Постанова
від 08.09.2014 по справі 2а-1711/11/0970
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 вересня 2014 року Справа № 141617/11/9104

Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі :

головуючого судді: Ліщинського А.М.,

суддів: Матковської З.М., Затолочного В.С.

розглянувши в порядку письмового провадження в м.Львові апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ІМГА» на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 21 червня 2011 року у справі за позовом Коломийської об'єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «ІМГА» про припинення юридичної особи,-

В С Т А Н О В И Л А:

24.05.2011 року позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до відповідача про припинення юридичної особи.

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що ТзОВ «ІМГА» відсутнє за місцезнаходженням юридичної особи, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, що у відповідності до п.5 ч.2 ст.38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» є підставою для припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 21 червня 2011 року позов задоволено. Припинено юридичну особу ТзОВ «ІМГА», 78200, вул.Г.Мазепи, 3А, м.Коломия, Івано-Франківська область, ідентифікаційний код 35367153.

Відповідач постанову оскаржив, не погодившись із зазначеним судовим рішенням, подав апеляційну скаргу, зазначивши, що оскаржувана постанова винесена з порушенням норм матеріального та процесуального права та є незаконною, просить оскаржувану постанову скасувати та прийняти нову, якою відмовити в задоволенні позову.

В апеляційній скарзі покликається на те, що викладені обставини викладенні в позові не відповідають дійсності, оскільки ТзОВ «ІМГА» від дня державної реєстрації знаходиться за тією адресою, що вказана в реєстраційній картці, а саме за адресою вул..Мазепи, 311, м.Коломия, Івано-Франківська область. Крім того вказують на те, що перебувають на обліку у Коломийській ОДПІ та подають податкову звітність, що підтверджується деклараціями з податку на прибуток підприємства за звітні 2009-2011 роки.

В разі відсутності клопотань від усіх осіб, які беруть участь у справі, про розгляд справи за їх участю, суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів (ч. 1 ст. 197 КАС України із змінами і доповненнями, внесеними згідно із Законом України від 07.07.2010 року N 2453-VI).

Судова колегія заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши підстави апеляційної скарги, вважає за необхідне її задовольнити частково з наступних підстав.

Задовольняючи позовні вимоги позивача, суд першої інстанції виходив з того, що наявність у Єдиному державному реєстрі запису про відсутність відповідача за місцезнаходженням: 78200, вул. Мазепи, 3А, м. Коломия, Івано-Франківська область -достатня підстава для звернення до суду про припинення даної юридичної особи.

Проте, колегія суддів вважає, що даний висновок суду першої інстанції не можна визнати обґрунтованим.

Згідно ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, добросовісно.

Частиною 1 ст. 195 КАС України встановлено, що суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Правильність вирішення справи відповідно до вимог ст.13 КАС України забезпечується системою: апеляційною та касаційною. Можливість апеляційного та касаційного оскарження судових рішень є принципом адміністративного судочинства, що спрямований на забезпечення прав осудності (законності та обґрунтованості) судових рішень.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, що ОВ «ІМГА» зареєстроване 27.09.2007 року виконавчим комітетом Коломийської міської ради та взяте на податковий облік в Коломийській оДПІ в Івано-Франківській області.

ТОВ «ІМГА» відсутнє за місцезнаходженням юридичної особи, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, що у відповідності до пункту 5 частини 2 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" є підставою для припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи.

Відповідно до довідки Коломийської оДПІ Івано-Франківської області №5282/10/19-005/846 від 29.04.2011 року станом на 29.04.2011 року у ТОВ «ІМГА» заборгованості до бюджету не має.

Пунктом 17 частини першої статті 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» передбачено право органів державної податкової служби звертатися у передбачених законом випадках до садових органів із позовною заявою про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.

Підстава для прийняття судового рішення, щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи встановлені в ч.2 ст.38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб-підприємців» зазначений перелік підстав вичерпний, добровільному тлумаченню не підлягає.

В силу ст. 104 ЦК України та ст. 33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» юридична особа припиняється, зокрема за судовим рішенням.

Статтею 110 ЦК України та ч.2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» визначено перелік підстав для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи.

До 01.07.2004 р. порядок реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності та скасування державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності регулювався Положенням про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 740 від 25.05.98 р.

Згідно ст. 33 вказаного Положення можливість скасування державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності як однією з підстав передбачено рішення суду у разі визнання недійсними або такими, що суперечать законодавству, установчих документів.

Проте, постановою Кабінету Міністрів України № 1821 від 26.11.2003 р. у зв'язку з прийняттям Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» вищевказане Положення визнано таким, що втратило чинність.

Разом з тим, Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (ч. 2 ст. 38), який набрав чинності з 1 липня 2004 року, передбачив припинення юридичної особи на підставі судового рішення, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, а саме: визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути; провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мінімального розміру статутного фонду юридичної особи вимогам закону; неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Аналіз викладеного дає підстави для висновку про те, що саме вирішення питання щодо правомірності запису про проведення державної реєстрації згідно Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» є визначальним для припинення юридичної особи, а установчі документи без їх державної реєстрації не мають юридичного значення та не тягнуть ніяких юридичних наслідків щодо створення та припинення юридичної особи.

Згідно з ч. 2 ст. 46 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», підставою для постановлення судового рішення щодо припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, зокрема є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Частина 2 статті 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Колегія суддів зазначає, що ТОВ «ІМГА» перебуває на обліку Коломийської об'єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франківській області та подає податкову звітність, що підтверджується деклараціями з податку на прибуток підприємства за звітні 2009 - 2011 роки. Водночас заборгованості Товариство перед бюджетом не має, що підтверджується довідкою Коломийської об'єднаної державної податкової інспекції Івано-Франківської області від 04.08.2011 року № 1486/231/35367153 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю «ІМГА», код ЄДРПОУ 35367153 з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період з 01.07.2008 року по 30.06.2011 року». У вказаній довідці зазначено, що проведеною перевіркою порушень у діяльності ТзОВ «ІМГА» не встановлено.

Колегія суддів погоджується з доводами апелянта, що ТзОВ «ІМГА» від дня державної реєстрації і до сьогодні знаходиться за тією ж адресою, що вказана в реєстраційній картці, яку товариство надавало державному реєстратору, і свідоцтві про державну реєстрацію юридичної особи серія А00 № 846419 від 27.09.2007 року, а саме за адресою: вул. Мазепи, 311, м. Коломия, Івано-Франківська область, а не за адресою: вул. Мазепи, ЗА, м. Коломия, Івано-Франківська область, яка вказана в постанові суду першої інстанції.

За таких обставин справи, колегія суддів приходить до переконання, що суд першої інстанції прийшов до помилкового висновку, оскільки у відповідності до Довідки Коломийської ОДПІ Івано-Франківської області від 04.08.2011 року № 1486/231/35367153 заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) не має, звітність подавав, а тому не має підстав для припинення підприємницької діяльності.

Відповідно до ст. 202 КАС України суд апеляційної інстанції скасовує судове рішення та ухвалює нове, коли має місце неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, недоведеність таких обставин, невідповідність висновків суду обставинам справи та порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи чи питання.

Судова колегія вважає, що доводи апеляційної скарги не являються суттєвими і не складають підстави для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи.

Керуючись статтями 160, 195, 197, 198 п.3, 202, 205, 207, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,-

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ІМГА» задовольнити частково, а постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 21 червня 2011 року у справі №2а-1711/11/0970 скасувати та прийняти нову, якою в позові відмовити.

Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, що беруть участь у справі, може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя А.М.Ліщинський

Судді З.М.Матковська

В.С.Затолочний

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.09.2014
Оприлюднено12.09.2014
Номер документу40402430
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1711/11/0970

Ухвала від 26.05.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Постанова від 08.09.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ліщинський А.М.

Постанова від 21.06.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні