Господарський суд Чернігівської області
Пр-т. Миру, 20, м. Чернігів, 14000 , тел. 676-311, факс 77-44-62, e-mail: inbox@cn.arbitr.gov.ua
========================================================================================================================================================================
УХВАЛА
про припинення провадження у справі
"04" вересня 2014 р. Справа № 927/956/14
Позивач: Ічнянське районне дочірнє спеціалізоване агролісогосподарське підприємство "Ічнярайагролісництво", вул. Леніна, 32 К, м. Ічня, Чернігівська область, 16700
Відповідач: Відділ Держземагентства в Ічнянському районі, вул. Леніна 6, м. Ічня, Чернігівська область, 16703
про визнання незаконними дій та зобов"язання видати висновок
Суддя Шестак В.І.
Представники сторін:
позивача: Дубін В.І. довіреність № 34 від 05.06.2014 уп. представник
відповідача: Дроздова Н. П. довіреність № 03-04/4173 від 22.07.2014 головний спеціаліст-юрисконсульт
Ічнянське районне дочірнє спеціалізоване агролісогосподарське піприємство "Ічнярайагролісництво" звернулося з позовом про визнання за ним права користування землями лісового фонду, наданими в постійне користування ДП "Ічнярайагролісництво" рішенням Чернігівської обласної ради від 27.01.2001 року "Про надання в постійне користування земель лісового фонду" на підставі картографічних матеріалів лісовпорядкування, до проведення державної реєстрації права постійного користування.
Позивач уточнив позовні вимоги і просить визнати незаконними дії відділу Держземагенства в Ічнянському районі Чернігівської області по відмові у погодженні наданих позивачем проектів відведення земельних ділянок лісового фонду для ведення лісового господарства на територіях Парафіївської селищної ради, Петрушівської, Городнянської, Ступаківської та Щурівської сільських рад через відсутність дозволу на складання відповідних проектів, наданого Чернігівською облдержадміністрацією та зобов"язати відділ Держземагенства в Ічнянському районі Чернігівської області видати висновок про погодження вищезазначених проектів на підставі дозволу, наданого чинним розпорядженням Ічнянської райдержадміністрації від 26.12.2002 року № 484 "Про надання дозволу на розробку проекту відведення ДАСП "Ічнярайагролісництво".
Ухвалою суду від 15.07.2014 року прийнято відмову Ічнянського районного дочірнього спеціалізованого агролісогосподарського піприємства "Ічнярайагролісництво" від позову та припинено провадження у справі в частині позову до Головного управління Держземагенства в Чернігівській області та Чернігівської обласної державної адміністрації.
Розпорядженням 22.07.2014 року щодо призначення повторного автоматичного розподілу справи № 927/956/14 через перебування судді Блохіної Ж.В. на лікарняному, справу передано на розгляд судді Шестаку В.І.
В судовому засіданні 23.07.2014 року та 04.09.2014 року представник позивача підтримав позовні вимоги.
Відповідач проти позову заперечує, зазначаючи, що підставою відмови в погодженні технічної документації із землеустрою є невідповідність їх положенням вимог законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів. Розпорядником землі у 2002 році - Ічнянською районною державною адміністрацією надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок лісового фонду для ведення лісового господарства, а не дозвіл на розробленння техдокументації із землеустрою по наданню в постійне користування земель для лісогосподарського виробництва на території Парафіївської селищної ради, Петрушівської, Городнянської, Ступаківської та Щурівської сільських рад, який був зроблений позивачу. Відповідач зазначає, що техдокументація із землеустрою не погоджується місцевими управліннями Держземагенства.
Розглянувши подані матеріали, з'ясувавши фактичні обставини справи, дослідивши та оцінивши надані докази, заслухавши в судовому засіданні пояснення представників сторін, суд встановив наступне.
Як вбачається із матеріалів справи, підставою даного позову стала відмова відповідача (суб'єкта владних повноважень) у погодженні наданих позивачем проектів відведення земельних ділянок лісового фонду для ведення лісового господарства.
Відповідно до ст. 55 Конституції України кожна особа реалізує конституційне право на судовий захист через звернення до відповідного судового органу відповідно до його встановленої законом юрисдикції.
За правилами ст.ст. 1, 2 Господарського процесуального кодексу України до господарського суду звертаються відповідні особи за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів.
Пунктом 3.1. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 24.10.2011 року N 10 "Про деякі питання підвідомчості і підсудності справ господарським судам" господарський спір підвідомчий господарському суду, зокрема, за таких умов: - участь у спорі суб'єкта господарювання; - наявність між сторонами, по-перше, господарських відносин, врегульованих Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, іншими актами господарського і цивільного законодавства, і, по-друге, спору про право, що виникає з відповідних відносин; - наявність у законі норми, що прямо передбачала б вирішення спору господарським судом; - відсутність у законі норми, що прямо передбачала б вирішення такого спору судом іншої юрисдикції.
Пунктом 1.4. Постанови Пленуму Вищого госпродарського суду від 17.05.2011 N 6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" України передбачено, що господарським судам не підвідомчі справи у спорах, що виникають з публічно-правових відносин, у яких держава та територіальні громади через свої органи беруть участь з метою реалізації владних повноважень, а також справи, пов'язані з оскарженням правових актів, спрямованих на здійснення повноважень управління у земельних відносинах.
Правовідносини у сфері використання і охорони земель, врегульовані розділами VI та VII ЗК України, можуть мати як приватноправовий, так і публічно-правовий характер (глави 29, 30, 33 названого Кодексу), а тому спори, що виникають з відповідних правовідносин, можуть, у залежності від їх правового характеру та складу учасників, вирішуватися за правилами адміністративного або господарського судочинства.
Виходячи з цього визначається й підвідомчість справ зі спорів, пов'язаних із здійсненням державного контролю та нагляду за господарською діяльністю суб'єктів господарювання у сфері земельних відносин - за використанням і охороною земель.
Відповідно до п.6 ст.12 Господарського процесуального кодексу України господарським судам підвідомчі справи у спорах, що виникають із земельних відносин, в яких беруть участь суб"єкти господарської діяльності, за винятком тих, що віднесено до компетенції адміністративних судів.
Виходячи з аналізу положень статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних та юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Стаття 2 Господарського кодексу України вказує, що учасниками відносин у сфері господарювання, крім суб'єктів господарювання, є органи державної влади та органи місцевого самоврядування, наділені господарською компетенцією.
Суд установив, що вимоги позивача зводяться до визнання незаконними дій відділу Держземагенства в Ічнянському районі Чернігівської області по відмові у погодженні наданих позивачем проектів відведення земельних ділянок лісового фонду для ведення лісового господарства на територіях Парафіївської селищної ради, Петрушівської, Городнянської, Ступаківської та Щурівської сільських рад через відсутність дозволу на складання відповідних проектів, наданого Чернігівською облдержадміністрацією та зобов"язання відділу Держземагенства в Ічнянському районі Чернігівської області видати висновок про погодження вищезазначених проектів.
Дії відділу Держземагенства в Ічнянському районі Чернігівської області щодо відмови у погодженні проектів відведення земельних ділянок є владними управлінськими функціями цього ж органу.
Отже, між позивачем та відпровідачем виник публічно-правовий спір щодо оскарження дій суб'єкта владних повноважень при здійсненні ним владних управлінських функцій. Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України на такі спори поширюється компетенція адміністративних судів.
Аналогічна правова позиція міститься і в ухвалі Верховного Суду України від 18 травня 2011 року № 6-24205св10.
Враховуючи вищенаведене, суд доходить висновку, що даний спір не підлягає розгляду в порядку господарського судочинства, тому провадження у справі підлягає припиненню на підставі п.1 ч.1 ст.80 ГПК України.
Згідно п.5.ч.1 ст. 7 Закону України „Про судовий збір" сплачена сума судового збору повертається за ухвалою суду в разі закриття провадження у справі.
Керуючись п. 1 ч. 1 ст. 80, ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суд,
УХВАЛИВ:
1. Провадження у справі припинити.
2. Повернути Ічнянському районному дочірньому спеціалізованому агролісогосподарському підприємству "Ічнярайагролісництво", вул. Леніна,32к, м. Ічня, Чернігівська область, код 31237233 (відомості про рахунки відсутні) з Державного бюджету України (р 31217206783002, банк отримувача ГУДКСУ у Чернігівській області, МФО 853592, код 38054398, код бюджетної класифікації 22030001) - 1218,00 грн. сплаченого судового збору, відповідно до платіжного доручення № 223 від 23.05.2014 року, оригінал якого знаходиться в матеріалах справи № 927/956/14 Господарського суду Чернігівської області.
Суддя В.І.Шестак
Суд | Господарський суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2014 |
Оприлюднено | 09.09.2014 |
Номер документу | 40373200 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Чернігівської області
Шестак В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні