Постанова
від 01.09.2014 по справі 802/2544/14-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ   м. Вінниця 01 вересня 2014 р.                                                                    Справа № 802/2544/14-а Вінницький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді:                              Вергелеса Андрія Валерійовича, розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом: Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку    до:   Закритого акціонерного товариства "Хмільникнафтопродукт"   про: стягнення штрафу ВСТАНОВИВ: До Вінницького окружного адміністративного суду звернувся центральний територіальний департамент Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку з позовом до закритого акціонерного товариства “Хмільникнафтопродукт” про стягнення штрафу в розмірі 1700 грн. 00 коп., заявленого до стягнення на підставі постанови №2798-ЦД-2-Е від 06 листопада 2013 року. Позовні вимоги мотивовано тим, що позивач, встановивши порушення вимог ст. 40 Закону України “Про цінні папери та фондовий ринок”, п. 1 глави 7 розділу 5 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, виніс  06 листопада 2013 року постанову №2798-ЦД-2-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів  у розмірі 1700 грн. 00 коп., яку відповідач у добровільному порядку не сплатив, в зв'язку з чим позивач звернувся до суду. Представник позивача в судове засідання не з`явився, однак надав заяву (вх. №17362 від  01.09.2014р.) про розгляд справи без його участі в порядку письмового провадження. Представник відповідача в судове засідання також не з`явився. Судова кореспонденція відповідачу направлялась на адресу, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Однак, на адресу суду від відповідача повернувся конверт з відміткою “за  терміном зберігання”. Відповідно до положень частини 11 статті 35 КАС України, у разі не вручення повістки адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Згідно з ч. 4 ст. 128 КАС України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Частиною 6 статті 128 КАС України передбачено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Відповідно до ч. 1 ст. 41 КАС України, суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється. Таким чином, суд вважає за можливе провести розгляд справи в порядку письмового провадження, без фіксування судового  засідання  за  допомогою  звукозаписувального технічного засобу. Дослідивши матеріали справи та оцінивши надані письмові докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає  задоволенню з наступних підстав. Закрите акціонерне товариство “Хмільникнафтопродукт” знаходиться за адресою вул. Івана Богуна, буд. 85, м. Хмільник, Вінницька область, 22000 код ЄДРПОУ 03483192. Судом встановлено, що 23 жовтня 2013 року позивачем складено акт №2851-ЦД-2-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, яким встановлено ознаки порушення відповідачем вимог ст. 40 Закону України “Про цінні папери та фондовий ринок”, п. 1 глави 7 розділу 5 “Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів”, затвердженого Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 р. №1591, а саме нерозміщення товариством  регулярної річної інформації за 2012 рік на веб-сайті загальнодоступної інформаційної бази даних НКЦПФР про ринок цінних паперів. У зв'язку з чим, уповноваженою особою Комісії було винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 24 жовтня 2013 року, якою повідомлено відповідача, що розгляд даної справи відбудеться 06 листопада 2013 року о 09 год. 54 хв. Враховуючи факт неявки відповідача на розгляд справи про правопорушення цінних паперів, 06 листопада 2013 р. центральним територіальним департаментом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову № 2798-ЦД-2-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, якою до відповідача застосовано штрафні санкції в сумі 1700 грн. 00 коп., з якої видно, що відповідачем порушено вимоги  ст. 40 Закону України “Про цінні папери та фондовий ринок”, п. 1 глави 7 розділу 5 “Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів”, затвердженого Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 р. №1591, а саме нерозміщення товариством  регулярної річної інформації за 2012 рік на веб-сайті загальнодоступної інформаційної бази даних НКЦПФР про ринок цінних паперів, строк розміщення якої не пізніше 30 квітня 2013 року. Відповідно до ч. 1 ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" регулярна інформація про емітента – це річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі  шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним шляхом розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті. Пунктом 6 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів. Відповідно до розділу XVIII "Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій", затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007р. № 2272, штраф, застосований Комісією,  має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання нею постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії. У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, встановлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку. Згідно пункту 16 розділу 1 Правил Розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.07 №2272 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 12.02.2008 року за №120/14811 постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів  вважається надісланою (врученою) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується  до  відповідальності,  якщо  їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину)  під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом. Доказом надіслання  постанови  про  накладення  санкції  за правопорушення  на  ринку  цінних паперів є  реєстр  (список)  поштових  відправлень  рекомендованих листів, на якому працівником об'єкта поштового зв'язку проставлено відбиток календарного штемпелю та касовий чек. Копія постанови була направлена на адресу відповідача рекомендованою кореспонденцією 11 листопада 2013 року, що стверджується копією реєстру рекомендованих відправлень №837 та копією касового чеку  (а.с.10). Відповідачем постанову центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкцій у встановленому порядку не оскаржено, штраф у встановлений термін не сплачено, відтак позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають повному задоволенню. Згідно із ст. ст. 11, 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. З огляду на викладене та беручи до уваги доведеність заявлених позовних вимог, суд доходить висновку, що адміністративний позов належить задовольнити. Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі суд зазначає, що при зверненні до суду з цим адміністративним позовом позивач не сплатив судового збору за позовними вимогами майнового характеру у розмірі 10 відсотків ставки судового збору, тобто 182 грн. 70 коп., хоча законом позивача не звільнено від сплати судового збору. Ухвалою від 10 липня 2014 року клопотання центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про звільнення від сплати судового збору було задоволено частково та вирішено відстрочити сплату судового збору у даній справі до часу постановлення судом рішення за наслідками розгляду справи по суті. Проте суд вважає вищезазначене клопотання безпідставним і таким, що не підлягає задоволенню, оскільки вичерпний перелік суб'єктів владних повноважень, які звільняються від сплати судового збору при зверненні до адміністративного суду наведений у ст. 5 Закону України "Про судовий збір". Однак позивач не входить в перелік суб`єктів владних повноважень, визначений законодавцем та не звільнений від сплати судового збору за подання позовів про стягнення штрафних санкцій. Крім того, за змістом положень ст. 88 КАС України підставою для звільнення від сплати судового збору є незадовільний майновий стан сторони і звільнення від сплати судового збору є правом, а не обов'язком суду. Разом із тим, позивачем не було надано належних та допустимих доказів на підтвердження його неплатоспроможності або неможливості здійснення платежів зі сплати судового збору. При цьому посилання позивача на те, що Комісія є бюджетною установою і у неї відсутній спеціальний фонд, з коштів якого можна було б сплачувати судовий збір, до уваги судом не беруться, оскільки дана обставина не є встановленою законом підставою для звільнення від сплати судового збору. Відтак, законні та обґрунтовані підстави для звільнення позивача НКЦПФР від сплати судового збору за подання адміністративного позову у цій справі відсутні. Незважаючи на повне задоволення заявлених позовних вимог, в силу положень ст. 94 КАС України підстав для стягнення судового збору з відповідача немає, оскільки позивачем у справі є суб'єкт владних повноважень. За таких обставин суд приходить до висновку про необхідність стягнення судового збору з позивача у розмірі 182 грн. 70 коп.    Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257  КАС України, суд - ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов задовольнити повністю. Стягнути із закритого акціонерного товариства “Хмільникнафтопродукт” (код ЄДРПОУ 03483192) в дохід Державного бюджету України (на розрахунковий рахунок, відкритий в управлінні Державного казначейства за балансовим рахунком 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", по коду бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) штраф у розмірі 1700 грн. 00 коп. (одну тисячу сімсот грн. 00 коп.). Стягнути з центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (ідентифікаційний код 38039715) в дохід Державного бюджету України (р/р № 31219206784002, одержувач УДКСУ у м. Вінниці, код платежу 22030001, ідентифікаційний код 38054707, банк одержувача ГУ ДКСУ у Вінницькій області, МФО 802015) судовий збір у розмірі 182 грн. 70 коп. (сто вісімдесят дві грн. 70 коп.). Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України. Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду. Суддя             Вергелес Андрій Валерійович  

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.09.2014
Оприлюднено23.09.2014
Номер документу40517705
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/2544/14-а

null від 04.08.2014

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Вергелес Андрій Валерійович

Постанова від 01.09.2014

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Вергелес Андрій Валерійович

Ухвала від 10.07.2014

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Вергелес Андрій Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні