cpg1251
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 819/1815/14-a
11 вересня 2014 року м.Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Мандзія О.П.
розглянувши у письмовому провадженні у м. Тернополі справу за позовом Кременецької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Тернопільській області до Шумського районного міжгосподарського підприємства по рибництву про стягнення заборгованості на суму 3672,27 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Кременецька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Тернопільської області (надалі - позивач) звернулась до суду з адміністративним позовом до Шумського районного міжгосподарського підприємства по рибництву (надалі - відповідач) про стягнення податкового боргу.
До початку розгляду справи від представника позивача надійшла заява про зменшення позовних вимог, а саме, розгляд справи здійснювати про стягнення податкового боргу по орендній сплаті за землю з юридичних осіб в сумі 3672,27 грн. шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків та за рахунок готівки.
Позовні вимоги вмотивовано тим, що за відповідачем рахується податковий борг перед бюджетами та державними цільовими фондами, на загальну суму 3672,27 грн., який виник у зв'язку з несплатою відповідачем узгоджених сум податкових зобов'язань по орендній платі з юридичних осіб.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, надавши клопотання про розгляд справи без його участі у відповідності до вимог частини 4 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився. Про час, місце розгляду справи повідомлений належним чином. Причин неявки суду не повідомив, клопотань про розгляд справи за його відсутності не надходило.
З урахуванням викладеного, керуючись положеннями ч. 4 ст. 122 та ч. 6 ст. 128 КАС України, суд вважає, що наявні підстави для розгляду справи в порядку письмового провадження.
Розглянувши матеріали справи та з'ясувавши всі обставини справи, суд вважає, що позов підлягає до задоволення з наступних міркувань.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Шумське районне міжгосподарське підприємство по рибництву є платником податків, зборів (обов'язкових платежів) та перебуває на податковому обліку у Шумському відділенні Кременецької ОДПІ Головного управління Міндоходів у Тернопільській області з 12.05.1998 року (код 05438215).
Згідно даних обліку Кременецької ОДПІ Головного управління Міндоходів у Тернопільській області, як контролюючим органом, що здійснює контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та погашення податкових зобов'язань встановлено, що відповідачем не сплачені узгоджені суми податкових зобов'язань на загальну суму 3672,27 грн. станом на 19.08.2014 року по орендній платі з юридичних осіб.
Заявлена до стягнення заборгованість по орендній платі з юридичних осіб підтверджується дослідженими в судовому засіданні доказами: картками особового рахунку платника (а.с. 13-14), розрахунком заборгованості до бюджету по орендній платі за землю з юридичних осіб Шумського районного міжгосподарського підприємства по рибництву станом на 19.08.2014 року (а.с. 5-6), поданими відповідачем податковими деклараціями з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) №1400001515, №1400001518, №1400001520, №1400001535, №1400001540, №1400001590 від 18.02.2014 року (а.с.15-38).
З метою погашення заборгованості Кременецькою ОДПІ Головного управління Міндоходів у Тернопільській області за юридичною адресою боржника направлялась податкова вимога форми "Ю" від 22.04.2014 року №502-25 (а.с. 41). Вказані заходи не призвели до погашення заборгованості.
При таких обставинах станом на 19.08.2014 року за відповідачем рахується заборгованість перед бюджетом та державними цільовими фондами на загальну суму 3672,27 грн.
Оцінивши зібрані по справі докази та дослідивши норми чинного законодавства, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Пунктом 61.1 статті 61 Податкового кодексу України (ПК України) визначено, що податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Приписами ст. 41 ПК України встановлено, що контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.
Таким чином, позивач Кременецька ОДПІ Головного управління Міндоходів у Тернопільській області є суб'єктом владних повноважень, та здійснює повноваження в даних правовідносинах надані їй чинним законодавством України.
У статті 16 ПК України визначені зобов'язання платників податків, один з яких зобов'язує, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно п. 286.2. та п. 286.4. ст. 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
За нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.
При цьому, п. 287.3 ст. 287 ПК України передбачено, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Як видно з матеріалів справи, податкове зобов'язання по податку орендній платі з юридичних осіб нараховане відповідачем та контролюючим органом на підставі поданих декларацій є узгодженим у порядку і на умовах, визначених ПК України.
Податковим кодексом України визначено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України).
З огляду на наведене, оскільки податкове зобов'язання по орендній платі з юридичних осіб на суму 3672,27 грн. Шумське районне міжгосподарське підприємство по рибництву не сплачено в установлений чинним законодавством строк, таке зобов'язання є податковим боргом.
Відповідно до п. 87.2 ст. 87 ПК України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Згідно із п.п. 20.1.34. п. 20.1. ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Пунктом 95.1 статті 95 ПК України визначено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до абз.1 п.95.3 ст.95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Згідно із п. 95.4 ст. 95 ПК України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Таким чином, позивач є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника податків.
В судовому засіданні доведено, що відповідач несвоєчасно та не в повному обсязі сплачував узгодженні суми податкових зобов'язань по орендній платі з юридичних осіб, що привело до виникнення податкового боргу станом на 19.08.2014 року на суму 36723,27 грн., а тому даний податковий борг підлягає до стягнення в судовому порядку, шляхом стягнення коштів рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника податків та за рахунок готівки.
Станом на день розгляду даної адміністративної справи податковий борг по орендній платі з юридичних осіб на суму 3672,27 грн. відповідачем не сплачений.
Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, не спростовані відповідачем, а отже підлягають до задоволення в повному обсязі.
Судові витрати по справі згідно ч.4 ст.94 КАС України з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 2, 69, 70, 71, 94, 128, 160-163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Шумського районного міжгосподарського підприємства по рибництву (код 05438215) податковий борг по орендній платі з юридичних осіб в сумі 3672,27 грн. (три тисячі шістсот сімдесят дві гривні 27 копійок) шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків та за рахунок готівки, з яких:
- 1146,56 грн. на р/р №33217812700604, код платежу 13050200, ГУДКСУ у Шумському районі, МФО 838012;
- 682,59 грн. на р/р №33214812700607, код платежу 13050200, ГУДКСУ у Шумському районі, МФО 838012;
- 597,45 грн. на р/р №33219812700613, код платежу 13050200, ГУДКСУ у Шумському районі, МФО 838012;
- 359,68 грн. на р/р №33217812700615, код платежу 13050200, ГУДКСУ у Шумському районі, МФО 838012;
- 484,37 грн. на р/р №33214812700629, код платежу 13050200, ГУДКСУ у Шумському районі, МФО 838012;
- 401,62 грн. на р/р №33213812700631, код платежу 13050200, ГУДКСУ у Шумському районі, МФО 838012;
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя Мандзій О.П.
копія вірна
Суддя Мандзій О.П.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2014 |
Оприлюднено | 18.09.2014 |
Номер документу | 40476733 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мандзій О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні