Рішення
від 15.09.2014 по справі 920/1496/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

15.09.2014 Справа № 920/1496/14

За позовом Антимонопольного комітету України, м. Київ

до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «Дорбудсервіс», м. Суми

про стягнення 10 000 грн. 00 коп.

Суддя В.Л.Котельницька

Представники сторін:

від позивача - В.І.Гребеник (довіреність № 300-29/08-9365 від 25.09.2013)

від відповідача - М.І.Кадурін (довіреність б/н від 01.09.2014)

За участю секретаря судового засідання - І.М.Петрович

Суть спору: позивач згідно поданого позову просить суд стягнути з відповідача 10000 грн. 00 коп., у тому числі 5000 грн. 00 коп. штрафу за порушення законодавства про захист економічної конкуренції, застосованого на підставі рішення тимчасової адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 26-р/тк від 30.09.2013 та 5000 грн. 00 коп. пені.

Відповідач письмового відзиву на позовну заяву не подав, присутній в судовому засіданні представник відповідача з позовом погодився, а також подав для долучення до матеріалів справи копію Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та копію Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи ТОВ «Дорбудсервіс».

Розглянувши матеріали справи, оцінивши подані докази, суд -

ВСТАНОВИВ:

Рішенням тимчасової адміністративної колегії Антимонопольного комітету України від 30.09.2013 № 26-р/тк у справі №02-06/14-2013 «Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладання штрафу» були визнані дії, вчинені відповідачем - Товариством з обмеженою відповідальністю «Дорбудсервіс» та Дочірнім підприємством «Сумський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України», порушенням, передбаченим п. 1 ст. 50, п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» (здійснення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів)).

Пунктом 3 вищезгаданого рішення Комітету постановлено накласти на Товариство з обмеженою відповідальністю «Дорбудсервіс» штраф у розмірі 5000,00 грн.

Встановлено, що штраф підлягає сплаті у двомісячний строк з дня одержання цього рішення. Також зазначено, що рішення може бути оскаржене до господарського суду у двомісячний строк з дня його одержання.

Рішення Комітету було направлено відповідачу листом від 03.10.2013 за № 20-26.13/04-9711. Однак, цей лист позивача був повернутий йому відділенням поштового зв'язку з відміткою «за закінченням терміну зберігання».

Відповідно до частини першої статті 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції», рішення (витяг з нього за вилученням інформації з обмеженим доступом, а також визначеної відповідним державним уповноваженим Антимонопольного комітету України, головою територіального відділення Антимонопольного комітету України інформації, розголошення якої може завдати шкоди інтересам інших осіб, які брали участь у справі), розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень надається для виконання шляхом надсилання або вручення під розписку чи доведення до відома в інший спосіб. У разі, якщо вручити рішення, розпорядження, немає можливості, зокрема, внаслідок: відсутності фізичної особи за останнім відомим місцем проживання (місцем реєстрації); відсутності посадових осіб чи уповноважених представників суб'єкта господарювання, органу адміністративно-господарського управління та контролю за відповідною юридичною адресою, рішення, розпорядження органів Антимонопольного комітету України вважається таким, що вручене відповідачу, через десять днів з дня оприлюднення інформації про прийняте рішення, розпорядження в офіційному друкованому органі (газета Верховної Ради України «Голос України», газета Кабінету Міністрів України «Урядовий кур'єр», «Офіційний вісник України», друковані видання відповідної обласної ради за останнім відомим місцем проживання чи місцем реєстрації, юридичної адреси відповідача).

Враховуючи те, що позивач фактично не мав можливості вручити рішення № 26-р/тк відповідачу, воно було опубліковане в газеті Кабінету Міністрів України «Урядовий Кур'єр» від 09.01.2014 № 3 (5132).

Таким чином, рішення тимчасової адміністративної колегії Антимонопольного комітету України від 30.09.2013 від 26-р/тк вважається врученим відповідачу 20.01.2014.

Беручи до уваги приписи діючого антимонопольного законодавства, строк сплати штрафу, накладеного позивачем до відповідача сплив 20.03.2014.

Відповідно до частини 3 статті 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» суб'єкти господарювання, на яких накладено штраф, сплачують його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладання штрафу.

Згідно статті 60 Закону України «Про захист економічної конкуренції» відповідач має право оскаржити рішення органів Антимонопольного комітету України повністю або частково до господарського суду у двомісячний строк з дня одержання рішення. Цей строк не може бути відновлено.

Станом на дату звернення позивача до суду з даним позовом від відповідача не надходило ані доказів сплати суми штрафу, ані доказів оскарження цього рішення в судовому порядку.

Згідно ст. 22 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», розпорядження, рішення та вимоги органу Антимонопольного комітету України, вимоги уповноважених ними працівників Антимонопольного комітету України, його територіального відділення в межах їх компетенції є обов`язковими для виконання у визначені ними строки, якщо інше не передбачено законом.

Статтею 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» визначено, що рішення та розпорядження Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов`язковими до виконання.

Згідно з частиною 5 вказаної статті за кожен день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України.

Відповідно до п.21 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України №15 від 26.12.2011 «Про деякі питання практики застосування конкурентного законодавства» вирішуючи спори, пов'язані із зобов'язанням виконати рішення Антимонопольного комітету України чи його територіального відділення або про стягнення коштів (штрафу, пені) на підставі такого рішення, господарським судам необхідно мати на увазі, що сам по собі факт неоскарження рішення особою, якої воно стосується, не є безумовним свідченням законності відповідного акта державного органу. Тобто для того, щоб дійти висновку про обов'язковість виконання рішення Антимонопольного комітету України чи його територіального відділення, господарському суду потрібно досліджувати це рішення на предмет його відповідності вимогам законодавства, якщо така відповідність заперечується іншою стороною у справі. Господарським судом не можуть братися до уваги доводи особи, стосовно якої прийнято рішення (заявника, відповідача, третьої особи в розумінні статті 39 Закону України «Про захист економічної конкуренції»), з приводу незаконності та/або необґрунтованості цього рішення, якщо такі доводи заявлено після закінчення строків, встановлених частиною другою статті 47 та частиною першою статті 60 названого Закону, оскільки дана особа не скористалася своїм правом на оскарження відповідного акта державного органу, а перебіг зазначеного строку виключає можливість перевірки законності та обґрунтованості рішення органу Антимонопольного комітету України.

На підставі наведеного, суд дійшов висновку, що вимоги позивача в частині стягнення 5000 грн. 00 коп. штрафу та 5000 грн. 00 коп. пені є правомірними, обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.

Згідно ст. 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести суду ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень.

Оскільки відповідачем не подано доказів сплати суми штрафних санкцій, тому вимоги позивача визнаються судом правомірними, обґрунтованими, і такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Згідно ст. ст. 44, 49 Господарського процесуального кодексу України з відповідача підлягають стягненню витрати по сплаті судового збору.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 44, 49, 82, 84, 85, 87 Господарського процесуального кодексу України суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Дорбудсервіс» (40030, м. Суми, вул. Роменська, 88/71, ідентифікаційний код 32023935) штраф у розмірі 5000 грн. 00 коп. та пеню у розмірі 5000 грн. 00 коп. до загального фонду Державного бюджету України на рахунок УК у Солом'янському районі м. Києва, код ЄДРПОУ 38050812, банк одержувача ГУ ДКСУ у м. Києві, МФО 820019, рахунок 31118106700010, код класифікації доходів - 21081100 (символ звітності 106).

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Дорбудсервіс» (40030, м. Суми, вул. Роменська, 88/71, ідентифікаційний код 32023935) в доход Державного бюджету (р/р 31218206783002, отримувач УДК у м. Суми (м. Суми), 22030001, МФО 837013, ЄДРПОУ 37970593) 1827 грн. 00 коп. судового збору.

4. Видати накази після набрання рішенням законної сили.

Повне рішення складено 16.09.2014.

Суддя В.Л. Котельницька

СудГосподарський суд Сумської області
Дата ухвалення рішення15.09.2014
Оприлюднено22.09.2014
Номер документу40488824
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —920/1496/14

Рішення від 15.09.2014

Господарське

Господарський суд Сумської області

Котельницька Вікторія Леонідівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні