Постанова
від 15.09.2014 по справі 824/2571/14-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 вересня 2014 р. м. Чернівці Справа № 824/2571/14-а

Суддя Чернівецького окружного адміністративного суду Григораш Віталій Олександрович, розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Чернівцях Головного управління Міндоходів у Чернівецькій області до Чернівецької обласної організації партії "Руський блок" про припинення юридичної особи, -

ВСТАНОВИВ:

В поданому до суду адміністративному позові Державна податкова інспекція у м. Чернівцях Головного управління Міндоходів у Чернівецькій області (позивач) просить припинити юридичну особу Чернівецьку обласну організацію партії "Руський блок" (відповідач).

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що в порушення норм чинного законодавства відповідач не звітуе до органів державної податкової інспекції по податковій звітності, щодо отриманих ним доходів з 2005 року, тобто більше року.

У відповідності до вимог ч. 3 ст. 183 2 КАС України, на адресу відповідача, яка вказана у Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, було направлено ухвалу про відкриття скороченого провадження та запропоновано подати заперечення на позов або заяву про визнання позову.

Згідно з результатом електронного пошуку поштових відправлень на офіційному сайті Українського державного підприємства поштового зв'язку «Укрпошта» (http://services.ukrposhta.com/barcodesingle) відправлення за номером 5800103699570, яким надіслано відповідачу ухвалу про відкриття скороченого провадження у справі від 01.08.2014вручено 15.08.2014 року, проте, вказаними правами не скористався. Заперечення або заяву про визнання позову протягом строку встановленого судом не надано, тому справу розглянуто за наявними у ній матеріалами.

Перевіривши матеріали справи, встановивши фактичні обставини у справі, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню, з таких підстав.

Судом встановлено, що згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відповідач зареєстрований, як юридична особа, за адресою місцезнаходження - проспект Незалежності, буд.117, кв.93, м.Чернівці, Чернівецька область (а.с.7-8).

Згідно Довідки від 22.07.2014 року №710 відповідач з 26.11.2001 року взятий на облік платника податків в ДПІ у м. Чернівцях за №45204 (а.с.4).

Станом на 29.07.2014 року, за відповідачем немає заборгованості зі сплати податків, зборів, що підтверджується Довідкою від 30.07.2014 року №618/7/24-12-25-00-10 (а.с.3). Відповідно до Довідки від 22.07.2014 року, відповідач не подавав до податкових органів звітність про отримані ним доходи з 2005 року, тобто більше року (а.с.6).

До вказаних правовідносин суд застосовує такі положення закону та робить висновки по суті спору.

Згідно п.п.16.1.3 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (Податковий кодекс України) платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

На підставі п.п. 20.1.12 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи податкової служби мають право звертатись до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця.

Це повноваження з врахуванням норм Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15.05.2003 року №755-IV (Закон України №755-IV), який є спеціальним законом з питань державної реєстрації, припинення суб'єктів підприємницької діяльності, слід розуміти як повноваження на звернення до адміністративного суду з позовом про припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи -підприємця.

Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України №755-IV підставами для постановляння судового рішення про припинення юридичної особи, що непов`язане з банкрутством юридичної особи є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Норма названої статті не містить імперативного застереження щодо кола осіб, які мають право звернутися до суду з позовом про припинення юридичної особи з наведеної підстави, а подання такого позову органом державної податкової служби обумовлено виконанням покладеного на нього законом обов'язку щодо аналізу причин і оцінки даних про факти порушень податкового законодавства, що нерозривно пов'язано з набуттям платником податків цивільної правосуб'єктності.

При цьому, слід зазначити, що за правилом, встановленим ч.1 ст.3 Закону України Закону України №755-IV, дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб -підприємців.

Частина друга цієї норми містить застереження про можливість встановлення законом особливостей державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.

Зазначені вище суб'єкти, для яких законом встановлено особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (ч.3 ст.3 цього Закону).

Особливості створення, функціонування та припинення діяльності політичних партій регулюються Законом України "Про політичні партії в Україні" №2365-III від 05.04.2001року.

Стаття 2 Закону України "Про політичні партії в Україні" передбачає, що політична партія - це зареєстроване згідно з Законом добровільне об'єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.

Частиною 3 ст.3 Закону України №755-ІV визначено, що об'єднання громадян, політичні партії, державні органи та органи місцевого самоврядування, асоціації органів місцевого самоврядування, банки, торгово-промислові палати, фінансові установи (у тому числі кредитні спілки), біржі, інші установи та організації, для яких законом встановлені особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом.

З огляду на викладене норми Закону України №755-ІV є загальними відносно спеціальних норм Закону України "Про політичні партії в Україні", які регулюють питання реєстрації об'єднання громадян, їх ліквідації і не суперечать загальним нормам.

А відтак, підстави припинення юридичної особи, визначені статтею 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", є незалежними від випадків примусового розпуску (ліквідації) політичних партій, передбачених ст.23 Закону України "Про політичні партії в Україні", які додатково передбачені для осіб, що підпадають під дію цього Закону.

Таким чином, органи податкової служби наділені правом звернення до суду з позовом про припинення громадської організації чи політичної партії за неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Зважаючи на зазначене вище та те, що відповідач, являючись суб'єктом господарювання, в порушення вказаних норм законів не подавав більше року до органів державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону, що є підставою для припинення діяльності, а тому позовні вимоги позивача є правомірними.

Враховуючи вищезазначене, повно та всебічно дослідивши докази по справі, об'єктивно оцінивши їх в сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Згідно до ч. 1 ст. 256 КАС України негайно виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження у адміністративних справах, передбачених пунктами 1, 3, 4 частини першої статті 183 2 цього Кодексу.

На підставі вищевикладеного, керуючись ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", ст. ст. 16, 20, 46 Податкового Кодексу України, ст. ст. 11, 71, 79, 86, 94, 158-162, 183 2 , 256 КАС України, суд , -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Припинити юридичну особу - Чернівецьку обласну організацію партії "Руський блок" (проспект Незалежності, буд. 117, кв. 93, м. Чернівці, Чернівецька область, код ЄДРПОУ 26075805).

3. Копію постанови направити сторонам та державному реєстратору.

4. Постанова підлягає негайному виконанню.

Порядок і строки оскарження постанови визначаються ст.ст. 183-2, 185, 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку сторонами, а також іншими особами, якщо суд вирішив питання про їх права, свободи, інтереси чи обов'язки.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя В.О. Григораш

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.09.2014
Оприлюднено17.09.2014
Номер документу40457601
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/2571/14-а

Постанова від 15.09.2014

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 01.08.2014

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні