ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"04" вересня 2014 р. м.Київ К/800/54897/13
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
головуючий суддя Голяшкін О.В. (доповідач),
судді Заяць В.С.,
Логвиненко А.О.,
розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Публічного акціонерного товариства «Міжнародний аеропорт «Сімферополь» на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 21 травня 2013 року та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 09 жовтня 2013 року у справі за позовом Публічного акціонерного товариства «Міжнародний аеропорт «Сімферополь» до Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправною та скасування постанови,-
ВСТАНОВИВ:
У квітні 2013 року Публічне акціонерне товариство «Міжнародний аеропорт «Сімферополь» звернулось до суду з адміністративним позовом до Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправною та скасування постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 26 листопада 2012 року № 334-КР-1-Е.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав про застосування відповідачем завищеної санкції та її невідповідність фактичному порушенню.
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 21 травня 2013 року, залишеною без змін ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 09 жовтня 2013 року, відмовлено у задоволенні адміністративного позову.
Відмовляючи у задоволенні позову, суди виходили із правомірності накладення на позивача фінансових санкцій та оскаржуваної постанови, доведеність факту вчиненого позивачем порушення.
Не погоджуючись з рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, Публічне акціонерне товариство «Міжнародний аеропорт «Сімферополь» звернулося до Вищого адміністративного суду України із касаційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить скасувати оскаржувані судові рішення та направити справу на новий розгляд.
Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у поданих запереченнях просить судові рішення залишити без змін, касаційну скаргу - без задоволення.
Заслухавши доповідача, обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши правову оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, проаналізувавши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що касаційна скарга задоволенню не підлягає виходячи з наступного.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що Публічне акціонерне товариство «Міжнародний аеропорт «Сімферополь» зареєстровано як юридична особа 04 лютого 2008 року Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим за адресою місцезнаходження: площа Аеропорту, буд.15, смт.Аерофлотський, м.Сімферополь, АР Крим, 95491, що підтверджується довідкою з Єдиного реєстру підприємств та організацій України.
16 листопада 2012 року Кримським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку складений акт №354-КР-1-Е у відношенні Публічного акціонерного товариства «Міжнародний аеропорт «Сімферополь», яким встановлено нерозміщення позивачем в Загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів квартальної інформації емітента цінних паперів за 3 квартал 2012 року у термін до 25.10.2012 року, чим порушено вимоги ст.ст.39-40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» , п.3 глави 3 розділу 4 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів.
На підставі акту №354-КР-1-Е відповідачем 26 листопада 2012 року винесено постанову №334-КР-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів в розмірі 1700 грн.
Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України від 28 лютого 2013 року №306 постанову про накладення санкцій за порушення на ринку цінних паперів від 26 листопада 2012 року №334-КР-1-Е залишено без змін, скарга ПАТ «Міжнародний аеропорт «Сімферополь» без задоволення.
Відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку врегульовані Законом України «Про цінні папери та фондовий ринок».
Відповідно до ч.1 ст.39 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом: розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Згідно ч.1 ст.40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Звітним періодом для складання квартальної інформації про емітента є квартали поточного року (ч.5 ст.40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок»).
Відповідно до ч.6 ст.40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Публічні акціонерні товариства додатково розкривають інформацію про свою діяльність на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку встановлює додаткові вимоги до розкриття регулярної інформації про емітента та вживає заходів щодо її розкриття.
Обов'язковість надання особливої інформації емітентами цінних паперів встановлено у ст.41 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок».
Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року №1591, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05 лютого 2007 року за №97/13364, затверджено Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, яке регулює склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери емітентами цінних паперів та подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Дія Положення поширюється на всіх емітентів цінних паперів, крім емітентів державних цінних паперів, інвестиційних сертифікатів.
У п.2 глави 1 розділу 4 Положення №1591 встановлено, що квартальна інформація складається за підсумками кожного кварталу.
Відповідно до пп.1 та 3 глави 3 розділу 4 Положення №1591 провести розміщення квартальної інформації емітент зобов'язаний до 25 числа місяця, наступного за звітним кварталом.
Згідно п.1 глави 3 розділу П Положення №1591 розкриття особливої інформації здійснюється у такі строки: у стрічці новин - протягом одного робочого дня після дати вчинення дії, але не пізніше 10.00 години другого робочого дня після дати вчинення дії; в офіційному друкованому виданні - протягом п'яти робочих днів після дати вчинення дії; подання до Комісії - протягом десяти робочих днів після дати вчинення дії.
Як встановлено у п.14 ст.8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до п.7 ч.1 ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
З урахуванням встановлених обставин справи та вищенаведених положень закону, колегія суддів вважає вірними висновки судів попередніх інстанцій про доведеність факту допущеного позивачем правопорушення та правомірність застування штрафних санкцій відповідачем.
Доводи касаційної скарги встановлених обставин справи та висновків судів попередніх інстанції не спростовують та не дають підстав для висновку про неправильне застосування судами норм матеріального чи процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи.
Відповідно до ч.1 ст.224 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.
Керуючись ст.ст.220, 222, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Касаційну скаргу Публічного акціонерного товариства «Міжнародний аеропорт «Сімферополь» залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 21 травня 2013 року та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 09 жовтня 2013 року залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строки та в порядку, передбачених статтями 237 - 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судді
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2014 |
Оприлюднено | 18.09.2014 |
Номер документу | 40506181 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Голяшкін О.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кисельова О.М.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кисельова О.М.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кисельова О.М.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кисельова О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні