Постанова
від 03.09.2014 по справі 815/3862/14
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 815/3862/14

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 вересня 2014 року місто Одеса

09.00 год.

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Стеценко О.О., розглянувши в скороченому провадженні справу за адміністративним позовом Територіального управління Держгірпромнагляду в Одеській області до Товариства з додатковою відповідальністю «Одеське спеціалізоване управління механізації» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), дозвільної системи у сфері господарської діяльності,-

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду звернулось Територіальне управління Держгірпромнагляду в Одеській області (далі - Позивач, або - ТУ Держгірпромнагляду в Одеській області) з адміністративним позовом до Товариства з додатковою відповідальністю «Одеське спеціалізоване управління механізації» (далі - Відповідач, або - ТДВ «Одеське спеціалізоване управління механізації») про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до ТДВ «Одеське спеціалізоване управління механізації» (м. Одеса, вул. Промислова, буд. 24) шляхом повного зупинення виконання робіт по експлуатації вантажопідіймальних кранів КБ-403 Б реєстр. №11443 та КБ-403 реєстр. № 6776 на будівельному об'єкті «Будівництво лікувального корпусу на 297 ліжок КУ «Одеська обласна дитяча клінічна лікарня» за адресою: м. Одеса, вул. Ак. Воробйова, 3 у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей; зобов'язання ТДВ «Одеське спеціалізоване управління механізації» (м. Одеса, вул. Промислова, буд. 24) повністю зупинити виконання робіт по експлуатації вантажопідіймальних кранів КБ-403 Б реєстр. №11443 та КБ-403 реєстр. №6776 на будівельному об'єкті «Будівництво лікувального корпусу на 297 ліжок КУ «Одеська обласна дитяча клінічна лікарня» за адресою: м. Одеса, вул. Ак. Воробйова, 3 у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей. В обґрунтування позовних вимог Позивачем зазначено, що відповідно до направлення на проведення перевірки 15/08-259 від 26 травня 2014 року, у період з 17 червня по 18 червня 2014 року посадовими особами ТУ Держгірпромнагляду в Одеській області було проведено планову перевірку ТДВ «Одеське спеціалізоване управління механізації». Під час проведення планової перевірки ТДВ «Одеське спеціалізоване управління механізації» було виявлено 20 порушень нормативно-правових актів з охорони праці, 10 з яких створюють загрозу життю та здоров'ю, у зв'язку з чим, Позивач звернувся до суду із зазначеним позовом з метою недопущення спричинення шкоди чи здоров'ю людей шляхом застосування до Відповідача заходів реагування у порядку ч. 5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Ухвалою суду від 04 липня 2014 року по справі відкрито скорочене провадження та надано Відповідачу строк для надання заперечень.

18 серпня 2014 року на адресу суду надійшла заява Відповідача, в яких він зазначає, що в теперішній час демонтаж вантажопідіймальних кранів КБ-403 Б реєстр. №11443 та КБ-403 реєстр. №6776 на будівельному об'єкті «Будівництво лікувального корпусу на 297 ліжок КУ «Одеська обласна дитяча клінічна лікарня» за адресою: м. Одеса, вул. Ак. Воробйова, 3 не можливий у зв'язку з відсутністю електропостачання. Оскільки 28 серпня 2014 року буде вирішено питання щодо надання електропостачання, ТДВ «Одеське спеціалізоване управління механізації» приступить до демонтажу вказаних вантажопідіймальних кранів.

Згідно вимог п. 5 ч. 1 ст. 183-2 КАС України, скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням.

Положеннями ч. 4 ст. 183-2 КАС України передбачено, що суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне судове рішення.

Вивчивши матеріали справи та письмову заяву Відповідача, суддя прийшов до висновку, щодо достатності підстав для прийняття законного судового рішення в порядку скороченого провадження без проведення судового засідання та виклику осіб які беруть участь у справі.

Судом встановлено, що наказом ТУ Держгірпромнагляду в Одеській області від 16.05.2014 року № 188 (а.с.9) затверджено графік проведення планових перевірок суб'єктів господарювання та виробничих об'єктів Державної інспекції нагляду в будівництві, гірничодобувній промисловості за об'єктами котлонагляду та підіймальними спорудами на червень 2014 року (а.с.10-12).

На підставі ст. 4 закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю), за вих. № 15/08-233 від 20.05.2014 року ТУ Держгірпромнагляду в Одеській області повідомлено ТДВ «Одеське спеціалізоване управління механізації» про проведення планової перевірки на предмет стану промислової безпеки та охорони праці з 17.06.2014 року по 18.06.2014 року (а.с.14).

За результатами проведеної планової перевірки складено акти перевірки від 18.06.2014 року № 15/08-259/29 та № 15/08-259/30 (а.с.15-22), згідно яких встановлено 10 порушень нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю, а саме:

- в порушення ст.21 Закону України «Про охорону праці», 10.04.2014 року закінчився термін дії Дозволу Держгірпромнагляду № 107.09.51-45.21.7 на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;

- в порушення п. 7.3.3.«Правил будови та безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів», не проведено повний технічний огляд вантажопідіймального крану КБ-403 Б реєстр. №11443 (один раз на 3 роки);

- в порушення п. 7.3.3.«Правил будови та безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів», не проведено періодичний (частковий) технічний огляд вантажопідіймального крану КБ-403 Б реєстр. №11443 (один раз на 12 місяців).;

- в порушення п. 7.3.5.«Правил будови та безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів», не проведено позачергове повне технічне опосвідчення вантажопідіймальному крану КБ-403 Б реєстр. №11443, у зв'язку із перервою в експлуатації більш як на 12 місяців та не отримано експертний висновок про спроможність експлуатації крана;

- в порушення п. 4.9.13 «Правил будови та безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів», не проведена перевірка величини опору ступенів ізоляції та перевірка ізоляції електрообладнання й електропроводки;

- в порушення п. 7.4.1 «Правил будови та безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів», особа, відповідальна за технічно справний стан не здійснює належним чином нагляд за безпечною експлуатацією вантажопідіймального крану КБ-403 Б реєстр. .N"911443 (механік ОСОБА_1).;

- в порушення п. 7.5.15 «Правил будови та безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів», машиніст вантажопідіймального крану та стропальники не ознайомлені під підпис з проектом виробництва робіт;

- в порушення п. 4.19.11 «Правил будови та безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів», не проводиться нівелювання профілів рейкової колії вантажопідіймального крану КБ-403 Б реєстр. №11443;

- в порушення п. 4.1.9 «Правил будови та безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів», не забезпечено захист від корозії металоконструкцій та металевих деталей вантажопідіймального крану КБ-403 Б реєстр. №11443;

- в порушення ст. 13 Закону України «Про охорону праці», роботодавець не в повному об'ємі здійснює контроль за додержанням працівниками правил поводження з машинами, механізмами відповідно до вимог з охорони праці.

Згідно з ст. 4 Закону України «Про охорону праці» державна політика у галузі охорони праці базується, у тому числі, на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Відповідно до п.1.4 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11.08.2011 року № 826 (далі - Положення № 826), загроза життю та здоров'ю працівників - це виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Пунктом 2.26 Положення № 826 передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки; виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку. У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.

Відповідно до ст. 39 Закону України «Про охорону праці» посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, мають право, зокрема, видавати в установленому порядку роботодавцям, керівникам та іншим посадовим особам юридичних та фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевим державним адміністраціям та органам місцевого самоврядування обов'язкові для виконання приписи (розпорядження) про усунення порушень і недоліків в галузі охорони праці, охорони надр, безпечної експлуатації об'єктів підвищеної небезпеки; забороняти, зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень, випуск та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів праці, виконання певних робіт, застосування нових небезпечних речовин, реалізацію продукції, а також скасовувати або припиняти дію виданих ними дозволів і ліцензій до усунення порушень, які створюють загрозу життю працюючих.

Згідно зі п. 7 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

Відповідно до п. 5 ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

Вирішуючи спір, суд враховує, що виявлені в ході перевірки порушення створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а їх наявність не спростована Відповідачем. При цьому метою адміністративного позову є превентивна міра, усунення умов, які несуть ризик спричинення шкоди людям.

Одним із головних принципів адміністративного судочинства, відповідно до ст. 7 КАС України є принцип верховенства права. Відповідно до ст. 3 Конституції України та ст. 8 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права.

В адміністративному судочинстві принцип верховенства права зобов'язує суд надавати законам та іншим нормативно-правовим актам тлумачення у спосіб, який забезпечує пріоритет прав людини при вирішенні справи. Тлумачення законів та нормативно-правових актів не може спричиняти несправедливих обмежень прав людини.

На підставі вищевикладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ТУ Держгірпромнагляду в Одеській області до ТДВ «Одеське спеціалізоване управління механізації» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), дозвільної системи у сфері господарської діяльності обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, у зв'язку із чим підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 1 статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження виконуються негайно.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 7, 8, 9, 10, 11, 71, 183-2, 160-162, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Територіального управління Держгірпромнагляду в Одеській області до Товариства з додатковою відповідальністю «Одеське спеціалізоване управління механізації» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), дозвільної системи у сфері господарської діяльності - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Товариства з додатковою відповідальністю «Одеське спеціалізоване управління механізації» (код ЄДРПОУ 01272054) шляхом повного зупинення виконання робіт по експлуатації вантажопідіймальних кранів КБ-403 Б реєстр. №11443 та КБ-403 реєстр. № 6776 на будівельному об'єкті «Будівництво лікувального корпусу на 297 ліжок КУ «Одеська обласна дитяча клінічна лікарня» за адресою: м. Одеса, вул. Ак. Воробйова, 3 у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей; зобов'язання Товариства з додатковою відповідальністю «Одеське спеціалізоване управління механізації» (м. Одеса, вул. Промислова, буд. 24) повністю зупинити виконання робіт по експлуатації вантажопідіймальних кранів КБ-403 Б реєстр. №11443 та КБ-403 реєстр. №6776 на будівельному об'єкті «Будівництво лікувального корпусу на 297 ліжок КУ «Одеська обласна дитяча клінічна лікарня» за адресою: м. Одеса, вул. Ак. Воробйова, 3 у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

Зобов'язати Товариство з додатковою відповідальністю «Одеське спеціалізоване управління механізації» (код ЄДРПОУ 01272054) повністю зупинити виконання робіт: по експлуатації вантажопідіймальних кранів КБ-403 Б реєстр. №11443 та КБ-403 реєстр. № 6776 на будівельному об'єкті «Будівництво лікувального корпусу на 297 ліжок КУ «Одеська обласна дитяча клінічна лікарня» за адресою: м. Одеса, вул. Ак. Воробйова, 3 у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей; зобов'язання Товариства з додатковою відповідальністю «Одеське спеціалізоване управління механізації» (м. Одеса, вул. Промислова, буд. 24) повністю зупинити виконання робіт по експлуатації вантажопідіймальних кранів КБ-403 Б реєстр. №11443 та КБ-403 реєстр. №6776 на будівельному об'єкті «Будівництво лікувального корпусу на 297 ліжок КУ «Одеська обласна дитяча клінічна лікарня» за адресою: м. Одеса, вул. Ак. Воробйова, 3 у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

Допустити негайне виконання постанови та повідомити відповідачу його обов'язок виконати постанову негайно.

Роз'яснити Відповідачу, що він має право на підставі ч. 12 ст. 183-2 КАС України подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Стеценко О.О.

Дата ухвалення рішення03.09.2014
Оприлюднено16.09.2014
Номер документу40427530
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3862/14

Постанова від 03.09.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стеценко О. О.

Ухвала від 04.07.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стеценко О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні