ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 вересня 2014 року м. Одеса Справа № 815/4856/14 Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Іванова Е.А.
розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Ренійського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення коштів, витрачених на професійне навчання та витрат на проживання у гуртожитку у загальній сумі 500,59 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Ренійський районний центр зайнятості звернувся до суду з позовом до ОСОБА_1, в якому позивач просив стягнути з відповідача на користь Ренійського районного центру зайнятості кошти, витрачені на професійне навчання та проживання у гуртожитку у сумі 500,59 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що ОСОБА_1 був зареєстрований як безробітний у Ренійському районному центрі зайнятості та з ним був укладений договір на професійне навчання за спеціальністю електрозварник. Наказом ДНЗ «Одеський центр професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості» ОСОБА_1 було відраховано зі складу слухачів з неповажних причин (за грубе порушення навчальної дисципліни). Згідно договору, укладеного між Ренійським районним центром зайнятості та ОСОБА_1, у разі припинення навчання без поважних причин або відмови працювати за професією (спеціальністю) безробітний відшкодовує територіальному органу, який уклав з ним договір на професійне навчання, суму витрат на професійне навчання, проїзд до місця розташування навчального закладу та у зворотному напрямку, проживання у період навчання. 27.06.2014 року ОСОБА_1 було надіслано лист про необхідність повернення Ренійському районному центру зайнятості витрачених коштів на професійне навчання, якимй був ним отриманий 15.07.2014 року, проте коштів він не повернув, в зв'язку з чим позивач звернувся до суду про стягнення вказаних коштів.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, про надіслав на адресу суду клопотання в якому просив справу розглянути без його участі.
Відповідач в судове засідання не з'явився, про день, час та місце розгляду справи сповіщався належним чином.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи наведене, суд дійшов до висновку про можливість розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Правові, економічні та організаційні основи зайнятості населення України і його захисту від безробіття, а також соціальної гарантії з боку держави в реалізації громадянами права на працю визначає Закон України «Про зайнятість населення» від 05.07.2012 року.
Частиною 2 ст. 22 Закону України «Про зайнятість населення» визначено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, його територіальні органи відповідно до покладених на них завдань, між іншим: здійснюють реєстрацію безробітних, ведуть облік наданих їм послуг; організовують професійне навчання зареєстрованих безробітних з урахуванням поточної та перспективної потреб ринку праці.
Згідно Положення «Про державну службу зайнятості», затвердженого постановою Кабінету Міністрів УРСР від 24 червня 1991 р. N 47 «Про затвердження положень щодо застосування Закону УРСР «Про зайнятість населення» Державна служба зайнятості реєструє безробітних, забезпечує їх працевлаштування, в тому числі за бажанням направляє безробітних на сезонні та оплачувані громадські роботи, виплачує допомогу по безробіттю, матеріальну допомогу по безробіттю, надає одноразову матеріальну допомогу безробітним та членам сімей, які перебувають на їх утриманні, а також матеріальну допомогу громадянам, які проходять підготовку, перепідготовку або підвищення кваліфікації за направленням державної служби зайнятості, надає безпроцентні позики безробітним для зайняття підприємницькою діяльністю.
В абзаці 5 пункту 7 вищезгаданого Положення визначено, що районні, міськрайонні, міські та районні центри зайнятості несуть відповідальність за раціональне використання коштів державного фонду сприяння зайнятості населення, що знаходяться в їх розпорядженні.
Відповідно до п. 1 Положення «Про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 1991 р. N 47 «Про затвердження положень щодо застосування Закону УРСР «Про зайнятість населення» (далі Положення), інспекція по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення (далі - інспекція) входить до складу державної служби зайнятості.
Відповідно до підпункту «в» пункту 6 Положення, інспекція відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, здійснює контроль за додержанням громадянами законодавства про зайнятість населення, рекомендацій служби зайнятості в період вирішення питання про працевлаштування та виплати допомоги по безробіттю, матеріальної допомоги по безробіттю.
Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України «Про зайнятість населення» до зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно (у тому числі члени особистих селянських господарств), проходять військову чи альтернативну (невійськову) службу, на законних підставах працюють за кордоном та які мають доходи від такої зайнятості, а також особи, що навчаються за денною формою у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах та поєднують навчання з роботою.
Частиною 1 ст. 1 цього Закону визначено поняття безробітний, яким визнається особа віком від 15 до 70 років, яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів як джерела існування, готова та здатна приступити до роботи.
Судом встановлено, що відповідач ОСОБА_1 звертався до Ренійського районного центру зайнятості із заявою про надання йому статусу безробітного від 19.05.2014 року (а.с.9).
У своїй заяві ОСОБА_1. зазначав, що видами діяльності, що визначені частиною 3 ст. 1 Закону України «Про зайнятість населення» не займається і не отримує пенсію на пільгових умовах, не є членом особистого селянського господарства.
Відповідно до ст. 8 Закону України «Про зайнятість населення», кожен має право на професійне навчання, яке реалізується шляхом первинної професійної підготовки, перепідготовки, спеціалізації і підвищення кваліфікації, стажування у професійно-технічних, вищих навчальних закладах та закладах післядипломної освіти, безпосередньо на робочих місцях на виробництві чи у сфері послуг з метою здобуття особою відповідної кваліфікації або приведення її рівня у відповідність із вимогами сучасного виробництва та сфери послуг.
Статтею 9 Закону України «Про зайнятість населення» визначено, що кожен має право на соціальний захист у разі настання безробіття, що реалізується шляхом, надання безоплатних соціальних послуг, зокрема, професійної підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації з урахуванням попиту на ринку праці.
Відповідно до ч. 4 ст. 35 Закону України «Про зайнятість населення», за безробітним, який проходить професійне навчання за направленням територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, зберігається виплата допомоги по безробіттю у розмірах і в строки, що встановлені відповідно до законодавства.
28.05.2014 року ОСОБА_1 до Ренійського районного центру зайнятості була подана заява, у якій відповідач просив направити його на професійне навчання за професією «електрозварник 2 р.» та згоден отримувати матеріальну допомогу один раз на місяць.
На підставі вказаної заяви, Ренійським районним центром зайнятості з ОСОБА_1. укладений договір від 28.05.2014 року №152014052800008, предметом якого є направлення ОСОБА_1 на професійне навчання в ДНЗ «Одеський центр професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості» за професією «електрозварник» зі строком навчання 818 годин з 29 травня 2014 року до 03 листопада 2014 року (а.с. 10-11).
Відповідно до п. 3.1.1 договору, у разі припинення професійного навчання без поважних причин або відмови працювати за одержаною професією (спеціалізацією) безробітний відшкодовує Територіальному органу, який уклав з ним договір на професійне навчання, суму витрат на професійне навчання, проїзд до місця розташування навчального закладу та у зворотному напрямку, проживання у період навчання.
Згідно Наказу ДНЗ «Одеський центр професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості» від 06.06.2014 року №71 «В-СНН», за грубе порушення навчальної дисципліни на підставі службової записки завідуючого гуртожитком від 05.06.2014 року та погоджувального листа з Одеським обласним центром зайнятості №2259/34-04 від 06.06.2014 року ОСОБА_1 відраховано з 04.06.2014 року зі складу слухачів групи перукар №19-14. які навчаються за професією 7212 «Електрозварник» 2 розряду. (а.с. 15).
Відповідно до ч. 3 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
У разі припинення професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації за направленням державної служби зайнятості без поважних причин або відмови працювати за одержаною професією (спеціальністю) із застрахованих осіб стягується сума витрат на професійну підготовку, перепідготовку або підвищення кваліфікації.
Судом встановлено, що вартість навчання ОСОБА_1 за 4 навчальних днів склала 307,56 грн., та вартість проживання за 7 днів склала 193,03 грн., що в загальному розмірі становить 500,59 грн., про що свідчить довідка вартості професійного навчання та проживання ОСОБА_1 від 12.06.2014 року № 42/01-25 (а.с. 16).
26.06.2014 року Ренійський районний центр зайнятості видав наказ №10, згідно якого наказано вжити заходів по поверненню коштів у сумі 500,59 грн. - витрат на професійне навчання та проживання у гуртожитку ОСОБА_1 (а.с. 19).
27.06.2014 року ОСОБА_1 Ренійським районним центром зайнятості був направлений лист № 398/28-04 про повернення витрат на професійне навчання та проживання у гуртожитку у сумі 500,59 грн. протягом 15 робочих днів від дня отримання листа, та вказаний лист був отриманий відповідачем 15.07.2014 року, про що свідчить поштове повідомлення про вручення наявне в матеріалах справи (а.с. 17-18).
Відповідно до ч. 4 ст. 38 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» строк давності в разі стягнення штрафних санкцій, передбачених цим Законом та Законом України "Про зайнятість населення", адміністративних штрафів, а також інших видів заборгованості перед Фондом не застосовується.
Оскільки відповідачем не повернута вартість професійного навчання та проживання у гуртожитку у сумі 500,59 грн., та доказів, що це спростовують суду не надано, тому суд вважає за необхідне позов задовольнити та стягнути з відповідача суму коштів, витрачених на професійне навчання у сумі 500,59 грн.
Відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», керуючись ст.ст. 158-163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Ренійського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1 (ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, місце проживання: АДРЕСА_1) на користь Ренійського районного центру зайнятості (код ЄДРПОУ 20998176, місце знаходження: Одеська область, м. Рені, вул.. Леніна, 78-а) на рахунок 37179300900402, МФО 828011, код 20998176 ГУДКСУ в Одеській області, суму витрат на професійне навчання та проживання у гуртожитку у розмірі 500,59 грн. (п'ятсот гривень п'ятдесят дев'ять копійок).
Постанова набирає законної сили відповідно до ст.254КАС України.
Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої ст.160 КАС України скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Е.А.Іванов
Позов Ренійського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1 (ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, місце проживання: АДРЕСА_1) на користь Ренійського районного центру зайнятості (код ЄДРПОУ 20998176, місце знаходження: Одеська область, м. Рені, вул.. Леніна, 78-а) на рахунок 37179300900402, МФО 828011, код 20998176 ГУДКСУ в Одеській області, суму витрат на професійне навчання та проживання у гуртожитку у розмірі 500,59 грн. (п'ятсот гривень п'ятдесят дев'ять копійок).
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.09.2014 |
Оприлюднено | 09.09.2014 |
Номер документу | 40371726 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Іванов Е. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні