Постанова
від 15.09.2014 по справі 810/5071/14
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 вересня 2014 року 810/5071/14

Суддя Київського окружного адміністративного суду Лиска І.Г., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в Обухівському районі Головного управління Міндоходів у Київській області до Відкритого акціонерного товариства "Гідроелектромонтаж" про стягнення податкового боргу,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулась Державна податкова інспекція в Обухівському районі Головного управління Міндоходів у Київській області з позовом до Відкритого акціонерного товариства "Гідроелектромонтаж" про стягнення податкового боргу в сумі 47480, 28 грн.

Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що податковий борг відповідача по податку на додану вартість, земельному податку та податку на доходи з фізичних осіб становить 47480 грн. 28 коп.

Позивачем було вжито всіх заходів щодо добровільного погашення відповідачем заборгованості перед бюджетом але заборгованість до цього часу відповідачем не погашена, тому позивач звернувся до суду.

У судове засідання представник позивача не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, 3 вересня 2014 року представником позивача А.С. Кіпчук надано суду клопотання про розгляд справи без участі представника позивача, в якому зазначено, що ДПІ у Обухівському районі ГУ Міндоходів у Київській області просить справу розглянути в порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримує у повному обсязі.

Відповідач в судове засідання не з'явився, про день, час та місце розгляду справи неодноразово повідомлявся належним чином, відзив на позов не надав, будь-яких заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи не заявляв, явку своїх представників в судове засідання не забезпечив.

На підставі ст. 122, ч. 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України судом прийнято рішення про розгляд справи у порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає встановленими наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

Відкрите акціонерне товариство „Гідроелектромонтаж" зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та з 17.11.1995 року по даний час знаходиться на обліку в ДПІ в Обухівському районі ГУ Міндоходів у Київській області.

Відповідач є платником податків, зборів, передбачених Податковим кодексом України і на даний час є боржником перед бюджетом. '

Податковий борг відповідача на час звернення до суду становить 47 480,28 грн.

Щодо заборгованості по податку на додану вартість суд зазначає наступне.

Згідно ст. 15 п. 15.1. Податкового Кодексу України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Статтею 16 Податкового Кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний, зокрема, стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України; вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до ст. 203 Податкового Кодексу України, податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Згідно з п. 54.1 статті 54 Податкового кодексу України платник податків, крім випадків, передбачених податковим законодавством, самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податкові (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Відповідно до п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Так, відповідачем було самостійно обчислено до сплати податкові зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 21315,00 грн., у т.ч. : за серпень 2012 року у сумі 765,00 грн.; за вересень 2012 року у сумі 806,00 грн.; за жовтень 2012 року у сумі 865,00 грн.; за листопад 2012 року у сумі 1098,00 грн.; за грудень 2012 року у сумі 964,00 грн.; за січень 2013 року у сумі 737,00 грн.; за лютий 2013 року у сумі 739,00 грн.; за березень 2013 року у сумі 768,00 грн.; за квітень 2013 року у сумі 891,00 грн.; за травень 2013 року у сумі 689,00 грн.; за червень 2013 року у сумі 782,00 грн.; за липень 2013 року у сумі 672,00 грн.; за серпень 2013 року у сумі 717,00 грн.; за вересень 2013 року у сумі 677,00 грн.; за жовтень 2013 року у сумі 782,00 грн.; за листопад 2013 року у сумі 912,00 грн.; за грудень 2013 року у сумі 804,00 грн.; за січень 2014 року у сумі 705,00 грн.; за лютий 2014 року у сумі 973,00 грн.; за березень 2014 року у сумі 897,00 грн.; за квітень 2014 року у сумі 813,00 грн.; за травень 2014 року у сумі 2 146,00 грн.; за червень 2014 року у сумі 2 113,00 грн.

Відповідно до пп. 20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України , органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.

На підставі п. п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 та п. 75.1 ст. 75 Податкового Кодексу України ДПІ в Обухівському районі були проведені камеральні перевірки податкової звітності відповідача з податку на додану вартість: за листопад-грудень 2010 року, січень-серпень 2011 року, листопад-грудень 2011 року; січень-липень 2012 року, про що складено Акт № /15-02/13723817/Д51 від 18.11.2013 року; за серпень-грудень 2012 року, січень 2013 року, про що складено акт № 185/15- 02/13723817/6 від 07.02.2014 року.

За результатами перевірок, відповідно до висновків, було встановлено порушення п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, а саме несвоєчасно сплачено податок на додану вартість та відповідно до п. 126.1, ст. 126 Податкового кодексу України, ДПІ в Обухівському районі ГУ Міндоходів у Київській області прийняті податкові повідомлення-рішення: від 18.11.2013 року № 000308/1502/969 про визначення суми грошового зобов'язання за штрафними санкціями на загальну суму 6434,4 грн.; від 07.02.2014 року № 000006/1502/178 про визначення суми грошового зобов'язання за штрафними санкціями на загальну суму 1000 грн.

Доказів оскарження або скасування зазначеного податкового повідомлення - рішення відповідачем суду не надано .

Доказів сплати суми грошового зобов'язання, визначеного вказаними податковими повідомленнями - рішеннями та податковими деклараціями відповідачем суду не надано.

Отже, судом встановлено, що загальна сума заборгованості відповідача з податку на додану вартість, з урахуванням наявної сплати в сумі 5000 грн.., становить 23749, 40 грн.

Щодо заборгованості по орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності суд зазначає.

Згідно із пп. 14.1.147 ст. 14 Податкового Кодексу України, плата за землю - це "загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності".

Згідно із тією ж ст. 14 ПКУ, земельний податок - це "обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів" (пп. 14.1.72 ст. 14 ПКУ); орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - це "обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою" (пп. 14.1.136 ПКУ).

Відповідно до вимог ст. 15 п. 15.1. Податкового Кодексу України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Статтею 16 Податкового Кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний, зокрема, стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України; вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Статтею 288 Податкового Кодексу України передбачено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; не може перевищувати: а) для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об'єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі), - 3 відсотки нормативної грошової оцінки; б) для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки; може бути більшою граничного розміру орендної плати, ніж зазначений у підпункті 288.5.2, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах. Плата за суборенду земельних ділянок не може перевищувати орендної плати.

Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу.

Згідно ст. 287 ПК України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

Відповідно до вимог п. 286.2. ст. 286 Податкового Кодексу України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Пунктом 287.3. ст. 287 Податкового Кодексу України передбачено, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Згідно п. 57.1. ст. 57 Податкового Кодексу України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно з поданою відповідачем податковою декларацією з плати за землю за 2012 рік, відповідачем самостійно обчислено податкові зобов'язання з земельного податку у загальній сумі 6 609, 76 грн.: за серпень 2012 року - 1 321,96 грн. за вересень 2012 року - 1 321,96 грн. за жовтень 2012 року - 1 321,96 грн. за листопад 2012 року - 1 321, 96 грн. за грудень 2012 року - 1 321, 92 грн.

Згідно з поданою відповідачем Податкової декларації з плати за землю за 2013 рік, відповідачем самостійно обчислено податкове зобов'язання у сумі 15 863,48 грн.

Згідно з поданою податковою декларацією з плати за землю за 2014 рік, відповідачем самостійно обчислено податкові зобов'язання зі сплати земельного податку: за січень - червень 2014 року - 7 931,76 грн . (по 1 321,96 грн. щомісячно)

Доказів сплати зазначених сум податку відповідачем не надано.

Також, на підставі ст. 20, ст. 75, ст.76 Податкового Кодексу України ДПІ в Обухівському районі проведено камеральну перевірку податкової звітності відповідача з плати за землю з юридичних осіб, за результатами якої, відповідно до висновків, було встановлено порушення термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання протягом строків, визначених п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України та відповідно до п. 126.1, ст. 126 Податкового кодексу України, ДПІ в Обухівському районі прийняте податкове повідомлення-рішення від 12.11.2013 року № 0007601503/902/91 про визначення суми грошового зобов'язання за штрафними санкціями на загальну суму 5 420,56 грн.

Відповідно до п. 57.3. ст. 57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Податкове повідомлення-рішення від 12.11.2013 року № 0007601503/902/91 в адміністративному або судовому порядку не оскаржувалось.

Крім того, за несвоєчасну сплату узгодженої суми податкового зобов'язання (його частини) та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов'язань нарахована пеня в сумі - 2808, 98грн.

Пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

У відповідності з п. 4.2.3 Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України, затверджено наказом ДПА України від 18.07.2005р. №276, нарахування пені за порушення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання здійснюється в особових рахунках платників податків у розділі «Нарахування сум пені».

Згідно розділу 2 Інструкції про порядок нарахування та погашення пені за платежами, що контролюються органами державної податкової служби затверджено Наказом Державної податкової адміністрації України від 17.12.2010 № 953 зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2010 р. за № 1350/18645 пеня нараховується після закінчення встановлених Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу.

Нарахування пені, визначеної підпунктом 2.1.1 пункту 2.1 цього розділу, здійснюється у день фактичного погашення податкового боргу (частини податкового боргу).

Отже, всього податковий борг по орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності становить 16769, 05 грн.

Щодо заборгованості по податку на доходи з фізичних осіб.

На підставі п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 та п. 75.1 ст. 75, ст. 76 Податкового Кодексу України ДПІ в Обухівському районі проведено камеральну перевірку з питань своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб за лютий 2011 року, про що складено Акт № 1730/000508/10-16-17-01/13723817 від 26.07.2014 року.

За результатами перевірки, відповідно до висновків, було встановлено порушення п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, а саме несвоєчасно сплачено податок на додану вартість та відповідно до п. 126.1, ст. 126 Податкового кодексу України, ДПІ в Обухівському районі прийнято податкове повідомлення-рішення від 26.06.2014 року № 0006261701/1748/000626170/434 про визначення суми грошового зобов'язання за штрафними санкціями на загальну суму 887,15 грн.

Відповідно до п. 57.3. ст. 57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Податкове повідомлення-рішення від 26.06.2014 року №0006261701/1748/000626170/434 в адміністративному або судовому порядку не оскаржувалось.

Отже, заборгованість відповідача по податку на доходи фізичних осіб становить 887,15 грн.

Відповідно до п.п. 14.1.175 п. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Таким чином , загальна сума податкового боргу відповідача становить 47480 грн. 28 коп.

Відповідно до п. п. 41.1.1 п.41.1 ст.41 Податкового Кодексу України органи державної податкової служби є контролюючими органами щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Відповідно до п. 59.1 ст. 59 Податкового Кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

У відповідності до зазначених положень позивачем на адресу ВАТ «Гідроелектромонтаж» було направлено податкову вимогу від 12.06.2014 року № 781-25, яка отримана відповідачем 13.06.2014 року.

Доказів оскарження або скасування вимоги 12.06.2014 року № 781-25 суду не надано

Відповідно до п. 95.1. ст. 95 Кодексу орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.

Пунктом 95.2. ст. 95 Кодексу визначено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Згідно п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Також відповідно до пункту 95.4 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Державної податкової інспекції в Обухівському районі Київської області ГУ Міндоходів у Київській області - підлягають задоволенню.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

п о с т а н о в и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Відкритого акціонерне товариство „Гідроелектромонтаж" (код 13723817) на користь Державного бюджету України в особі ДПІ в Обухівському районі ГУ Міндоходів у Київській області податковий борг у сумі 47 480 (сорок сім тисяч чотириста вісімдесят) гривен 28 копійок.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя : Лиска І.Г.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.09.2014
Оприлюднено23.09.2014
Номер документу40508595
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/5071/14

Ухвала від 28.08.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Постанова від 15.09.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні