Справа № 815/4621/14
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 вересня 2014 року
Одеський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді -Балан Я.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Комунального закладу «Одеський учбово-курсовий комбінат торгівлі та сфери послуг» (код ЄДРПОУ 05460746) про стягнення з Комунального закладу «Одеський учбово-курсовий комбінат торгівлі та сфери послуг» на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2013 році у розмірі 9 911 грн. 54 коп. та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 419 грн. 76 коп. на р/р 31214230700008 в ГУ ДКС України в Одеській області, МФО 828011,-
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Комунального закладу «Одеський учбово-курсовий комбінат торгівлі та сфери послуг» (надалі - КЗ «Одеський учбово-курсовий комбінат торгівлі та сфери послуг») про стягнення з Комунального закладу «Одеський учбово-курсовий комбінат торгівлі та сфери послуг» на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2013 році у розмірі 9 911 грн. 54 коп. та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 419 грн. 76 коп. на р/р 31214230700008 в ГУ ДКС України в Одеській області, МФО 828011.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем у 2013 році не був дотриманий норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів, а саме: відповідач повинен був створити одне робоче місце, але фактично не створив жодного. Сума адміністративно-господарських санкцій за 1 нестворене робоче місце становить 9 911 грн. 54 коп. Відповідач у добровільному порядку не сплатив зазначену суму у встановлені законодавством строки, у зв'язку з чим Одеським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів була нарахована пеня, виходячи з 120 % річних облікової ставки Національного банку України у сумі 419 грн. 76 коп. таким чином. Загальна заборгованість відповідача, яка підлягає стягненню складає 10 331 грн. 30 коп. (аркуші справи 3-7).
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю та просив суд задовольнити їх з підстав, викладених в адміністративному позові.
Представник відповідача проти позову не заперечувала та підтримала позов частково, з урахуванням суми сплачених у добровільному порядку відповідачем адміністративно-господарських санкцій у розмірі 700 грн. 00 коп. та зазначила, що КЗ «Одеський учбово-курсовий комбінат торгівлі та сфери послуг» дійсно було порушено у 2013 році норматив робочих місць.
Відповідно до приписів ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, у зв'язку із відсутністю необхідності заслухати в судовому засіданні свідка або експерта, за клопотанням представника відповідача, розгляд справи продовжено в письмовому провадженні за наявними матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, вивчивши обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги, суд дійшов висновку щодо обґрунтованості позовних вимог в частині стягнення з відповідача суми адміністративно-господарських санкцій у розмірі 9 211 грн. 54 коп. та пені у сумі 419 грн. 76 коп. та часткового задоволення позову Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів щодо стягнення з відповідача заборгованості у загальному розмірі 9 631 грн. 30 коп. з наступних підстав.
Статтею 17 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21 березня 1991 року № 875-XI передбачено, що з метою реалізації творчих і виробничих здібностей інвалідів та з урахуванням індивідуальних програм реабілітації їм забезпечується право працювати на підприємствах, в установах, організаціях, а також займатися підприємницькою та іншою трудовою діяльністю, яка не заборонена законом. Підприємства, установи і організації за рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів або за рішенням місцевої ради за рахунок власних коштів, у разі необхідності, створюють спеціальні робочі місця для працевлаштування інвалідів, здійснюючи для цього адаптацію основного і додаткового обладнання, технічного оснащення і пристосування тощо з урахуванням обмежених можливостей інваліда.
Відповідно до ч. 1 ст. 18 зазначеного Закону, забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.
Відповідно до вимог ч. 9 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21 березня 1991року № 875-XI, підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів. Згідно з вимогами вказаної статті Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Згідно Звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за формою № 10-ПІ за 2013 рік, наданому Комунальним закладом «Одеський учбово-курсовий комбінат торгівлі та сфери послуг» до Одеського обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів, численність штатних працівників за 2013 рік склала 13 осіб (аркуш справи 8).
У відповідності до нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, відповідачем повинно було бути створено 1 робоче місце, проте не створило жодного.
За приписами ч. 3 ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21 березня 1991р. №875-XI (зі змінами та доповненнями) підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ч. 1 ст. 20 вказаного Закону, середньооблікова чисельність працюючих інвалідів не повинна бути менша, ніж встановлено нормативом.
Таким чином, виконанню відповідними органами обов'язку працевлаштовувати інвалідів повинно передувати вжиття підприємством необхідних заходів для забезпечення такого працевлаштування, до яких належать, зокрема, створення в установленому порядку робочих місць у межах нормативу та інформування названих органів про наявність таких вакантних посад для інвалідів.
Згідно списку працюючих інвалідів за 2013 рік, на підприємстві відповідача працювала 1 особа - ОСОБА_1, інвалід 2 групи (3 місяці) (аркуш справи 10).
Таким чином, середньооблікова чисельність працюючих інвалідів становить 0 осіб (розраховано відповідно до приписів Інструкції), а кількість нестворених робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно, становить - 1 робоче місце, що є порушення приписів чинного законодавства.
Крім того, з матеріалів справи вбачається, що відповідачем не подавалися до Одеського міського центру зайнятості звіти про наявність вакансій за формою № 3-ПН для осіб з інвалідністю, у зв'язку з чим центром зайнятості не направлялися на КЗ «Учбово-курсовий комбінат торгівлі та сфери послуг» особи з інвалідністю, що підтверджується наявним в матеріалах справи листом Одеського міського центру зайнятості № 1629/19/03 від 18.04.2014 року (аркуші справи 23-25).
Таким чином, у 2013 році відповідачем не було вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення правопорушення у вигляді недотримання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та у зв'язку з цим відповідач має нести відповідальність у вигляді адміністративно-господарських санкцій, передбачених ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».
Згідно з ч. 4 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно у строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.
Згідно розрахунку позивача, сума адміністративно-господарських санкцій за недотримання відповідачем у 2013 році нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» складає 9 911 грн. 54 коп. (середньомісячна заробітна плата 2 577 грн. 00 коп. х 13 кількість працівників : 2 = 9 911 грн. 54 коп.) (аркуш справи 9).
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
На підставі вказаної норми, Одеським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів нарахована відповідачу пеню у розмірі 419 грн. 76 коп. за 106 днів.
Таким чином, загальна заборгованість відповідача перед Фондом, згідно розрахунку позивача, складає 10 331 грн. 30 коп.
З матеріалів справи вбачається, що відповідачем у добровільному порядку було частково сплачено суму адміністративно-господарських санкцій у загальному розмірі 700 грн. 00 коп. за платіжними дорученнями: № 43 від 15.04.2014 року на суму 200 грн. 00 коп. та № 90 від 20.08.2014 року на суму 500 грн. 00 коп. (аркуш справи 29).
Відповідно до ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.
Відповідно до статей 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінюючи надані у справу докази, виходить із принципів адміністративного судочинства - змагальність, диспозитивність та офіційне з'ясування всіх обставин справи, згідно із яким розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з ч. 1 ст. 69 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Суд дослідивши наявні в матеріалах справи докази, дійшов висновку, що оскільки відповідач не виконав обов'язку по дотриманню нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів та не вжив всіх необхідних заходів для недопущення вказаного правопорушення та своєчасно не сплатив у позовному обсязі суму адміністративно-господарських санкцій, позивачем правомірно заявлено вимоги про стягнення з відповідача адміністративно-господарські санкції та пеню за несвоєчасну сплату штрафу.
Приймаючи до уваги вищевикладене, оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позивач довів суду ті обставини, на які він посилався в обґрунтування позовних вимог, відповідно, позовні вимоги Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до КЗ «Одеський учбово-курсовий комбінат торгівлі та сфери послуг» про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків у сумі 9 631 грн. 30 коп., документально підтвердженими, а отже підлягають задоволенню в цій частині, з урахуванням часткової сплати відповідачем у добровільному порядку суми адміністративно-господарських санкцій у розмірі 700 грн. 00 коп.
Відповідно до ст.ст. 216, 218 Господарського кодексу України, ст.ст. 18, 19, 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», та керуючись ст.ст. 2, 4, 7, 8, 9, 11, 69-71, 86, 128, 159-164, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Комунального закладу «Одеський учбово-курсовий комбінат торгівлі та сфери послуг» (код ЄДРПОУ 05460746, адреса: 65020, м. Одеса, вул. Садова, 5) про стягнення з Комунального закладу «Одеський учбово-курсовий комбінат торгівлі та сфери послуг» на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2013 році у розмірі 9 911 грн. 54 коп. та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 419 грн. 76 коп. на р/р 31214230700008 в ГУ ДКС України в Одеській області, МФО 828011- задовольнити частково.
Стягнути з Комунального закладу «Одеський учбово-курсовий комбінат торгівлі та сфери послуг» (код ЄДРПОУ 05460746, адреса: 65020, м. Одеса, вул. Садова, 5) на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2013 році у розмірі 9 211 (дев'ять тисяч двісті одинадцять) грн. 54 (п'ятдесят чотири) коп. та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 419 (чотириста дев'ятнадцять) грн. 76 (сімдесят шість) коп. на р/р 31214230700008 в ГУ ДКС України в Одеській області, МФО 828011.
В задоволенні решти позовних вимог - відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Я.В. Балан
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.09.2014 |
Оприлюднено | 16.09.2014 |
Номер документу | 40436644 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Балан Я. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні