Постанова
від 06.02.2009 по справі 2-а-962/08
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 

06 лютого 2009 р.                                                                              

Справа №  2-а-962/08 

 

          

Волинський окружний адміністративний суд в складі:                                                                                                                                                                                        

головуючого - судді  Ковальчука

В.Д., 

при секретарі судового засідання Фідрі О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку

письмового провадження адміністративну справу за позовом    ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду

України в   Камінь-Каширському  районі Волинської області про зобов'язання

провести нарахування    підвищення до

пенсії  дитині війни,

 

ВСТАНОВИВ:

 

      ОСОБА_1

звернувся з адміністративним позовом до Управління Пенсійного фонду України

в   Камінь-Каширському районі,

обґрунтовуючи позовні вимоги тим, що він наділений правовим статусом дитини

війни, а тому відповідно до ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей

війни»  користується правом на

одержання  щомісячного підвищення до

пенсії  у розмірі 30% мінімальної пенсії

за віком. Протягом 2006-2007 років позивачеві таке  підвищення 

не нараховувалося та не виплачувалося, а в 2008 році  йому 

було  нараховане та виплачене

вказане  підвищення у розмірі 10%

прожиткового мінімуму для осіб, які 

втратили працездатність. Просить зобов'язати відповідача провести

нарахування  підвищення як  дитині війни 

в розмірі  30%  мінімальної пенсії за віком за  період з січня  2006 року  

до   жовтня  2008 року.

        В судове

засідання позивач не з'явився, подав заяву, в якій позовні вимоги підтримує,

просить справу розглядати за  його

відсутності.

       Відповідач в судове засідання не з'явився,

проте подав суду клопотання про розгляд справи за його відсутності. В поданому

до суду запереченні  позову не визнав,

зазначаючи, що він   здійснював

виплати  підвищення до пенсії дітям

війни  за рахунок коштів Державного

бюджету в межах видатків, затверджених Законами України про Державний бюджет

України на відповідний рік. Враховуючи також і те, що позивач пропустив строк

звернення до адміністративного суду, 

просить в задоволенні адміністративного 

позову відмовити повністю.

        

Дослідивши  письмові докази, суд

вважає, що  адміністративний  позов слід задовольнити частково.

Судом встановлено, що ОСОБА_1   ІНФОРМАЦІЯ_1 року народження, є дитиною

війни. Це підтверджується відповідним посвідченням .

Статтею 6 Закону України «Про соціальний захист дітей

війни» в редакції Закону України  від 18

листопада 2004 року  №2195-ІV

передбачено, що дітям війни пенсії  або

щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що

виплачується замість пенсії, підвищуються на 30% мінімальної пенсії за віком.

Проте, ст.110 Закону України «Про Державний бюджет

України на 2006 рік»  в редакції Закону

від 19 січня 2006 року №3367-ІV установлено, що пільги дітям війни, передбачені

статтею  ст.6 Закону України «Про соціальний

захист дітей війни», запроваджуються   в

2006 році  поетапно, за результатами  виконання бюджету  у першому півріччі, у порядку,

визначеному  Кабінетом Міністрів України

за погодженням з   Комітетом Верховної

Ради України з питань бюджету. Даний Закон у встановленому порядку не

визнавався неконституційним, тому підстави для задоволення позовних вимог             ОСОБА_1про зобов'язання провести

нарахування  підвищення до пенсії як  дитині війни 

за 2006 рік відсутні.

         Рішенням

Конституційного Суду України від 9.07.2007 року 

№6-рп/2007   були визнані

неконституційними положення пункту 12 статті 71 Закону України «Про Державний

бюджет України на 2007 рік», яким зупинено на 2007 рік дію статті 6 Закону

України «Про соціальний захист дітей війни». 

Тому позовні вимоги  ОСОБА_1

щодо  нарахування   йому 

щомісячного  підвищення як дитині

війни за 2007 рік підлягають задоволенню частково, за період з 9.07.2007 року

до 31.12.2007 року. Позовні вимоги про 

нарахування  підвищення за  період з 1.01.2007 року до 9.07.2007 року

задоволенню не підлягають, так як у цей період часу  діяв Закон України  «Про Державний бюджет України на 2007 рік»,

яким  було зупинено  вказану виплату.

        Ухвалюючи

вказане рішення,  Конституційний Суд

України звернув увагу  на те, що  Закон України «Про Державний бюджет» на

відповідні роки  не може скасовувати чи

змінювати обсяг прав і обов'язків, пільг, компенсацій і гарантій, передбачених

іншими законами України.

        Рішенням

Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року №10-рп/2008 було визнано

такими, що не відповідають Конституції 

України (є неконституційними) 

пункт 41 розділу ІІ  «Внесення змін

до деяких законодавчих актів»  Закону

України «Про Державний бюджет України на 

2008 рік та внесення змін до деяких законодавчих актів України», в

частині обмеження виплат дітям війни. Положення 

Закону України «Про Державний бюджет України на  2008 рік та внесення змін до деяких законодавчих

актів України»  визнані  неконституційними , втрачають чинність з дня

ухвалення  Конституційним Судом України

цього Рішення, а тому позовні вимоги    

ОСОБА_1 щодо  нарахування   йому 

підвищення до пенсії  як дитині

війни,  підлягають задоволенню частково,

починаючи з 22.05.2008 року  до

31.12.2008 року. Позовні вимоги про  нарахування  підвищення до пенсії за  період з 1.01.2008 року до 22.05.2008 року

задоволенню не підлягають, так як  у цей

період часу  діяв Закон України  «Про Державний бюджет України на  2008 рік та внесення змін до деяких

законодавчих актів України»,  згідно

якого дітям війни  виплачувалося

підвищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни.

      

Виходячи  з вимог ст. 22

Конституції України  при прийнятті

нових  Законів або внесенні змін до

чинних Законів держава не  може допускати

звуження змісту  та обсягу існуючих прав

і свобод, у тому числі і для дітей війни.

       Відповідно

до ст.87 Закону України «Про пенсійне забезпечення», суми пенсії, не одержані

своєчасно з вини органу, що призначає або виплачує пенсію, виплачуються за

минулий час  без обмеження будь-яким

строком.

        Відповідно

до ч.2 ст.11 Кодексу адміністративного судочинства України суд може вийти за

межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно  для 

повного захисту  прав, свобод та

інтересів сторін чи  третіх осіб, про

захист яких вони просять. Тому суд для повного захисту прав позивача приходить

до висновку про задоволення позовних вимог про зобов'язання відповідача  провести нарахування позивачеві державної

соціальної допомоги як дитині війни у розмірі 30% мінімальної пенсії не тільки

за період до 30  листопада 2008 року, як

це просить позивач, а й за період з 1 

грудня  до 31 грудня 2008 року.

        Отже,

адміністративний позов підлягає до часткового задоволення, суд зобов'язує

Управління Пенсійного фонду України в  

Камінь-Каширському районі Волинської області провести нарахування     ОСОБА_1 підвищення  пенсії 

як дитині війни за період з 9.07.2007 року  до 31.12.2007 року  та з 22.05.2008 року  до 

31.12.2008 року в розмірі  30%

мінімальної пенсії за віком.

Керуючись  ст.ст.

160 ч.3, 163  Кодексу адміністративного

судочинства України,  на підставі   ст.6 

Закону України «Про соціальний захист дітей війни», суд,

 

ПОСТАНОВИВ:

 

Адміністративний позов задовольнити частково.

        

Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в     Камінь-Каширському  районі 

Волинської області  провести

нарахування   з 09  липня 2007 

року  до 31 грудня 2007 року  включно 

та з 22 травня 2008 року   до 31

грудня 2008 року включно  ОСОБА_1    підвищення пенсії  в 

розмірі  30% мінімальної пенсії за

віком на підставі положень ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей

війни».

         В

задоволенні  інших позовних вимог

відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку

подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо

заяву про апеляційне оскарження було подано, але апеляційна скарга не буде

подана у встановлений строк, постанова набирає законної сили після закінчення

цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не

скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскаржена до Львівського

апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний

суд. Заява про апеляційне оскарження подається протягом десяти днів з дня

складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду  подається протягом  двадцяти днів після подання заяви про

апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього

подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк,

встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження. Копія апеляційної

скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної

інстанції.

Головуючий                                                                                         В.Д.Ковальчук

 

 

 

 

 

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.02.2009
Оприлюднено13.07.2009
Номер документу4035490
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-962/08

Постанова від 09.12.2008

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Чайка В.М.

Постанова від 06.02.2009

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук В.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні