Постанова
від 30.06.2009 по справі 2а-3217/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

Вн. № 6/342

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

30.06.2009 р. № 2а -3217/09/2670

Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі гол овуючого судді Добрянської Я.І. при секретарі судового за сідання Зубко Л.П. вирішив ад міністративну справу

за позовом Заступник прокурора Десн янського району міста Києва

до Закрите акціонерне товар иство "Тект-Брок"

про стягнення штрафних санкц ій у розмірі 1500,00грн.

За участю представникі в сторін

позивача (прокуратури): Х олянівська Н.Г.

позивача: Іванченко М.С.

відповідача: Мазнєва В.В .

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС У країни в судовому засіданні 30.06.2009 р. проголошено вступну та резолютивну частини постано ви.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позивач - Заступник п рокурора Деснянського район у м. Києва в інтересах держави в особі Державної комісії з ц інних паперів та фондового р инку в м. Києві звернувся до Ок ружного адміністративного с уду м. Києва з позовом до відпо відача - Закритого акціонер ного товариства «ТЕКТ-Б РОК»про стягнення коштів в с умі 1500,00 грн.

В обґрунтування позову п редставник позивача зазначи в, що відповідач порушив вимо ги. 5 ст.40 Закону України «Про ці нні папери та фондовий ринок »від 23.02.2006 р. №3480-ІУ та п.13 гл.3 розді лу ІІ «Ліцензійних умов пров адження професійної діяльно сті на фондовому ринку - дія льності з торгівлі цінними п аперами»затверджених рішен ням Державної комісії з цінн их паперів та фондового ринк у від 26.05.2006 р. № 346, тобто несвоєчас но подав копію фінансової зв ітності, яка зазначена в п.п. 3.14 пункту 3 розділу 2 «Порядку та умов видачі ліцензії на пров адження окремих видів профе сійної діяльності на фондово му ринку, переоформлення ліц ензії, видачі дубліката та ко пії ліцензії»затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондовог о ринку від 26.05.2006 р. № 345. За виявлен е порушення позивачем було з астосовано штрафну санкцію в 1500,00 грн.

Відповідач - ЗАТ «ТЕКТ-БРО К», проти позовних вимог запе речував, з огляду на те, що від повідно до п. 2 розділу ІІІ «Пр авил розгляду справ про пору шення вимог законодавства на ринку цінних паперів та заст осування санкцій»затвердже них рішенням Комісії від 11.12.2007 р . № 2272 та зареєстрованих в Мініс терстві юстиції України 12.02.2008 р . № 120/14811, порушена справа підляг ає закриттю за відсутності ф акту вчинення правопорушенн я. Оскільки, відповідач подав копію фінансової звітності, про що свідчить відмітка поз ивача, тому застосування штр афних санкцій до підприємств а є неправомірним.

Розглянувши подані сторон ою документи і матеріали, зас лухавши пояснення представн иків позивача, всебічно і пов но з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуєть ся позов, об' єктивно оцінив ши докази, які мають юридичне значення для розгляду справ и і вирішення спору по суті, Ок ружний адміністративний суд м. Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Закрите акціонерне товариство «ТЕКТ-БРОК»зді йснює свою господарську діял ьність у сфері торгівлі цінн ими паперами.

Згідно з ч. 5 ст. 40 Закону Украї ни «Про цінні папери та фондо вий ринок», регулярна інформ ація про емітента - річна та кв артальна звітна інформація п ро результати фінансово-госп одарської діяльності емітен та, яка подається Державній к омісії з цінних паперів та фо ндового ринку (в тому числі в е лектронному вигляді). Зві тним періодом для складання квартальної інформації про е мітента є квартали поточного року. Квартальна інформація про емітента повинна містит и такі відомості: найменуван ня та місцезнаходження еміте нта, розмір його статутного к апіталу; орган управління ем ітента, його посадові особи т а засновники; господарська т а фінансова діяльність еміте нта; цінні папери емітента (ви д, форма випуску, тип, кількіст ь); квартальна фінансова звіт ність; участь емітента у ство ренні інших підприємств, уст анов та організацій. Емітент має право додатково подават и іншу інформацію.

Згідно з п.13 гл.3 розділу ІІ «Л іцензійних умов провадження професійної діяльності на ф ондовому ринку - діяльності з торгівлі цінними паперами »затверджених рішенням Держ авної комісії з цінних папер ів та фондового ринку від 26.05.2006 р. № 346, передбачає що ліцензіат (крім банку) зобов'язаний щокв арталу до 25-го числа місяця, що настає за звітним кварталом (за підсумками року - до 1 берез ня наступного за звітним рок у), подавати до Комісії (із заз наченням структурного підро зділу центрального апарату К омісії, який здійснював розг ляд документів на видачу ліц ензії) копію фінансової звіт ності, що зазначена в підпунк ті 3.14 пункту 3 розділу II Порядку та умов видачі ліцензії.

Копія фінансової звітност і, яка надається ліцензіатом згідно з цим пунктом у письмо вій формі, надається також в е лектронній формі у форматі, в изначеному Комісією.

Відповідачем надано зазна чену інформацію до територіа льного управління Державної комісії з цінних паперів та ф ондового ринку 05.03.2008р. (за вхідн им номером 1974/04-02). тобто в поруше ння терміну, визначеного зак онодавством, оскільки датою вчинення дії є 20.12.2007р.

Відповідно до ст.5 Закону Ук раїни «Про державне регулюва ння ринку цінних паперів в Ук раїни»від 30.10.1996 р. № 448/96-ВР, держав не регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна ко місія з цінних паперів та фон дового ринку.

В порушення відповідачем с т. 8 Закону України № 448/96 за несво єчасне надання копії фінансо вої інформації, позивачем бу ло складено Акт № 256-УЛ від 17.10.2008р . про правопорушення на ринку цінних паперів.

В зв' язку із виявленим пор ушенням, позивачем була вине сена постанова № 1021-УЛ від 05.11.2008 р оку про накладення санкції з а правопорушення на ринку ці нних паперів та накладено шт раф в розмірі 1500,00 грн. До розгл яду справи про правопорушенн я на ринку цінних паперів від повідач в письмових поясненн ях зазначив, що Товариством б ули порушені строки подання копії фінансової звітності ( пояснення в матеріалах справ и).

Відповідно до п.11 ст.8 Закону України № 448/96, в разі виявлення правопорушення позивач надс илає матеріали в правоохорон ні органи стосовно фактів пр авопорушень, за які передбач ена адміністративна та кримі нальна відповідальність, якщ о до компетенції комісії не в ходить накладення адміністр ативних стягнень за відповід ні правопорушення.

Крім того, відповідно з п.14 ст . 8 Закону України № 448/96, позивач має право накладати адмініст ративні стягнення, штрафні т а інші санкції за порушення ч инного законодавства на юрид ичних осіб та їх співробітни ків, аж до анулювання ліцензі й на здійснення професійної діяльності на ринку цінних п аперів.

Відповідно до ст.11 Закону Ук раїни № 448/96, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичн их осіб фінансові санкції за :

1) розміщення цінних паперів без реєстрації їх випуску в у становленому законом порядк у - у розмірі від десяти до п'ят десяти тисяч неоподатковува них мінімумів доходів громад ян або в розмірі до ста п'ятдес яти відсотків прибутку (надх оджень), одержаних в результа ті цих дій;

2) здійснення діяльності на ринку цінних паперів без спе ціального дозволу (ліцензії) , якщо законом передбачено од ержання спеціального дозвол у (ліцензії) для здійснення та кої діяльності, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неопода тковуваних мінімумів доході в громадян;

3) ненадання інвестору в цін ні папери (у тому числі акціон еру) на його письмовий запит і нформації про діяльність емі тента в межах, передбачених з аконом, або надання йому недо стовірної інформації - у розм ірі до тисячі неоподатковува них мінімумів доходів громад ян. За ті самі дії, вчинені пов торно протягом року, - у розмір і від тисячі до п'яти тисяч нео податковуваних мінімумів до ходів громадян;

4) несвоєчасне надання інфор мації інвесторам в цінні пап ери на їх письмовий запит -

у розмірі до ста неоподатко вуваних мінімумів доходів гр омадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у ро змірі від ста до п'ятисот неоп одатковуваних мінімумів дох одів громадян;

5) неопублікування, опубліку вання не в повному обсязі інф ормації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатк овуваних мінімумів доходів г ромадян. За ті самі дії, вчинен і повторно протягом року, - у р озмірі від тисячі до п'яти тис яч неоподатковуваних мініму мів доходів громадян;

6) нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформац ії та/або розміщення недосто вірної інформації у загально доступній інформаційній баз і даних Державної комісії з ц інних паперів та фондового р инку про ринок цінних папері в - у розмірі до тисячі неопода тковуваних мінімумів доході в громадян. За ті самі дії, вчи нені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мін імумів доходів громадян;

7) неподання, подання не в пов ному обсязі інформації та/аб о подання недостовірної інфо рмації до Державної комісії з цінних паперів та фондовог о ринку - у розмірі до тисячі н еоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі д ії, вчинені повторно протяго м року, - у розмірі від тисячі д о п'яти тисяч неоподатковува них мінімумів доходів громад ян;

8) невиконання або несвоєчас не виконання рішень Державно ї комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоря джень, постанов або рішень уп овноважених осіб Державної к омісії з цінних паперів та фо ндового ринку щодо усунення порушень законодавства на ри нку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоп одатковуваних мінімумів дох одів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом ро ку, - у розмірі від п'яти до деся ти тисяч неоподатковуваних м інімумів доходів громадян;

9) порушення емітентом чи пр офесійним учасником ринку ці нних паперів порядку ведення системи реєстру власників і менних цінних паперів, що при звело до втрати системи реєс тру (її частини), а також ухиле ння від внесення змін або вне сення завідомо недостовірни х змін до системи реєстру або до системи депозитарного об ліку -

у розмірі від п'яти до десят и тисяч неоподатковуваних мі німумів доходів громадян;

10) порушення емітентом поря дку прийняття рішення про пе редачу ведення реєстру власн иків іменних цінних паперів та/або порядку передачі веде ння реєстру власників іменни х цінних паперів -

у розмірі від п'яти до десят и тисяч неоподатковуваних мі німумів доходів громадян із зупиненням перереєстрації п рав власності на цінні папер и такого емітента;

11) маніпулювання цінами під час здійснення операцій з ці нними паперами -

у розмірі від десяти до п'ят десяти тисяч неоподатковува них мінімумів доходів громад ян або в розмірі до ста п'ятдес яти відсотків прибутку (надх оджень), одержаних в результа ті цих дій;

12) незаконне використання і нсайдерської інформації - у р озмірі від десяти до п'ятдеся ти тисяч неоподатковуваних м інімумів доходів громадян аб о в розмірі до ста п'ятдесяти в ідсотків прибутку (надходжен ь), одержаних в результаті цих дій.

Інформацією, яка опубліков ується, розміщується у загал ьнодоступній інформаційній базі даних Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку про ринок цінних пап ерів або подається до Комісі ї, вважається регулярна інфо рмація про емітента, особлив а інформація про емітента, ін формація про іпотечні цінні папери, інформація про власн иків великих пакетів (10 відсот ків і більше) акцій, інформаці я про облік іменних цінних па перів, інформація, яка подаєт ься уповноваженими рейтинго вими агентствами, адміністра тивні дані учасників ринку ц інних паперів.

Крім застосування фінансо вих санкцій за правопорушенн я, зазначені у цій статті, Держ авна комісія з цінних папері в та фондового ринку може зуп иняти або анулювати ліцензію на право провадження профес ійної діяльності на фондовом у ринку, яку було видано таком у професійному учаснику фонд ового ринку.

Крім застосування фінансо вих санкцій за правопорушенн я, зазначені у цій статті, Держ авна комісія з цінних папері в та фондового ринку може ану лювати свідоцтво про реєстра цію об'єднання як саморегулі вної організації фондового р инку, яке було видано такому о б'єднанню.

Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондовог о ринку про накладення штраф у може бути оскаржено в суді. Ш трафи, накладені Державною к омісією з цінних паперів та ф ондового ринку, стягуються у судовому порядку.

Згідно зі ст.7 Закону Україн и № 448/96, позивач здійснює захис т прав інвесторів шляхом зас тосування заходів щодо запоб ігання і припинення порушень законодавства на ринку цінн их паперів, застосування сан кцій за порушення законодавс тва у межах своїх повноважен ь.

Відповідач повинен був пер ерахувати штраф на рахунок, в ідкритий в Управлінні Держав ного казначейства за місцезн аходженням платника, за бала нсовим рахунком 3111, код бюджет ної класифікації 21081100, символ б анку 106, протягом 15 днів з момен ту отримання постанови № 1021-УЛ від 05.11.2008 року і копію платіжно го доручення направити до по зивача. Однак, відповідач заз начені штрафні санкції не сп латив.

Згідно статті 2 Закону У країни «Про Державний бюджет України на 2008 рік», до доходів Державного бюджету зарахову ються надходження від штрафн их санкцій. Отже, ненадходжен ня суми спричиняє матеріальн у шкоду інтересам держави.

Враховуючи, що обставини с прави, які відповідно до зако нодавства повинні бути підтв ерджені певними конкретними засобами доказування, не мож уть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд пр ийшов до висновку, що в позовн ій заяві наведені обставини, які підтверджуються достатн іми доказами, які свідчать пр о обґрунтованість позовних в имог. Докази, подані позиваче м підтверджують обставини, н а які позивач посилається пр и їх обґрунтуванні.

Відповідно до ст. 162 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, при вирішенні спр ави по суті суд може задоволь нити адміністративний позов повністю або частково чи від мовити в його задоволенні по вністю або частково, у разі за доволення адміністративног о позову суд може прийняти по станову про визнання протипр авними рішення суб'єкта влад них повноважень чи окремих й ого положень, дій чи бездіяль ності і про скасування або ви знання нечинним рішення чи о кремих його положень, про пов орот виконання цього рішення чи окремих його положень із з азначенням способу його здій снення.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу. Оскільки позивач , як суб' єкт владних повнова жень, довів правомірність за явлених позовних вимог, суд п рийшов до висновку про задов олення позовних вимог позива ча в повному обсязі шляхом пр имусового стягнення в рахуно к погашення боргу з Закрито го акціонерного товари ства «ТЕКТ-БРОК» штрафну сан кцію у розмірі 1500,00 грн.

Враховуючи викладене, керу ючись ст. ст. 69, 71, 94, 97, 112, 158-163 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, Окружний адмініс тративний суд м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ :

1. Позов задоволь нити повністю.

2. Стягнути з Закритого акціонерного товарист ва «ТЕКТ-БРОК»(03150, м. Київ, вул. Г орького, б.51, код ЄДРПОУ 32767205, р/р 260 06010511501 у банку КМФ АКБ «Укрсоцба нк»МФО 320012) на користь державно го бюджету України, стягувач Державна комісія з цінних па перів та фондового ринку в м. К иєві (03680, м. Київ. вул.. Горького, 51 ) кошти в сумі 1500,00 грн. (одна тися ча п' ятсот грн.00 коп.) на раху нки відкриті в управліннях Д ержавного казначейства за мі сцезнаходженням платника за балансовим рахунком 3111 «надх одження до загального фонду державного бюджету», код бюд жетної класифікації 21081100, симв ол банку 106.

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністра тивного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання з аяви про апеляційне оскаржен ня, встановленого цим Кодекс ом, якщо таку заяву не було под ано.

Постанова суду може бути ос каржено до суду апеляційної інстанції шляхом подання зая ви про апеляційне оскарження постанови суду та апеляційн ої скарги. Заява про апеляцій не оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня ск ладення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду подається пр отягом двадцяти днів після п одання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляц ійне оскарження та апеляційн а скарга подаються Київськом у апеляційному адміністрати вному суду через Окружний ад міністративний суд міста Киє ва.

Суддя Добрянська Я.І.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення30.06.2009
Оприлюднено12.11.2009
Номер документу4043206
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3217/09/2670

Постанова від 30.06.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні