ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 08 вересня 2014 р.м. ХерсонСправа № 821/3362/14 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Пекного А.С., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Вента" про стягнення коштів у рахунок погашення боргу, встановив: Державна податкова інспекція у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області (далі-позивач, ДПІ у м. Херсоні) звернулася до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Вента" (далі-відповідач, ТОВ "Вента"), в якому просить стягнути кошти з рахунків боржника у банках, що його обслуговують та кошти за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу по орендній платі за землю з юридичних осіб в сумі 7390,99 грн. Позов мотивований тим, що відповідач, згідно норм чинного законодавства України є платником орендної плати за землю з юридичних осіб. Однак, починаючи з 21.06.2014 р. за ТОВ "Вента" рахується податковий борг по орендній платі за землю з юридичних осіб за рахунок несплати грошових зобов'язань, які нараховані згідно акту перевірки від 06.05.2014 р. та податкових повідомлень-рішень від 20.05.2014 р. Несплата податкового боргу відповідачем в добровільному порядку стала підставою для звернення позивача до суду з даним позовом. Представником позивача надано суду клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримує в повному обсязі. Відповідач в судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомив. Разом з тим, за юридичною адресою Товариства з обмеженою відповідальністю "Вента" (відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців м.Херсон, провулок Прямий, буд.61) було надіслано ухвалу про відкриття провадження та закінчення підготовчого провадження, в якій визначено дату та час судового засідання. Однак, поштове відправлення повернулось до суду з відміткою "організація вибула" (слід звернути увагу на те, що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відсутні будь-які відомості про припинення юридичної особи). Згідно з ч.8 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи. Відповідо до ч.11 ст.35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату , час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Виходячи з вищевикладеного, суд вважає за можливе розглянути адміністративну справу в порядку письмового провадження. Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав. Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Вента" має статус юридичної особи, зареєстрованої виконавчим комітетом Херсонської міської ради 27.02.1996 р., ідентифікаційний код
23140399. Відповідача взято на облік в ДПІ як платника податків, зборів (обов"язкових платежів) 27 лютого 1996 року за № 655. Згідно з п.п. 41.1.1. п. 41.1. ст.41 Податкового кодексу України (далі- ПК України) контролюючими органами є: органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби. Відповідно до пп.14.1.147. п.14.1 ст.14 ПКУ плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Частиною 3 ст. 22 Закону України "Про оренду землі" від 06 жовтня 1998 року № 161-ХIV визначено, що орендна плата за земельні ділянки, що перебувають у державній і комунальній власності, справляється виключно у грошовій формі. Судом встановлено, що у користуванні ТОВ "Вента" знаходиться земельна ділянка площею 3176 га. З матеріалів справи вбачається, що позивачем 06.05.2014 р. була проведена перевірка з питань своєчасності сплати земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності, за результатами якої складено акт №817/21-03-15-03/
23140399. Вказаною перевіркою встановлено порушення п.287.3 ст. 287 ПК України, що полягає у несвоєчасній сплаті податкових зобов'язань по земельному податку та орендній платі за земельні ділянки державної або комунальної власності. На підставі акту перевірки позивачем сформовано та направлено на адресу відповідача податкові повідомлення-рішення від 20.05.2014 р. №0014651503 на суму 6780,18 грн., №0014661503 на суму 610,81 грн. та №0014671503 на суму 39,60 грн. Вказані вище акт перевірки та податкові повідомлення-рішення були відправлені на юридичну адресу відповідача рекомендованим з повідомленням листом, але вручені не були у зв'язку з відсутністю останнього за вказаною адресою. Положеннями п.288.7 ст.288 ПК України передбачено, що податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу. Згідно з вимогами п.286.2 ст.286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі. Відповідно до п.п.287.1, 287.3 ст.287 Податкового кодексу України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. Податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. Відповідно до п.46.1 ст.46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. Відповідно до п.57.1. ст. 57 ПК платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Згідно з пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. Із дослідження витягу з картки особового рахунку платника податку вбачається, що заборгованість з орендної плати за землю становить 7390,99 грн. На день звернення ДПІ у м. Херсоні до суду з даним позовом заборгованість перед бюджетом не погашена. Відповідно до п.59.1 ст.59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Положеннями п.59.5 ст.59 ПК України передбачено, що у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається). Так, на виконання вимог податкового законодавства контролюючим органом було сформовано та надіслано на адресу підприємства податкову вимогу форми "Ю" від 15.01.2014 р. № 49-15 на суму 3926,80 грн. Вжиті податковою інспекцією заходи не привели до погашення відповідачем податкового боргу. Підпунктом 20.1.18 п.20.1 ст.20 ПК передбачено право податкового органу звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини. Підпунктом 20.1.28. п.20.1 ст. 28 ПК України передбачено, що органи державної податкової служби застосовують до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягують до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом. Згідно з п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності. Згідно п.95.3 ст.95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Відповідно до п.95.4 ст. 95 ПК орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Згідно п. 41.5. ст. 41 ПК органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень. На підставі вищевикладеного та згідно вимог чинного законодавства України заступником начальника ДПІ у м. Херсоні винесено рішення про опис майна у податкову заставу №75. Відповідно до ст.67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. За приписами ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Доказів виконання зобов'язання щодо сплати заборгованості в сумі 7390,99 грн., заявленій до стягнення, відповідачем до суду не надано, доводи контролюючого органу щодо наявності такої заборгованості відповідачем не спростовані. Приймаючи до уваги викладені обставини, суд вважає вимоги ДПІ м.Херсоні обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню. Керуючись ст. ст. 2, 7, 17, 94, 161-163 КАС України, суд - постановив: Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі. Стягнути кошти з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю "Вента" (код
23140399) у банках, що його обслуговують та кошти за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу в сумі 7390 (сім тисяч триста дев'яносто) грн. 99 коп. по орендній платі за землю з юридичних осіб, код платежу 13050200, до місцевого бюджету. Отримувач: УДКСУ у Херсонській області, код
37959779, банк ГУДКС МФО 852010. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Суддя Пекний А.С. кат. 8.2.3