ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 вересня 2014 року справа № 823/2422/14
м. Черкаси
09 год. 50 хв.
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Орленко В.І.,
при секретарі - Дудці Г.О.,
за участю представника відповідача приватного підприємства "Юніті-С" Крижанівської І.О. - за довіреністю від 03.09.2014,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області до приватного підприємства "Юніті-С" про стягнення податкового боргу,
ВСТАНОВИВ:
До Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулась державна податкова інспекція у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області, в якому просить стягнути з банківських рахунків приватного підприємства "Юніті-С" кошти у розмірі 71912 грн. 18 коп. в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач зареєстрований як суб'єкт господарювання 08.07.2010 та перебуває на обліку в органах доходів і зборів як платник податків та платежів до бюджету. Станом на 31.07.2014 за відповідачем згідно облікової картки платника податку обліковується заборгованість зі сплати податку на додану вартість на загальну суму 71912 грн. 18 коп., яку позивач просить стягнути в судовому порядку.
Позивач належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи в судове засідання не з'явився, на адресу суду направив клопотання, в якому просить суд провести засідання без участі представника позивача, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
Представник відповідача заперечувала проти задоволення позову та просила суд розстрочити сплату податкового боргу.
Заслухавши пояснення та доводи представника відповідача, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що відповідач - приватне підприємство "Юніті-С" зареєстроване як юридична особа 08.07.2010, ідентифікаційний код 37180895 (витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 17.07.2014) та перебуває на обліку в державній податковій інспекції у м.Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області як платник податків і зборів.
Згідно з п.п. 16.1.4. п. 16.1. ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Підпункт 14.1.156. п. 14.1. статті 14 Податкового кодексу України визначає податкове зобов'язання як суму коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Пунктом 54.1. статті 54 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом, крім випадків, передбачених податковим законодавством. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Згідно п. 56.11. ст. 56 Податкового кодексу України грошове зобов'язання самостійно визначене платником податку оскарженню не підлягає.
Своєчасно сплачувати узгоджену суму податкових зобов'язань, а також суму штрафних (фінансових) санкцій, нарахованих контролюючим органом, та пені, за винятком суми, що оскаржується в адміністративному або судовому порядку, згідно п. 176.1. статті 176 Податкового кодексу України є одним з обов'язків платника податків.
Контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи (п. 41.1. статті 41 Податкового кодексу України).
Судом встановлено, що податковий борг приватного підприємства "Юніті-С" з податку на додану вартість виник на підставі:
- звітної податкової декларації з податку на додану вартість за листопад 2013 року №9082206488 від 19.12.2013, в якій платник податків самостійно визначив суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного періоду у розмірі 25316,00 грн.;
- звітної податкової декларації з податку на додану вартість за грудень 2013 року №9088152642 від 20.01.2014, в якій платник податків самостійно визначив суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного періоду у розмірі 14792,00 грн.;
- звітної податкової декларації з податку на додану вартість за січень 2014 року №9008150828 від 19.02.2014, в якій платник податків самостійно визначив суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного періоду у розмірі 22218,00 грн.;
- звітної податкової декларації з податку на додану вартість за лютий 2014 року №9013935093 від 18.03.2014, в якій платник податків самостійно визначив суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного періоду у розмірі 12197,00 грн.;
- звітної податкової декларації з податку на додану вартість за березень 2014 року №9021769693 від 18.04.2014, в якій платник податків самостійно визначив суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного періоду у розмірі 47397,00 грн.;
- рішення ДПІ у м. Черкасах №113/23-01-25-0119 від 30.04.2014 про розстрочення грошових зобов'язань на суму 5923,00 грн., що фактично не сплачена (термін сплати 15.05.2014);
- звітної податкової декларації з податку на додану вартість за квітень 2014 року №9028151546 від 19.05.2014, в якій платник податків самостійно визначив суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного періоду у розмірі 19130,00 грн.;
- уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за жовтень 2013 року №9032291612 від 06.06.2014, де відповідач самостійно у зв'язку з виправленням помилки нарахував суму штрафу у розмірі 47,00 грн.;
- уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за жовтень 2013 року №9032291612 від 06.06.2014, де відповідач самостійно визначив суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню за підсумками поточного звітного періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного період у розмірі 1559,00 грн.;
- рішення ДПІ у м. Черкасах №113/23-01-25-0119 від 30.04.2014 про розстрочення грошових зобов'язань на суму 5923,00 грн., що фактично не сплачена (термін сплати 15.06.2014);
- звітної податкової декларації з податку на додану вартість за травень 2014 року №9033491555 від 13.06.2014, в якій платник податків самостійно визначив суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного періоду у розмірі 13664,00 грн.;
- рішення ДПІ у м. Черкасах №113/23-01-25-0119 від 30.04.2014 про розстрочення грошових зобов'язань на суму 5923,00 грн., що фактично не сплачена (термін сплати 15.07.2014).
Судом встановлено, на підставі статей 19 1 та 100 Податкового кодексу України, 30.04.2014 в.о. начальника ДПІ у м. Черкасах прийнято рішення №113/23-01-25-0119 про розстрочення грошових зобов'язань з податку на додану вартість, яким відповідачу надано розстрочення сплати грошових зобов'язань на загальну суму 47384 грн. 00 коп. під проценти терміном з 30.04.2014 до 15.12.2014.
30.04.2014 на підставі вказаного рішення між позивачем та відповідачем укладено договір про розстрочення грошових зобов'язань №124/23-01-25-0119, за яким ДПІ надає Платнику розстрочення сплати грошових зобов'язань з податку на додану вартість на загальну суму 47384 грн. 00 коп. під проценти терміном з 30.04.2014 до 15.12.2014 з наступним графіком погашення: 15.05.2014 - 5923,00 грн., 15.06.2014 - 5923,00 грн.; 15.07.2014 - 5923,00 грн.; 15.08.2014 - 5923,00 грн.; 15.09.2014 - 5923,00 грн.; 15.10.2014 - 5923,00 грн.; 15.11.2014 - 5923,00 грн.; 15.12.2014 - 5923,00 грн.
Означені вище суми самостійно розрахованих податкових зобов'язань з податку на додану вартість відповідачем в установлені чинним законодавством терміни не сплачено.
Згідно зворотнього боку облікової картки приватного підприємства «Юніті-С» з податку на додану вартість станом на 31.07.2014 загальна сума грошових зобов'язань приватного підприємства "Юніті-С" складає 71912,18 грн.
За змістом п.п. 14.1.175. п. 14.1. статті 14 Податкового кодексу України сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Відповідно до статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Судом встановлено, що у зв'язку з несплатою приватним підприємством «Юніті-С» в установлені строки узгодженої суми податкового зобов'язання, позивачем на адресу відповідача була направлена податкова вимога від 18.12.2013 №1417-15 на суму 23358 грн. 43 коп., яка 20.12.2013 отримана уповноваженою особою відповідача.
Виходячи з положень п. 95.1. ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п. 95.3. ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Підпунктом 20.1.34. пункту 20.1. статті 20 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Беручи до уваги, що відповідач, у встановлені законодавством строки, не сплатив податковий борг, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог щодо стягнення коштів з банківських рахунків відповідача в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись статтями 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з банківських рахунків приватного підприємства "Юніті-С", ідентифікаційний код 37180895, в дохід бюджету через державну податкову інспекцію у м.Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області 71912 (сімдесят одна тисяча дев'ятсот дванадцять) грн. 18 коп. податкового боргу.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня проголошення постанови. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя В.І. Орленко
Повний текст постанови виготовлений 15.09.2014.
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.09.2014 |
Оприлюднено | 22.09.2014 |
Номер документу | 40511786 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.І. Орленко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні