cpg1251
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 серпня 2014 року Справа № 803/1650/14
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Ковальчука В.Д.,
при секретарі судового засідання Ткачук І.І.,
за участю представників відповідача Максимчука Ю.В., Гут О.С., Дмитрук І.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Волинського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "Престиж-Україна" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,
ВСТАНОВИВ:
Волинське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Престиж-Україна" про стягнення адміністративно-господарської санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у сумі 28525,00 грн. та пені у сумі 1380,61 грн., а всього 29905,61 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що згідно поданого відповідачем звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2013 рік останнім не було виконано норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів, а саме: середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (з урахуванням положень п.3.2.5 Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Держкомстату від 28.09.2005 року) складає 0 осіб, хоча норматив для працевлаштування відповідачем інвалідів становить 1 особа. Відтак підприємством протягом 2013 року не забезпечений норматив працевлаштування інвалідів у кількості 1 особи. У зв'язку з цим до відповідача було застосовано адміністративно-господарську санкцію, яку він у визначений строк в добровільному порядку не сплатив, що стало підставою для нарахування пені.
В судовому засіданні представник позивача не прибув, проте подав заяву від 26.08.2014 року про розгляд справи за його відсутності.
Відповідач у запереченні на позов заявлених вимог не визнав, зазначивши, що товариством спеціально створена посада «ревізор» для працевлаштування інваліда. Зазначив, що товариство у 2009 році зверталося до центру зайнятості із проханням надати кандидатуру для працевлаштування інваліда, проте лише власними силами підприємства вдалося знайти та працевлаштувати інвалідів, які впродовж 2009-2012 років постійно працювали на підприємстві. Так само було й в 2013 році, однак працевлаштувати інваліда вдалося лише в листопаді 2013 року. Відтак, протягом листопада-грудня 2013 року на підприємстві працював 1 інвалід, а тому вважає, що вимоги Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" про працевлаштування необхідної кількості інвалідів у 2013 році Товариство з обмеженою відповідальністю "Престиж-Україна" виконало повністю. За таких обставин просить у задоволенні позову Волинського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "Престиж-Україна" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені відмовити повністю.
В судовому засіданні представники відповідача просили в задоволенні позову відмовити повністю з підстав, наведених в запереченні на позов.
Заслухавши пояснення представників відповідача, дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку, що позов слід задовольнити повністю.
Згідно ч. 1, 2 ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (надалі - Закон) для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
Судом встановлено, що згідно поданого Товариством з обмеженою відповідальністю "Престиж-Україна" Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2013 рік форми №10-ПІ середньооблікова чисельність працюючих за 2013 рік у відповідача фактично складала 10 осіб, з них середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність складає 1 особу.
Відповідно до статті 19 Закону, норматив для працевлаштування відповідачем інвалідів складає 1 особу, який відповідачем не виконаний, оскільки 1 інвалід працював лише 2 місяці, тому норматив не вважається виконаним, виходячи з наступного.
Середньооблікова кількість працюючих за рік та середньооблікова кількість штатних працівників, яким встановлена інвалідність, обрахована відповідно до вимог пунктів 3.2.5, 3.2.6 Інструкції зі статистики чисельності працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28.09.2005 року № 286 (надалі - Інструкція), відповідно до вимог яких середньооблікова кількість штатних працівників за період з початку року (у тому числі за квартал, півріччя, 9 місяців, рік) обчислюється шляхом підсумовування середньооблікової кількості штатних працівників за всі місяці роботи підприємства, що минули за період з початку року до звітного місяця включно, та ділення одержаної суми на кількість місяців у цьому періоді, тобто відповідно на 2, 3, 4, ... 12. Підприємство, що працювало неповний рік (сезонний характер виробництва або створення після січня, за винятком тих підприємств, які вимушено зупиняли виробництво з ініціативи адміністрації), середньооблікову кількість штатних працівників за рік визначає також шляхом підсумовування зазначеної кількості працівників за всі місяці роботи підприємства і ділення одержаної суми на 12.
Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону, підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Розмір середньорічної заробітної плати на підприємстві-відповідачі у 2013 році складав: 57050,00 грн. (фонд оплати праці згідно коду рядка 04 Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2013 рік), що розділяється на 10 чол. (середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу згідно коду рядка 01 Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2013 рік) і половина середньорічної заробітної плати становить 28525,00 грн. на одного працівника. В зв'язку з цим сума адміністративно-господарських санкцій за 1 нестворене робоче місце для працевлаштування інваліда у 2013 році відповідно до Закону становить 28525,00 грн.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне нарахування пені у розмірі 120 відсотків річної облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Порядок нарахування пені та її сплати затверджено Наказом Міністерства праці та соціальної політики України №223 від 15.05.2007 р., який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30.05.2007 р. за № 552/13819. Згідно розрахунку позивача сума пені складає 1380,61 грн.
Судом встановлено, що відповідач щомісячно протягом 2013 року до органу державної служби зайнятості не подавав інформацію про відповідні створені робочі місця для інвалідів.
Згідно з пунктом 4 частини третьої статті 50 Закону України "Про зайнятість населення" роботодавці зобов'язані своєчасно та в повному обсязі у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, за погодженням з центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у галузі статистики, подавати територіальним органам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, інформацію про попит на робочу силу (вакансії).
Порядок подання форми звітності №3-ПН "Інформація про попит на робочу силу (вакансії)" затверджений наказом Міністерства соціальної політики України від 31.05.2013 року №316 та набув чинності з 12.07.2013 року. Пунктом 2.1 цього Порядку визначено, що форма подається за наявності у роботодавця попиту на робочу силу (вакансії) не пізніше 10-ти робочих днів з дати відкриття вакансії(й). Датою відкриття вакансії є наступний день після створення робочого місця чи припинення трудових відносин з працівником, робоче місце якого стає вакантним, або дата, починаючи з якої може бути укладений трудовий договір з найманим працівником.
Разом з тим, до 12.07.2013 року роботодавці, подаючи звітність до центрів зайнятості, повинні були керуватись положеннями чинної на той час Інструкції щодо заповнення форми звітності №3-ПН "Звіт про наявність вакансій", яка затверджена наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19.12.2005 року №420. Відповідно до Загальних положень зазначеної Інструкції визначено обов'язок підприємств, установ й організацій, їх структурних підрозділів та філій незалежно від форми власності та господарювання у повному обсязі подавати інформацію про наявність вільних робочих місць (вакансій) центрам зайнятості за місцем їх реєстрації за наявності вакансій.
Відповідач не надав суду доказів того, що протягом 2013 року він здійснив належне інформування центру зайнятості про вакантне у нього робоче місце для інваліда, оскільки працевлаштований інвалід працював лише 2 місяці.
Отже, роботодавець, створивши на робоче місце для інваліда та за відсутності на цьому робочому місці працевлаштованої особи, повинен подати до центру зайнятості відповідну інформацію.
Відтак, до обов'язків роботодавців стосовно забезпечення прав інвалідів на працевлаштування, крім створення робочих місць для працевлаштування інвалідів, відноситься також обов'язок надання державній службі зайнятості інформації, необхідної для організації такого працевлаштування.
Отже, судом встановлено, що відповідач не вжив всіх необхідних заходів для недопущення порушень вимог Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" під час здійсненні господарської діяльності, оскільки, створивши робоче місце для інвалідів, підприємство протягом року своєчасно не поінформувало центр зайнятості про наявне вакантне місце для працевлаштування інвалідів.
Враховуючи, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Престиж-Україна" у 2013 році не виконало вимоги Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" в частині вжиття своєчасних заходів, спрямованих на працевлаштування інвалідів, тому суд приходить до висновку, що нараховані адміністративно-господарській санкції за невиконання нормативу з працевлаштування інвалідів в сумі 28525,00 грн. та пеня в сумі 1380,61 грн., а всього 29905,61 грн. підлягають стягненню з відповідача у повному обсязі.
Керуючись частиною третьою статті 160, статтями 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Престиж-Україна" (45624, Волинська область, Луцький район, село Великий Омеляник, вулиця Володимирська, 3Б, код ЄДРПОУ 33381637) на користь держави, в особі Волинського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України (Держбюджет Луцького району, 50070000, номер рахунку 31211230700208, ідентифікаційний код 38009654, банк ГУДКСУ у Волинській області, МФО 803014) адміністративно-господарські санкції в сумі 28525 (двадцять вісім тисяч п'ятсот двадцять п'ять) гривень 00 коп. та пеня в сумі 1380 (одна тисяча триста вісімдесят) гривень 61 коп., а всього 29905 (двадцять дев'ять тисяч дев'ятсот п'ять) гривень 61 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, повний текст якої буде виготовлено 27 серпня 2014 року. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Суддя В.Д. Ковальчук
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.08.2014 |
Оприлюднено | 19.09.2014 |
Номер документу | 40492809 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні