ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 травня 2011 року 15:21 Справа № 2а-0870/1355/11
Запорізький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Малиш Н.І.,
при секретарі Рожик О.П.,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Першого заступника прокурора міста Запоріжжя в інтересах держави, в особі органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції в спірних правовідносинах - Державної інспекції з контролю за цінами в Запорізькій області до товариства з обмеженою відповідальністю «Запоріжторгпостачання» про стягнення економічних санкцій в сумі 103212 грн.12 коп.,
за участю представників сторін:
прокурор: Бедненко К.М., посвідчення №290 від 28.04.2010;
від позивача: Лихман Ф.О., посвідчення №146 від 28.01.2011;
від відповідача: не з'явився;
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду звернувся Перший заступник прокурора міста Запоріжжя (далі - Прокурор) з адміністративним позовом в інтересах держави, в особі органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції в спірних правовідносинах - Державної інспекції з контролю за цінами в Запорізькій області (далі - Позивач або Інспекція) до товариства з обмеженою відповідальністю «Запоріжторгпостачання» (далі - Відповідач або ТОВ «Запоріжторгпостачання») про стягнення економічних санкцій у розмірі 103212 грн.12 коп.
Свої вимоги Прокурор виклав в позовній заяві, зокрема зазначив, що на підставі п.3.1.1 Плану роботи на ІІ квартал 2010 року Інспекцією в період з 08.10.2010 по 28.10.2010 проведено перевірку ТОВ «Запоріжторгпостачання» з питань дотримання порядку формування та застосування цін на окремі види продовольчих товарів.
В ході перевірки Позивачем встановлено, що Відповідачем в період з січня 2010 року по вересень 2010 року застосовано торговельні надбавки на окремі види продовольчих товарів в понад установлений граничний розмір, тим самим було порушено вимоги розпорядження Голови Запорізької обласної державної адміністрації від 22.09.2008 року №353 «Про встановлення граничних торговельних (постачальницько-збутових) надбавок на продовольчі товари», внаслідок чого ним було отримано необґрунтовану виручку у розмірі 34404 грн.04 коп.
За результатами перевірки Позивачем було складено акт від 28.10.2010 року №676, на підставі якого, відповідно до ст.14 Закону України «Про ціни та ціноутворення» та Інструкції про застосування економічних, фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, до Відповідача застосовано економічні санкції за порушення державної дисципліни цін на суму 103212 грн.12 коп. (сума порушення - 34404 грн.04 коп.; штраф у двократному розмірі від суми порушення - 68808 грн.08 коп.), про що прийнято рішення від 02.11.2010 року №316, яке 17.01.2011 вручено Відповідачу разом із претензією від 02.10.2010 за №01-15/3945, про що свідчить підпис уповноваженої особи про отримання зазначених документів.
На час розгляду справи рішення про застосування економічних санкцій від 02.10.2010 №316 є чинним, сума боргу в добровільному порядку сплачена не була.
В судових засіданнях 29.03.2011, 12.04.2011, 14.04.2011 та 10.05.2011 представник Позивача та Прокурор підтримали заявлені позовні вимоги в повному обсязі, надали суду пояснення аналогічні викладеним в позовній заяві. З підстав викладених в позові просять суд стягнути з Відповідача суму економічних санкцій в розмірі 103212 грн.12 коп.
Представник Відповідача вчетверте в судове засідання не з'явився про причини неявки суд не повідомив. Місцезнаходження Відповідача підтверджується інформаційним листом з Головного Управління статистики у Запорізькій області від 05.04.2011 за №15-09/1561 та витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців станом на 06.04.2011.
Розгляд справи здійснювався за допомогою технічних засобів фіксації судового процесу, а саме - звукозаписуючого пристрою «Камертон».
У судовому засіданні 10.05.2011, на підставі ст. 160 КАС України, судом проголошено вступну та резолютивну частину постанови. Повідомлено про строк виготовлення постанови в повному обсязі.
Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми законодавства, заслухавши пояснення Прокурора, представника Позивача та оцінивши надані докази, суд приходить до наступного.
Відповідно до Преамбули Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 за №877-V, цей Закон визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).
Згідно до ч.1 та ч.2 ст.1 зазначеного Закону, державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, органів місцевого самоврядування, інших органів (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища;
заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.
Спеціальним законом, який регулює правовідносини щодо державної політики з регулювання цін і тарифів є Закон України «Про ціни та ціноутворення» №507-ХІІ від 03.12.1990 зі змінами та доповненнями, про що безпосередньо зазначено в ст.1 вказаного Закону.
В ст.6 Закону України «Про ціни та ціноутворення» зазначено, що в народному господарстві застосовуються вільні ціни і тарифи, державні фіксовані та регульовані ціни і тарифи.
Вільні ціни і тарифи встановлюються на всі види продукції, товарів і послуг, за винятком тих, по яких здійснюється державне регулювання цін і тарифів (ст.7 Закону №507-ХІІ).
Відповідно до ст. 9 Закону України «Про ціни та ціноутворення», державні фіксовані та регульовані ціни і тарифи встановлюються на ресурси, які справляють визначальний вплив на загальний рівень і динаміку цін, на товари і послуги, що мають вирішальне соціальне значення, а також на продукцію, товари і послуги, виробництво яких зосереджено на підприємствах, що займають монопольне (домінуюче) становище на ринку.
Згідно до п.1, 2 ст. 13 Закону №507-ХІІ, державний контроль за цінами здійснюється при встановленні і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і тарифів. При цьому контролюється правомірність їх застосування та додержання вимог законодавства про захист економічної конкуренції.
Контроль за додержанням державної дисципліни цін здійснюється органами, на які ці функції покладено Урядом України.
Повноваження Державної інспекції з контролю за цінами визначені в п.4 Положення про державну інспекцію по контролю за цінами, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13 грудня 2000 року № 1819, а саме: «у межах своєї компетенції здійснює перевірки додержання порядку формування, становлення і застосування цін і тарифів, а також їх економічного обґрунтування; застосовує відповідно до законодавства адміністративно-господарські санкції за порушення порядку формування, встановлення та застосування цін (тарифів)».
Як свідчать матеріали справи та наявні документальні докази, на підставі п.3.1.1 Плану роботи на ІІ квартал 2010 року Інспекцією в період з 08.10.2010 по 28.10.2010 проведено перевірку ТОВ «Запоріжторгпостачання» з питань дотримання порядку формування та застосування цін на окремі види продовольчих товарів.
В ході перевірки Позивачем встановлено, що Відповідачем в період з січня 2010 року по вересень 2010 року застосовано торговельні надбавки на окремі види продовольчих товарів в понад установлений граничний розмір, тим самим було порушено вимоги розпорядження Голови Запорізької обласної державної адміністрації від 22.09.2008 року №353 «Про встановлення граничних торговельних (постачальницько-збутових) надбавок на продовольчі товари» (яке зареєстроване в Головному управлінні юстиції у Запорізькій області 22.09.2008 за №41/1325), внаслідок чого ним було отримано необґрунтовану виручку у розмірі 34404 грн.04 коп. (висновок акту перевірки, а/с 17-18).
Відповідно до п.1 ст.14 Закону України «Про ціни та ціноутворення» №507-ХІІ від 03.12.1990, вся необгрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необгрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми списуються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду.
Також, згідно з пунктами 1.3, 1.4 Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами (затв. наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України 03.12.01 № 298/519 та за реєстр. в Міністерстві юстиції України 18.12.01 за №1047/6238), відповідно до Закону України «Про ціни і ціноутворення» необгрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін підлягає вилученню і зараховується в дохід відповідного бюджету із застосуванням штрафу у двократному розмірі необгрунтовано одержаної суми виручки за належністю.
Підставою для застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є одержання суб'єктами господарювання необгрунтованої виручки в результаті порушення ними чинного в періоді, що перевіряється, порядку встановлення та застосування цін і тарифів, які регулюються уповноваженими органами відповідно до вимог законодавства.
Відповідно до п.3.1 вишезазначеної Інструкції, державна інспекція з контролю за цінами та державні інспекції з контролю за цінами в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі приймають рішення про вилучення сум економічних та фінансових (штрафних) санкцій у порядку, передбаченому законодавством.
Підставою для прийняття рішень про вилучення сум економічних та фінансових (штрафних) санкцій є акти перевірок, які складаються посадовими особами органів державного контролю за цінами.
Пунктом 3.8. вказаної Інструкції визначено, що відповідно до наданих повноважень Державна інспекція з контролю за цінами, державні інспекції з контролю за цінами в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі на підставі проведених ними перевірок суб'єктів господарювання приймають рішення про застосування фінансових (штрафних) санкцій за порушення вимог законодавства, яким такі санкції та їх розміри передбачено.
За результатами перевірки, Позивачем було складено акт від 28.10.2010 року №676, який був підписаний представником Відповідача (Директором ТОВ «Запоріжторгпостачання» Безсмертним Р.В.) без зауважень (а/с 16-18).
На підставі зазначеного акту перевірки, відповідно до ст.14 Закону України «Про ціни та ціноутворення» та Інструкції про застосування економічних, фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, до Відповідача було застосовано економічні санкції за порушення державної дисципліни цін на суму 103212 грн.12 коп. (сума порушення - 34404 грн.04 коп.; штраф у двократному розмірі від суми порушення - 68808 грн.08 коп.), про що прийнято рішення від 02.11.2010 року №316, яке 17.01.2011 вручено Відповідачу разом із претензією від 02.10.2010 за №01-15/3945, про що свідчить підпис уповноваженої особи про отримання зазначених документів.
На час розгляду справи по суті, рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін №316 від 02.11.2010 Відповідачем в судовому чи адміністративному порядку оскаржено не було, докази іншого в матеріалах справи відсутні.
Відповідно до п. 1 ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
На підставі викладеного, суд вважає позовні вимоги обгрунтованими та такими, що підлягають задоволеню в повному обсязі.
Керуючись ст. ст. 2, 4, 7-12, 69-71, 14, 71, 94, 158-163 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов - задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Запоріжторгпостачання» (ЄДРПОУ 32513198, місцезнаходження: 69093, м. Запоріжжя, вул. Акад. Александрова, буд. 17, кв. 67) суму економічних санкцій у розмірі 103212 (сто три тисячі двісті дванадцять) грн..12 коп. в дохід державного бюджету Ленінського району м. Запоріжжя на р/р 31117106700006 ГУ ДКУ в Запорізькій області; МФО 813015; ЄДРПОУ 34677103).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі через Запорізький окружний адміністративний суд апеляційної скарги в 10-ти денний строк з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст.254 КАС України.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Повний текст постанови виготовлено 13 травня 2011 року.
Суддя (підпис) Н.І.Малиш
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.05.2011 |
Оприлюднено | 09.09.2014 |
Номер документу | 40366515 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Католікян М.О.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Католікян М.О.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Малиш Наталія Іванівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Малиш Наталія Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні