Постанова
від 09.09.2014 по справі 807/2607/14
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І м е н е м У к р а ї н и

09 вересня 2014 рокум. Ужгород№ 807/2607/14

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Луцович М.М.

при секретарі судового засідання Симканич Ю.В.

сторони - не з'явилися;

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у Тячівському районі Головного управління Міндоходів у Закарпатській області до Державного підприємства «Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств» в особі філії «Тячівське лісове агропромислове господарство» про стягнення податкового боргу за рахунок коштів у розмірі 251260,67 грн., -

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Тячівському районі Головного управління Міндоходів у Закарпатській області звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до Державного підприємства «Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств» в особі філії «Тячівське лісове агропромислове господарство» про стягнення податкового боргу за рахунок коштів у розмірі 251260,67 грн..

Позов мотивовано тим, що станом на момент звернення позивача до суду з позовною заявою за Державним підприємством «Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств» в особі філії «Тячівське лісове агропромислове господарство» рахується податковий борг у розмірі 251260,67 грн. який є несплачений відтак позивач просить задовольнити заявлені позовні вимоги та стягнути суму податкового боргу у судовому порядку.

Позивач, а саме Державна податкова інспекція у Тячівському районі Головного управління Міндоходів у Закарпатській області в судове засідання не з'явився, проте надав суду заяву, якою просив розгляд даної справи провести без його участі (а.с.42).

Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча судом вживалися заходи щодо повідомлення відповідача про час та місце судового засідання, що підтверджується наявними в матеріалах справи повідомленнями про вручення поштового відправлення (а.с.35,36,37,39,40,41).

Відповідно до ч.4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Судом вжито достатніх заходів щодо належного повідомлення відповідача про відкриття провадження, про дату, час і місце судового розгляду даної адміністративної справи. Таким чином справа розглядається за відсутності представника відповідача на підставі наявних в матеріалах справи доказів.

Сторони в судове засідання не з'явилися, хоча про час та місце розгляду справи повідомлялися належним чином, а відтак у відповідності до ч. 1 ст. 41 КАС України фіксація судового процесу технічними засобами не здійснюється.

З'ясувавши всі обставини у справі та перевіривши їх належними та допустимими доказами суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення з огляду на наступне.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що виконавчим комітетом Ужгородської міської ради видано свідоцтво про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи ГДСЛАП «Закарпатагроліс» (а.с.6).

ДП «Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств» стоїть на обліку в ДПІ у Тячівському районі як платник податків з 07.08.2003 року, що підтверджується довідкою форми №4-ОПП №1307131400071 від 20.05.2013 року (а.с.9).

Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 15.08.2012р. №510 затверджено статут Державного підприємства «Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств», яке є правонаступником майнових прав та обов'язків ГДСЛАП «Закарпатагроліс». Головним управлінням статистики у Закарпатській області внесено дані щодо суб'єкта Філії «Тячівське лісове агропромислове господарство» Державного підприємства «Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств» до ЄДРПОУ, про що видано довідку №552719 (а.с.7).

Положенням частини 1 статті 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки, збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно пп.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до розрахунку податкових зобов'язань щодо сплати консолідованого податку на прибуток підприємства, відповідачем самостійно задекларовано зобов'язання (авансові внески) по даному платежу за 2013 рік (№9091126032 від 03.03.2014р) у розмірі - 38975,0 грн.(а.с.17).

Як вбачається з матеріалів справи, що 15.05.2014 року ДПІ у Тячівському районі була проведена камеральна перевірка відповідача з податку на прибуток якою встановлено порушення термінів сплати грошового зобов'язання з податку на прибуток протягом строків визначених п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України.

За результатами вищевказаної перевірки ДПІ у м. Тячівському районі було складено акт №705/1500 від 15.05.2014 року (а.с.43-44).

На підставі акту перевірки №705/1500 від 15.05.2014 року податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення №0002241500 від 15.05.2014 року яким до відповідача застосовано штраф за порушення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання з податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності у розмірі 6714,61 грн.(20%) (а.с.16).

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що вищевказане податкове повідомлення-рішення було вручено відповідачу 25.05.2014 року, що підтверджується його підписом (а.с.16).

Відповідно до розрахунку податкових зобов'язань щодо сплати консолідованого податку на прибуток підприємства, відповідачем самостійно задекларовано зобов'язання (авансові внески) по даному платежу за 2013 рік (№9091192023 від 04.03.2014р.) по строках сплати з 30.03.14р. по 30.06.14р. в сумі 613,0 грн. щомісяця.(а.с.18).

Відповідно поданої до ДПІ у м. Ужгороді податкової декларації з плати за землю ( земельний податок та /або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) відповідачем самостійно задекларовано зобов'язання по даному платежу за 2013 рік (№9006862453 від 15.02.2013р.) у розмірі - 5232,30 грн. по строкам сплати з 30.05.13р. по 30.12.13р. в сумі 436,03 грн. щомісяця та 30.01.14р. в сумі 435,97 грн. (а.с.19-20); за 2014 рік ( № 9003153954 від 29.01.2014р.) у розмірі - 2180,15 грн. по строках сплати: 02.03.14р. та з 30.03.14р. по 30.06.14р. в сумі 436,03 грн. щомісяця (а.с.21-22).

Відповідно до ст. 286 Податкового Кодексу України платники плати за землю самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

Згідно ст. 287 Податкового Кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового ( звітного) місяця.

Відповідно до податкових декларацій з податку по збору за спеціальне використання лісових ресурсів самостійно задекларовано зобов'язання по даному платежу в сумі 189162,04 грн., у т.ч. пеня - 497,04 грн., згідно розрахунків № 9025740882 від 03.05.2013р. у розмірі -15568,00 грн. (а.с.23), № 9047564941 від 05.08.2013р. у розмірі - 44882,00 грн.(а.с.24), № 9068468548 від 28.10.2013р. у розмірі - 47513,00 грн.(а.с.25); №9089113968 від 29.01.2014р. у розмірі - 57202,00 грн.(а.с.26), № 9024340349 від 29.04.2014р. у розмірі - 23500,0 грн.(а.с.27).

Відповідно до пп. 54.1. ст. 54 Податкового Кодексу України платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Підпунктом 56.11. ст. 56 Податкового Кодексу України зазначено, що не підлягає оскарженню податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.

Відповідно до п.57.1. ст..57 Податкового Кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п. 57.3. ст. 57 Податкового кодексу України 57.3. у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Судом встановлено, що ДПІ у Тячівському на підставі пп.6.2.1 п.6.2 ст.6 Закону України 2181 відповідачу направлено першу податкову вимогу №1/29 та другу податкову вимогу №2/107 (а.с.12).

Судом встановлено, що вищевказані податкові вимоги були вручені директору товариства.

Відповідно до п. 129.1.1. ст.. 129 Податкового кодексу України пеня нараховується після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу. Нарахування пені розпочинається:

а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;

б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом.

Відповідно ст. 95 Податкового кодексу України визначено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно п.95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до п.95.4 ст.95 ПК України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України

Відповідно до п.п. 20.1.19 п.20.1 ст 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби України мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Відповідно до пункту 102.4 статті 102 Податкового кодексу України, у разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.

Заборгованість крім іншого підтверджується обліковою карткою (а.с.13-15).

Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими, заявленими відповідно до чинного законодавства і такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 11, 70, 71, 86, 160-163, КАС України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов державної податкової інспекції у Тячівському районі Головного управління Міндоходів у Закарпатській області - задовольнити.

Стягнути з Державного підприємства «Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств» 88017, м. Ужгород, вул.. Гагаріна, 42/1 код ЄДРПОУ 32434750) в особі філії «Тячівське лісове агропромислове господарство» (90540, Закарпатська область, Тячівський район, с. Нересниця, вул. Грушевського, 160, код 26396805) податковий борг у розмірі 251260,67 грн. (двісті п'ятдесят одна тисяча двісті шістдесят грн.. 67 коп.) грн..

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається через Закарпатський окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням її копії до суду апеляційної інстанції. У випадках, встановлених статтею 167 частиною 4 КАС України десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження

СуддяМ.М. Луцович

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.09.2014
Оприлюднено18.09.2014
Номер документу40484910
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/2607/14

Постанова від 09.09.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Луцович М.М.

Ухвала від 15.08.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Луцович М.М.

Постанова від 09.09.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Луцович М.М.

Ухвала від 15.08.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Луцович М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні