Постанова
від 16.09.2014 по справі 807/4283/13-а
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

16 вересня 2014 рокум. Ужгород№ 807/4283/13-а

Суддя Закарпатського окружного адміністративного суду Скраль Т.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Тячівському районі Головного управління Міндоходів у Закарпатській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Мочар" про стягнення податкового боргу, -

В С Т А Н О В И В:

Державна податкова інспекція у Тячівському районі Головного управління Міндоходів у Закарпатській області звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Мочар" про стягнення податкового боргу.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач не сплатив у належні строки та на день подання адміністративного позову до суду податковий борг в розмірі 30207,72 грн.

Представник позивача подав до суду заяву в якій зазначив, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі та просить розглянути справу без його участі.

Відповідач в судове засідання повторно не з'явився з невідомих причин. Про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. Про що свідчить повідомлення про вручення, яке міститься у матеріалах справи.

Суд вважає, що спір можливо вирішити на підставі наявних у справі доказів.

Відповідно до статті 128 частини 6 КАС України , якщо немає перешкод для розгляду у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час, і місце судового розгляду, суд, має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Відповідно до статті 3 частини 1 пункту 10 КАС України, письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без виклику осіб, які беруть участь у справі, та проведення судового засідання на основі наявних у суду матеріалів у випадках, встановлених цим Кодексом.

Розглянувши матеріали справи, з'ясувавши всі обставини у справі та перевіривши їх належними та допустимими доказами суд прийшов до висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення з огляду на наступне.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 08 травня 2014 року за клопотанням представника відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю "Мочар було зупинено провадження у справі, до набрання законної сили рішенням по справі № 2а-0770/979/12 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Мочар" до Державної податкової інспекції у Тячівському районі Головного управління Міндоходів у Закарпатській області третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Державної екологічної інспекції в Закарпатській області про скасування податкових повідомлень - рішень.

13.08.2014 року на адресу суду надійшло клопотання Державної податкової інспекції у Тячівському районі Головного управління Міндоходів у Закарпатській області про поновлення провадження у справі № 807/4283/14 в зв'язку з тим, що 03.07.2014 року Львівським апеляційним адміністративним судом винесено ухвалу, якою апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Мочар" залишено без задоволення, а ухвалу Закарпатського окружного адміністративного суду від 28.02.2013 року про залишення позовної заяви без розгляду у справі № 2а-0770/979/12 - без змін.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 26 серпня 2014 року провадження по даній справі було поновлено.

Згідно Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, Виписки з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та Довідки з ЄДРПОУ, Товариство з обмеженою відповідальністю "Мочар" зареєстровано Тячівською районною державною адміністрацією Закарпатської області за адресою 6 90535, Закарпатська область, с. Ганичі, вул. Народна, будинок 393, ідентифікаційний код 36390026 ( а.с. 4-6).

Відповідач узятий на облік у ДПІ у Тячівському районі Головного управління Міндоходів у Закарпатській області 27.05.2009 року №2313, що підтверджується Довідкою про взяття на облік платника податків від 21.05.2012 року ( а.с. 7).

У відповідності до облікових карток, заборгованість відповідача станом на день подання адміністративного позову до суду складає 30207,72 грн. ( а.с.10,11, 23-24).

Судом встановлено, що ДПІ у Тячівському районі проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ «Мочар» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства у період з 27.05.2009 року по 30.09.2011 року, за результатами якої 10.01.2012 р. складено Акт за №7-2332/36390026. При проведенні перевірки встановлено заборгованість ТОВ «Мочар" до бюджету з податку на доходи фізичних осіб із заробітної плати на загальну суму 3670,12 грн. станом на 01.01.2011року, чим порушено пп..8.1.2 п.8.1 ст.8 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» ( а.с. 12-21).

Крім того, перевіркою встановлено порушення ТОВ «Мочар» п.6.1, п.6.4 п.6 Інструкції 30.12.1997 року № 207/472/51/157 «Про порядок обчислення і справляння плати за користування надрами для видобування корисних копалин» та неподання до інспекції розрахунків по платі за користування надрами для видобування корисних копалин за 1-й квартал 2010 року та 1 півріччя 2010 року (розрахунки подаються до податкової інспекції щокварталу, наростаючим підсумком з початку року). Об'єктом обчислення плати за користування надрами по даному підприємстві є обсяг видобутої глини.

За наслідками проведеної перевірки та складеного акта податковою інспекцією прийнято податкове повідомлення-рішення від 27.01.2012 року №91/0000191732 про визначення грошового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб в розмірі 4587,65 грн., у тому числі за основним платежем - 3670,12 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями - 917,53 грн. та від 27.01.2012 року № 87/0000072332/109 про визначення грошового зобов'язання по платі за користування надрами в розмірі 25620,07 грн., у т.ч. за основним платежем - 20224,05 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями - 5396,02 грн., ( а.с. 10-11).

Закарпатським окружним адміністративним судом, за результатами розгляду справи № 2а-0770/979/12 за позовом ТОВ «Мочар» до ДПІ у Тячівському районі, третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Державної екологічної інспекції в Закарпатській області про скасування податкових повідомлень-рішень, 28.02.2013 року винесено ухвалу про залишення позовної заяви без розгляду. Дана ухвала набула законної сили 11.03.2013 року згідно листа Закарпатського окружного адміністративного суду від 24.04.13 року № М-6391-04-27/12 (а.с 25).

Отже, вищевказані суми грошового зобов'язання платником узгоджені та до бюджету станом на 28.11.2013 року не сплачені, що підтверджується обліковими картками ( а.с.23-24).

Згідно до п. 59.1 ст. 59 ПК України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошової зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідачу було надіслано податкову вимогу № 377-19 від 09.07.2013 року, яка була отримана ним 11.07.2013 року .

В силу пп.14.1.153 п.14.1 ст.14 даного Кодексу, податкова вимога - письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

Відповідно до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Положенням частини 1 статті 67 Конституції України встановлено, що зобов'язаний сплачувати податки, збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно пп.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Зокрема, нормами пп.8.1.2 п.8.1 ст.8 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» (в редакції, чинній за перевіряємий період) зазначено, що податок підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки не мають права приймати платіжні документи на виплату доходу, які не передбачають сплати (перерахування) цього податку до бюджету. Якщо оподатковуваний дохід нараховується, але не виплачується платнику податку особою, що його нараховує, то податок який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає сплаті (перерахуванні) до бюджету у строки, встановлені законом для місячного податкового періоду.

Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у пп.54.3.1-54.3.6 п.54.3 ст. 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Згідно пп. 20.1.19 п.20.1 ст.20 ПК України , контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками) залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Нормами п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України, зазначено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (п.95.3 ст.95 цього Кодексу).

Також, відповідно до п.95.4 ст. 95 ПК України, орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, а саме "Порядком стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу", затвердж. Постановою КМ № 1244 від 29 грудня 2010 року.

Несплата відповідачем вищевказаної суми до бюджету держави тягне за собою недоотримання державою коштів, які в подальшому спрямовуються на фінансування державних економічних та соціальних програм.

Незважаючи на всі вжиті з боку Державної податкової інспекції у Тячівському районі Головного управління Міндоходів у Закарпатській області заходи щодо примусового стягнення суми заборгованості, станом на час розгляду справи за відповідачем рахується податковий борг в сумі 30207,72 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими, заявленими відповідно до чинного законодавства і такими, що підлягають задоволенню.

Так як позивачем у даній справі є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем юридична особа, то в силу ч.4 ст. 94 КАСУ судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 17, 71, 86, 94, 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1.Позов Державна податкова інспекція у Тячівському районі Головного управління Міндоходів у Закарпатській області до Товариство з обмеженою відповідальністю "Мочар" про стягнення податкового боргу - задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Мочар» (90535, с. Ганичі, вул. Народна, 393, Тячівського району Закарпатської області, код ЄДРПОУ - 36390026) податковий борг в сумі 30207,72 (тридцять тисяч двісті сім гривень сімдесят дві копійки) грн. за рахунок коштів, що належать йому на праві власності, в тому числі тих, які знаходяться на розрахункових рахунках.

3. Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня її отримання копії постанови через Закарпатський окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням її копії до суду апеляційної інстанції.

Суддя Т.В. Скраль

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.09.2014
Оприлюднено22.09.2014
Номер документу40512178
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/4283/13-а

Постанова від 16.09.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 26.08.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 08.05.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 05.12.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 04.12.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні