cpg1251 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
11 вересня 2014 року 09 год. 05 хв. № 826/11843/14
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: Головуючого - судді Дегтярьової О.В., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу
за позовом Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності доТовариства з обмеженою відповідальністю «Спадщина-Капітал» простягнення коштів у сумі 1 919, 20 грн., - В С Т А Н О В И В:
До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулося Київське міське відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - позивач, Київське міське відділення Фонду) з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Спадщина-Капітал» (далі - відповідач, ТОВ «Спадщина-Капітал») про стягнення коштів у сумі 1 919, 20 грн.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач посилався на те, що станом на 04 серпня 2014 року відповідно до останнього поданого ТОВ «Спадщина-Капітал» (ідентифікаційний код 31608938) звіту за формою Ф4-ФСС з ТВП за 2010 рік за відповідачем обліковується непогашена заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності на суму 1 919, 20 грн., що виникла в період до 1 січня 2011 року. Таким чином, з урахуванням норм абз. 5 ч. 7 розд. «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010р. № 2464-VI, п. 2 ч. 2 ст. 27 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18.01.2001р. № 2240-ІІІ та відповідно до ч. 3 ст. 30 цього Закону, сума несплачених страхових внесків підлягають стягненню з відповідача в безспірному порядку.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 13 серпня 2014 року було відкрито скорочене провадження в адміністративній справі № 826/11843/14.
Надіслана на адресу ТОВ «Спадщина-Капітал» рекомендованим листом № 0101408985839 копія вказаної ухвали суду була отримана уповноваженою посадовою особою підприємства 28 серпня 2014 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, яке наявне в матеріалах даної справи.
11 вересня 2014 року до канцелярії суду надійшли заперечення відповідача проти позову від 08.09.2014р. б/н. Свої заперечення підприємство мотивує тим, що наявний в матеріалах справи звіт ТОВ «Спадщина-Капітал» по формі Ф4-ФСС з ТВП за 2010 рік не являється належним доказом, оскільки містить недоліки (а саме: відсутність печатки підприємства та наявність виправлень в показниках). При цьому факт подання підприємством такого звіту за 2010 рік відповідачем не заперечуються, відомості про розмір показника «заборгованість по страхових коштах, строки сплати яких не настав (поточна заборгованість)» який мав бути відображені в звіті за вказаний період також не надано.
Згідно з ч. 4 ст. 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України справа в порядку скороченого провадження розглядається суддею одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
З огляду на викладене, справа розглядається в порядку скороченого провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, на підставі наявних у справі доказів.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд прийшов до висновку, що надані позивачем докази та повідомлені ним обставини є достатніми для розгляду справи в порядку скороченого провадження та прийняття рішення по справі, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі з огляду на наступне.
Відповідно до п. 7 Розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», який набрав чинності 01 січня 2011 року, стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.
На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.
Таким чином, з урахуванням вищезазначеного, спірні правовідносини по даній справі регулюються норами Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» від 18.01.2001р. № 2240-ІІІ (далі - Закон № 2240-ІІІ)(в редакції на момент виникнення спірних правовідносин).
У відповідності до ст. 1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18.01.2001р. № 2240-ІІІ (далі - Закон № 2240-ІІІ) загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, передбачає матеріальне забезпечення громадян у зв'язку з втратою заробітної плати (доходу) внаслідок тимчасової втрати працездатності (включаючи догляд за хворою дитиною, дитиною-інвалідом, хворим членом сім'ї), вагітності та пологів, часткову компенсацію витрат, пов'язаних із смертю застрахованої особи або членів її сім'ї, а також надання соціальних послуг за рахунок бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, що формується шляхом сплати страхових внесків роботодавцем, громадянами, а також за рахунок інших джерел, передбачених цим Законом.
Суб'єктами загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, зокрема, є застрахована особа або інша особа у випадках, передбачених статтями 45, 47 цього Закону, страхувальник та страховик (п. 1 ст. 2 цього Закону).
В свою чергу п. 3 і 4 ст. 2 Закону № 2240-ІІІ визначають «страхувальника» як: а) роботодавця - для осіб, зазначених у частині першій статті 6 цього Закону; б) осіб, зазначені у частинах другій та третій статті 6 цього Закону, а «страховика» - Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
При цьому згідно п. 1 ч. 1 ст. 6 Закону № 2240-ІІІ загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, підлягають особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту) на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності та господарювання або у фізичних осіб, у тому числі в іноземних дипломатичних та консульських установах, інших представництвах нерезидентів, а також обрані на виборні посади в органах державної влади, органах місцевого самоврядування та в інших органах.
Джерелами формування коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, зокрема, є страхові внески страхувальників-роботодавців і застрахованих осіб, що сплачуються на умовах і в порядку, передбачених законом (п. 1 ч. 1 ст. 19 цього Закону).
Згідно п. 4 ч. 2 ст. 27 Закону № 2240-ІІІ страхувальник зобов'язаний вести облік коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, і своєчасно надавати органам Фонду встановлену звітність щодо цих коштів.
Відповідно до наявних матеріалів справи ТОВ «Спадщина-Капітал» (ідентифікаційний код 31608938) являється платником страхових внесків в розумінні Закону № 2240-ІІІ та перебуває на обліку в Лівобережній міжрайонній виконавчій дирекції Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності з 01 жовтня 2001 року як страхувальник за реєстраційним № 800030009987.
06 січня 2011 року відповідачем до Фонду був поданий звіт за формою Ф4-ФСС з ТВП за 2010 рік (форма вказаного звіту станом на день подання була затверджена Розпорядженням Голови правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності «Про затвердження форм звітності по коштах Фонду та методичних роз'яснень щодо їх заповнення» від 14.03.2003р. № 32, з урахуванням змін внесених Постановою правління цього ж Фонду «Про форму звітності по коштах Фонду та Порядок її подання та обліку» від 04.03.2004р. № 21), в якому підприємство відобразило непогашену на кінець звітного періоду (тобто, станом на 01 січня 2011 року) суму заборгованості в розмірі 1 919, 20 грн. Вказаний звіт за формою Ф4-ФСС з ТВП, копія якого наявна в матеріалах даної справи, підписаний керівником ТОВ «Спадщина-Капітал» Паткіним О.Е.
Відповідно до п. 2.3 Тимчасового порядку формування та приймання звітів по коштах загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням (форма Ф4-ФСС з ТВП), на магнітних носіях, затвердженого Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 03.03.2006р. № 7 (що діяв до 19 серпня 2011 року), страхувальники за допомогою АРМ «Формування звіту Ф4-ФСС з ТВП» формують, роздруковують та надають робочим органам відділень Фонду щоквартально, наростаючим підсумком з початку року, звіт за формою Ф4-ФСС з ТВП в електронному вигляді на магнітному носії та на папері (оригінал звіту), який повинен бути підписаний керівником та головним бухгалтером і завірений печаткою страхувальника.
Згідно положень п. 5 Постанови правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 04.03.2004р. № 21, органу Фонду надано право не визнавати поданий страхувальником звіт як належний, в разі оформлення останнього з недоліками, втому числі за відсутності печатки платника страхових внесків на звіті.
Однак як вбачається зі змісту поданої позовної заяви та наявних матеріалів справи звіт ТОВ «Спадщина-Капітал» за формою Ф4-ФСС з ТВП за 2010 рік був визнаний органом Фонду як належна звітність. Факт подачі такого звіту з такими показниками відповідачем не заперечувався.
В силу норми ч. 3 ст. 30 Закону № 2240-ІІІ своєчасно не сплачені та не відшкодовані страхові кошти відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону і фінансові санкції, передбачені частиною першою цієї статті, стягуються із страхувальника, іншого отримувача коштів Фонду у дохід Фонду в порядку, встановленому законом.
Станом на момент розгляду справи заявлена до стягнення сума заборгованості в розмірі 1 919, 20 грн. відповідачем не сплачена, що підтверджується наявними в матеріалах даної справи карткою ТОВ «Спадщина-Капітал» про рух коштів за період з 01.10.2011р. по 27.08.2014р. та довідкою Лівобережної міжрайонної виконавчої дирекції Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про розмір заборгованості від 27.08.2014р. № 02-473.
Згідно ст. 9 Закону № 2240-III Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Фонд належить до цільових позабюджетних страхових фондів.
Виконавча дирекція Фонду є виконавчим органом правління Фонду, який забезпечує виконання рішень правління. Виконавча дирекція є підзвітною правлінню Фонду та здійснює діяльність від імені Фонду в межах та в порядку, визначених статутом Фонду та положенням про виконавчу дирекцію Фонду, що затверджується його правлінням (ст. 10 цього Закону).
Статтею 8 Закону № 2240-III встановлено, що спори, які виникають з правовідносин за цим Законом, вирішуються органами Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в порядку, встановленому статутом Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, та в судовому порядку.
Беручи до уваги вищевикладені положення законодавства та встановлені по справі обставини, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог.
Відповідно до положень ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 69 - 71, ст. 94, ст.ст. 158-163, ст. 183 2 , ст. 186, ст. 254, ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Спадщина-Капітал» (місцезнаходження: 02092, м. Київ, вул. Алма-Атинська, буд. 52, кв. 2, ідентифікаційний код 31608938) на користь Лівобережної міжрайонної виконавчої дирекції Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (місцезнаходження: 02094, м. Київ, вул. Попудренка, 34, ідентифікаційний код 26080427) суму фінансових санкцій в розмірі 1 919 (одна тисяча дев'ятсот дев'ятнадцять) грн. 20 коп.
Постанова підлягає негайному виконанню згідно з ч. 1 ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена за правилами, встановленими в ст. ст. 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно, з урахуванням порядку обчислення строку для подання апеляційної скарги, встановленого в ч. 8 ст. 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.В. Дегтярьова
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2014 |
Оприлюднено | 19.09.2014 |
Номер документу | 40521720 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Дегтярьова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні