Ухвала
від 11.09.2014 по справі 826/9054/14
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/9054/14 Головуючий у 1-й інстанції: Аблов Є.В. Суддя-доповідач: Ганечко О.М.

У Х В А Л А

Іменем України

11 вересня 2014 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді: Ганечко О.М.,

суддів: Коротких А.Ю., Літвіна Н.М.,

розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 25.07.2014 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Житлово-будівельна компанія «Мрія» до Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва про скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з позовом до Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва про скасування податкових повідомлень-рішень.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 25.07.2014 року позов задоволено в повному обсязі.

Не погоджуючись із зазначеним рішенням суду, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову, якою відмовити в задоволені позову в повному обсязі, посилаючись на незаконність, необ'єктивність, необґрунтованість рішення, порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.

Дослідивши матеріали справи та доводи апеляційних скарг, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 КАС України - за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції, суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін.

Як вбачається з матеріалів справи, ДПІ у Святошинському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві проведено перевірку дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності подання платіжних доручень до установ банку ТОВ «ЖБК «МРІЯ» (код за ЄДРПОУ 37025502), за період - 2013 рік, за результатами якої складено акт від 12.02.2014р. №14/26-57-15-03-09.

В ході проведення перевірки, податковим органом встановлено порушення ТОВ«ЖБК«МРІЯ» строків сплати податкових зобов'язань по земельному податку, передбачених п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу, та, відповідно до п.126.1 ст.126 Податкового кодексу, передбачено застосування штрафних санкцій, згідно їх розрахунку.

На підставі акта перевірки від 12.02.2014р. №14/26-57-15-03-09, ДПІ у Святошинському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві прийнято податкове повідомлення - рішення від 17.02.14р. №0004201503, відповідно до якого, за затримку сплати суми грошового зобов'язання в розмірі 189244,2грн. ТОВ«ЖБК«МРІЯ» зобов'язано сплатити штраф у розмірі 20%, в сумі 37848,84грн. та податкове повідомлення - рішення від 17.02.2014р. № 0004231503, відповідно до якого, за затримку сплати суми грошового зобов'язання в розмірі 89518,7грн. ТОВ«ЖБК«МРІЯ» зобов'язано сплатити штраф у розмірі 10%, в сумі 8951,87грн.

Не погоджуючись з прийнятими податковими повідомленнями-рішеннями, позивач оскаржив їх в адміністративному порядку. Рішенням Головного управління Міндоходів у м.Києві від 14.05.2014р. №4268/10/26-15-10-09-25, податкові повідомлення-рішення від 17.02.14р. №0004201503 та 0004231503 залишено без змін, а скаргу позивача - без задоволення.

Рішенням Міністерства доходів і зборів України від 05.06.2014р. №10082/6/99-99-10-01-02-15, податкові повідомлення-рішення від 17.02.14р. №0004201503 та 0004231503- залишено без змін, а скаргу - без задоволення.

Відповідно до п.286.2. ст.286 Податкового кодексу України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов'язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним (п.286.3 Податкового кодексу).

Згідно п.287.3. ст.287 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

За змістом п.287.4. ст.287 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання з плати за землю, визначене у новій звітній податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Встанволено, що ТОВ«ЖБК«МРІЯ» подано звітну декларацію по земельному податку від 06.03.2013р. № 9011451498, відповідно до якої задекларовано щомісячну суму земельного податку за січень-грудень 2013 року у розмірі 20848,54грн.

ТОВ«ЖБК«МРІЯ», у зв'язку з набуттям права власності на земельну ділянку, загальною площею 0,1480, що спричинило зміну розміру плати на землю, подано уточнюючу декларацію від 13.03.2013р. № 9012657410, згідно з якою за січень 2013 року збільшено земельний податок на 20848,56грн., за період лютий-грудень 2013 року щомісячна сума земельного податку збільшена на 22388,71грн., річна сума земельного податку визначена в розмірі 267124,42грн.

Разом з тим, позивач вказує на те, що в уточнюючі декларації від 13.03.2013р. №9012657410, ним при визначенні суми річного податку на розбивки річної суми плати за землю на рівні місячні частки, помилково ці частки внесено в рядок 7 уточнюючої декларації плати за землю на 2013 рік, що спричинило відображення невірної інформації в автоматизованій системі обліку ДПІ, зокрема податкові зобов'язання товариства з податку на землю подвоїлись.

Контролюючим органом визначено, що у позивача на кінець кожного звітного місяця в картці особового рахунку обліковувались нарахування по деклараціям від 06.03.2013р. №9011451498 та від 13.03.2013р. №9012657410, з урахуванням поточних платежів, здійснених підприємством.

Як встановлено перевіркою, зазначене обумовило виникнення недоїмки за період з 03.03.2013р. по 20.03.2013р. та за період з 30.03.2013р. по 19.09.2013р.

Як встановлено, ТОВ«ЖБК«МРІЯ» подано нову уточнюючу декларацію від 19.09.2013р. №9058577592, якою зменшено щомісячну суму земельного податку за період січень-грудень 2013року на 20848,54грн.

Разом з тим, під час проведення перевірки, ДПІ у Святошинському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві встановлено, що сума несвоєчасно сплачених узгоджених грошових зобов'язань становить 89518,70грн. (із затримкою до 30 календарних днів), загальна сума несвоєчасно сплачених узгоджених грошових зобов'язань становить 189244,20 грн. (із затримкою понад 30 календарних днів).

Відповідно до п.50.1. ст.50 Податкового кодексу України, у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою (п.54.1 ст.54 Податкового кодексу).

У відповідності до п.126.1. ст.126 Податкового кодексу України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Суми податкових зобов'язань з податку на землю, в розмірі, який відповідає уточнюючому розрахунку (від 19.09.2013р. №9058577592) сплачені ТОВ«ЖБК«МРІЯ».

Отже, на момент перевірки платника та прийняття оскаржуваних податкових повідомлень-рішень у податкового органу були відсутні підстави для встановлення платнику штрафу за затримку граничного строку сплати узгоджених сум податкових зобов'язань у зв'язку із відсутню об'єкта для їх нарахування, оскільки податок на землю у розмірі, визначеним прийнятим відповідачем уточненням, сплачено підприємством.

За таких обставин, апеляційна скарга є необґрунтованою, її доводи не знайшли свого підтвердження під час судового розгляду, не спростовують висновків суду першої інстанції, а тому у її задоволенні необхідно відмовити, а рішення суду першої інстанції підлягає залишенню без змін.

Керуючись ст. ст. 160, 167, 195, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва - залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 25.07.2014 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядок і строки, визначені ст. 212 КАС України.

Головуючий суддя: О.М. Ганечко

Судді: А.Ю. Коротких

Н.М. Літвіна

Повний текст ухвали виготовлений 12.09.2014 року.

.

Головуючий суддя Ганечко О.М.

Судді: Коротких А. Ю.

Літвіна Н. М.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.09.2014
Оприлюднено16.09.2014
Номер документу40459166
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/9054/14

Ухвала від 11.09.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ганечко О.М.

Ухвала від 14.08.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ганечко О.М.

Постанова від 25.07.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

Ухвала від 26.06.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні