначени х сум - у разі затримки їх спл ати у строк до 90 календарних д нів включно;
- 50 відсотків зазначени х сум - у разі затримки їх спл ати понад 90 календарних днів.
Згідно з абзацом 2 пункту 2 ч астини 9 статті 106 Закону № 1058- IV од ночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих ) страхових внесків і фінансо вих санкцій нараховується пе ня в розмірі 0,1 відсотка зазна чених сум коштів, розрахован а за кожний день простроченн я платежу.
Розрахунок фінансової сан кції у разі несвоєчасної спл ати страхових внесків здійсн юється на підставі даних кар тки особового рахунку платни ка, як встановлено абзацом 3 пі дпункту 9.3.2. пункту 9.3. Інструкці ї.
Судом встановлено, що Управ ління ПФУ в м. Феодосія АРК рі шенням № 1969 від 10.11.2008 року про зас тосування фінансових санкці й та нарахування пені за несп лату (неперерахування) або не своєчасну сплату (несвоєчасн е перерахування) страхувальн иками страхових внесків до Д П ТОВ "Промфес" "Загальноосвіт ня середня школа 1-3 ступенів "К ласика" застосовані фінансов і санкції у розмірі 203,74 гривень та нарахована пеня у розмірі 32,38 гривень за період з 20.06.2008 року по 04.09.2008 року.
14 листопада 2008 року зазначен е рішення було вручено відпо відачу, що підтверджується п оштовим повідомленням про вр учення.
Згідно з розрахунком фінан сових санкцій та пені по особ овому рахунку 1-5% ДП ТОВ "Промфе с" "Загальноосвітня середня ш кола 1-3 ступенів "Класика" на 20.06. 2008 мав недоїмку зі сплати стра хових внесків у загальній су мі 578,33 гривень, яка була повніс тю погашена ним в період з 23.06.2008 року по 18.07.2008 року затримкою до 30 календарних днів, на 21.07.2008 року мав недоїмку зі сплати страх ових внесків у загальній сум і 405,61 гривень, яка була повніст ю погашена ним 20.08.2008 року затрим кою до 30 календарних днів, на 20. 08.2008 мав недоїмку зі сплати стр ахових внесків у загальній с умі 1053,51 гривень, яка була повні стю погашена ним 04.09.2008 року затр имкою до 30 календарних днів.
Тому суд приходить до висно вку, що позивачем правомірно застосовані фінансові санкц ії у розмірі 203,74 гривень, розра хунок їх здійснено вірно, та нарахована пеня в сумі 32,38 грив ень, яка вірно розраховувала сь на суми сплаченої недоїмк и виходячи з 0,1% зазначеної сум и за кожний день простроченн я платежу.
Виходячи з зазначеного, суд прийшов до висновку про прав омірність задоволення позов них вимог частині стягнення зазначених сум.
Відповідно до статті 1 Зак ону України «Про здійснення контролю за сплатою збору на обов'язкове державне пенсій не страхування та збору на об ов'язкове соціальне страхува ння» № 700-XIV від 21.05.1999 року органи П енсійного фонду України стос овно сплати та цільового вик ористання збору на обов'язко ве державне пенсійне страхув ання мають право проводити п ланові та позапланові виїзні перевірки фінансово-господа рської діяльності суб'єктів підприємницької діяльності .
Згідно з ч 2 п. 12.2. Інструкції п ро порядок обчислення і спла ти страхувальниками та застр ахованими особами внесків на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування до Пе нсійного фонду України, затв ердженої Постановою правлін ня Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року № 21-1, зареєст рованої в Міністерстві юстиц ії України 16 січня 2004 р. за № 64/8663 (д алі - Інструкція) органи Пен сійного фонду України мають право не частіше одного разу на календарний рік проводит и планові, а також у випадках, передбачених законодавство м, позапланові перевірки на б удь-яких підприємствах, в уст ановах і організаціях та у фі зичних осіб - суб'єктів підпри ємницької діяльності бухгал терських книг, звітів, коштор исів та інших документів, пов 'язаних з нарахуванням, обчис ленням та сплатою страхових внесків, отримувати необхідн і пояснення, довідки і відомо сті (у тому числі письмові) з п итань, що виникають під час та ких перевірок.
Відповідно до статті 2 Указу Президента про деякі заходи з дерегулювання підприємниц ької діяльності N 817/98 від 23.07.1998 ро ку плановою виїзною перевір кою вважається перевірка фін ансово-господарської діяльн ості суб'єкта підприємницько ї діяльності, яка передбачен а у плані роботи контролюючо го органу і проводиться за мі сцезнаходженням такого суб'є кта чи за місцем розташуванн я об'єкта власності, стосовно якого проводиться така план ова виїзна перевірка. Планов а виїзна перевірка проводить ся за сукупними показниками фінансово-господарської дія льності суб'єкта підприємниц ької діяльності за письмовим рішенням керівника відповід ного контролюючого органу не частіше одного разу на кален дарний рік у межах компетенц ії відповідного контролюючо го органу.
Пунктом «в» статті 3 Указу П резидента про деякі заходи з дерегулювання підприємниць кої діяльності зазначається , що позаплановою виїзною пер евіркою вважається перевірк а, яка не передбачена в планах роботи контролюючого органу і проводиться якщо виявлено недостовірність даних, заяв лених у документах обов'язко вої звітності.
Судом встановлено що 11.07.2008 ро ку головним спеціалістом від ділу контрольно-економічної роботи УПФУ в м. Феодосія АРК Дук В.В. проведено перевірку Д П ТОВ "Промфес" "Загальноосвіт ня середня школа 1-3 ступенів "К ласика" з питань своєчасност і, достовірності, повноти нар ахування та перерахування ст рахових внесків на загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування та збору на об ов' язкове державне пенсійн е страхування за період з 31.10.2005 року по 01.06.2008 року та достовірно сті відомостей, наданих до си стеми персоніфікованого обл іку відомостей за 2005, 2006, 2007 роки.
За результатами перевірки складено Акт № 103 від 11.07.2008 року. З азначений Акт був підписаний позивачем із запереченнями.
Відповідно до результатів проведеної перевірки окрім іншого ДП ТОВ "Промфес" "Загаль ноосвітня середня школа 1-3 сту пенів "Класика" донараховані страхові внески в загальном у розмірі 240242,28 гривень, у тому ч ислі за ставкою збору 32,3 % за гр удень 2005 року в сумі 6274,05 гривень , за ставкою збору 31,8 % за січень -грудень 2006 року в сумі 79250,28 гриве нь, за ставкою збору 33,2 % за січе нь-грудень 2007 року, січень-квіт ень 2008 року в сумі 154717,95 гривень.
Крім того, відповідно до рез ультатів проведеної перевір ки встановлено порушення ДП ТОВ "Промфес" "Загальноосвітн я середня школа 1-3 ступенів "Кл асика" повноти та своєчаснос ті перерахування авансових п латежів на суму 25833,78 гривень (у в игляді сум страхових внесків за ставкою 31,8 % від виплаченої заробітної плати).
До того ж перевіркою виявле но недостовірність відомост ей, наданих до системи персон іфікованого обліку відомост ей за 2005, 2006, 2007 рік.
Один екземпляр акту переві рки вручено посадовій особі відповідача 11.07.2008 року.
Як зазначалося раніше, за п.п. 6 частини 2 статті 17 Закону № 1058- IV страхувальник зобов' яза ний нараховувати, обчислюва ти і сплачувати в установлен і строки та в повному обсязі с трахові внески.
Відповідно до частини 3 стат ті 20 Закону № 1058- IV територіальні органи Пенсійного фонду маю ть право обчислювати страхов і внески лише на підставі акт ів перевірки правильності на рахування та сплати страхови х внесків, звітності, що подає ться страхувальником, бухгал терських та інших документів , що підтверджують суму зароб ітної плати (доходу), на які на раховуються страхові внески .
Відповідно до абзацу 6 части ни 6 статті 20 Закону 1058- IV, п. 5.1.6. Інст рукції перерахування страхо вих внесків здійснюється стр ахувальником одночасно з оде ржанням (перерахуванням) кош тів на оплату праці, у тому чис лі в безготівковій або натур альній формі або з виручки ві д реалізації товарів (послуг ).
Судом встановлено, що на п ідставі акту перевірки № 103 ві д 11.07.2008 року ДП ТОВ "Промфес" "Зага льноосвітня середня школа 1-3 с тупенів "Класика" донарахова ні страхові внески в загальн ому розмірі 240242,28 гривень.
Відповідно до п.4 частини 9 ст атті 106 Закону № 1058- IV за донараху вання територіальним органо м Пенсійного фонду або страх увальником сум своєчасно не обчислених та не сплачених с трахових внесків накладаєть ся штраф у розмірі 5 відсотків зазначених сум за кожний пов ний або неповний місяць, за як ий донараховано ці суми.
Судом встановлено, що Управ ління ПФУ в м. Феодосія АРК рі шенням № 1405 від 05.09.2008 року про зас тосування фінансових санкці й за донарахування територі альним органом Пенсійного фо нду сум своєчасно не обчисле них та не сплачених страхови х внесків до ДП ТОВ "Промфес" "З агальноосвітня середня школ а 1-3 ступенів "Класика" застосо вані фінансові санкції у роз мірі 180952,16 гривень
26 вересня 2008 року зазначене р ішення було вручено відповід ачу, що підтверджується пошт овим повідомленням про вруче ння.
Розрахунок фінансових сан кцій здійснений з урахуванн ям періодів порушення, суми д онарахованих внесків у розмі рі 5 відсотків зазначених сум за кожний повний або неповни й місяць, за який донарахован о ці суми.
Тому суд приходить до висно вку, що позивачем правомірно застосовані фінансові санкц ії у розмірі 180952,16 гривень, розра хунок їх здійснено вірно.
Виходячи з зазначеного, суд прийшов до висновку про прав омірність задоволення позов них вимог частині стягнення зазначених сум.
Відповідно до абз.5 ч.6 статт і 20 Закону № 1058- IV в разі здійснен ня протягом базового звітног о періоду виплат (виплати дох оду), на які відповідно до цьог о Закону нараховуються страх ові внески, страхувальники о дночасно з видачею зазначени х сум зобов'язані сплачувати авансові платежі у вигляді с ум страхових внесків, що підл ягають нарахуванню на зазнач ені виплати (дохід).
У разі недостатності у стра хувальника коштів для здійсн ення в повному обсязі виплат и заробітної плати (доходу) та одночасної сплати відповідн их авансових платежів виплат а зазначених сум та сплата ст рахових внесків здійснюєтьс я в пропорційних розмірах у п орядку, визначеному правлінн ям Пенсійного фонду (абз. 6 ч.6 ст атті 20 Закону № 1058- IV)
Згідно з абз. 7 ч.6 статті 20 Зако ну № 1058- IV у разі несплати авансо вих платежів до страхувальни ків застосовуються фінансов і санкції, передбачені цим За коном.
Відповідно до п.7 частини 9 ст атті 106 Закону № 1058- IV за несплату , неповну або несвоєчасну спл ату авансових платежів із ст рахових внесків, передбачени х цим Законом накладається ш траф у розмірі 50 відсотків сум несплачених або своєчасно н е сплачених авансових платеж ів.
Судом встановлено, що за акт ом перевірки № 103 від 11.07.2008 року Д П ТОВ "Промфес" "Загальноосвіт ня середня школа 1-3 ступенів "К ласика" порушена повнота та с воєчасність перерахування а вансових платежів на суму 25833,78 гривень (у вигляді сум страхо вих внесків за ставкою 31,8 % від виплаченої заробітної плати ).
Судом встановлено, що Управ ління ПФУ в м. Феодосія АРК рі шенням № 1406 від 05.09.2008 року про зас тосування фінансових санкці й за несплату, неповну або нес воєчасну сплату авансових пл атежів із страхових внесків до ДП ТОВ "Промфес" "Загальноо світня середня школа 1-3 ступен ів "Класика" застосовані фіна нсові санкції у розмірі 12916,89 гр ивень
26 вересня 2008 року зазначене р ішення було вручено відповід ачу, що підтверджується пошт овим повідомленням про вруче ння.
Розрахунок фінансових сан кцій здійснений з урахуванн ям суми авансових платежів, щ о підлягали сплаті відповіда чем у розмірі 50 % сум несплачен их або своєчасно не сплачени х авансових платежів.
Тому суд приходить до висно вку, що позивачем правомірно застосовані фінансові санкц ії у розмірі 12916,89 гривень, розра хунок їх здійснено вірно.
Виходячи з зазначеного, суд прийшов до висновку про прав омірність задоволення позов них вимог частині стягнення зазначених сум.
Відповідно до частини 1 ст атті 21 Закону № 1058-ІV органи Пенс ійного фонду ведуть облік ус іх застрахованих осіб та пер соніфікований облік страхов их внесків.
Постановою правління Пенс ійного фонду України від 10.06.2004 р оку № 7-6 затверджено Порядок ф ормування та надання органам Пенсійного фонду України ві домостей про застрахованих о сіб, що використовуються в си стемі загальнообов' язково го державного пенсійного стр ахування, зареєстрований в М іністерстві юстиції України 10.08.2004 року № 1000/9599 (далі - Порядок).
Цей Порядок, відповідно до п .1.1 Порядку, у відповідності до Закону № 1058-ІV врегулював прави ла формування та надання до о рганів Пенсійного фонду відо мостей про застрахованих осі б, які використовуються в сис темі загальнообов' язковог о державного пенсійного стра хування.
Пунктом 1.3. Прядку передбаче но обов' язок страхувальник ів один раз на рік до 1 квітня п оточного року згідно із затв ердженим графіком подавати д о територіального органу Пен сійного фонду за місцем реєс трації комплект документів п ервинної звітності до систем и персоніфікованого обліку в ідомостей про застрахованих осіб за попередній рік.
Судом встановлено, що за акт ом перевірки № 103 від 11.07.2008 року Д П ТОВ "Промфес" "Загальноосвіт ня середня школа 1-3 ступенів "К ласика" виявлено недостовірн ість відомостей, наданих до с истеми персоніфікованого об ліку відомостей за 2005, 2006, 2007 рік (я ка виразилась у невідповідно сті трудових правовідносин т а загального стажу застрахов аної особи).
Відповідно до п.5 ч.9.статті 106 З акону № 1058- IV та п.1.5 Порядку за неп одання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою ф ормою, або подання недостові рних відомостей, що використ овується в системі персоніфі кованого обліку та іншої зві тності, передбаченої законод авством, до територіальних о рганів Пенсійного фонду накл адається штраф у розмірі 10 від сотків суми страхових внескі в, які були сплачені або підля гали сплаті за відповідний з вітний період, за кожний повн ий або неповний місяць затри мки подання відомостей, звіт ності, але не менше десяти нео податковуваних мінімумів до ходів громадян, а в разі повто рного протягом року такого п орушення - 20 відсотків зазна чених сум та не менше двадцят и неоподатковуваних мінімум ів доходів громадян.
Судом встановлено, що Управ ління ПФУ в м. Феодосія АРК рі шенням № 1407 від 05.09.2008 року про зас тосування фінансових санкці й за подання недостовірних в ідомостей, що використовуєть ся в системі персоніфіковано го обліку та іншої звітності до ДП ТОВ "Промфес" "Загальноо світня середня школа 1-3 ступен ів "Класика" застосовані фіна нсові санкції у розмірі 510,00 гри вень.
26 вересня 2008 року зазначене р ішення було вручено відповід ачу, що підтверджується пошт овим повідомленням про вруче ння.
Розрахунок фінансових сан кцій здійснений у мінімальн ому розмірі за кожен рік, у яко му виявлено порушення.
Тому суд приходить до висно вку, що позивачем правомірно застосовані фінансові санкц ії у розмірі 510,00 гривень, розра хунок їх здійснено вірно.
Виходячи з зазначеного, суд прийшов до висновку про прав омірність задоволення позов них вимог частині стягнення зазначених сум.
Згідно з частиною 3 статті 106 Закону № 1058- IV територіальні о ргани Пенсійного фонду за фо рмою та в строки, встановлені правлінням Пенсійного фонду України надсилають страхува льникам, які мають недоїмку в имогу про її сплату.
Пунктом 8.2. Інструкції перед бачено, що органи Пенсійного фонду надсилають страхуваль никам вимогу про сплату недо їмки якщо дані документальни х перевірок результатів діял ьності страхувальника свідч ать про донарахування сум ст рахових внесків, якщо страху вальник має на кінець звітно го періоду заборгованість п о сплаті страхових внесків. П ри цьому вимога формується н а підставі облікових даних к арток особових рахунків стра хувальника.
Управлінням ПФУ в м. Феодос ія АРК на адресу ДП ТОВ "Промф ес" "Загальноосвітня середня школа 1-3 ступенів "Класика" над іслано вимогу про сплату бор гу від 05.12.2008 року № Ю-1427 в сумі 33719964 г ривень, у тому числі по страхо вим внескам - 277135,43 гривень, фін ансові санкції - 194582,79 гривень , пеня - 32,38 гривень.
Судом встановлено, що сума с трахових внесків, зазначених у вимозі є донарахуванням за Актом перевірки в сумі - 240242,28 гривень, та страховими внеск ами за травень, червень, липен ь, серпень 2008 року в сумі - 36893,15 г ривень; сума фінансових санк цій складається з 510,00 гривень, застосованих рішенням від 05.09 .2008 року № 1407, з 203,74 гривень, застос ованих рішенням від 10.11.2008 року № 1969 , з 12916,89 гривень, застосованих рішенням від 05.09.2008 року № 1406, з 180952,16 гривень, застосованих рішенн ям від 05.09.2008 року № 1405; пеня в сумі 32,38 гривень застосована рішен ням від 10.11.2008 року №1969.
Вимога УПФУ в м. Феодосія АР К від 05.12.2008 року № Ю-1427 одержана ДП ТОВ "Промфес" "Загальноосвітн я середня школа 1-3 ступенів "Кл асика" 09.12.2008 року.
Суд зазначає, що у визначени й абзацом 3 частини 3 ст.106 Закон у № 1058- IV 10-денний строк відповід ач встановлені у вимозі суми недоїмки зі сплати страхови х внесків не оскаржив, тому су ма заборгованості вважаєтьс я погодженою.
Судом встановлено, що згідн о з розрахунком недоїмки стр ахувальника та особовою карт кою платника суми заборгован ості, зазначені у позові не сп лачені. На час розгляду справ и за ДП ТОВ "Промфес" "Загально освітня середня школа 1-3 ступе нів "Класика" значиться забор гованість по страховим внеск ам на загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я, фінансовим санкціям та пен і в сумі 471 750,60 гривень.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що недоїмка зі спл ати страхових внесків на заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування, фінан совим санкціям та пені в розм ірі 471 750,60 гривень являється пог одженою відповідачем, підляг ає стягненню з останнього, а п озовні вимоги підлягають зад оволенню.
Відповідно до частини 12 ста тті 20 Закону страхові внески п ідлягають сплаті незалежно в ід фінансового стану платник а та мають пріоритет перед вс іма іншими зобов' язаннями, у тому числі із сплати податк ів та інших обов' язкових пл атежів.
Таким чином, позовні вимоги Управління Пенсійного фонду України в м. Феодосія АРК підл ягають задоволенню у повному обсязі.
Згідно з п.34 ст.4 Декрету Кабі нету Міністрів України «Про сплату державного мита» від 21.01.1993 року №7-93, органи Пенсійного фонду України звільнені від сплати державного мита.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС Ук раїни,
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задо вольнити повністю.
2. Стягнути з Дочірньог о підприємства Товариства з обмеженою відповідальністю "Промфес" "Загальноосвітня се редня школа 1-3 ступенів "Класи ка" (ЄДРПОУ 33719964) на користь Упра вління Пенсійного фонду Укра їни в м. Феодосія АРК заборго ваність по страховим внескам на загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування, фінансовим санкціям та пені в сумі 471 750,60 гривень.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення, у разі неподання з аяви про апеляційне оскаржен ня (апеляційної скарги).
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набуває законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.
Протягом 10 днів з дня прогол ошення постанови до Севасто польського апеляційного адм іністративного суду через Ок ружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим може бути подана заява про ап еляційне оскарження, після п одачі якої, протягом 20 днів мо же бути подана апеляційна ск арга.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться в строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Суддя Трещова О.Р.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 01.07.2009 |
Оприлюднено | 06.11.2009 |
Номер документу | 4032066 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні