ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 817/2412/14
05 вересня 2014 року 16год. 44хв. м. Рівне Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Гломба Ю.О. за участю секретаря судового засідання Маринич В.М. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:
позивача: представник Пашкевич І.А.,
відповідача: представник не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Комерційно-виробничого товариства з обмеженою відповідальністю "С.КАЗКА" до Управління Держземагенства у Рівненському районі Рівненської області про визнання дій протиправними, скасування рішення та зобов`язання вчинити дії ВСТАНОВИВ:
Комерційно-виробниче товариство з обмеженою відповідальністю "С.КАЗКА" звернулося до суду з позовом до Управління Держземагенства у Рівненському районі Рівненської області про визнання дій які полягають у відмові в погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у разі зміни її цільового призначення для будівництва та обслуговування будівель торгівлі на території Великожитинської сільської ради Рівненського району Рівненської області за вих. № 08-33-04/1965 від 19.08.2014 року протиправними, скасування рішення за вих. № 08-33-04/1965 від 19.08.2014 року про відмову в погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у разі зміни її цільового призначення для будівництва та обслуговування будівель торгівлі на території Великожитинської сільської ради Рівненського району Рівненської області та зобов`язання розглянду проекту землеустрою КВ ТзОВ"С.КАЗКА" щодо відведення земельної ділянки у разі зміни її цільового призначення для будівництва та обслуговування будівель торгівлі на території Великожитинської сільської ради Рівненського району Рівненської області за рахунок землі, загальною площею - 0,7106 га, що знаходиться за адресою: Рівненська область, Рівненський район, Великожитинська сільська рада, та належить КВ ТзОВ "С.КАЗКА" на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно за індексним номером 16559108 від 22.01.2014 року, цільове призначення - для ведення підсобного сільського господарства, кадастровий номер: 5624681500:05:022:0490.
Позовні вимоги в повній мірі були підтримані представником позивача в судовому засіданні та обґрунтовані наступним. Так, 19.08.2014 року Управлінням Держземагенства у Рівненському районі Рівненської області заява КВ ТОВ "С.КАЗКА" відносно перевірки та погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у разі зміни її цільового призначення для будівництва та обслуговування будівель торгівлі за рахунок землі, загальною площею - 0,7106 га, що знаходиться за адресою: Рівненська область, Рівненський район, Великожитинська сільська рада, та належить КВ ТОВ "С.КАЗКА" на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно з цільовим призначенням - для ведення підсобного сільського господарства та додані до неї документи були повернуті заявнику без вирішення по суті.
КВ ТОВ "С.КАЗКА" з прийнятим Управлінням Держземагенства у Рівненському районі Рівненської області рішенням за вих. № 08-33-04/1965 від 19.08.2014 року не погоджується з огляду на наступне.
Управління Держземагенства у Рівненському районі Рівненської області повертаючи позивачу заяву без вирішення по суті, свою відмову мотивує тим, що згідно розпоряджень голови Рівненської районної державної адміністрації від 07.04.2004 року № 223 та від 03.11.2004 року № 651 земельні ділянки, передбачені до відведення у разі зміни цільового призначення виділялись первинним власникам як земельні частки (паї) для ведення підсобного особистого селянського господарства, а також те, що відповідно до п. 15 розділу Х перехідних положень Земельного кодексу України, до набрання чинності законом про обіг земель сільськогосподарського призначення, але не раніше 1 січня 2016 року зміна цільового призначення (використання) земельних ділянок не допускається.
Однак, відповідач не прийняв до уваги той факт, що заборона щодо зміни цільового призначення не розповсюджується на земельну ділянку, цільове призначення якої - підсобне сільське господарство.
Крім того, зазначена земельна ділянка не відноситься до особливо цінних чи цінних земель, розташованих в межах населеного пункту або за його межами.
На підставі наведеного просить позов задовольнити повністю.
Відповідач участь уповноваженого представника в судовому засіданні не забезпечив, належним чином повідомлений про дату, час і місце судового розгляду. Відповідач заперечень на адміністративний позов, клопотань про відкладення розгляду справи не подавав, поважності причин неприбуття не повідомляв.
Заслухавши пояснення представника позивача, повно і всебічно з'ясувавши всі обставини адміністративної справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення повністю з огляду на наступне.
Судом встановлено, що Комерційно-виробниче товариство з обмеженою відповідальністю "С.КАЗКА" зареєстроване юридичною особою виконавчим комітетом Рівненської міської ради 19.10.1995 року (а.с.67-68).
Згідно Свідоцтва про право власності на нерухоме майно за індексним номером 16559108 від 22.01.2014 року земельна ділянка площею - 0,7106 га, що знаходиться за адресою: Рівненська область, Рівненський район, Великожитинська сільська рада, кадастровий номер: 5624681500:05:022:0490 з цільвим призначенням: для ведення підсобного сільського господарства на праві приватної власності належить Комерційно-виробничому товариству з обмеженою відповідальністю "С.КАЗКА" (а.с.15). Вказане також підтерджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності за індексним номером 16559276 від 22.01.2014 року (а.с.14).
11.08.2014 року Комерційно-виробниче товариство з обмеженою відповідальністю "С.КАЗКА" звернулося до Приватного підприємства "ПАНФЕСТ" із заявою про виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у разі зміни її цільового призначення для будівництва та обслуговування будівель торгівлі на території Великожитинської сільської ради Рівненського району Рівненської області, що належить на праві власності і використовується для ведення підсобного сільського господарства (а.с.22).
В свою чергу, Приватним підприємством "ПАНФЕСТ" розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у разі зміни її цільового призначення для будівництва та обслуговування будівель торгівлі на території Великожитинської сільської ради Рівненського району Рівненської області.
22.08.2014 року Відділ містобудування, архітектури та будівництва Рівненської районної державної адміністрації Рівненської області розглянувши поданий проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у разі зміни її цільового призначення для будівництва та обслуговування будівель торгівлі КВ ТОВ "С.КАЗКА" за рахунок земель, що належать їм на праві власності для ведення підсобного сільського господарства на території Великожитинської сільської ради Рівненського району Рівненської області, загальною площею - 0,7106 га., погодив його та вважає можливим відведення земельної ділянки у встановленому законодавством порядку (а.с.77).
19.08.2014 року Управлінням Держземагенства у Рівненському районі Рівненської області прийнято рішення за № 08-33-04/1965, яким подана на погодження документація щодо відведення земельної ділянки у разі зміни її цільового призначення для будівництва та обслуговування будівель торгівлі КВ ТОВ "С.КАЗКА" за рахунок земель, що належать на праві власності для ведення підсобного сільського господарства на території Великожитинської сільської ради Рівненського району Рівненської області повернута без вирішення по суті (а.с.7).
Підставою для прийняття вказаного рішення про повернення без вирішення по суті погоджувальної документації слугувало те, що згідно розпоряджень голови Рівненської районної державної адміністрації від 07.04.2004 року № 223 та від 03.11.2004 року № 651 земельні ділянки, передбачені до відведення у разі зміни цільового призначення виділялись первинним власникам як земельні частки (паї) для ведення особистого селянського господарства, також відповідно до п. 15 розділу Х перехідних положень Земельного кодексу України, до набрання чинності законом про обіг земель сільськогосподарського призначення, але не раніше 1 січня 2016 року - не допускається:
а) купівля-продаж земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності, крім вилучення (викупу) їх для суспільних потреб;
б) купівля-продаж або іншим способом відчуження земельних ділянок і зміна цільового призначення (використання) земельних ділянок, які перебувають у власності громадян та юридичних осіб для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, земельних ділянок, виділених в натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) для ведення особистого селянського господарства, а також земельних часток (паїв), крім передачі їх у спадщину, обміну земельної ділянки на іншу земельну ділянку відповідно до закону та вилучення (викупу) земельних ділянок для суспільних потреб, а також крім зміни цільового призначення (використання) земельних ділянок з метою їх надання інвесторам - учасникам угод про розподіл продукції для здійснення діяльності за такими угодами.
Вирішуючи спір по суті суд виходив з наступного.
Відповідно до абз. 2 ч. 1 ст. 20 Земельного кодексу України, зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.
Як встановлено ч. 3 ст. 20 Земельного кодексу України, зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок.
Зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності провадиться:
щодо земельних ділянок, розташованих у межах населеного пункту, - сільською, селищною, міською радою;
щодо земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, - районною державною адміністрацією, а щодо земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, що не входять до території району, або в разі якщо районна державна адміністрація не утворена, - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласною державною адміністрацією.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки приватної власності, цільове призначення якої змінюється, розробляється на замовлення власника земельної ділянки без надання дозволу Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування на його розроблення.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється в порядку, встановленому законом.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у місячний строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, погодженого в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу, приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміну її цільового призначення.
Крім того, частинами 1, 2 ст. 186-1 Земельного кодексу України встановлено, що проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності підлягає обов'язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у межах населеного пункту або земельної ділянки за межами населеного пункту, на якій розташовано об'єкт будівництва або планується розташування такого об'єкта, подається також на погодження до структурних підрозділів районних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій у сфері містобудування та архітектури, а якщо місто не входить до території певного району, - до виконавчого органу міської ради у сфері містобудування та архітектури, а в разі, якщо такий орган не утворений, - до органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань містобудування та архітектури чи структурного підрозділу обласної державної адміністрації з питань містобудування та архітектури.
Відповідно до ч. 5, 6 ст. 186-1 Земельного кодексу України вище вказані органи зобов'язані протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні з обов'язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері. Підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.
Статтею 22 Земельного кодексу України визначено, що землями сільськогосподарського призначення визнаються землі, надані для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогосподарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури, у тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей.
Відповідно до частин 2, 3 цієї ж статті до земель сільськогосподарського призначення належать:
а) сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги);
б) несільськогосподарські угіддя (господарські шляхи і прогони, полезахисні лісові смуги та інші захисні насадження, крім тих, що віднесені до земель лісогосподарського призначення, землі під господарськими будівлями і дворами, землі під інфраструктурою оптових ринків сільськогосподарської продукції, землі тимчасової консервації тощо).
Землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування:
а) громадянам - для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва;
б) сільськогосподарським підприємствам - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва;
в) сільськогосподарським науково-дослідним установам та навчальним закладам, сільським професійно-технічним училищам та загальноосвітнім школам - для дослідних і навчальних цілей, пропаганди передового досвіду ведення сільського господарства;
г) несільськогосподарським підприємствам, установам та організаціям, релігійним організаціям і об'єднанням громадян - для ведення підсобного сільського господарства;
ґ) оптовим ринкам сільськогосподарської продукції - для розміщення власної інфраструктури.
У відповідності до п. 15 Перехідних положень Земельного кодексу України не допускається зміна цільового призначення (використання) земельних ділянок, які перебувають у власності громадян та юридичних осіб для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, земельних ділянок, виділених в натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) для ведення особистого селянського господарства, а також земельних часток (паїв), крім передачі їх у спадщину, обміну земельної ділянки на іншу земельну ділянку відповідно до закону та вилучення (викупу) земельних ділянок для суспільних потреб, а також крім зміни цільового призначення (використання) земельних ділянок з метою їх надання інвесторам - учасникам угод про розподіл продукції для здійснення діяльності за такими угодами.
З вищенаведеної норми вбачається, що не допускається зміна цільового призначення (використання) земельних ділянок для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, земельних ділянок, виділених в натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) для ведення особистого селянського господарства, а також земельних часток (паїв).
Матеріалами справи підтверджується, що належна на праві власності КВ ТОВ "С.КАЗКА" земельна ділянка, яка знаходиться за адресою: Рівненська область, Рівненський район, Великожитинська сільська рада, кадастровий номер: 5624681500:05:022:0490 має цільове призначення - для ведення підсобного сільського господарства.
У відповідності до розділу ІІ. Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 року № 548 земля з цільовим призначенням - для ведення підсобного сільського господарства є окремим видом цільового призначення земель з кодом КВЦПЗ - 01.04.
Відтак, судом встановлено, що заборона щодо зміни цільового призначення не розповсюджується на земельну ділянку, цільове призначення якої - підсобне сільське господарство, а відтак дії Управління Держземагенства у Рівненському районі Рівненської області які полягають у відмові в погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у разі зміни її цільового призначення для будівництва та обслуговування будівель торгівлі на території Великожитинської сільської ради Рівненського району Рівненської області за вих. № 08-33-04/1965 від 19.08.2014 року є протиправними.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідачем заперечень на адміністративний позов подано не було.
За наведених обставин, суд приходить до висновку, що наведені в листі (рішенні) № 08-33-04/1965 від 19.08.2014 року підстави для відмови в погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,7106 га., що знаходиться за адресою: Рівненська область, Рівненський район, Великожитинська сільська рада, кадастровий номер: 5624681500:05:022:0490 у разі зміни її цільового призначення для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, що належить на праві власності КВ ТОВ "С.КАЗКА" і використовується для ведення підсобного сільського господарства не можна вважати обґрунтованими.
Відтак, вказане рішення Управління Держземагенства у Рівненському районі Рівненської області № 08-33-04/1965 від 19.08.2014 року слід скасувати та зобов'язати Управління Держземагенства у Рівненському районі Рівненської області повторно розглянути даний проект землеустрою та надати свої висновки у порядку, передбаченому статтею 186-1 Земельного кодексу України та з врахуванням позиції суду.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами і підлягають до задоволення повністю.
В силу положень ч. 1 ст. 94 КАС України, судові витрати присуджуються на користь позивача з Державного бюджету України.
Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати дії Управління Держземагенства у Рівненському районі Рівненської області які полягають у відмові в погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у разі зміни її цільового призначення для будівництва та обслуговування будівель торгівлі на території Великожитинської сільської ради Рівненського району Рівненської області за вих. № 08-33-04/1965 від 19.08.2014 року протиправними.
Скасувати рішення Управління Держземагенства у Рівненському районі Рівненської області за вих. № 08-33-04/1965 від 19.08.2014 року про відмову в погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у разі зміни її цільового призначення для будівництва та обслуговування будівель торгівлі на території Великожитинської сільської ради Рівненського району Рівненської області
Зобов'язати Управління Держземагенства у Рівненському районі Рівненської області розглянути проект землеустрою КВ ТзОВ "С.КАЗКА" щодо відведення земельної ділянки у разі зміни її цільового призначення для будівництва та обслуговування будівель торгівлі на території Великожитинської сільської ради Рівненського району Рівненської області за рахунок землі, загальною площею - 0,7106 га, що знаходиться за адресою: Рівненська область, Рівненський район, Великожитинська сільська рада, та належить КВ ТзОВ "С.КАЗКА" на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно за індексним номером 16559108 від 22.01.2014 року, цільове призначення - для ведення підсобного сільського господарства, кадастровий номер: 5624681500:05:022:0490.
Присудити на користь позивача Комерційно-виробничого товариства з обмеженою відповідальністю "С.КАЗКА" із Державного бюджету України судовий збір у розмірі 73,08 грн.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Гломб Ю.О.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.09.2014 |
Оприлюднено | 09.09.2014 |
Номер документу | 40372052 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Гломб Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні