Постанова
від 15.09.2014 по справі 820/12405/14
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

15 вересня 2014 р. № 820/12405/14

Суддя Харківського окружного адміністративного суду Лук`яненко М.О. розглянувши в порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Харківській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Темп-ЛТД-Інвест" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач, територіальне управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Харківській області, звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просить суд: застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до ТОВ "ТЕМП-ЛТД-ІНВЕСТ", код ЄДРПОУ 36647086, розташованого за адресою: 62495, Харківська обл.. Харківський р-н, смт. Васищеве, в'їзд Орешкова, б. 7-А , шляхом зупинення експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: -газополум'яні роботи; -зберігання та експлуатація балонів з ЗВГ; -вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів; -стропальні роботи; -експлуатацію підіймальних споруд (кран ККС-103К-32-У1 рег. № 34983, кран КК5-5 рег. № 189, кран без вказання інвентарного номеру на виробничій дільниці за адресою: Харківська область, м. Чугуїв, вул. Добролюбова, 31) у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей.

Згідно зі ст.183-2 КАС України даний позов підлягає розгляду та вирішенню в порядку скороченого провадження.

При цьому, суд відзначає, що оскільки матеріали справи містять докази, які в своїй сукупності повно та всебічно висвітлюють обставини спірних правовідносин, то спір підлягає вирішенню на підставі наявних у справі документів.

Розглянувши матеріали справи, вивчивши доводи позову, дослідивши наявні у справі докази в їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав:

Основні положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їх життя і здоров'я у процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці визначає Закон України "Про охорону праці" від 14 жовтня 1992 року № 2694-XII (далі - Закону № 2694), дія якого поширюється на всіх юридичних та фізичних осіб, які, відповідно до законодавства, використовують найману працю, та на всіх працюючих.

Державна політика в галузі охорони праці спрямована на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням.

Пріоритет життя і здоров'я працівників, повна відповідальність роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці належить до основних принципів, на яких базується державна політика в галузі охорони праці, що передбачено ч.1, абз.2 ч.2 ст.4 Закону № 2694.

Згідно з частини 1 статті 6 Закону України № 2694, умови праці на робочому місці, безпека технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування та інших засобів виробництва, стан засобів колективного та індивідуального захисту, що використовуються працівником, а також санітарно-побутові умови повинні відповідати вимогам законодавства.

При цьому, відповідно до статті 13 Закону України № 2694, роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.

З цією метою роботодавець забезпечує належне утримання будівель і споруд, виробничого обладнання та устаткування, моніторинг за їх технічним станом.

Роботодавець несе безпосередню відповідальність за порушення зазначених вимог.

За правилами статті 18 Закону України "Про охорону праці" працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії.

Працівники, зайняті на роботах з підвищеною небезпекою або там, де є потреба у професійному доборі, повинні щороку проходити за рахунок роботодавця спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05 квітня 2007 року № 877-V (далі - Закон України № 877).

Відповідно до статті 1 Закону України № 877 (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Спосіб здійснення державного нагляду (контролю) - процедура здійснення державного нагляду (контролю), визначена законом.

Відповідно до частини 4 статті 4 Закону України № 877-V (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), виключно законами встановлюються:

- органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності;

- види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю);

- повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг;

- вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності;

- спосіб здійснення державного нагляду (контролю);

- санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа.

Орган державного нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю).

Згідно із Положенням про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року № 408/2011 р. (далі - Положення № 408/2011) Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгірпромнагляд України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра надзвичайних ситуацій України (далі - Міністр). Держгірпромнагляд України входить до системи органів виконавчої влади та забезпечує реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду, охорони надр та державного регулювання у сфері безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення.

Відповідно до підпункту 3 пункту 3 вказаного Положення, до основних завдань Держгірпромнагляду України належить організація та здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням законів та інших нормативно-правових актів з питань промислової безпеки, охорони праці, безпечного ведення робіт юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю.

Підпунктом 6 пункту 4 Положення № 408/2011 передбачено, що Держгірпромнагляд України відповідно до покладених на нього завдань здійснює у визначеному порядку державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю, у тому числі з питань: виготовлення, монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження, випробування і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва.

Згідно з пунктом 6 Положення № 408/2011, Держгірпромнагляд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, у місті обласного значення Кривий Ріг.

Процедура проведення перевірок під час здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням законів та інших нормативно-правових актів з питань промислової безпеки, охорони праці, безпечного ведення робіт юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю, встановлює Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затверджене наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11 серпня 2011 року № 826, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2011 року за № 1531/20269 (далі - Положення № 826).

Як вбачається з матеріалів справи, на підставі направлення № 08-01-26.04/2846-ПН від 03.06.2014 року у період з 05.06.2014 року по 12.06.2014 року співробітниками позивача проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства з охорони праці (а.с. 10).

За результатами проведеної перевірки встановлено ряд порушень: роботодавцем не подовжено дію дозволу №226.10.63-31.10.0 на початок виконання робіт підви щеної небезпеки (газополум'яні роботи, зберігання та експлуата ція балонів з ЗВГ, вантажно-розвантажувальні роботи за до помогою машин і механізмів, стропильні роботи і експлуатацію обладнання підвищеної небезпеки кран ККС-І03К-32-У1 рег. № 34983. кран КК5-5 рег. № 189, устаткування для газополум'яної обробки, пресу гідравлічного мо дель БА 1330 № 000001 за адресою: м. Харків, вул. ишнева, 40; | м. Харків, вул. Достоєвського, 13 - дозвіл діє з 11 травня 2010 року по 11 травня 2013 року та не на дано до перевірки дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки на виробничій дільниці, за адресою: Харківська область, м. Чугуїв, вул. Добролюбова, 31; роботодавцем не складено декла рацію на експлуатацію пресів - модель БА 1330 № 000001 та пре су розташованого на виробничій дільниці за адресою: Харківська область, м. Чугуїв, вул. Добролюбова. З 1; не наданий до перевірки наказ по підприємству про призначення працівника служби охорони| праці; не надане до перевірки Положен ня про службу охорони праці і підприємства; не надані до перевірки інструкції з охорони праці для працівників усіх професій та видів робіт з під вищеною небезпекою; на підприємстві не ведеться облік і контроль за видачею засобів ін дивідуального захисту працівни кам - не надані до перевірки осо бисті картки обліку спеціального одягу, спеціального взуття та ін ших засобів індивідуального за хисту; на підприємстві не здійснюється ознайомлення працівників під пі дпис з умовами праці, наявністю на робочому місці, де вони будуть працювати, небезпечних і шкід ливих виробничих факторів, які не усунено - не надана до переві рки відповідна документація; на підприємстві у документах про прийняття робітника на робо ту не робляться записи про про ведення вступного інструктажу з питань охорони праці - не надана до перевірки відповідна докумен тація; директор підприємства не прохо див навчання та перевірку знань з питань охорони праці - не надане до перевірки відповідне посвід чення; не надані до перевірки посвід чення працівників, що здійснюють піротехнічний контроль; не надані до перевірки посвід чення працівників, що здійсню ють радіаційний контроль мета лобрухту; роботодавцем отримувався дозвіл №226.10.63-31.10.0 на початок виконання робіт підвищеної небе зпеки на виробничих дільницях, за адресами: м. Харків, вул. Виш нева. 40 (спеціалізований майдан чик); м. Харків, вул. Достоєвського, 13(приймальний пункт). При цьому роботодавцем не надана можливість провести перевірки за адресами; м. Харків, вул. Вишне ва, 40 (спеціалізований майдан чик): м. Харків, вул. Достоєвського, 13 (приймальний пункт), що є порушенням; не надані до перевірки схеми стропування вантажів при вико нанні робіт на виробничих діль ницях (за адресою: м. Харків, вул. Вишнева, 40; м. Харків, вул. Достоєвського, 13, Харківська об ласть, м. Чугуїв, вул. Добродюбова, 31); не надані до перевірки технологі чні карти складування вантажів, навантаження і розвантаження і рухомого складу на виробничих дільницях (за адресою: м. Харків, вул. Вишнева, 40; м. Харків, вул. Достоєвського, 13, Харківська область, м. Чугуїв, вул. Добролюбова, 31); на підприємстві не проводились інструктажі з питань охорони раці - не надані до перевірки відповідні журнали реєстрації інструктажів з питань охорони праці; не надані до перевірки паспорти на: кран ККС-103К-32-У1 рег. № 34983, кран КК5-5 рег. № 189, кран без вказання інвентарного номеру на виробничій дільниці за адресою: Харківська область, м. Чугуїв, вул. Добролюбова. 31; на виробничій дільниці за адре сою: Харківська область, м. Чугу їв, вул. Добролюбова. 31, допущена експлуатація вантажопідіймального крану на якому не виві шена табличка з позначенням но меру, вантажопідіймальності і да ти наступного технічного огляду; не проводились періодичні техні чні огляди вантажопідіймальних і кранів підприємства (кран ККС- 103-К-32-У1 рег. № 34983. кран і КК5-5 рег. №> 189. кран без вказання інвентарного номеру на виробничій дільниці за адресою: Харківська область, м. Чугуїв, вул. Добролюбова, 31) - не надані до перевірки паспорти кранів; працівники підприємства, що до пускаються до виконання робіт підвищеної небезпеки (газоріза льники, стропальники, машиністи кранів) не проходили чергове навчання та перевірку знань у тому числі по пожарно-технічному мі німуму: посвідчення №10/2 стро пальника ОСОБА_1 видане на підставі протоколу №5 від 18.0,5.2010 року; посвідчення №29/3 газорізальника ОСОБА_1 ви дане на підставі протоколу №172/1 від 12.08.2010 року; на території виробничої дільниці за адресою: Харківська область, м. Чугуїв, вул. Добролюбова, 31 допущене невпорядковане скла дування металобрухту на майданчику на проходах та проїздах; на підприємстві у бухгалтерській документації не ведеться облік асигнувань та фактичних витрат на охорону праці (а.с. 11-16).

Пунктом 2.25 зазначеного Положення визначено, що якщо під час здійснення перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) виявлено порушення, посадова особа Держгірпромнагляду України на підставі відповідного акта складає обов'язковий до виконання припис, форма якого наведена в додатку 4 до цього Положення. Припис, як правило, складається в останній день перевірки. Якщо виявлені порушення не потребують їх негайного усунення, допускається складати припис у інший термін, але не пізніше ніж протягом п'яти робочих днів з дня завершення перевірки. Під час перевірки суб'єкта господарювання припис може складатися або на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, або на підставі акта перевірки виробничого об'єкта.

На підставі акту перевірки складено припис №08-04-10/33 від 12.06.2014 року, яким встановлено термін усунення порушень зафіксованих під час перевірки до 12.07.2014 року (а.с. 17-20).

Відповідно до пункту 2.26 Положення № 826, право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки; виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.

Частиною 5 статті 4 Закону України № 877-V (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) встановлено, що повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.

Якщо законом передбачено, що обґрунтованість вжиття органом державного нагляду (контролю) заходів реагування має бути підтверджена судом, орган державного нагляду (контролю) звертається до адміністративного суду з адміністративним позовом не пізніше наступного робочого дня з дня видання (прийняття) відповідного розпорядчого документа.

Відповідно до частини 7 статті 7 Закону України № 877-V (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

Враховуючи вищевикладене, та зважаючи на те, що відповідачем не виконано у термін встановлений приписом порушень зафіксованих в акті перевірки, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог в повному обсязі.

Керуючись ст.ст.7-11, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Харківській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Темп-ЛТД-Інвест" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - задовольнити в повному обсязі.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕМП-ЛТД-ІНВЕСТ", код ЄДРПОУ 36647086, розташованого за адресою: 62495, Харківська обл., Харківський р-н, смт. Васищеве, в'їзд Орешкова, б. 7-А , шляхом зупинення експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: - газополум'яні роботи; - зберігання та експлуатація балонів з ЗВГ; -вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів; - стропальні роботи; - експлуатацію підіймальних споруд (кран ККС-103К-32-У1 рег. № 34983, кран КК5-5 рег. № 189, кран без вказання інвентарного номеру на виробничій дільниці за адресою: Харківська область, м. Чугуїв, вул. Добролюбова, 31) у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей.

Постанову звернути до негайного виконання.

У десятиденний строк з моменту отримання копії постанови сторона чи інша особа, стосовно якої суд вирішив питання про її права, свободи, інтереси чи обов'язки, може оскаржити дану постанову в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд.

Постанова є остаточною, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку.

Суддя М.О. Лук`яненко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.09.2014
Оприлюднено22.09.2014
Номер документу40500786
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/12405/14

Постанова від 15.09.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Лук'яненко М.О.

Ухвала від 03.07.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Лук'яненко М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні