КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И 22 серпня 2014 року №810/4512/14 Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Спиридонової В.О., розглянувши в порядку письмового провадження в м. Києві адміністративну справу за позовом Київського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю «БГМ-Сервіс» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені, ВСТАНОВИВ: 29.07.2014 до Київського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Київського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі – позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Гарантжитло-Сервіс» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в загальній сумі 8290,72 грн. Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 20.08.2014 відповідача – Товариство з обмеженою відповідальністю «Гарантжитло-Сервіс» замінено на Товариство з обмеженою відповідальністю «БГМ-Сервіс» (далі – відповідач, Товариство) в порядку процесуального правонаступництва. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач, будучи підприємством, яке використовує найману працю, відповідно до Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» 21.03.1991 №875-XI зі змінами та доповненнями (далі – Закон №875-XI) зобов'язаний самостійно розраховувати кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого цим нормативно-правовим актом. Відповідач, маючи середньооблікову чисельність штатних працівників облікового складу за рік у кількості 14 осіб, а відповідно до вимог Закону №875-XI 1 робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, на підставі вказаного Закону зобов'язаний був у термін до 16.04.2014 сплатити Київському обласному відділенню Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції в розмірі 8696,43 грн., проте була лише частково сплачена в розмірі 724,71 грн. Крім того, відповідач за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій, згідно із Законом №875-XI, повинен сплатити на користь позивача пеню в розмірі 319,00 грн. Відповідач адміністративний позов визнав, просив розстрочити заявлену до стягнення суму заборгованості на чотири місяці рівними частками, починаючи з вересня місяця 2014 року. Розглянувши доводи позовної заяви, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав. Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «БГМ-Сервіс», код за ЄДРПОУ 38273985, є юридичною особою, зареєстрованою 10.09.2012, номер запису в ЄДР 13571020000003041. Відповідно до ч. 2 ст. 17 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» підприємства, установи і організації за рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів або за рішенням місцевої ради за рахунок власних коштів, у разі необхідності, створюють спеціальні робочі місця для працевлаштування інвалідів, здійснюючи для цього адаптацію основного і додаткового обладнання, технічного оснащення і пристосування тощо з урахуванням обмежених можливостей інваліда. Відповідно до ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 №875-ХІІІ (зі змінами та доповненнями) для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ч.1 ст.19 і забезпечують працевлаштування інвалідів. Відповідно до ст. 20 даного Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст.19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, які використовують найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 25 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю. Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Зі звіту Товариства про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2013 рік за формою №10-ПІ (далі – Звіт) вбачається, що: середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу Товариства становить 14 осіб; кількість інвалідів-штатних працівників, які повинні працювати – 1; фонд оплати праці штатних працівників – 243500,00 грн. Отже, відповідач повинен був працевлаштувати 1 особу-інваліда, а відтак за призначене для працевлаштування особи-інваліда і не зайняте інвалідом робоче місце відповідач повинен був самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції у розмірі 8696,43 грн. (243500 : 14 = 17392,86; 17392,86 : 2 = 8696,43). При цьому у звіті відповідач визначив та самостійно сплатив суму адміністративно-господарських санкцій в розмірі 724,71 грн. Отже, сума адміністративно-господарських санкцій, яка підлягає сплаті відповідачем, складає 7971,72 грн. (8696,43 - 724,71 = 7971,72). Крім того, у зв'язку з несплатою відповідачем даної суми заборгованості на цю суму була нарахована пеня в розмірі 319,00 грн., що підтверджується розрахунком, наданим позивачем. Таким чином, загальна сума заборгованості Товариства складає 8290,72 грн. На запит Київського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, Ірпінській міський центр зайнятості листом №350/05/01/13 від 13.06.2014, серед іншого, повідомив, що відповідач статистичну звітність за формою №3-ПН (звіт про наявність вакансій) для працевлаштування інвалідів у 2013 році не подавав. Згідно з ч. 4 ст.20 Закону України «Про зайнятість населення» підприємства, установи, організації незалежно від форм власності щомісяця подають центрам зайнятості адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій). Відповідно до ст. 8 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» забезпечення соціальної захищеності інвалідів здійснюється центральним органом виконавчої влади з питань праці та соціальної політики, Міністерством охорони здоров'я України та органами місцевого самоврядування. Згідно ст. 18 даного Закону забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості. Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Отже, всупереч нормам законодавства, відповідачем не були вчинені необхідні дії для забезпечення працевлаштування інвалідів, не направлялися звіти за формою 3-ПН та не була сплачена заборгованість з адміністративно-господарських санкцій та пені. На підставі викладеного суд дійшов висновку, що позивачем правомірно нараховані адміністративно-господарські санкції та пеня за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у загальному розмірі 8290,72 грн. Відповідно до частини другої статті 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз. Позивач не надав суду доказів понесення ним яких-небудь судових витрат, тому такі витрати стягненню на його користь не підлягають. Відповідно до положень частини 1 статті 257 КАС України у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні. Враховуючи заяву відповідача, суд дійшов висновку про необхідність встановлення порядку виконання постанови шляхом розстрочення сплати заборгованості в сумі на чотири місяці рівними частками, починаючи з вересня місяця 2014 року. Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159 - 163, 254 КАС України, суд ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов задовольнити. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «БГМ-Сервіс» (код за ЄДРПОУ 38273985) на користь Київського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів заборгованість в загальній сумі 8290 (вісім тисяч двісті дев'яносто) грн. 72 коп., у тому числі адміністративно-господарські санкції в розмірі 7971,72 грн. та пеня в розмірі 319,00 грн. Встановити порядок виконання постанови шляхом сплати заборгованості в сумі 8290,72 грн. рівними частками протягом чотирьох місяців, тобто по 2072,68 грн., починаючи з вересня місяця 2014 року. Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядку, встановленому статтями 185-187 КАС України, шляхом подання апеляційної скарги через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Суддя Спиридонова В.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.08.2014 |
Оприлюднено | 09.09.2014 |
Номер документу | 40373269 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Спиридонова В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні