ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 вересня 2014 року справа № 823/2599/14
м. Черкаси
08 год. 50 хв.
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Чубар Т.М.,
при секретарі - Шепель А.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області до громадської організації «Інформаційно-навчальний центр розвитку місцевого самоврядування та виборчих технологій» про припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством,
ВСТАНОВИВ:
До Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулася державна податкова інспекція у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області, в якому просить припинити юридичну особу громадську організацію «Інформаційно-навчальний центр розвитку місцевого самоврядування та виборчих технологій».
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем як платником податків на протязі більше одного року не подавалися податкові декларації до органів доходів і зборів, що є підставою для припинення юридичної особи.
Позивач, належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи в судове засідання не з'явився, на адресу суду направив клопотання, в якому просить суд провести засідання без участі представника інспекції, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
Відповідач, повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи за адресою, визначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців: 18002, м. Черкаси, бульв. Шевченка, буд. 266, корп. 1, кв. 312, в судове засідання не з'явився, про причину своєї неявки не повідомив, заперечення на позов не надав, а тому суд вирішив провести розгляд справи за його відсутності на підставі наявних матеріалів справи.
Відповідно до ч. 1 статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що відповідач - громадська організація «Інформаційно-навчальний центр розвитку місцевого самоврядування та виборчих технологій» зареєстрований як юридична особа 24.07.2003р., ідентифікаційний код 26424447 (витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 24.06.2014р.) та перебуває на обліку в органах доходів і зборів як платник податків і зборів з 13.10.2003р. (довідка державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області № 20768/23-01-15-0121 від 02.07.2014р.).
Відповідно до статті 15 Податкового кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Згідно зі статтею 16 Податкового кодексу України одним з обов'язків платників податків визначено подання до контролюючих органів (органів доходів і зборів) у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларацій, звітності та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Порядок подання податкових декларацій, в свою чергу, визначений статтею 49 Податкового кодексу України, згідно якої податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року; календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розділом IV цього Кодексу; календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
Разом з тим, відповідачем в порушення вимог податкового законодавства останній раз звітність до державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області подано за підсумками 2012 року, що підтверджується податковим звітом про використання коштів неприбуткових установ та організацій за 2012 рік від 18.01.2013р. та довідкою державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області № 20768/23-01-15-0121 від 02.07.2014р.
При цьому, як вбачається з наданої позивачем довідки № 22146/23-01-25-0127 від 10.07.2014р., станом на 10.07.2014р. за відповідачем заборгованість перед бюджетом зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) не обліковується.
Статтею 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» № 755-IV від 15.05.2003р., що є спеціальним в частині регулювання відносин, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців, в свою чергу, визначено, що неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону є однією з підстав для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи.
Стаття 33 цього Закону також передбачає, що юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом.
Суд зауважує, що відповідно до ч. 1 статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» № 755-IV від 15.05.2003р. дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб-підприємців.
Частина 2 цієї норми містить застереження про можливість встановлення законом особливостей державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок, організацій роботодавців, їх об'єднань), політичних партій, державних органів та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.
Відповідно до статті 12 Закону України «Про громадські об'єднання» № 4572-VI від 22.03.2012р. громадське об'єднання, яке має намір здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи, підлягає реєстрації в порядку, визначеному Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», з урахуванням особливостей, установлених цим Законом. Реєстрація громадського об'єднання здійснюється безоплатно органами виконавчої влади, на які відповідно до законодавства покладені повноваження з питань реєстрації громадських об'єднань, за місцезнаходженням громадського об'єднання.
Так, згідно ч. 11 статті 12 Закону України «Про громадські об'єднання» № 4572-VI від 22.03.2012р. за відсутності підстав для відмови у реєстрації громадського об'єднання, передбачених ч. 10 цієї статті, для направлення документів на доопрацювання, передбачених ч. 14 цієї статті, або для залишення документів без розгляду по суті, передбачених ч. 17 цієї статті, уповноважений орган з питань реєстрації у межах строку, визначеного ч. 9 цієї статті:
1) приймає рішення у формі наказу про реєстрацію громадського об'єднання;
2) вносить до Реєстру громадських об'єднань відомості про зареєстроване громадське об'єднання та забезпечує внесення відомостей про зареєстроване громадське об'єднання як юридичну особу до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців;
3) видає (надсилає рекомендованим листом з повідомленням про вручення) керівнику або особі (особам), яка має право представляти громадське об'єднання для здійснення реєстраційних дій, виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, свідоцтво про реєстрацію громадського об'єднання як громадської організації чи громадської спілки установленого Кабінетом Міністрів України зразка та один примірник статуту з відміткою про реєстрацію.
Особливості припинення громадських об'єднань, в свою чергу, регламентовано Розділом IV Закону України «Про громадські об'єднання» № 4572-VI від 22.03.2012р.
Так, відповідно до статті 25 Розділу IV Закону України «Про громадські об'єднання» № 4572-VI від 22.03.2012р. припинення діяльності громадського об'єднання здійснюється:
1) за рішенням громадського об'єднання, прийнятим вищим органом управління громадського об'єднання, шляхом саморозпуску або реорганізації шляхом приєднання до іншого громадського об'єднання такого самого статусу;
2) за рішенням суду про заборону (примусовий розпуск) громадського об'єднання.
Припинення діяльності громадського об'єднання зі статусом юридичної особи має наслідком припинення цієї юридичної особи у порядку, встановленому Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.
Згідно статті 29 Розділу IV Закону України «Про громадські об'єднання» № 4572-VI від 22.03.2012р. у разі прийняття судом рішення про припинення юридичної особи громадського об'єднання з підстав, зазначених у Законі України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», громадське об'єднання протягом шести місяців в довільній формі повідомляє уповноважений орган з питань реєстрації про продовження діяльності без статусу юридичної особи та надає відомості про особу (осіб), уповноважену представляти громадське об'єднання, в обсязі, визначеному п. 3 ч. 2 статті 16 цього Закону. У разі неотримання уповноваженим органом з питань реєстрації протягом шести місяців повідомлення громадського об'єднання про продовження діяльності без статусу юридичної особи уповноважений орган з питань реєстрації вносить до Реєстру громадських об'єднань запис про припинення діяльності громадського об'єднання.
З огляду на викладене, норми Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» є загальними відносно спеціальних норм Закону України «Про громадські об'єднання», які регулюють питання реєстрації громадських об'єднань, їх припинення, і не суперечать загальним нормам.
А відтак підстави припинення юридичної особи, визначені статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», є незалежними від випадків припинення громадських об'єднань, визначених Законом України «Про громадські об'єднання» № 4572-VI від 22.03.2012р., які додатково передбачені для осіб, що підпадають під дію зазначеного Закону. Відповідної правової позиції дотримується Вищий адміністративній суд України, зокрема в своїй постанові від 24.06.2014р. у справі № К/9991/5204/11.
Оскільки відповідним правом на звернення до суду у випадках, встановлених законом, щодо припинення юридичної особи згідно п.п. 20.1.37 п. 20.1 статті 20 Податкового кодексу України наділені контролюючі органи (органи доходів і зборів), суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись статтями 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Припинити юридичну особу громадську організацію «Інформаційно-навчальний центр розвитку місцевого самоврядування та виборчих технологій», ідентифікаційний код 26424447.
Копію постанови надіслати державному реєстратору реєстраційної служби Черкаського міського управління юстиції Черкаської області для виконання обов'язків, визначених ст.ст. 38, 40 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня проголошення постанови. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Т.М. Чубар
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.09.2014 |
Оприлюднено | 23.09.2014 |
Номер документу | 40544969 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Т.М. Чубар
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні