Постанова
від 16.09.2014 по справі 826/8295/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

cpg1251 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

16 вересня 2014 року № 826/8295/14

Окружний адміністративний суд м. Києва у складі: судді Добрянської Я.І. , розглянув відповідно до вимог ч. 6 ст. 128 КАС України, в порядку письмового провадження адміністративну справу:

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Фернет» до відповідача-1 Управління державної автомобільної інспекції ГУ МВС в м. Києві відповідача-2Відділу державної виконавчої служби Святошинського районного управління юстиції у м. Києві прозобов'язання вчинити певні дії

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю «Фернет» звернувся в Окружний адміністративний суд міста Києва з позовом до відповідача Управління державної автомобільної інспекції ГУ МВС в м. Києві про зобов'язання вчинити певні дії.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 13.06.2014 р. суддею Добрянською Я.І. було відкрито провадження в адміністративній справі № 826/8295/14 та призначено справу до судового розгляду на 22.07.2014 р.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 22.07.2014 р. було залучено до участі у справі № 826/8295/14 в якості відповідача-2 Відділ державної виконавчої служби Святошинського районного управління юстиції у м. Києві та оголошено перерву в судовому розгляді справи № 826/8295/14 до 12.08.2014 р.

В судовому засіданні 12.08.2014 р. представник позивача заявлені у позовній заяві позовні вимоги підтримав повністю та просив суд:

- зобов'язати Управління державної автомобільної інспекції Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в м. Києві зняти арешт з транспортних засобів ТОВ «Фернет» (код ЄДРПОУ32210139), накладений на підставі постанови Відділу державної виконавчої служби Святошинського районного управління юстиції у місті Києві вих. № 35/9 від 23.02.2009 р., шляхом виключення відповідних записів з баз даних АІС «АРЕШТ» та «Угон-СНД.Україна» або будь-яких інших баз даних УДАІ м. Києва.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач у позовній заяві посилається на лист головного державного виконавця ВДВС Святошинського РУЮ у м. Києві Максиміва В.В. від 23.05.2014 р., згідно якого, при перевірці Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень станом на 23.05.2014 р., відкритих виконавчих проваджень по стягненню з ТОВ «Фернет» у відділі на виконанні не перебуває, а копію постанови про закриття провадження та зняття арешту з майна боржника видати немає можливості, так як провадження закрите давно та було знищено, згідно п. 9.9 наказу Міністерства юстиції України «Про затвердження порядку роботи з документами в органах державної виконавчої служби» № 2274/5 від 25.12.2008 р. у зв'язку з завершенням терміну зберігання у три роки.

Відповідачем-1, у свою чергу, до матеріалів справи були надані письмові заперечення на позовну заяву, та в судовому засіданні 12.08.2014 р. представник відповідача-1 проти задоволення позовних вимог позивача також заперечив повністю, наголосивши на тому, що оскільки на адресу Управління державної автомобільної інспекції ГУ МВС в м. Києві постанови про закінчення виконавчого провадження та зняття арешту з майна не надходили, то відповідно дії Управління державної автомобільної інспекції ГУ МВС в м. Києві відповідали п. 41 «Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів», а отже, порушення прав позивача, за фактичної наявності постанов про закінчення виконавчих проваджень та зняття арешту з майна ТОВ «Фернет», було здійснене саме виконавчою службою Святошинського РУЮ у м. Києві, що виразилося у не надісланні постанов про закінчення виконавчих проваджень та зняття арешту з майна ТОВ «Фернет» до УДАІ ГУ МВС України в місті Києві.

Натомість відповідач-2 в судове засідання 12.08.2014 р. не прибув та не скерував свого представника, хоча останній належним чином був повідомлений про дату, час та місце судового засідання, докази чого містяться в матеріалах справи.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Згідно до ч. 1 ст. 41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Зважаючи на викладене, а саме не прибуття всіх осіб, що беруть участь у справі, в судове засідання 12.08.2014 р., в даному випадку: відповідача-2 Відділу державної виконавчої служби Святошинського районного управління юстиції у м. Києві, що був повідомлений належним чином про слухання справи, суд, на підставі вимог ч. 6 ст. 128 КАС України, ухвалив продовжити розгляд даної адміністративної справи № 826/8295/14 в порядку письмового провадження, без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу, проти чого також не заперечили представники позивача та відповідача-1.

Про перехід до розгляду зазначеної справи в порядку письмового провадження, відповідача-2 було повідомлено належним чином, докази чого також наявні в матеріалах справи.

Станом на 16.09.2014 р. інших документів від сторін по справі № 826/8295/14 до канцелярії суду не надходило.

Розглянувши подані позивачем та відповідачем-1 документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини на яких ґрунтується позов, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача-1, та об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з наявних матеріалів справи, 21 січня 2014 р. позивач ТОВ «Фернет» звернувся до відповідача-1 УДАІ ГУ МВС України в м. Києві за інформацією про наявність арештів на автомобілях, що належать позивачеві.

24 лютого 2014 року до позивача надійшла відповідь, у якій зазначено, що згідно даних інформаційно-пошукової системи УДАІ м. Києва, станом на 17.02.2014 року, на транспортні засоби ТОВ «Фернет», згідно постанов ВДВС Святошинського РУЮ у м. Києві від 23.02.2009 № 35/9 та від 29.10.2009 року № 508/15 було накладено арешти.

З метою з'ясування інформації щодо підстав накладення арештів на автомобілі, та отримання копій відповідних постанов про зняття арешту, позивач 07.05.2014 року звернувся до відповідача-2 Відділу державної виконавчої служби Святошинського районного управління юстиції у місті Києві з відповідною заявою.

На зазначену заяву позивач отримав лист-відповідь головного державного виконавця ВДВС Святошинського РУЮ у м. Києві Максиміва В.В. від 23.05.2014 р., згідно якого, при перевірці Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень станом на 23.05.2014 р., відкритих виконавчих проваджень по стягненню з ТОВ «Фернет» у відділі на виконанні не перебуває.

Зважаючи на таке, та вважаючи порушеним відповідачем-1 Управлінням державної автомобільної інспекції ГУ МВС в м. Києві права ТОВ «Фернет» на розпорядження належними йому транспортними засобами, позивач звернувся за захистом своїх порушених, на його думку, прав в судовому порядку до Окружного адміністративного суду м. Києва, відповідно до чого просив суд: зобов'язати Управління державної автомобільної інспекції Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в м. Києві зняти арешт з транспортних засобів ТОВ «Фернет» (код ЄДРПОУ32210139), накладений на підставі постанови Відділу державної виконавчої служби Святошинського районного управління юстиції у місті Києві вих. № 35/9 від 23.02.2009 р., шляхом виключення відповідних записів з баз даних АІС «АРЕШТ» та «Угон-СНД.Україна» або будь-яких інших баз даних УДАІ м. Києва.

Дослідивши наявні у справі докази, проаналізувавши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача-1, а також вивчивши норми відповідного законодавства з приводу даного спору, суд дійшов до висновку про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог позивача, зважаючи зокрема на наступне.

Як вбачається з прохальної частини позовної заяви, в даному випаду позивачем було заявлено позовні вимоги виключно до Управління державної автомобільної інспекції ГУ МВС в м. Києві, та до моменту розгляду судом вказаної адміністративної справи по суті - 16.09.2014 р., зазначені позовні вимоги позивачем не уточнювалися.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, Управління ДАІ ГУ МВС України в місті Києві, відповідно до п. 2 «Положення про державну автомобільну інспекцію Міністерства внутрішніх справ», затвердженого Постановою КМУ № 341 від 14.04.1997 року, керується Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, цим Положенням, нормативними актами МВС.

Як підтверджується наявними у справі доказами, та жодним чином не було спростовано позивачем, Управлінням державної автомобільної інспекції ГУ МВС в м. Києві було отримано постанови ВДВС Святошинського РУЮ у м. Києві від 23.02.2009 р. № 35/9 та від 29.10.2009 р. № 508/15 щодо накладання арешту на автомобілі, які належать позивачу ТОВ «Фернет».

Відповідно до п. 1.6 Інструкції про проведення виконавчих дій, вимоги державного виконавця щодо виконання зазначених у пункті 1.1 цієї Інструкції рішень є обов'язковими для всіх органів, організацій, посадових осіб, громадян і юридичних осіб на території України.

Реєстраційні операції з транспортними засобами в Україні, здійснюються підрозділами Державтоінспекції у відповідності до «Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 року № 1388 (далі -Порядок).

Цим Порядком встановлюється єдина на території України процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі - транспортні засоби), оформлення та видачі реєстраційних документів і номерних знаків.

Згідно пункту 41 зазначеного Порядку, забороняється зняття з обліку транспортних засобів, стосовно яких є ухвала суду про накладення арешту або заборону зняття з обліку чи постанова державного виконавця про накладення арешту.

В даному випадку, що також підтверджується наявними матеріалами справи та не було жодними доказами спростовано позивачем, оскільки на адресу Управління державної автомобільної інспекції ГУ МВС в м. Києві постанови про закінчення виконавчого провадження та зняття арешту з майна позивача ТОВ «Фернет» від Відділу державної виконавчої служби Святошинського районного управління юстиції у м. Києві не надходили, то відповідно дії Управління державної автомобільної інспекції ГУ МВС в м. Києві відповідали п. 41 «Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів», що, у свою чергу, не передбачали правових підстав для зняття арешту з належних позивачеві транспортних засобів.

Тобто, фактичні дії зі зняття арешту з транспортних засобів ТОВ «Фернет», що був накладений на підставі постанов Відділу державної виконавчої служби Святошинського районного управління юстиції у місті Києві, шляхом виключення відповідних записів з баз даних АІС «АРЕШТ» та «Угон-СНД.Україна», могли бути правомірно здійснені Управлінням державної автомобільної інспекції ГУ МВС в м. Києві виключно за наслідками отримання від Відділу державної виконавчої служби Святошинського районного управління юстиції у місті Києві постанов про закриття виконавчих проваджень відносно позивача ТОВ «Фернет», чого, в даному випадку, не відбулося, проте як жодні дії стосовно цього (не надіслання ВДВС Святошинського РУЮ у місті Києві на адресу УДАІ ГУ МВС в м. Києві постанов про закриття виконавчих проваджень відносно позивача ТОВ «Фернет») позивачем в судовому порядку не оскаржувалися.

Отже, згідно наведених норм чинного законодавства, дотримання «Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 року за № 1388, є обов'язковим як для органів Державної автомобільної інспекції України, так і для органів виконавчої служби.

З огляду на викладене можливо допустити, що порушення прав позивача, про яке останній зазначає у своїй позовній заяві (щодо неможливості розпоряджатися своїми транспортними засобами, зважаючи на знаходження останніх в арешті), відбулося внаслідок саме протиправної бездіяльності відповідача-2 Відділу державної виконавчої служби Святошинського районного управління юстиції у м. Києві, що виразилося у ненадісланні останнім на адресу відповідача-1 постанов про закінчення виконавчих проваджень та зняття арешту з майна ТОВ «Фернет» (у разі фактичної наявності таких постанов), хоча на відміну від викладеного позивачем у позовній заяві витягу з листа головного державного виконавця ВДВС Святошинського РУЮ у м. Києві Максиміва В.В. від 23.05.2014 р., останній жодним чином не говорить про неможливість надання копії постанов про закриття провадження та зняття арешту з майна боржника, оскільки провадження закрите давно та було знищено (як про це зазначає позивач у позовній заяві), а виключно зазначає про те, що при перевірці Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень станом на 23.05.2014 р., відкритих виконавчих проваджень по стягненню з ТОВ «Фернет» у відділі на виконанні не перебуває.

Та крім того, як було зазначено вище, жодних дій стосовно вказаного (не надіслання ВДВС Святошинського РУЮ у місті Києві на адресу УДАІ ГУ МВС в м. Києві постанов про закриття виконавчих проваджень відносно позивача ТОВ «Фернет»), позивачем в судовому порядку не оскаржувалося, а тому, відповідач-1 (виключно до якого заявлені позовні вимоги в даній адміністративній справі), діяв у відповідності до Конституції України, законів України та підзаконних актів, що регулюють його діяльність.

Зважаючи на вищевикладене в сукупності, наведені норми законодавства, та з урахуванням того, що з боку відповідача-1 Управління державної автомобільної інспекції ГУ МВС в м. Києві (виключно до якого заявлені позовні вимоги), будь-яких порушень стосовно прав та інтересів позивача вчинено не було, то відповідно вказані позовні вимоги позивача є безпідставними та задоволенню не підлягають.

А відтак, на переконання суду, в даному випадку позивачем був вибраний невірний метод захисту порушених, на його думку, прав, шляхом зобов'язання Управління державної автомобільної інспекції Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в м. Києві зняти арешт з транспортних засобів ТОВ «Фернет», накладений на підставі постанов Відділу державної виконавчої служби Святошинського районного управління юстиції у місті Києві, проте як зазначені дії щодо зняття арешту з транспортних засобів ТОВ «Фернет» шляхом виключення відповідних записів з баз даних АІС «АРЕШТ» та «Угон-СНД.Україна» можуть бути здійснені Управлінням державної автомобільної інспекції ГУ МВС в м. Києві виключно після надіслання ВДВС Святошинського РУЮ у м. Києві на адресу УДАІ ГУ МВС в м. Києві відповідних постанов про закінчення або закриття виконавчого провадження відносно позивача ТОВ «Фернет», а жодних позовних вимог до відповідача-2 Відділу державної виконавчої служби Святошинського районного управління юстиції у м. Києві позивачем у даному випадку не заявлялося.

Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

В даному випадку, відповідач-1, як суб'єкт владних повноважень, довів суду безпідставність та необґрунтованість позовних вимог позивача, оскільки фактично на адресу Управління державної автомобільної інспекції ГУ МВС в м. Києві постанови про закінчення виконавчого провадження та зняття арешту з майна відносно позивача ТОВ «Фернет» не надходили, а відповідно, дії Управління державної автомобільної інспекції ГУ МВС в м. Києві відповідали п. 41 «Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів».

Натомість позивач не надав суду допустимих доказів на обґрунтування заявлених ним позовних вимог до відповідача-1, а до відповідача-2 жодних позовних вимог позивачем так і не заявлялося.

Зважаючи на викладене, враховуючи наявні у справі докази та норми наведеного законодавства, суд дійшов до висновку про відмову позивачу у задоволенні позовних вимог.

Враховуючи вищенаведене в сукупності, та керуючись ст.ст. 2, 71, 86, 94, 97, 158-163 КАС України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. В адміністративному позові відмовити.

Строк і порядок набрання судовим рішенням законної сили встановлені у статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України.

Суддя Я.І. Добрянська

Дата складання та підписання постанови в повному обсязі - 16.09.2014 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення16.09.2014
Оприлюднено16.09.2014
Номер документу40472819
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/8295/14

Ухвала від 22.07.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Постанова від 16.09.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні