Постанова
від 10.09.2014 по справі 826/11751/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

10 вересня 2014 року № 826/11751/14

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого судді Шейко Т.І.,

розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомБілоцерківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області до Підприємства з іноземними інвестиціями у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Євро Фінанс ЛТД» простягнення податкового боргу

встановив:

Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до відповідача, в якому просив стягнути з Підприємства з іноземними інвестиціями у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Євро Фінанс ЛТД» податкову заборгованість у загальному розмірі 234 120,07 грн.

Позовні вимоги вмотивовано тим, що за відповідачем обліковується податковий борг з в загальній сумі 234 120,07 грн., (з земельного податку з юридичних осіб у розмірі 193 203,11 грн.; та по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в сумі 40 916,96 грн.), який виник в результаті самостійного подання до податкового органу податкової звітності та у зв'язку з несплатою у встановлений законом строк земельного податку з юридичних осіб та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки .

Позивач в судове засідання не прибув, просив розглядати дану справу без його участі.

Відповідач в судове засідання не прибув, подавши до суду «Відзив на позовну заяву», зі змісту якого вбачається, що відповідач не заперечує факту наявності вищезаявленої позивачем суми заборгованості, при цьому, у зав'язку з тяжким фінансовим станом, просить суд розстрочити виплату даної заборгованості зі сплати орендної плати за землю та податку на нерухоме майно у сумі 234 120,07 грн. строком на шість місяців.

Керуючись ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглянув справу у письмовому провадженні.

Суд, дослідивши матеріали справи вважає, що позов підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Підприємство з іноземними інвестиціями у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Євро Фінанс ЛТД» перебуває на обліку у Білоцерківській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області та є платником податків, зокрема земельного податку з юридичних осіб та податку на нерухоме майно, а тому на нього поширюється дія законів та інших нормативно-правових актів, які регулюють здійснення підприємницької діяльності та сплату податків в Україні.

Податковим кодексом України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI врегульовано відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначено вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно ст. 110.1 Податкового кодексу України платники податків, податкові агенти та/або їх посадові особи несуть відповідальність у разі вчинення порушень, визначених законами з питань оподаткування та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Відповідно до п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Пунктом 287.3 ст. 287 Податкового кодексу, податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Підпунктом 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Судом встановлено, що на момент розгляду даної справи Підприємство з іноземними інвестиціями у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Євро Фінанс ЛТД» має заборгованість по сплаті до місцевого бюджету податків та інших обов'язкових платежів у розмірі 234 120.07 грн., а саме по орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності з юридичних осіб у розмірі 193 203,11 грн. та по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в сумі 40 916,96 грн..

Дана заборгованість по орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності з юридичних осіб та по податку на рухоме майно виникла у зв'язку з поданням відповідачем до податкового органу податкової звітності з цих податків та з не повною сплатою самостійно визначених податкових зобов'язань.

Зокрема, відповідачем було подано до податкового органу податкові розрахунки земельного податку № 146 від 31.01.2013 року та № 9007167990 від 17.02.2014 року на суму 197 635,97 грн. (частково погашена в сумі 4 432.86 грн.), податкові декларації з податку на нерухоме майно № 374 від 31.01.2013 року, № 9007203542 від 17.02.2014 року та уточнюючу податкову декларацію № 90437177235 від 29.07.2014 року із самостійно визначеними зобов'язаннями (частково погашено в сумі 40,83 грн.).

Відповідачем, в порушення норм Податкового кодексу України, податкові зобов'язання по даним податкам не сплачені і на момент вирішення даної справи за останнім обліковується загальний податковий борг в розмірі 234 120,07 грн., що підтверджується матеріалами справи.

Згідно п. 59.1. ст. 59 Податкового кодекс у України у разі, коли платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання в установлені строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу.

Згідно даної норми відповідачу на юридичну адресу було надіслано податкову вимогу від 06.05.2014 року за № 269-25. Проте, такі заходи, вчинені податковим органом спрямовані на погашення податкового боргу, не принесли позитивних результатів по погашенню заборгованості.

Податкова вимога в адміністративному чи судовому порядку не оскаржувалась.

Відповідно до положень статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Пунктом 20.1.18. статті 20 Податкового кодексу України передбачено, що органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

З урахуванням наведеного суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог щодо стягнення з Підприємства з іноземними інвестиціями у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Євро Фінанс ЛТД» податкового боргу в сумі 234 120,07 грн.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

При цьому суд, розглянувши клопотання відповідача щодо розстрочення податкової заборгованості, вважає за необхідне роз'яснити відповідачу, що за змістом статті 263 КАС України особа, суд у виняткових випадках може відстрочити або розстрочити виконання рішення.

При цьому, порядок стягнення податкового боргу платників регулюється статтями 95-99 Податкового кодексу України.

Відповідно до п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органом, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

З даної норми слідує, що Податковий кодекс України встановлює особливий порядок виконання судових рішень про стягнення органами доходів і зборів коштів з платників податків у рахунок погашення податкового боргу.

Органами стягнення за такими рішеннями, які здійснюють процедуру їх примусового виконання, є контролюючі органи в розумінні Податкового кодексу України.

Відповідно до п. 41.2 ст. 41 Податкового кодексу України органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.

Згідно п 41.1 ст. 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.

Механізм виконання судових рішень про стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу передбачений главою 12 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженою постановою правління Національного банку України від 21.01.2004 №22 (далі - Інструкція). Даний механізм передбачає оформлення інкасового доручення для примусового стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу.

Зокрема, п. 12.9 гл.12 встановлено, що банк у разі недостатності коштів на рахунку платника виконує інкасове доручення (розпорядження) у межах залишку коштів.

Оскільки статтею 263 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено розстрочення виконання судового рішення на етапі примусового виконання виключно органами виконавчої влади, то процедура погашення податкового боргу є самостійною процедурою, яка регулюється окремими нормами, а саме Податковим кодексом України, а не законодавством про виконавче провадження.

Порядок розстрочення податкового боргу передбачено Податковим кодексом України, а саме п. 100.1 ст. 100 Податкового кодексу України встановлено, що розстроченням, відстроченням грошових зобов'язань або податкового боргу є перенесення строків сплати платником податків його грошових зобов'язань або податкового боргу під проценти, розмір яких дорівнює розміру пені, визначеному пунктом 129.4 статті 129 цього Кодексу.

Згідно п. 100.2 ст. 100 Податкового кодексу України платник податків має право звернутися до контролюючого органу із заявою про розстрочення та відстрочення грошових зобов'язань або податкового боргу. Платник податків, який звертається до контролюючого органу із заявою про розстрочення, відстрочення грошових зобов'язань, вважається таким, що узгодив суму такого грошового зобов'язання.

До заяви додається економічне обґрунтування, яке складається з:

- переліку обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення, накопичення або непогашення податкового боргу, і доказів існування таких обставин;

- аналізу фінансового стану;

- графіка погашення розстрочених (відстрочених) сум;

- розрахунків прогнозних доходів платника, що гарантують виконання графіка погашення.

Відповідно до п. 100.4 ст. 100 Податкового кодексу України підставою для розстрочення податкового боргу платника податків є надання ним достатніх доказів існування обставин, що свідчать про накопичення податкового боргу такого платника податків, а також економічного обґрунтування, яке свідчить про можливість погашення податкового боргу та/або збільшення податкових надходжень до відповідного бюджету внаслідок застосування режиму розстрочення, протягом якого відбудуться зміни політики управління виробництвом чи збутом такого платника податків.

Таким чином, з огляду на зазначене, порядок розстрочення (відстрочення) податкового боргу передбачено податковим законодавством та Податковим кодексом України встановлено чіткий порядок розстрочення (відстрочення) податкового боргу платниками податків, що в свою чергу дає змогу, зацікавленим особам, на звернення до податкового органу з клопотанням щодо розстрочення виконання судового рішення по даній адміністративній справі.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. 124 Конституції України, ст. ст. 69-71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

постановив:

Позов Білоцерківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області задоволити.

Стягнути з Підприємства з іноземними інвестиціями в формі товариства з обмеженою відповідальністю «Євро Фінанс ЛТД» (02160, м. Київ, Дніпровський р-н., вул. Каунаська, буд. 27, код ЄДРПОУ 31303122) податковий борг перед бюджетом в сумі 234 120,07 грн. (двісті тридцять чотири тисячі сто двадцять грн., 07 коп.) з розрахункових рахунків в банківських (фінансових) установах Підприємства з іноземними інвестиціями у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Євро Фінанс ЛТД» .

Постанова набирає законної сили у відповідності з нормами ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Шейко Т.І.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення10.09.2014
Оприлюднено15.09.2014
Номер документу40454858
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/11751/14

Постанова від 10.09.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 14.08.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні