ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 вересня 2014 р. Справа № 804/11891/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Турової О.М.,
розглянувши в порядку письмового провадження у м. Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Дитячої громадської організації «Дитячо-юнацький футбольний клуб «Іста» про стягнення податкового боргу, -
в с т а н о в и в :
Лівобережна об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Дитячої громадської організації «Дитячо-юнацький футбольний клуб «Іста», в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просила стягнути з рахунків відповідача у банках, що обслуговують цього платника податків, податковий борг з орендної плати за землю та з земельного податку з юридичних осіб у загальному розмірі 49439,85 грн.
В обґрунтування пред'явлених позовних вимог зазначалося, що відповідач має податковий борг з орендної плати за землю та з земельного податку з юридичних осіб у загальному розмірі 49439,85 грн., який утворився внаслідок несплати у встановлений законом строк сум самостійно задекларованих податкових зобов'язань з цих податків, а також нарахованої контролюючим органом пені. У добровільному порядку суму податкового боргу відповідач не сплатив, у зв'язку із чим позивач був вимушений звернутися до суду з даним позовом.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце розгляду справи був належним чином повідомлений, надав клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Відповідач також був належним чином повідомлений про час, дату та місце розгляду справи, проте у судове засідання його представник не з'явився, про причину неявки суд не повідомив, заперечення на позовну заяву та заяву про відкладення розгляду справи не надавав.
Зважаючи на приписи ч.4 ст.122, ч.4, ч.6 ст.128 КАС України, суд розглянув дану справу в порядку письмового провадження за наявними у справі доказами, оскільки не вбачає потреби заслуховувати свідків та експертів.
Дослідивши матеріали справи та наявні в них докази, а також проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, які регулюють спірні правовідносини, суд приходить до висновку про те, що даний адміністративний позов підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Дитяча громадська організація «Дитячо-юнацький футбольний клуб «Іста» (код ЄДРПОУ 26138316) знаходиться на обліку в Лівобережній об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області як платник податків, зокрема, як платник орендної плати за землі державної або комунальної власності та земельного податку.
Згідно п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України, відповідач як платник податків зобов'язаний, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Приписами п.54.1 ст.54 Податкового кодексу України встановлено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно до ст.285 цього Кодексу базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).
Пунктом 286.1 статті 286 Податкового кодексу України передбачено, що підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Згідно п.286.2 ст.286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Щодо сплати земельного податку з юридичних осіб, то у даному випадку застосовуються вимоги п.286.3 ст.286 Податкового кодексу України, якою встановлено, що платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов'язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.
Пунктом 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України визначено, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
При цьому ст.288 Податкового кодексу України врегульовано питання щодо сплати орендної плати за земельну ділянку.
Так, п.п.288.1 - 288.4 ст.288 Податкового кодексу України встановлено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
При цьому п.288.7 ст.288 Податкового кодексу України передбачено, що податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу, зміст яких було наведено вище.
З матеріалів справи вбачається, що Дитячою громадською організацією «Дитячо-юнацький футбольний клуб «Іста» була подана до податкового органу податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності) на 2013 рік від 29.04.2013р., в якій відповідачем самостійно визначено розмір грошового зобов'язання з орендної плати за землю на 2013 рік у сумі 1969,82 грн.(а.с.13-14).
З огляду на вищенаведені приписи п.54.1 ст.54 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання з орендної плати за землю самостійне визначене Дитячою громадською організацією «Дитячо-юнацький футбольний клуб «Іста» у податковій декларації №1300008117 від 29.04.2013р., є узгодженим з 29.04.2013р.
Проте, в порушення приписів ст.287 Податкового кодексу України, відповідачем не було сплачено суму самостійно задекларованої орендної плати за 2013 рік у загальній сумі 1969,82 грн.
Внаслідок означеного у відповідача утворився податковий борг з орендної плати за землю за 2013 рік на суму 1969,85 грн.
Судом також встановлено, що Дитячою громадською організацією «Дитячо-юнацький футбольний клуб «Іста» була подана до Лівобережної ОДПІ Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області податкова декларація з плати за землю (земельний податок або орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності) за 2013 рік від 29.04.2013р., в якій відповідачем самостійно визначено розмір грошового зобов'язання з земельного податку на загальну суму 46627,39 грн., у тому числі за січень 2013 року - 3367,53грн., за лютий-листопад 2013 року по 3932,71 грн. щомісячно та за грудень 2013 року - 3932,76 грн. (а.с.15-16).
Згідно приписів п.54.1 ст.54 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання з земельного податку на 2013 рік, самостійне визначене відповідачем в означеній податковій декларації є узгодженим з 29.04.2013р.
Проте, в порушення приписів ст.287 Податкового кодексу України, відповідачем не було сплачено суму самостійно задекларованої грошове зобов'язання з земельного податку за 2013 року у загальній сумі 46627,39 грн.
Внаслідок означеного у відповідача утворився податковий борг по сплаті земельного податку за 2013 рік на суму 46627,39 грн.
Таким чином, у Дитячої громадської організації «Дитячо-юнацький клуб «Іста» виник податковий борг з земельного податку та орендної плати за землю в загальній сумі 48597,16 грн.
Крім того, у зв'язку із несплатою відповідачем у встановлені чинним законодавством строки самостійно задекларованої суми податкового зобов'язання позивачем на суму наявного боргу була нарахована пеня згідно приписів п.129.1.1 п.129.1 ст.129 Податкового кодексу України, яким встановлено, що після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. При цьому нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом.
З огляду на вказані законодавчі приписи позивачем було нараховану пеню на суму податкового боргу відповідача у загальному розмірі 842,64 грн.
Таким чином, станом на час розгляду справи загальна сума податкового боргу Дитячої громадської організації «Дитячо-юнацький футбольний клуб «Іста» з орендної плати за землю з юридичних осіб та з земельного податку склала 49439,85 грн., в тому числі за узгодженим грошовим зобов'язанням - 48597,16 грн. та пеня - 842,64 грн.
Означена сума податкового боргу відповідача підтверджена доказами, наявними в матеріалах справи.
Відповідно до п.59.1 ст. 59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Судом встановлено, що податковим органом була виставлена податкова вимога №624 від 31.05.2012 року про сплату наявного на той час у відповідача податкового боргу на загальну суму 9327,47грн., яка була надіслана йому рекомендованим листом з повідомленням про вручення. Проте, поштове відправлення, яким відповідачу надсилалася вказана вимога, повернулося до контролюючого органу з відміткою відділення поштового зв'язку про неможливість його вручення (а.с.5).
Згідно абз.3 п.58.3 ст.58 Податкового кодексу України у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Таким чином, податкова вимога №624 від 31.05.2012 року у розумінні приписів абз.3 п.58.3 ст.58 Податкового кодексу України вважається врученою.
Пунктом 59.5 статті 59 Податкового кодексу України встановлено, що у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
На момент звернення позивача до суду податковий борг не погашений повністю і не списаний, тому нова податкова вимога відповідачу не надсилалася.
З огляду на наведене, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області щодо стягнення з відповідача податкового боргу з орендної плати за землю та з земельного податку у загальному розмірі 49439.85 грн., яка станом на час розгляду справи є не погашеною.
Так, відповідно до ст.67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно п.п.20.1.34 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини;
Пунктом 95.2 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Пунктом 95.3 статті 95 Податкового кодексу України встановлено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Зважаючи на наведене, суд приходить до висновку про те, що позивачем - суб'єктом владних повноважень, було доведено правомірність своїх вимог щодо стягнення з відповідача наявної у нього заборгованості по узгодженим грошовим зобов'язанням за рахунок коштів з рахунків у банках, що його обслуговують, натомість відповідачем не було надано суду доказів сплати податкового боргу у встановлені законодавством строки, а також докази оскарження податкового повідомлення-рішення, яким відповідачу збільшено суми грошових зобов'язань з податку на додану вартість.
Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить із того, що відповідно до ч.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, у яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 122, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
п о с т а н о в и в :
Адміністративний позов Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Дитячої громадської організації «Дитячо-юнацький футбольний клуб «Іста» про стягнення податкового боргу - задовольнити.
Стягнути з рахунків Дитячої громадської організації «Дитячо-юнацький футбольний клуб «Іста» (код ЄДРПОУ 26138316, вул. Липова, 20/23, м. Дніпропетровськ, 49124) у банках, обслуговуючих цього платника податків, кошти на користь державного бюджету в рахунок погашення податкового боргу з земельного податку та з орендної плати за землю на загальну суму 49439,85грн. (сорок дев`ять тисяч чотириста тридцять дев'ять гривень вісімдесят п`ять копійок).
Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст. 186 цього Кодексу до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя О.М. Турова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2014 |
Оприлюднено | 19.09.2014 |
Номер документу | 40493376 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турова Олена Михайлівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турова Олена Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні