Постанова
від 14.08.2014 по справі 803/1562/14
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

  ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 14 серпня 2014 року    Справа № 803/1562/14 Волинський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Дмитрука В.В., при секретарі судового засідання Новак Л.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Нововолинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Волинській області до Фермерського господарства "Красів" про стягнення податкового боргу з рахунків боржника у банках ВСТАНОВИВ: Нововолинська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Волинській області (Нововолинська ОДПІ) звернулась з адміністративним позовом до Фермерського господарства "Красів" (ФГ "Красів") про стягнення податкового боргу з рахунків боржника у банках в сумі 2 829 грн. 37 коп. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач є платником податків і зборів, передбачених статтею 9 Податкового кодексу України (ПК України), однак всупереч вимогам статті 36 ПК України підприємство не виконує свого обов'язку щодо своєчасності та повноти сплати податків та зборів в порядку і строки, визначені цим Кодексом, в зв'язку з чим у відповідача за період з грудня 2013 року по червень 2014 року виник податковий борг по платі за землю в загальній сумі 2 829 грн. 37 коп. Позивачем в установлені законом строки вживались заходи щодо стягнення заборгованості шляхом надіслання податкової вимоги, однак дані заходи не призвели до погашення податкового боргу відповідачем. У зв'язку із наведеним, позивач просить стягнути з відповідача кошти в сумі 2 829 грн. 37 коп. для погашення податкового боргу із плати за землю з рахунків у банку, що обслуговують платника податків. Відповідачем письмових заперечень проти заявленого позову суду не надано. В судове засідання представник позивача не прибув, проте направив суду клопотання від 11 серпня 2014 року про розгляд справи за його відсутності (а.с. 22). Представник відповідача у судове засідання також не прибув, хоча був належним чином повідомлений про дату, час і місце судового розгляду (а.с. 21), про причини неприбуття суд не повідомив. Відповідно до частини четвертої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Відповідно до частини шостої статті 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Як передбачено частиною першою статті 41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється. Таким чином, оскільки в судове засідання представники сторін не прибули, при цьому вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, позивачем заявлено письмове клопотання про розгляд справи за його відсутності, а дану справу можливо розглянути і вирішити на підставі наявних у ній доказів, тому суд приходить до висновку, що судовий розгляд справи необхідно здійснювати в порядку письмового провадження, без фіксування судового засідання технічними засобами. Дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити повністю з таких мотивів та підстав. Судом встановлено, що ФГ "Красів" 21 січня 2005 року зареєстроване виконавчим комітетом Горохівською районною державною адміністрацією Волинської області як юридична особа. Господарство з 31 січня 2005 року перебуває на податковому обліку у Горохівському відділенні Нововолинської ОДПІ за № 310, має відкриті рахунки у банках. Зазначені обставини підтверджуються Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи № 391741, довідкою про взяття на облік платника податків форми 4-ОПП від 09 липня 2014 року (а.с. 5, 6, 7). Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Відповідно до статті 15 ПК України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом. Кожний з платників податків може бути платником податку за одним або кількома податками та зборами. Згідно з підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Відповідно до пункту 31.1 статті 31 ПК України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Момент виникнення податкового обов'язку платника податків визначається календарною датою. Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності. Відповідно до пункту 54.1 статті 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою. Податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункт 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України). Відповідно до пункту 9.1 статті 9 ПК України плата за землю належать до загальнодержавних податків та зборів. Відповідач є платником орендної плати за землю до місцевого бюджету в силу статті 288 ПК України. Розрахунком позивача підтверджується, що ФГ "Красів" за період з 30 січня 2014 року по 30 червня 2014 року має податковий борг з орендної плати за землю в розмірі 2 829 грн. 37 коп. (а.с. 9).   Податковий борг з орендної плати за землю виник через несплату відповідачем узгоджених сум податкових зобов'язань, визначених самостійно в податкових деклараціях для орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності за 2013 рік від 29 січня 2013 року, за 2014 рік від 19 лютого 2014 року із щомісячними сплатами суми податку в розмірі 482 грн. 70 коп. (а.с. 10-13). Відповідно до пункту 288.7 статті 288 ПК України податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу. А згідно з пунктом 287.3 статті 287 ПК України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. Отже, несплачені узгоджені суми грошового зобов'язання відповідача набули статусу податкового боргу. Пунктом 38.1 статті 38 ПК України передбачено, що виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк. У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (пункт 59.1 статті 59 ПК України). Позивач вживав заходи з метою погашення податкового боргу: відповідачу надіслано податкову вимогу від 13 березня 2014 року № 181-25 (а.с. 8). Вказані заходи не спричинили погашення платником податків податкового боргу, загальна сума якого становить 2 829 грн. 37 коп. В подальшому відповідно до пунктів 95.1 - 95.4 статті 95 ПК України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності – шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Згідно із підпунктом 20.1.18 пункту 20.1 статті 20 ПК України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини. Згідно з частиною першою статті 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Частиною першою статті 71 цього Кодексу встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.   Відповідач не надав суду доказів про відсутність у нього податкового боргу в сумі 2 829 грн. 37 коп. та не спростував обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги. Аналізуючи наявні в матеріалах справи докази та норми податкового законодавства, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог шляхом прийняття постанови про стягнення з рахунків ФГ "Красів" у банках, обслуговуючих платника податків в доход місцевого бюджету  коштів в сумі 2 829 грн. 37 коп. для погашення податкового боргу. Керуючись частиною шостою статті 128, статтями 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд   ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов задовольнити повністю. Стягнути з рахунків Фермерського господарства "Красів" (Волинська область, Гоорохівський район, місто Горохів, вулиця Молодіжна, 15, ідентифікаційний код 33178479) у банках, обслуговуючих платника податків, на користь держави кошти в сумі 2 829 грн. 37 коп. (дві тисячі вісімсот двадцять дев'ять грн. 37 коп.) для погашення податкового боргу. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду. Суддя                                                                                           В.В. Дмитрук  

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.08.2014
Оприлюднено19.09.2014
Номер документу40490178
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/1562/14

Ухвала від 06.08.2014

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Дмитрук Валентин Васильович

Постанова від 14.08.2014

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Дмитрук Валентин Васильович

Ухвала від 06.08.2014

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Дмитрук Валентин Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні