Постанова
від 08.09.2014 по справі 809/2708/14
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"08" вересня 2014 р. Справа № 809/2708/14

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Лучко О.О., розглянувши у порядку скороченого провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Західному регіоні" ДП НЕК "Укренерго"до Комунального підприємства "Солотвинське житлово-комунальне господарство" про стягнення штрафу,-

ВСТАНОВИВ:

14.08.2014 року Міністерство енергетики та вугільної промисловості України Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Західному регіоні" ДП НЕК "Укренерго" (далі - ДП НЕК "Укренерго") звернулося до суду з адміністративним позовом до Комунального підприємства "Солотвинське житлово-комунальне господарство" (далі - КП "Солотвинське житлово-комунальне господарство") про стягнення штрафу в розмірі 1207 грн.

Позов мотивовано тим, що 13.05.2014 року працівниками Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Івано-Франківській області проведено перевірку виконання відповідачем припису №03/30-08-003 від 14.01.2014 року про усунення порушень законодавства про електроенергетику, якою встановлено, що останнім не виконано вимоги вказаного припису. За наслідками даної перевірки складено акт перевірки за №03/30-08-033 від 13.05.2014 року, а 16.05.2014 року винесено постанову за №10 про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику в розмірі 1207 грн. У зазначений у постанові строк відповідач не сплатив суму штрафу, а тому позивач просить стягнути його в примусовому порядку.

Відповідно до п.4 ч.1 ст.183-2 КАС України судом 15.08.2014 року винесено ухвалу про відкриття скороченого провадження по даній адміністративній справі, яку разом із копією позовної заяви та доданими до неї документів направлено відповідачу для подання заперечення або заяви про визнання позову. 19.08.2014 року відповідач отримав надіслані матеріали.

Згідно із п.3 ч.5 ст.183-2 КАС України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів - у разі якщо протягом семи днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, до суду не надійшло заперечення відповідача та за умови, що справа не розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

У встановлений ч.3 ст.183-2 КАС України строк правом на подання заперечення проти позову відповідач не скористався.

Розглянувши позовну заяву, дослідивши та оцінивши подані докази, суд прийшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог, а тому позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що згідно з Положенням про відокремлений підрозділ «Держенергонагляд у Західному регіоні» Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго», затвердженого директором НЕК «Укренерго», ВП «Держенергонагляд у Західному регіоні» створений з метою забезпечення сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України, сфери теплопостачання, енергетичної безпеки держави шляхом курирування діяльності у сфері економіки та здійснення контролю за дотриманням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання та споживачами електричної енергії вимог нормативно-правових актів у сфері виробництва, постачання та споживання електричної та теплової енергії. У відповідності з Положенням про ВП «Держенергонагляд у Західному регіоні» він є структурною одиницею ДП НЕК «Укренерго» Міністерства енергетики та вугільної промисловості України.

Позивачем на підставі акта перевірки за №03/30-08-002 від 14.01.2014 року в межах повноважень, передбачених ст.4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", ст.9 Закону України "Про електроенергетику", ст.14 Закону України "Про теплопостачання" та Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії винесено припис за №03/30-08-003 від 14.01.2014 року, згідно якого відповідача зобов'язано вжити конкретних заходів щодо усунення виявлених порушень чинного законодавства у термін до 14.02.2014 року та 14.03.2014 року (а.с. 8-10).

13.05.2014 року старшим державним інспектором з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії Пукішом В.І. проведено перевірку виконання вищезазначеного припису про усунення порушень законодавства про електроенергетику, якою встановлено, що відповідач не виконав вимоги припису, а саме:

- не провів періодичних випробувань автоматики включення резерву очисних споруд;

- не забезпечив роботу обладнання автоматичного включення резерву передбаченого проектом в приміщенні очисних споруд, для забезпечення дотримання передбаченого проектом технологічного процесу та надійної роботи струмоприймачів установки «Біотал»;

- не забезпечив надійності зовнішнього електропостачання очисних споруд у відповідності з проектом та вимогами технологічного процесу. Проведення профілактичних випробувань, а при необхідності ремонт кабельних ліній живлення очисних споруд.

За результатами даної перевірки складено акт перевірки №03/30-08-033 від 13.05.2014 року (а.с. 11).

За наслідками розгляду виявлених порушень, відображених у вказаному акті перевірки, 16.05.2014 року в.о. начальника - старшим державним інспектором державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Івано-Франківській області Дзівідзінським І.Я. винесено постанову №10 про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику в розмірі сімдесяти одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян на суму 1207 грн. (а.с. 12).

Однак, у зазначений у постанові термін відповідач зазначену суму штрафу не сплатив .

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Згідно із п.9 ст.4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" невиконання приписів, розпоряджень та інших розпорядчих документів органу державного нагляду (контролю) тягне за собою застосування штрафних санкцій до суб'єкта господарювання згідно із законом.

Відповідно до ч.1 ст.8 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" орган державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, під час здійснення державного нагляду (контролю) має право, зокрема, надавати (надсилати) суб'єктам господарювання обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень і недоліків та накладати штрафні санкції та вживати заходи, передбачені законом.

Правові, економічні та організаційні засади діяльності в електроенергетиці, регулювання відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпеченням енергетичної безпеки України, конкуренцією та захистом прав споживачів і працівників галузі визначає Закон України "Про електроенергетику".

Згідно із ст.9 вказаного Закону державний нагляд (контроль) в електроенергетиці здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики.

Способом здійснення державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є проведення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики відповідних обстежень, перевірок, оглядів, інспектування щодо енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії у порядку, визначеному Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики під час здійснення державного енергетичного нагляду (контролю) має право, зокрема, вимагати від суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії усунення виявлених порушень вимог законодавства; видавати суб'єктам електроенергетики та споживачам енергії обов'язкові для виконання розпорядження щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання; застосовувати відповідно до цього Закону штрафні санкції до суб'єктів господарювання за правопорушення в електроенергетиці.

Відповідно до абз.2 ч.3 ст.27 Закону України "Про електроенергетику" суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до ст.14 Закону України «Про теплопостачання» державний нагляд (контроль) у сфері теплопостачання здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузі теплопостачання.

Способом здійснення державного нагляду (контролю) у сфері теплопостачання є проведення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузі теплопостачання, відповідних обстежень, перевірок, оглядів, інспектування теплових, тепловикористальних установок і мереж, енергетичного обладнання суб'єктів відносин у сфері теплопостачання в порядку, визначеному Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузі теплопостачання, під час здійснення державного енергетичного нагляду (контролю) має право, зокрема, вимагати від суб'єктів відносин у сфері теплопостачання усунення виявлених порушень вимог законодавства; видавати суб'єктам відносин у сфері теплопостачання обов'язкові для виконання розпорядження щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічного стану теплових, тепловикористальних установок та мереж, їх експлуатації, проектування та будівництва, користування енергією у сфері теплопостачання.

Постанова Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 за №1312 "Про затвердження Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання" (далі - Положення) визначає порядок накладення Національною комісією регулювання електроенергетики, державними інспекторами з експлуатації електричних станцій і мереж, державними інспекторами з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на суб'єктів господарювання незалежно від форм власності штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання.

Відповідно до абз.2 п.2 Положення штрафи за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання накладаються на суб'єктів господарювання за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень, приписів, розпоряджень, інших розпорядчих документів Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій.

Відповідно до п.7 Положення рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Національної комісії регулювання електроенергетики, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду.

Згідно із п.8 Положення рішення про накладення штрафу оформляється постановою Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду.

В п.10 Положення зазначено, що суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Враховуючи наведене, позивач, реалізовуючи свої владні повноваження у сфері державного енергетичного нагляду та контролю, правомірно застосував до відповідача штраф в розмірі 1207 грн., що складає сімдесят один неоподатковуваний мінімум доходів громадян.

За таких обставин, суд прийшов висновку, що позовні вимоги про стягнення в дохід державного бюджету з Комунального підприємства "Солотвинське житлово-комунальне господарство" штрафу в розмірі 1207 грн. відповідно до постанови про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику №10 від 16.05.2014 року є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.

Відповідно до ч.1 ст.256 КАС України, постанови прийняті в порядку скороченого провадження виконуються негайно.

На підставі ст.124 Конституції України, керуючись ст.ст. 2, 8-14, 86, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Комунального підприємства "Солотвинське житлово-комунальне господарство" (код ЄДРПОУ 30281318) штрафні санкції в розмірі 1207 (одна тисяча двісті сім гривень) в дохід Державного бюджету України на рахунок №31111106700023 УДКСУ у Богородчанському районі, код ЄДРПОУ 37837821, банк одержувача ГУДКСУ в Івано-Франківській області, МФО банку 836014, код бюджетної класифікації 21081100.

Постанову звернути до негайного виконання.

Відповідно до ч.9 ст.183-2 КАС України постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 КАС України, апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Відповідно до ст.183-2 КАС України у разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя: Лучко О.О.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.09.2014
Оприлюднено15.09.2014
Номер документу40407406
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/2708/14

Постанова від 08.09.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

Ухвала від 15.08.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні