Постанова
від 03.09.2014 по справі 825/2721/14
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

03 вересня 2014 року Чернігів Справа № 825/2721/14

Суддя Чернігівського окружного адміністративного суду Д'яков В.І., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Чернігівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Поліінвест» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),-

В С Т А Н О В И В:

Територіальне управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Чернігівській області звернулось до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Поліінвест» (далі - ТОВ «Поліінвест») про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до ТОВ «Поліінвест» (код ЄДРПОУ 32611281, Чернігівська область, Чернігівський район, с. Рівнопілля, Гомельське шосе, 10) шляхом повного зупинення експлуатації мостового крана МК-10, реєстраційний №4583 та навантажувачів, державні номерні знаки Т 00002 СВ та Т 00001 СВ, у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що за результатами проведеної перевірки дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки ТОВ «Поліінвест» були виявлені порушення, які створюють загрозу для життя та здоров'я людей, що і є підставою для застосування до відповідача заходів реагування в порядку частини п'ятої статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

Відповідач повідомлений про відкриття скороченого провадження, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення. Заперечень проти позову чи клопотань процесуального характеру від відповідача у встановлений ухвалою суду строк в канцелярію суду не надійшло. За таких обставин, суд на підставі статті 183-2 КАС України розглянув справу одноособово без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.

Дослідивши матеріали справи, повно та всебічно з'ясувавши обставини, підтверджені письмовими доказами, проаналізувавши положення чинного законодавства, суддя дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову в порядку скороченого провадження, з огляду на наступне.

Судом встановлено, що 29.07.2014, згідно наказу територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Чернігівській області від 18.06.2014 №68 (а.с.11) та направлення на проведення перевірки від 18.06.2014 №41-Н (а.с.13), посадовою особою територіального управління проведено планову перевірку дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки ТОВ «Поліінвест», що розташоване за адресою: Чернігівська область, Чернігівський район, с. Рівнопілля, Гомельське шосе, 10.

За результатами проведеної перевірки складено акт перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 29.07.2014 №58, яким встановлено порушення вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників (а.с.15-19).

Актом попереджено про необхідність негайного зупинення робіт (виробництва).

Вважаючи дані порушення такими, що створюють загрозу для життя та здоров'я працівників ТОВ «Поліінвест» позивач звернувся до суду про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до ТОВ «Поліінвест», а саме: шляхом повного зупинення експлуатації мостового крана МК-10, реєстраційний №4583 та навантажувачів, державні номерні знаки Т 00002 СВ та Т 00001 СВ, у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей.

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає, на наступне.

Відповідно до статті 1 Закону України від 05.04.2007 № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі - Закон № 877-V) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно з пунктом 1 Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 року №408/2011, Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгіпромнагляд України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра надзвичайних ситуацій України.

Держгірпромнагляд України входить до системи органів виконавчої влади та забезпечує реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду, охорони надр та державного регулювання у сфері безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення.

Статтею 4 Закону України від 14.10.1992 № 2694 «Про охорону праці» встановлено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі, на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Згідно з Положенням про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 № 826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.12.2011 року за № 1531/20269 (далі - Положення №826) загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Пунктом 2.26 Положення №826 передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки, зокрема, не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду.

Частина 5 статті 4 Закону №877-V передбачає, що повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

Частина 7 статті 7 Закону №877-V визначає, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

З матеріалів справи вбачається, що під час проведення планової перевірки позивачем встановлено та зафіксовано в акті перевірки порушення вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників, а саме:

- відсутній дозвіл на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (вантажопідіймальних кранів, навантажувачів) - ст. 21 Закону України «Про охорону праці», «Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107);

- мостовому крану МК-10, реєстраційний № 4583, не проведені відповідні технічні огляди - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 7.3. НПАОП 0.00-1.01-07 «Правила будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів» (затверджено наказом Держгірпромнагляду України 18.06.2007 №132; зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09.07.2007 за № 784/14051);

- Положення про порядок проведення навчання і перевірку знань з питань охорони праці потребує переробки - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 7.4.1 НПАОП 0.00-1.01-07 «Правила будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів» (затверджено наказом Держгірпромнагляду України 18.06.2007 № 132, зареєстровано в Міністерстві юстиції 09.07.2007 за № 784/14051);

- Інструкція з охорони праці інженерно-технічних працівників та обслуговуючого персоналу потребують переробки - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 7.4.1 НПАОП 0.00-1.01-07 «Правила будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів» (затверджено наказом Держгірпромнагляду України 18.06.2007 №132, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09.07.2007 за № 784/14051);

- машиністи кранів та стропальники не мають відповідної групи з електробезпеки - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 7.4.17 НПАОП 0.00-1.01-07 «Правила будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів» (затверджено наказом Держгірпромнагляду України 18.06.2007 №132, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09.07.2007 за № 784/14051);

- відсутній працівник, який здійснює відомчий нагляд за утриманням та безпечною експлуатацією вантажопідіймальних кранів - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 7.4.1 НПАОП 0.00-1.01-07 «Правила будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів» (затверджено наказом Держгірпромнагляду України 18.06.2007 №132, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09.07.2007 за № 784/14051);

- не встановлений порядок проведення періодичного технічного обслуговування, налагодження та ремонту мостового крана МК-10, реєстраційний № 4583, відповідно до вимог настанови з експлуатації - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 7.4.1 НПАОП 0.00-1.01-07 «Правила будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів» (затверджено наказом Держгірпромнагляду України 18.06.2007 №132, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09.07.2007 за № 784/14051);

- відсутній проект виконання робіт мостовим краном МК-10, реєстраційний № 4583 - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 7.5.15 НПАОП 0.00-1.01-07 «Правила будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів» (затверджено наказом Держгірпромнагляду України 18.06.2007 №132, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09.07.2007 за № 784/14051);

- не розроблені способи безпечного стропування, обв'язування вантажів та інше - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 7.5.14 НПАОП 0.00- 1.01-07 «Правила будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів» (затверджено наказом Держгірпромнагляду України 18.06.2007 №132, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09.07.2007 за № 784/14051);

- схеми стропування та обв'язування не видаються на руки стропальникам і машиністам кранів та не вивішуються в місцях проведення робіт - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 7.5.14 НПАОП 0.00-1.01-07 «Правила будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів» (затверджено наказом Держгірпромнагляду України 18.06.2007 №132, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09.07.2007 за №784/14051);

- на майданчику не виділене місце для укладення вантажів - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 7.5.18 НПАОП 0.00-1.01-07 «Правила будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів» (затверджено наказом Держгірпромнагляду України 18.06.2007 №132, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09.07.2007 за №784/14051);

- не укладений договір зі спеціалізованою організацією на ремонт та технічне обслуговування мостового крана МК-10, реєстраційний № 4583 - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 7.4.15 НПАОП 0.00-1.01-07 «Правила будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів» (затверджено наказом Держгірпромнагляду України 18.06.2007 №132, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09.07.2007 за № 784/14051);

- металоконструкції мостового крана МК-10, реєстраційний № 4583, не захищені від корозії - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 4.1.9 НПАОП 0.00-1.01-07 «Правила будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів» (затверджено наказом Держгірпромнагляду України 18.06.2007 №132, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09.07.2007 за № 784/14051);

- наказом по підприємству не призначено відповідний ІТП, обслуговуючий та ремонтний персонал (водій, акумуляторник, вулканізаторник, монтувальник шин, слюсар паливної апаратури) навантажувачів, державні номерні знаки Т 00002 СВ та Т 00001 СВ - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 7.4.1 НПАОП 0.00-1.22-08 «Правила будови і безпечної експлуатації навантажувачів» (затверджено наказом Держгірпромнагляду України 31.12.2008 № 308, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03.02.2009 за № 103/16119);

- навантажувачам, державні номерні знаки Т 00002 СВ та Т 00001 СВ, не проведений щорічний технічний огляд - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 7.3.3 НПАОП 0.00-1.22-08 «Правила будови і безпечної експлуатації навантажувачів» (затверджено наказом Держгірпромнагляду України 31.12.2008 № 308, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03.02.2009 за № 103/16119);

- відсутній проект виконання робіт навантажувачами - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 7.4.1 НПАОП 0.00-1.22-08 «Правила будови і безпечної експлуатації навантажувачів» (затверджено наказом Держгірпромнагляду України 31.12.2008 № 308, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03.02.2009 за № 103/16119);

- не встановлений порядок проведення щоденного та періодичного технічного обслуговування та ремонту навантажувачів відповідно до настанови з експлуатації - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 7.4.1 НПАОП 0.00-1.22-08 «Правила будови і безпечної експлуатації навантажувачів» (затверджено наказом Держгірпромнагляду України 31.12.2008 № 308, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03.02.2009 за № 103/16119);

- перед початком роботи водії не здійснюють перевірку технічного стану навантажувачів - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 7.4.14 НПАОП 0.00-1.22-08 «Правила будови і безпечної експлуатації навантажувачів» (затверджено наказом Держгірпромнагляду України 31.12.2008 № 308, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03.02.2009 за № 103/16119);

- не встановлений обсяг огляду та перевірки технічного стану навантажувачів - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 7.4.14 НПАОП 00-1.22-08 «Правила будови і безпечної експлуатації навантажувачів» (затверджено наказом Держгірпромнагляду України 31.12.2008 № 308, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03.02.2009 за № 103/16119);

- відсутній журнал технічного обслуговування навантажувачів - ст. 1З Закону України «Про охорону праці», п. 7.4.15 НПАОП 0.00-1.22-08 «Правила будови і безпечної експлуатації навантажувачів» (затверджено наказом Держгірпромнагляду України 31.12.2008 № 308, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03.02.2009 за № 103/16119);

- в кабінах навантажувачів відсутні медичні аптечки та знаки аварійної зупинки - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 7.4.16 НПАОП 0.00- 1.22-08 «Правила будови і безпечної експлуатації навантажувачів» (затверджено наказом Держгірпромнагляду України 31.12.2008 № 308, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03.02.2009 за №103/16119);

- протектор шини навантажувача має висоту рисунку протектора меншу ніж зазначено у правилах дорожнього руху - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 7.4.16 НПАОП 0.00-1.22-08 «Правила будови і безпечної експлуатації навантажувачів» (затверджено наказом Держгірпромнагляду України 31.12.2008 № 308, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03.02.2009 за № 103/16119);

- щоденне обслуговування навантажувачів не проводиться - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 7.4.15 НПАОП 0.00-1.22-08 «Правила будови і безпечної експлуатації навантажувачів» (затверджено наказом Держгірпромнагляду України 31.12.2008 № 308, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03.02.2009 за № 103/16119);

- на навантажувачі, державний номерний знак Т 00002 СВ, не працюють зовнішні світлові прилади (повторювач поворотів) - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 7.4.16 НПАОП 0.00-1.22-08 «Правила будови і безпечної експлуатації навантажувачів» (затверджено наказом Держгірпромнагляду України 31.12.2008 № 308, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03.02.2009 за № 103/16119);

- ремонт навантажувачів проводився суб'єктом господарювання, який не одержав дозвіл на виконання таких робіт - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 5.3.1 НПАОП 0.00-1.22-08 «Правила будови і безпечної експлуатації навантажувачів» (затверджено наказом Держгірпромнагляду України 31.12.2008 № 308, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03.02.2009 за № 103/16119), «Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107).

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Чернігівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Поліінвест» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) підлягають задоволенню оскільки є законними та обґрунтованими.

Згідно з пунктом 8 частини шостої статті 183-2 та частини 1 статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України негайно виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження.

Відповідно до частини четвертої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 17, 69, 70, 71, 106, 107, 121, 158-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Товариства з обмеженою відповідальністю «Поліінвест» (14000, Чернігівська область, Чернігівський район, с. Рівнопілля, Гомельське шосе, 10, код ЄДРПОУ 32611281,) шляхом повного зупинення експлуатації мостового крана МК-10, реєстраційний №4583 та навантажувачів, державні номерні знаки Т 00002 СВ та Т 00001 СВ, у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку є остаточною. Постанова суду може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку частинами 8-10 статті 183-2 та статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя підпис В.І. Д'яков

З оригіналом згідно

Суддя В.І. Д'яков

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.09.2014
Оприлюднено22.09.2014
Номер документу40496189
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/2721/14

Постанова від 03.09.2014

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

Ухвала від 14.08.2014

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні