ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ
АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа № 2-а-3163/09/0470
Категорія
статобліку - 2.30
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25
лютого 2009 року
м. Дніпропетровськ
Дніпропетровський
окружний адміністративний суд у складі:
головуючого
судді
Захарчук Н.В.
при
секретарі Михалевич
І.М.
розглянувши
у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з
обмеженою відповідальністю «ЕЛІТ ГРАД ЛТД» до відповідача1 Головного
архітектурно-планувального управління м. Дніпропетровська, відповідача2
Дніпропетровська міська рада, третя особа на боці позивача фізична
особа-підприємець ОСОБА_1про зобов'язання вчинити дії,
в с т а н о в и в:
11 лютого 2009 року позивач Товариство з обмеженою
відповідальністю «ЕЛІТ ГРАД ЛТД» звернулось до адміністративного суду із
адміністративним позовом до Головного архітектурно-планувального управління м.
Дніпропетровська, Дніпропетровської міської ради з позовною заявою про
зобов'язання Головного архітектурно-планувального управління м.
Дніпропетровська розробити містобудівний паспорт для проектування житлового
комплексу з приміщеннями комерційного призначення по проспАДРЕСА_1(номер
територіальної зони НОМЕР_1), зобов'язати Дніпропетровську міську раду на
найближчій сесії розглянути питання щодо погодження Товариству з обмеженою
відповідальністю "ЕЛІТ ГРАД ЛТД" (код ЄДРПОУ 35339753) місця
розташування житлового комплексу з
приміщеннями комерційного призначення по АДРЕСА_1(номер територіальної зони
НОМЕР_1), згідно рішення Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради №
4363 від 20.12.07р., зобов'язати Дніпропетровську міську раду на найближчій
сесії розглянути питання щодо надання згоди Товариству з обмеженою
відповідальністю "ЕЛІТ ГРАД ЛТД" (код ЄДРПОУ 35339753) на розроблення
проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для розташування об'єкта
та на отримання вихідних даних для проектування та здійснення
проектно-вишукувальних робіт для будівництва житлового комплексу з приміщеннями
комерційного призначення по АДРЕСА_1(номер територіальної зони НОМЕР_1).
Представник позивача у судовому засіданні підтримав
позовні вимоги у повному обсязі і просив їх задовольнити з підстав, викладених
у позові.
Відповідач 1, в судове засідання не з'явився, надав до
суду лист в якому просив розглядати справу без участі відповідача, та винести
рішення відповідно до вимог чинного законодавства.
Відповідач 2, в судове засідання не з'явився, надав до
суду письмовий відзив на позовну заяву, в якому просив суд прийняти рішення
відповідно до вимог чинного законодавства.
Представник третьої особи на стороні позивача підтримав
позовні вимоги та просив задовольнити позов в повному обсязі.
Дослідивши
матеріали справи, вислухавши пояснення представника позивача, суд встановив
наступне.
04.07.2006 р. приватний підприємець ОСОБА_1 звернувся до
Дніпропетровської міської ради з заявою про надання земельної ділянки,
розташованої між АДРЕСА_1та будинку АДРЕСА_2(а.с. 11).
25.09.2007р. Позивач звернувся до Дніпропетровської
міської ради з листом № 25-3, щодо продовження оформлення документів на надання
земельної ділянки по АДРЕСА_1під розміщення житлового комплексу з приміщеннями
комерційного призначення на ТОВ «ЕЛІТ ГРАД ЛТД», посилаючись на суспільну
діяльність з ПП Гусейновим В.Г., та на його згоду на використання усієї
документації (а.с. 12).
14.11.2007 року на засіданні
Постійної комісії Дніпропетровської міської ради з питань архітектури та
містобудування було вирішено рекомендувати погодити надання земельної ділянки
по АДРЕСА_1ТОВ «ЕЛІТ ГРАД ЛТД» та продовжувати оформлення документів на
земельну ділянку ТОВ «ЕЛІТ ГРАД ЛТД» замість ПП ОСОБА_1в установленому порядку,
що підтверджується витягом з протоколу № 59 від 30.11.2007 року (а.с.13).
21.11.2007 року на засіданні
Постійної комісії Дніпропетровської міської ради з питань земельних відносин і
охорони навколишнього середовища було вирішено рекомендувати погодити надання
земельної ділянки по проспекту АДРЕСА_1ТОВ «ЕЛІТ ГРАД ЛТД» та продовжувати
оформлення документів на земельну ділянку ТОВ «ЕЛІТ ГРАД ЛТД» замість ПП
ОСОБА_1в установленому порядку, що підтверджується витягом з протоколу № 71 від
21.11.2007 року (а.с. 14).
Виконавчий комітет Дніпропетровської міської ради згідно
рішення № 4363 від 20.12.07р. вирішив: погодитись з проектом рішення міської
ради "Про погодження ТОВ "ЕЛІТ ГРАД ЛТД" (код ЄДРПОУ 35339753)
місця розташування житлового комплексу з приміщеннями комерційного призначення
по АДРЕСА_1(Жовтневий район)" та
внести це питання на розгляд міської ради (а.с. 15).
Після прийняття зазначеного рішення
Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради, Дніпропетровська міська
рада повинна була на найближчій сесії розглянути питання щодо затвердження
містобудівного обґрунтування розташування житлового комплексу з приміщеннями
комерційного призначення по АДРЕСА_1,
щодо погодження Товариству з обмеженою відповідальністю "ЕЛІТ ГРАД
ЛТД" місця розташування житлового комплексу з приміщеннями комерційного
призначення на території по АДРЕСА_1, та вирішити питання про надання згоди
Товариству з обмеженою відповідальністю "ЕЛІТ ГРАД ЛТД" (код ЄДРПОУ
35339753) на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки
для розташування об'єкта та на отримання вихідних даних для проектування та
здійснення проектно-вишукувальних робіт для будівництва житлового комплексу з
приміщеннями комерційного призначення по АДРЕСА_1.
07.02.2008 року позивач отримав від земельного
управління Дніпропетровської міської ради лист № 9/9-10 яким повідомило про
припинення подальшого оформлення документів для погодження місця розташування
об'єкту та відведення земельної ділянки у зв'язку зі змінами в земельному
законодавстві, відповідно до яких набуття права на оренду земельних ділянок
вільних від забудови здійснюється лише на аукціонах (а.с. 25).
28.01.2009 р. позивач звернувся до Головного
архітектурно-планувального управління м. Дніпропетровська з проханням розробити
містобудівний паспорт для проектування житлового комплексу з приміщеннями
комерційного призначення по АДРЕСА_1, але відповідач-1 відмовив позивачу
посилаючись на неможливість подальшого оформлення документів в зв'язку з тим,
що це питання не розглядалось на сесії міської ради (а.с.26).
Не погоджуючись з відмовою відповідача1, відповідача 2
та її мотивами Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕЛІТ ГРАД
ЛТД" звернулось з адміністративним позовом до суду.
Відповідно до статті 2 Кодексу адміністративного
судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав,
свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері
публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів
місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при
здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому
числі на виконання делегованих повноважень.
Представник позивача в судовому засіданні наголосив на
тому, що відповідач 2 не приймає жодних дій щодо вирішення питання про розгляд
на найближчій сесії питань про погодження позивачу місця розташування житлового
комплексу з приміщеннями комерційного призначення по просп. Карла Маркса у
районі буд. № 11 вул. Фурманова, та про
надання згоди на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної
ділянки для розташування об'єкта, а також на отримання вихідних даних для
проектування та здійснення проектно-вишукувальних робіт для будівництва
житлового комплексу з приміщеннями комерційного призначення по АДРЕСА_1,
Товариству з обмеженою відповідальністю "ЕЛІТ ГРАД ЛТД".
Частина 3 статті 18
Кодексу адміністративного судочинства України передбачає, що оскарження
дій або бездіяльності посадових чи службових осіб місцевих органів виконавчої
влади розглядаються і вирішуються місцевим загальним судом як адміністративним
судом або окружним адміністративним судом за вибором позивача.
Згідно до статей 93, 116 Земельного кодексу України
право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне
володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для
провадження підприємницької та іншої діяльності. Земельні ділянки можуть
передаватися в оренду громадянам та юридичним особам України. Громадяни та
юридичні особи набувають права власності та права користування земельними
ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів
виконавчої влади або органів місцевого самоврядування. Набуття права на землю
громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних
ділянок у власність або надання їх у користування.
Земельний кодекс України надає громадянам та юридичним
особам право на отримання в оренду земельних ділянок для провадження
підприємницької та іншої діяльності.
Згідно до частин 3, 4 статті 123 Земельного кодексу
України юридична особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у постійне
користування із земель державної або комунальної власності, звертається з
відповідним клопотанням до районної, Київської та Севастопольської міських
державних адміністрацій або сільської, селищної, міської ради. До клопотання
про відведення земельної ділянки додаються матеріали, передбачені частиною
п'ятнадцятою статті 151 цього Кодексу, документи, що обґрунтовують її розмір,
призначення та місце розташування.
Статтею 151 Земельного кодексу України визначається
порядок погодження питань, пов'язаних із вилученням (викупом) земельних
ділянок, процедура отримання в оренду земельних ділянок із земель державної
власності включає в себе погодження місця розташування земельної ділянки та
подальше розроблення і затвердження проекту відведення такої ділянки.
В судовому засіданні встановлено та матеріалами справи
підтверджено, що 14.11.2007 року на засіданні Постійної комісії
Дніпропетровської міської ради з питань архітектури та містобудування було
вирішено рекомендувати погодити надання земельної ділянки по АДРЕСА_1ТОВ «ЕЛІТ
ГРАД ЛТД».
Як вбачається із матеріалів справи, на підставі
отриманого дозволу позивачем було забезпечено узгодження питання про погодження
місця розташування земельної ділянки із Головним архітектурно-планувальним
управлінням, Дніпропетровським міським управлінням земельних ресурсів,
Державним управлінням екології та природних ресурсів у Дніпропетровській
області.
25.10.2007 року позивачу ГоловАПУ було надано
містобудівний висновок № 03/9428/м, відповідно до якого було погоджено улаштування
об'єкту на земельній ділянці по АДРЕСА_1(а.с. 18).
14.11.2007 року позивач отримав висновок
Дніпропетровського обласного центру охорони історико-культурних цінностей №
7017/2, яким погодив відведення зазначеної земельної ділянки для розміщення об'єкта -житлового комплексу з приміщеннями
комерційного призначення по АДРЕСА_1(а.с. 19).
13.11.2007 року позивач також отримав
погодження Дніпропетровського відділу природокористування (а.с. 20), висновком
щодо місця розташування об'єкта з Дніпропетровського міського управління
земельних ресурсів (а.с. 21-22 ).
Відповідно до частин 16 та 17 статті 151 Земельного
кодексу України у разі відмови органів державної влади у погодженні місця
розташування об'єкта ці питання вирішуються у судовому порядку. У разі
задоволення позову щодо оскарження відмови органів державної влади у погодженні
місця розташування об'єкта рішення суду є підставою для розробки проекту
відведення земельної ділянки.
07 лютого 2008 року відповідачі, незважаючи на виконання
позивачем усіх вимог статті 151 Земельного кодексу України, відмовили позивачу
у наданні земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1, у оренду, посилаючись на
процедуру проведення аукціону (а.с.25).
На виконання частини 3 статті 2 Кодексу
адміністративного судочинства України суд перевіряє обґрунтованість відмови
відповідачів у передачі у власність земельної ділянки позивачу, чи вчинена
вона: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією
та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це
повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають
значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено);
добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом,
запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням
необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод
та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з
урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто
протягом розумного строку.
Згідно до частини 1 статті 58 Конституції України закони
та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків,
коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
Відповідач 2 відмовив позивачу у подальшому оформлені
зазначеної земельної ділянки, посилаючись на статтю 124 Земельного кодексу
України в редакції Закону України від 03.06.08р. № 309-VІ, яка передбачає
проведення аукціону, тоді як позивач 14.11.2007 року отримав погодження про
надання земельної ділянки по проспекту АДРЕСА_1, товариству з обмеженою
відповідальністю «ЕЛІТ ГРАД ЛТД»
Таким чином, Товариство з обмеженою відповідальністю
«ЕЛІТ ГРАД ЛТД» набула право оформлення документів на зазначену земельну
ділянку під розміщення житлового комплексу з приміщеннями комерційного
призначення в листопаді 2007 року, а тому не повинна його повторно набувати у
визначеному статтею 124 Земельного кодексу України в редакції Закону України
від 03.06.08р. № 309-VІ порядку на аукціоні.
Положення статей 4, 10 Закону України «Про місцеве
самоврядування в Україні» міські ради є органами місцевого самоврядування, що
представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в
їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені
Конституцією України, цим та іншими законами.
Пунктом 34 статті 26 Закону України «Про місцеве
самоврядування в Україні» зазначено, що виключно на пленарних засіданнях
міської ради вирішується питання щодо надання або вилучення земельних ділянок
та регулювання земельних відносин.
Відповідно до пункту 2 статті 59 Закону України «Про
місцеве самоврядування в Україні» рішення ради приймається на її пленарному
засіданні після обговорення більшості депутатів від загального складу ради,
крім випадків передбачених цим Законом.
Положення статті 9 Кодексу адміністративного судочинства
України передбачають принцип законності, відповідно до якого органи державної
влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи
зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що
передбачені Конституцією та законами України. Суд вирішує справи на підставі
Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на
обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Суд застосовує інші
нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах
повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. У
разі невідповідності нормативно-правового акта Конституції України, закону
України, міжнародному договору, згода на обов'язковість якого надана Верховною
Радою України, або іншому правовому акту суд застосовує правовий акт, який має
вищу юридичну силу.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що у відповідача
2 були відсутні підстави для відмови позивачу у погодженні місця розташування
земельної ділянки і наданні дозволу на розробку проекту її відведення, а тому
така відмова, викладена у листі № 9/9-10, є протиправною і не може в подальшому
бути підставою для аналогічної відмови позивачу, а тому позовні вимоги є
обґрунтованими і підлягають задоволенню судом у повному обсязі.
На підставі викладеного, керуючись ст..151 ст.124
Земельного кодексу України, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства
України, суд, -
п о с т а н о в и в:
Адміністративний
позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕЛІТ ГРАД ЛТД» до
відповідача Головного архітектурно-планувального управління м.
Дніпропетровська, відповідача 2 Міської ради м. Дніпропетровська третя особа на
боці позивача фізична особа-підприємець ОСОБА_1про зобов'язання вчинити дії - задовольнити
в повному обсязі.
Зобов'язати Головне архітектурно-планувальне управління
м. Дніпропетровська розробити містобудівний паспорт для проектування житлового
комплексу з приміщеннями комерційного призначення по проспАДРЕСА_1(номер
територіальної зони НОМЕР_1).
Зобов'язати Дніпропетровську міську раду на найближчій
сесії розглянути питання щодо погодження Товариству з обмеженою
відповідальністю "ЕЛІТ ГРАД ЛТД" (код ЄДРПОУ 35339753) місця
розташування житлового комплексу з
приміщеннями комерційного призначення по АДРЕСА_1(номер територіальної зони
НОМЕР_1), згідно рішення Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради
№4363 від 20.12.07р.
Зобов'язати Дніпропетровську міську раду на найближчій
сесії розглянути питання щодо надання згоди Товариству з обмеженою
відповідальністю "ЕЛІТ ГРАД ЛТД" (код ЄДРПОУ 35339753) на розроблення
проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для розташування об'єкта
та на отримання вихідних даних для проектування та здійснення
проектно-вишукувальних робіт для будівництва житлового комплексу з приміщеннями
комерційного призначення по АДРЕСА_1(номер територіальної зони НОМЕР_1).
Постанова набирає законної сили після закінчення строків
подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної скарги, якщо вони були
подані у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо
її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду
справи.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до
Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої
інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня проголошення постанови заяви
про апеляційне оскарження і подання після цього протягом двадцяти днів
апеляційної скарги, з подачею її копій відповідно до кількості осіб, які беруть
участь у справі.
Текст постанови у повному обсязі
виготовлений 27.02.2009 р.
Суддя
Н.В. Захарчук
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.02.2009 |
Оприлюднено | 13.07.2009 |
Номер документу | 4035044 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні