Постанова
від 19.09.2014 по справі 826/10995/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м.  Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И в порядку письмового провадження м. Київ 19 вересня 2014 року                      № 826/10995/14 За позовомДержавної податкової інспекції у Личаківському районі м.Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області доПідприємства «Гарант» Львівської обласної організації українського товариства глухих про стягнення 12  489  053,15 грн. Суддя: Кротюк О.В. Обставини справи: Державна податкова інспекція у Личаківському районі м.Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва із адміністративним позовом про стягнення з Підприємства «Гарант» Львівської обласної організації українського товариства глухих коштів у розмірі 12  489  053,15 грн. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач має заборгованість з податку на додану вартість, з податку на прибуток підприємств та з податку на доходи фізичних осіб. Відповідач заперечення проти позову не надав, явку свого представника в судове засідання не забезпечив, клопотань щодо розгляду справи не подавав, докази належного його повідомлення про розгляд справи знаходяться в матеріалах справи. В порядку частини 6 ст.128 КАС України судом ухвалено про розгляд справи в письмовому провадженні. Справа вирішується на підставі наявних в ній доказів та матеріалів. Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, - встановив: Заборгованість відповідача виникла: 1. З податку на додану вартість внаслідок: 1)          винесення позивачем податкових повідомлень-рішень: - №0005011510/485/10/15-10 від 05.08.2013 на суму 6120 грн., - №0004981520/14368/10/15-2 від 09.10.2012 на суму 1020 грн., - №0004481520 від 29.08.2012 на суму 170 грн., - №0004941520/13160/10-15-2 від 21.09.2012 на суму 93  139,50 грн., - №0006371520/19811/15-2 від 24.12.2012 на суму 2040 грн., - №0003662320/16384 від 31.10.2012 на суму 200 грн., - №0000742340/0/29294/23-4 від 24.11.2010 на суму 409  655,40 грн., - №0000892320/0/6119/10/23-2 від 17.03.2011 на суму 3  451  282,50 грн., - №0002672320/32869 від 30.12.2010 на суму 7  332  868,50 грн., 2) нарахування позивачем пені у сумі 2  154,41 грн. 2. З податку на прибуток підприємств внаслідок винесення позивачем податкових повідомлень-рішень: - №0009711510/7222/10/1510 від 15.11.2012 на суму 2040 грн., - №0002662320/32870 від 30.12.2010 на суму 739  087,50 грн. 3. З податку на доходи фізичних осіб внаслідок винесення позивачем податкового повідомлення-рішення №0003941720/0/32863 від 30.12.2010 на суму 449  284,68 грн. Як вбачається з матеріалів справи, суми грошових зобов'язань, визначені вищевказаними податковими повідомленнями-рішеннями, є узгодженими у встановленому законом порядку. Таким чином, сума заборгованості відповідача, згідно наданих до позовної заяви документів щодо підстав її виникнення та викладених у позові пояснень щодо цього, становить: з податку на додану вартість – 11  298  650,31 грн., податку на прибуток – 741  127,50 грн., податку на доходи фізичних осіб - 449  284,68 грн. У зв'язку з несплатою визначених податкових зобов'язань позивачем виставлено податкову вимогу №437 від 08.06.2012 на суму 14  367  987,74 грн. Вказана вимога направлена поштою 11.06.2012. Аналізуючи викладені вище обставини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є такими, що підлягають задоволенню з урахуванням наступного. Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначає Податковий кодекс України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI. Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України  (далі –ПКУ) платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених ПКУ та законами з питань митної справи. Відповідно до підпункту 14.1.156 пункту 14.1 ст. 14 ПКУ податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк). Відповідно до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПКУ податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений ПКУ строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. Пунктом 58.3 ст. 58 ПКУ передбачено, що податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення. Відповідно до п. 56.1 ст. 56 ПКУ рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку. Процедура адміністративного оскарження, згідно з п.56.17 ст.56 ПКУ, закінчується: 56.17.1. днем, наступним за останнім днем строку, передбаченого для подання скарги на податкове повідомлення-рішення або будь-яке інше рішення відповідного контролюючого органу у разі, коли така скарга не була подана у зазначений строк. День закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов'язання платника податків. Пунктом 113.1 статті 113 ПКУ передбачено, що строки застосування, сплата, стягнення та оскарження сум штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) здійснюються у порядку, визначеному цим Кодексом для сплати, стягнення та оскарження сум грошових зобов'язань. Суми штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) зараховуються до бюджетів, до яких згідно із законом зараховуються відповідні податки та збори. В той же час, згідно з п.57.3 ст.57 ПКУ, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. Відповідно до пп. 129.1.1 п.129.1 ст. 129 ПКУ після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Відповідач не спростував жодних фактів з приводу обґрунтованості позовних вимог стосовно стягнення заборгованості з податку на додану вартість у сумі  11  298  650,31 грн., податку на прибуток у сумі 741  127,50 грн., податку на доходи фізичних осіб у сумі 449  284,68 грн. В порядку пункту 20.1.19 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України. Пунктами 95.1, 95.2, 95.3 ст. 95 ПКУ встановлено наступне. Контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. З урахуванням наведеного суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог щодо стягнення з відповідача заборгованості з податку на додану вартість у сумі  11  298  650,31 грн., податку на прибуток у сумі 741  127,50 грн., податку на доходи фізичних осіб у сумі 449  284,68 грн. Доказів, які б спростовували доводи позивача в цій частині, відповідач суду не надав. При цьому, відсутні підстави для залучення ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м.Києві третьою особою із самостійними вимогами на предмет спору, оскільки адміністративний позов до сторін вказаний орган не пред'являв, як це передбачено ч.1 ст.53 КАС України. Оскільки суб'єкт владних повноважень звільнений від сплати судового збору, а також відсутності витрати позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають. Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва, - П О С Т А Н О В И В : Адміністративний позов задовольнити. Стягнути з Підприємства «Гарант» Львівської обласної організації українського товариства глухих (01011, м.Київ, вул. Кіквідзе, 11, код ЄДРПОУ 20815359) до Державного бюджету України заборгованість з податку на додану вартість у розмірі 11  298  650 (одинадцять мільйонів двісті дев'яносто вісім тисяч шістсот п'ятдесят) грн. 31 коп. Стягнути з Підприємства «Гарант» Львівської обласної організації українського товариства глухих (01011, м.Київ, вул. Кіквідзе, 11, код ЄДРПОУ 20815359) до Державного бюджету України заборгованість з податку на прибуток у розмірі 741  127 (сімсот сорок одна тисяча сто двадцять сім) грн. 50 коп. Стягнути з Підприємства «Гарант» Львівської обласної організації українського товариства глухих (01011, м.Київ, вул. Кіквідзе, 11, код ЄДРПОУ 20815359) до Державного бюджету України заборгованість з податку на доходи фізичних осіб у розмірі 449  284 (чотириста сорок дев'ять тисяч двісті вісімдесят чотири) грн. 68 коп. Постанова набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст. 254 КАС України. Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги в порядку і строки, встановлені ст.186 КАС України. Суддя                                                                                           О.В. Кротюк

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.09.2014
Оприлюднено22.09.2014
Номер документу40537351
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/10995/14

Ухвала від 31.07.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 19.09.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Ухвала від 31.07.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні