ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 вересня 2014 року м. Чернівці Справа № 824/2713/14-а
Чернівецький окружний адміністративний суд в складі головуючого - судді Маренича І.В., розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі "Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Південно-Західному регіоні" до Малинівської сільської ради Новоселицького району Чернівецької області, суд-
В С Т А Н О В И В :
Державне підприємство «Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі "Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Південно-Західному регіоні" (далі-Позивач) звернулося з адміністративним позовом до Малинівської сільської ради Новоселицького району Чернівецької області (далі-Відповідач) про стягнення штрафних санкцій в розмірі 10200,00 грн.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач посилається на те, що відповідачем порушено норми законодавства про електроенергетику, а саме: не виконані обов'язкові до виконання приписи №06/40-52-21 ПР від 17.10.2013 року та №06/40-52-3-ПР від 17.02.2014 року, у зв'язку з чим відносно нього винесено постанови про накладення штрафу №06/40-52-2-ПШ від 21.02.2014 року у розмірі 5100,00 грн. та №06/40-52-3-ПШ від 30.05.2014 року у розмірі 5100,00 грн. Оскільки відповідач в добровільному порядку зазначені суми штрафів до державного бюджету не сплатив, позивач вважає, що існують підстави для стягнення вказаних сум в судовому порядку.
Представник позивача до початку судового розгляду подав суду клопотання, в якому просив розглянути справу в порядку письмового провадження, позовні вимоги просив задовольнити у повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча належним чином був повідомлений про дату, час і місце судового розгляду, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.
Відповідно із ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. На підставі вище викладеного суд приходить до висновку про можливість розгляду справи у порядку письмового провадження на підставі наявних матеріалів.
Розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що 17.10.2013 року державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Чернівецькій області проведено плановий захід з державного енергетичного нагляду на енергетичних об'єктах Малинівської сільської ради Новоселицького району Чернівецької області, про що складено акт № 06/40-52-53-А.
17.10.2013 року Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Чернівецькій області видано припис №06/40-52-21-ПР про усунення виявлених порушень.
Припис про усунення виявлених порушень №06/40-52-21-ПР від 17.10.2013 року відповідачем було отримано, що підтверджується підписом керівника суб'єкта господарювання ОСОБА_1
Про виконання припису в цілому відповідач зобов'язаний був письмово повідомити позивача до 13.01.2014 року, однак, інформацію про виконання припису у встановлений термін Малинівською сільською радою Новоселицького району Чернівецької області не було надано.
З метою проведення контролю за виконанням припису №06/40-52-21-ПР від 17.10.2013 року перевіряючим позивача було проведено позапланову перевірку виконання припису, під час якої встановлено, що такий не виконано, внаслідок чого складено Акт перевірки (протокол) №06/40-52-2-АП від 17.02.2014 року.
17.02.2014 року Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Чернівецькій області видано припис №06/40-52-3-ПР про усунення виявлених порушень.
Зазначений припис відповідач отримав 17.02.2014 року, що підтверджується підписом керівника суб'єкта господарювання ОСОБА_2
Про виконання припису від 17.02.2014 року в цілому відповідач зобов'язаний був письмово повідомити позивача до 24 березня 2014 року.
21.02.2014 року державним інспектором з енергетичного нагляду ОСОБА_3 за результатами розгляду акту перевірки Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Чернівецькій області №06/40-52-2-АП від 17 лютого 2014 року та внаслідок ухилення від виконання вимог припису №06/40-52-3-ПР від 17 лютого 2014 року, винесено постанову №06/40-52-2-ПШ про накладення штрафу на Малинівську сільську раду Новоселицького району Чернівецької області за порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 5100,00 грн.
Постанову від 21 лютого 2014 року позивач направив на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення №5800501453468 від 24 лютого 2014 року.
26 лютого 2014 року вказана постанова була отримана головою Малинівської сільської ради Новоселицького району Чернівецької області, про що свідчить відмітка про вручення рекомендованого поштового відправлення.
З метою проведення контролю за виконанням припису №06/40-52-3-ПР від 17 лютого 2014 року перевіряючим позивача було проведено позапланову перевірку виконання припису, під час якої встановлено, що такий не виконано, внаслідок чого складено Акт перевірки (протокол) №06/40-52-3-АП від 20 травня 2014 року.
30 травня 2014 року державним інспектором з енергетичного нагляду ОСОБА_3 за результатами розгляду акту перевірки Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Чернівецькій області №06/40-52-3-АП від 20 травня 2014 року та внаслідок ухилення від виконання вимог припису №06/40-52-3-ПР від 17 лютого 2014 року, винесено постанову №06/40-52-3-ПШ про накладення штрафу на Малинівську сільську раду Новоселицького району Чернівецької області за порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 5100,00 грн.
Постанову від 30 травня 2014 року позивач направив на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення від 02 червня 2014 року.
04 червня 2014 року вказана постанова була отримана головою Малинівської сільської ради Новоселицького району Чернівецької області, про що свідчить відмітка про вручення рекомендованого поштового відправлення.
Однак, в добровільному порядку суми штрафних санкцій сплачені не були, у зв'язку з чим Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Південно-Західному регіоні", звернулось до суду з цим позовом.
До вказаних правовідносин суд застосовує такі положення закону та робить висновки по суті спору.
Відповідно до вимог статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові, економічні та організаційні засади діяльності в електроенергетиці, регулювання відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпеченням енергетичної безпеки України, конкуренцією та захистом прав споживачів і працівників галузі, відносини, що виникають у зв'язку з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, державним наглядом за безпечним виконанням робіт на об'єктах електроенергетики незалежно від форм власності, безпечною експлуатацією енергетичного обладнання і державним наглядом за режимами споживання електричної і теплової енергії врегульовано Законом України "Про електроенергетику".
Відповідно до частини третьої статті 9 Закону №575/97-ВР способом здійснення державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є проведення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, відповідних обстежень, перевірок, оглядів, інспектування щодо енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії у порядку, визначеному Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Згідно абзацу 2 частини сьомої статті 9 Закону №575/97-ВР інспектори з державного енергетичного нагляду мають право доступу в установленому законом порядку до електричних, теплових, тепловикористовувальних установок та мереж суб'єктів електроенергетики і споживачів енергії - суб'єктів господарської діяльності для перевірки додержання вимог нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання і мереж суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії, одержувати в установленому законом порядку від посадових осіб суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії інформацію про виконання вимог таких документів.
Частиною четвертою статті 26 Закону №575/97-ВР передбачено, що споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України. Правила користування електричною і тепловою енергією для населення затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до абзацу 3 частини третьої статті 27 Закону №575/97-ВР суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці, в тому числі за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Частиною четвертою статті 27 Закону №575/97-ВР визначено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб'єктам господарської діяльності постанови або розпорядження про накладення штрафів за встановленою формою.
Пунктом 1 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №929 від 07 серпня 1996 року передбачено, що державний енергетичний нагляд за технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовувальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).
Порядок накладення Національною комісією регулювання електроенергетики, державними інспекторами з експлуатації електричних станцій і мереж, державними інспекторами з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на суб'єктів господарювання незалежно від форм власності штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання визначається Положенням про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №1312 від 21 липня 1999 року (надалі Положення №1312).
Згідно пункту 10 Положення №1312 суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.
Із системного аналізу вказаних норм та наданих доказів, суд дійшов висновку, що проведені позивачем перевірки були призначені та здійсненні у відповідності до вимог діючого законодавства та в межах повноважень органу державного нагляду.
За результатами перевірок були встановлені порушення вимог законодавства про електроенергетику, які пропонувалися до усунення в добровільному порядку приписами №06/40-52-21-ПР від 17 жовтня 2013 року та №06/40-52-3- ПР від 17 лютого 2014 року.
Внаслідок не виконання вказаних приписів, позивач виніс постанови про накладення штрафу №06/40-52-2-ПШ від 21 лютого 2014 року та №06/40-52-3-ПШ від 30 травня 2014 року, які відповідач в добровільному порядку не виконав, до суду їх не оскаржив.
Таким чином, враховуючи викладене суд приходить до висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог щодо стягнення з Малинівської сільської ради Новоселицького району Чернівецької області штрафних санкцій за порушення законодавства про електроенергетику в сумі 10200,00 грн. у дохід Державного бюджету України.
Згідно із пунктом 4 частини третьої статті 129 Конституції України однією із основних засад судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною першою статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
З огляду на викладене та зважаючи на те, що доводи позивача є обґрунтованими та ґрунтуються на нормах чинного законодавства, а відповідач не надав суду жодних доказів щодо безпідставності позовних вимог, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для задоволення позову.
Судом встановлено, що позивачем при зверненні до суду сплачено судовий збір, який становить 10% від визначеної Законом суми за подання позову майнового характеру у розмірі 182,70 грн. (1218,00 грн. х 1,5) х 0,1%), що підтверджується платіжним дорученням № 156 від 19.08.2014 року.
За таких обставин суд дійшов висновку, що адміністративний позов Державного підприємства «Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі "Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Південно-Західному регіоні" до Малинівської сільської ради Новоселицького району Чернівецької області про стягнення штрафних санкцій в розмірі 10200,00 грн. підлягає задоволенню.
У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 11, 71, 79, 86, 94, 128, 158-163, 167 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Малинівської сільської ради Новоселицького району Чернівецької області (60322, с.Малинівка, Новоселицький район, Чернівецька область, ідн. код 04417642) штрафні санкції в розмірі 10200,00 грн. до Державного бюджету України.
3. Стягнути з Державного бюджету України понесені Державним підприємством "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі "Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Південно-Західному регіоні" судові витрати у сумі 182,70 грн., сплачені згідно платіжного доручення №156 від 19 серпня 2014 року.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Суддя І.В. Маренич
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.09.2014 |
Оприлюднено | 19.09.2014 |
Номер документу | 40485599 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Маренич Ігор Володимирович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Маренич Ігор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні