Ухвала
від 04.09.2014 по справі 826/13050/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

cpg1251 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 У Х В А Л А

про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову

04 вересня 2014 року м. Київ № 826/13050/14

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва - Аблов Є.В., розглянувши матеріали адміністративної справи та клопотання про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову політичної партії «Союз» до політичної партії «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина», Центральної виборчої комісії про визнання протиправними дій,-

В С Т А Н О В И В:

З позовом до Окружного адміністративного суду міста Києва звернулася політична партія «Союз» до політичної партії «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина», Центральної виборчої комісії про визнання протиправними дій.

Одночасно із позовною заявою позивачем подано до суду клопотання про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову шляхом заборони Центральній виборчій комісії (01033, м. Київ, площа Лесі Українки, 1, ідентифікаційний код 21661450) направляти представника (представників) на збори громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою стосовно вступу України до НАТО, запланованих на 05.09.2014 року; заборони політичній партії «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» (04080, м. Київ, вул. Турівська, 15, ідентифікаційний код 20069956) організовувати збори громадян України для проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою стосовно вступу України до НАТО.

В обґрунтування даного клопотання позивач зазначає, що повідомлення політичної партії «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина», яке надійшло до Центральної виборчої комісії 30.08.2014 року, стосовно проведення зборів громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою стосовно вступу (приєднання) України до Організації Північноатлантичного договору (НАТО), свідчить про наміри відповідачів щодо проведення всеукраїнського референдуму щодо вступу (приєднання) України до Організації Північноатлантичного договору (НАТО), чим порушують інтереси та права позивача у публічно-правовій сфері як юридичної особи, що відстоює права і свободи громадян, встановлені Конституцією України, демократичного та правового устрою, незалежності України від інших держав та міжнародних утворень, дотримання Україною політики позаблоковості та недопущення формування на території України військових формувань.

Відповідно до розділу IX Декларації про державний суверенітет України від 16.07.1990 року Українська РСР урочисто проголошує про свій намір стати в майбутньому постійно нейтральною державою, яка не бере участі у військових блоках і дотримується трьох неядерних принципів: не приймати, не виробляти і не набувати ядерної зброї.

Згідно ч. 1 ст. 11 Закону України «Про засади внутрішньої і зовнішньої політики» від 01.07.2010 року №2411-VI Україна як європейська позаблокова держава здійснює відкриту зовнішню політику і прагне співробітництва з усіма заінтересованими партнерами, уникаючи залежності від окремих держав, груп держав чи міжнародних структур.

Частиною 2 статті 11 Закону України «Про засади внутрішньої і зовнішньої політики» передбачено, що основними засадами зовнішньої політики є, зокрема, дотримання Україною політики позаблоковості, що означає неучасть України у військово-політичних союзах, пріоритетність участі у вдосконаленні та розвитку європейської системи колективної безпеки, продовження конструктивного партнерства з Організацією Північноатлантичного договору та іншими військово-політичними блоками з усіх питань, що становлять взаємний інтерес.

Стаття 17 Конституції України визначає, що на території України не допускається розташування іноземних військових баз.

Водночас, як зазначає позивач, дії політичної партії «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» щодо організації всеукраїнського референдуму стосовно вступу (приєднання) України до Організації Північноатлантичного договору (НАТО) свідчать про перешкоджання дотримання Україною позаблокового статусу, суперечать вимогам чинного законодавства України, а у разі надання політичній партії «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» можливості реалізувати намір щодо організації всеукраїнського референдуму за народною ініціативою стосовно вступу (приєднання) України до Організації Північноатлантичного договору (НАТО) можуть створити перешкоди щодо реалізації державної політики.

При цьому, згідно п.5 ч. 1 ст. 85 Конституції України до повноважень Верховної Ради України належить визначення засад внутрішньої і зовнішньої політики.

Відповідно до ч. 2 ст. 30 Закону України «Про всеукраїнський референдум», яка визначає порядок утворення ініціативної групи всеукраїнського референдуму, не пізніше ніж за п'ять календарних днів до дня проведення зборів громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму їх ініціатори повинні письмово повідомити про дату, час, місце і мету зборів Центральну виборчу комісію.

Згідно ч.3 ст. 20 даного Закону Центральна виборча комісія направляє на збори громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму представника (представників) для посвідчення факту проведення зборів.

Враховуючи те, що збори громадян щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою стосовно вступу (приєднання) України до Організації Північноатлантичного договору (НАТО) відбудуться 05.09.2014 року, а розгляд справи призначено на 18.09.2014 року, що свідчить про неможливість розгляду та вирішення справи по суті до моменту проведення відповідних зборів, до ухвалення рішення у даній справі існує очевидна небезпека заподіяння шкоди інтересам позивача шляхом направлення Центральною виборчою комісією на збори громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму представника (представників), а захист цих інтересів стане неможливим без вжиття заходів забезпечення адміністративного позову.

Стосовно заборони політичній партії «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» організовувати збори громадян України для проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою стосовно вступу України до НАТО суд зазначає наступне.

Статтею 39 Конституції України визначено, що громадяни мають право збиратися мирно, без зброї і проводити збори, мітинги, походи і демонстрації, про проведення яких завчасно сповіщаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування. Обмеження щодо реалізації цього права може встановлюватися судом відповідно до закону і лише в інтересах національної безпеки та громадського порядку - з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей.

Водночас, позивачем не надано до суду доказів того, що збори громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою стосовно вступу (приєднання) України до Організації Північноатлантичного договору (НАТО), заплановані до проведення політичною партією «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина», можуть порушувати інтереси національної безпеки чи громадський порядок.

Крім того, особливості провадження у справах за адміністративними позовами суб'єктів владних повноважень про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання визначає ст. 182 КАС України, згідно вимог якої органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування негайно після одержання повідомлення про проведення зборів, мітингів, походів, демонстрацій тощо мають право звернутися до окружного адміністративного суду за своїм місцезнаходженням із позовною заявою про заборону таких заходів чи про інше обмеження права на мирні зібрання (щодо місця чи часу їх проведення тощо).

За таких обставин, у суду відсутні підстави для заборони політичній партії «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» організовувати збори громадян України для проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою стосовно вступу України до НАТО.

Відповідно до ст. 117 Кодексу адміністративного судочинства України суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидним є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.

Суд у порядку забезпечення адміністративного позову на підставі ч. 3 ст. 117 КАС України може відповідною ухвалою зупинити дію рішення суб'єкта владних повноважень чи його окремих положень, що оскаржуються. Крім того позов може бути забезпечено забороною вчиняти певні дії.

Розглядаючи та вирішуючи подану заяву, суд зазначає, що вжиття заходів забезпечення позову допускається, якщо невжиття таких заходів може ускладнити або призвести до неможливості виконання судового рішення.

При цьому, забезпечення позову - це вжиття судом, у провадженні якого заходиться справа, до прийняття у справі судового рішення по суті, заходів щодо створення можливості реального виконання у майбутньому постанови суду, якщо її буде прийнято на користь позивача.

Зважаючи на наведене в сукупності, суд приходить до висновку про обґрунтованість та терміновість клопотання про вжиття заходів забезпечення позову в частині заборони Центральній виборчій комісії (01033, м. Київ, площа Лесі Українки, 1, ідентифікаційний код 21661450) направляти представника (представників) на збори громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою стосовно вступу України до НАТО, запланованих на 05.09.2014 року, оскільки існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, а для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат.

Керуючись ст.ст. 117, 118, 160 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ :

Клопотання політичної партії «Союз» (04070, м. Київ, вул. Почайнинська, 28а, код ЄДРПОУ 20077521) про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову задовольнити частково.

Заборонити Центральній виборчій комісії (01033, м. Київ, площа Лесі Українки, 1, код ЄДРПОУ 21661450) направляти представника (представників) на збори громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою стосовно вступу України до НАТО, запланованих на 05.09.2014 року.

В іншій частині клопотання про вжиття заходів забезпечення позову відмовити.

Ухвала діє до вирішення справи по суті та набрання рішенням по справі законної сили.

Ухвала підлягає негайному виконанню, оскарження ухвали не зупиняє її виконання та не перешкоджає розгляду справи.

Ухвалу направити для виконання сторонам у справі.

Ухвала може бути пред'явлена до виконання в порядку Закону України "Про виконавче провадження" до 04.09.15 р.

Ухвала може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 5-ти денний строк з дня отримання ухвали апеляційної скарги.

Суддя Є.В. Аблов

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення04.09.2014
Оприлюднено15.09.2014
Номер документу40442827
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/13050/14

Ухвала від 04.09.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

Ухвала від 04.09.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні