Постанова
від 03.07.2009 по справі 2а-2773/09/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 

05

червня 2009 року                                                                                   

Справа № 2а-2773/09/2370

09 год. 40 хв.                                                                                                                               

м.Черкаси

 

Черкаський окружний

адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Новікової Т.В.,

при секретарі-Комишній О.М.,

за участю:

прокурора відділу прокуратури

області-ОСОБА_1(посв. № 1169 від 07.02.2006р.),

представника

позивача-ОСОБА_2(довір. № 2495/10 від 12.05.09р.),

відповідач-не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому

засіданні адміністративну справу за позовом прокурора Лисянського району

Черкаської області в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у

Лисянському районі Черкаської області до об'єднання підприємств громадського

харчування Лисянського районного споживчого товариства про стягнення податкової

заборгованості,

 

ВСТАНОВИВ:

     До Черкаського окружного адміністративного

суду звернувся прокурор Лисянського району Черкаської

області 

з позовною заявою від 15.04.2009р. № 05-41вих09 в інтересах держави в

особі Державної податкової інспекції у Лисянському районі Черкаської області до

об'єднання підприємств громадського харчування Лисянського районного споживчого

товариства   про стягнення заборгованості зі сплати податку

на доходи фізичних осіб у сумі 35 564грн.00коп.

      В обґрунтування позову позивач зазначив,

що відповідачем порушено вимоги Законів України «Про порядок погашення

зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»

від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ (із змінами 

і доповненнями) та «Про податок з доходів фізичних осіб», якими

передбачено, що нарахування, утримання і перерахування до бюджету прибуткового

податку здійснюється підприємствами, установами, організаціями всіх форм

власності та фізичними особами-суб'єктами підприємницької діяльності, які провадять

виплати доходів.

     Прокурор та представник позивача в

судовому засіданні підтримали позовні вимоги.

    Відповідач

до зали судового засідання не з'явився, проте надав суду відзив на

адміністративний позов від 02.06.2009р., в якому лише  частково визнав борг перед позивачем.

     Під час судового засідання позивач заявив

клопотання про забезпечення позову шляхом накладення арешту на рахунки

відповідача, яке було задоволено судом та винесено ухвалу від 25.05.2009р.

     Виходячи з положень ч.8 ст.35, ч.2 ст.128

Кодексу адміністративного судочинства України, суд  вважає, що неприбуття  в судове засідання без  поважних причин представника сторони або

третьої особи, неповідомлення ними про причини неприбуття не є  перешкодою для розгляду справи.

       Розглянувши поданий адміністративний

позов та додані до нього  матеріали,

заслухавши пояснення прокурора та представника позивача, всебічно і повно

з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких грунтується позов, об'єктивно

оцінивши докази, які мають значення  для

розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

        Об'єднання підприємств громадського

харчування Лисянського районного споживчого товариства,   код 01774100, зареєстроване Лисянською

райдержадміністрацією за №15 29.05.1997р., взятий на облік в Державній

податковій інспекції 30.12.1991р. як платник податків, згідно довідки від

11.01.2006р. №532.

        13.03.2009 року Державною податковою

інспекцією у Лисянському районі Черкаської області проведено планову відповідача,

за результатами якої складено акт №129/17-011/01774100 від 13.03.2009р. За

результатами даної перевірки встановлено порушення податкового законодавства, а

саме: прострочена заборгованість по виплаті заробітної плати працівникам

підприємства та несвоєчасного перерахування податку з доходів фізичних осіб в

сумі 35 564грн.00коп., що існує станом на 01.03.2009р. Зазначена заборгованість

підтверджується розрахунком суми боргу № 1954 від 08.04.2009р. позивача,

довідкою № 1951/24-022 від 08.04.2009р., а також витягом з документів

первинного обліку про суми нарахованої та виплаченої заробітної плати,

утриманого та сплаченого до бюджету з доходів фізичних осіб.

        Згідно даних ДПІ у Лисянському районі

Черкаської області податковий борг у сумі 35 564грн.00коп. відповідачем не

сплачено, що є порушенням  вимог ст. 5

Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед

бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ (із

змінами  і доповненнями).

       Отже, позивач правомірно звернувся до

суду про стягнення з відповідача заборгованості у сумі 35 564грн.00коп.

       Статтею 8 Закону України «Про податок з

доходів фізичних осіб» від 22.05.2003р., ст..9 Декрету Кабінету Міністрів

України «Про прибутковий податок з громадян» від 26.12.1992р. № 13-92

передбачено, що нарахування, утримання і перерахування до бюджету прибуткового

податку здійснюється підприємствами, установами. Організаціями всіх форм

власності та фізичними особами-суб'єктами підприємницької діяльності, які

проводять виплати доходів.

      Статтею 3 Закону 2181-ІІІ визначено, що у

будь-яких випадках, коли платник податків згідно із законами з питань

оподаткування уповноважений утримувати податок, збір (обов'язковий платіж),

якими оподатковуються інші особи, у тому числі податки на доходи фізичних осіб,

дивіденди, репатріацію, додану вартість, акцизні збори, а також будь-які інші

податки, що утримуються з джерела виплати, сума таких податків, зборів

(обов'язкових платежів) вважається бюджетним фондом, який належить державі або

територіальній громаді та створюється від їх імені.

      Відповідно до п. 5.4 ст. 5 Закону

№2181-ІІІ, податкове зобов'язання, не сплачене у передбачений законом термін,

вважається сумою податкового боргу.

      Згідно пп.3.1.1 п. 3.1 ст. 3  цього Закону активи платника податків можуть

бути  примусово стягнуті в рахунок

погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

               Відповідно до п. 1.3 ст. 1

Закону № 2181 податковим боргом є податкове зобов'язання (з урахуванням

штрафних санкцій за їх  наявності),

самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи

судовому порядку, але не  сплачене у  встановлений строк, а  також пеня, 

нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

       В

свою чергу, п. 11 ст.10 Закону України «Про державну  податкову службу  в Україні» від 04.12.1990р. № 509-ХІІ

передбачено право податкових органів подавати до судів позови до підприємств,

установ,  організацій та громадян про

стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими  фондами, 

за  рахунок  їх  майна.

Право органів державної податкової служби застосовувати до платників податків

фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів

суми недоїмки, пені  у випадках, в

порядку та розмірах,  встановлені  Законом.

      Згідно зі ст.121 Конституції України, на

органи прокуратури покладається обов'язок здійснювати представництво інтересів

держави в суді шляхом подання та підтримки позову.

      Як вбачається  з матеріалів справи, об'єднанням підприємств

громадського харчування Лисянського районного споживчого товариства не

погашений борг, тому ДПІ у Лисянському районі Черкаської області правомірно

звернулася до суду про стягнення податкової заборгованості.

      Отже, податковий борг  відповідача   підлягає сплаті до Державного бюджету у сумі

35 564грн.00коп .

      Відповідно до ст. 162 Кодексу

адміністративного судочинства України, при вирішенні справи по суті суд може

задовольнити адміністративний позов повністю або частково чи відмовити в його

задоволенні повністю або частково, у разі задоволення адміністративного позову

суд може прийняти постанову про визнання протиправними рішення суб'єкта владних

повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або

визнання не чинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання

цього рішення чи окремих його положень із 

зазначенням способу його здійснення.

     Враховуючи вищенаведене, суд дійшов

висновку, що з урахуванням положень зазначеної статті необхідно позов

задовольнити повністю, оскільки у позивача наявні докази існування боргу у

відповідача, в зв'язку з несплатою ним податкового зобов'язання.

     Відповідно 

до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона

повинна довести ті обставини, на  яких

ґрунтуються її вимоги та  заперечення,

крім  випадків, встановлених статтею 72

цього кодексу.

     На підставі ч.3 ст. 160 КАС України в

судовому засіданні 05.06.2009р. проголошено вступну та резолютивну частини

постанови. Виготовлення постанови  у

повному обсязі відкладено на 11.06.2009р., про що повідомлено сторін після

проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з

врахуванням вимог ч.4 ст. 167 КАС України.

     Отже, з врахуванням вище викладеного, суд

прийшов до висновку про задоволення позовних вимог  в повному обсязі.

    Керуючись ст. 69, 71, 94, 97, 112, 122, ч.

2 ст. 128, ст.ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

-

 

ПОСТАНОВИВ:

1.  

Адміністративний позов задовольнити повністю.

2.   Стягнути з

об'єднання підприємств громадського харчування Лисянського районного споживчого

товариства   (19300, Черкаська область, смт.Лисянка, пл.

Миру, 23, код ЄДРПОУ 01774100) на користь Державного бюджету України через

Державну податкову  інспекцію у

Лисянському районі Черкаської області (19300, Черкаська область, смт.Лисянка,

пл. Миру, 42, р/р 34121999700265 УДК в Черкаській області, МФО 854018, код

ЄДРПОУ 34324276) податкову заборгованість у сумі 35 564грн.00коп.   (тридцять п'ять тисяч п'ятсот шістдесят чотири

гривні 00 коп.).               

        Постанова

відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення

строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом,

якщо таку заяву не було подано.

        Постанова може бути оскаржена до суду

апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі

за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через

суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням

протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана

без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається

у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.   

 

 

 Суддя

    Т.В. Новікова

 

 

Повний текст постанови виготовлено 10.06.2009р.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.07.2009
Оприлюднено13.07.2009
Номер документу4035015
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2773/09/2370

Постанова від 03.07.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Новікова Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні