ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 вересня 2014 року № 813/5518/14
Львівський окружний адміністративний суд в складі :
головуючого - судді Кухар Н.А.
секретаря судового засідання Жовковської Ю.В.
за участю:
представника позивача - Наконечної С.І.
представника відповідача - Квасниці Н.Б.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м.Львові адміністративну справу за позовом Приватного підприємства «Венігер» до Державної податкової інспекції у Сихівському районі м.Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області про скасування податкових повідомлень-рішень,
встановив:
Приватне підприємство «Венігер» звернулося до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Сихівському районі м.Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області, в якому просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення відповідача від 31.07.2014 р. № 0002102201 та № 0002092201.
В обґрунтування позовних вимог посилається на безпідставність висновків, викладених в акті перевірки від 15.07.2014 р. № 742/22-07/34461718, стверджує, що сторони належним чином та в повному обсязі виконали взяті на себе зобов'язання, дійсність господарських операцій з вказаними контрагентами підтверджується первинними документами, які відповідають вимогам до первинних документів, встановлених Законом України "Про бухгалтерський облік". Посилання відповідача про порушення товариством вимог податкового законодавства є безпідставними, тому спірні податкові повідомлення - рішення підлягають скасуванню.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві. Просив позов задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні позову не визнав з підстав, викладених у письмовому запереченні, суть яких полягає в наступному. Основою формування бухгалтерського , а відтак податкового обліку є господарська операція, яка впливає на стан зобов»язань. Для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені у разі фактичного здійснення господарської операції. Аргументи наведені позивачем не спростовують виявлені порушення податковим органом. Просить у задоволенні позову відмовити.
Суд, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши обставини, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, дійшов висновку, що позов не підлягає до задоволення, мотивуючи це наступним.
Позивач, як суб'єкт підприємницької діяльності юридична особа, зареєстрований Львівською міською радою 23.06.2006 року та перебуває на податковому обліку в державній податковій інспекції у Сихівському р-ні м.Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області з 18.01.2008 року за № 12867.
Позивач є платником ПДВ відповідно Свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість від 25.01.2008року № 100092602.
Державною податковою інспекцією у Сихівському районі м.Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області проведено позапланову виїзну перевірку позивача з питань дотримання вимог законодавства за період з 01.07.2011 по 31.12.2013, валютного та іншого законодавства за період 01.07.2011 по 31.12.2013 р.
Результати перевірки оформлені актом від 15.07.2014 р. № 742/22-07/34461718 .
Як вбачається з даного акту, податковим органом встановлено порушення :
-п.138.2 ст.138,пп139.1.9 п.139.1 ст.139 ПК України встановлено заниження податку на прибуток за 2012рік на суму 34395 грн. за 2013 р. на суму 20424 грн.
- п.198.1, п.198.2, п.198.3, ст.198 ПК України встановлено заниження податкових зобов»язань з податку на додану вартість на суму 69460,00 грн..
На підставі вказаного акту відповідачем прийнято податкові повідомлення - рішення від 31.07.2014 року № 0002102201 та № 0002092201.
В процесі перевірки встановлено, що позивач та його контрагенти - ТОВ «Евдіаліт», ПП «Біко Агротрейд», ТзОВ «Конді-50», ТзОВ «Маштрейд», ТзОВ «Континент профі», ПП «Роял Ісланд», провели документальне оформлення господарських операцій, які фактично не здійснювались, не мало реального товарного характеру.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України (далі - Податковий кодекс).
Відповідно п. 201.10 ст.201 ПК України, податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, податкова накладна має містити: порядковий номер податкової накладної; дату її виписування, назву юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість; податковий номер платника податку (продавця та покупця); місце розташування юридичної особи або місце податкової адреси фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість; опис (номенклатуру) товарів (робіт, послуг) та їх кількість (обсяг, об'єм); повну назву отримувача; ціну продажу без врахування податку; ставку податку та відповідну суму податку у цифровому значенні; загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку.
Відповідно до п.198.1 ст. 198 ПУ України, право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій, в тому числі, з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.
Відповідно до п.198.2. ст.198 ПК України, датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається: дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Згідно до п.138.2 ст.138 ПК України витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом ІІ цього Кодексу.
Як це передбачено п.п. 139.1.9 п.139.1 ст.139 ПК України, не включаються до складу валових витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.
У розумінні пункту 14.1.36. ПК України, господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.
Відповідно до ч. 1, ч. 2 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" №996 від 16.07.1999р., підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.
З огляду на викладене аналіз реальності господарської діяльності повинен здійснюватися на підставі даних податкового, бухгалтерського обліку платника податків та відповідності їх дійсному економічному змісту. Визначальним фактором для формування податкового кредиту платником податку на додану вартість є подальше використання таких товарів (основних фондів) в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності такої особи - платника податку.
Позивачем долучено до матеріалів справи документи:
Щодо господарських операцій з ПП «Біко Агротрейд»:
- договір поставки від 03.01.2012 р. №0301/09;
- видаткові накладні від 14.02.2012 р. №РН-2-14023, від 06.02.2012 р. №РН-2-06015, від 01.03.2012 р. №РН-3-01008;
- податкові накладні від 06.02.2012 №174, від 14.02.2012 №469, від 01.02.2012 р. №5;
- платіжні доручення.
- заявки на закупку товару від 27.02.2012, від 08.02.12, від 02.02.2012р.
Згідно договору поставки від 03.01.2012 р. №0301/09 поставка товару здійснюється на підставі замовлень (заявок) Покупця ( ПП «Венігер»), погоджених Постачальником (ПП «Біко Агротрейд»), викладених в письмовому вигляді та переданих факсом. Покупець направляє Постачальнику факсимільним зв»язком підписану уповноваженою особою та скріплену печаткою заявку на поставку товару, в якій вказується вид, марка, асортимент, кількість, ціна, строки та умови поставки, строки та порядок розрахунків згідно проведених переговорів сторін (п.4.1) Оплата здійснюється шляхом переказу Покупцем грошових коштів на поточний рахунок Постачальника, що визначених у цьому Договорі.
Як вбачається із наданих позивачем заявок, у них не вказано ні ціни, ні строків та умов поставки, ні строків та порядку розрахунків. У видаткових накладних вказано «без замовлення»
Щодо господарських операцій з ТЗОВ «Маштрейд»:
- договір поставки від 02.04.2012 р. №0204/1;
- видаткові накладні від 02.04.2012 р. №РН-4-02006, від 11.05.2012 р. №РН-5-11011, від 28.05.2012 р. №РН-5-28016, від 02.07.2012 р. №РН-7-02011, від 26.07.2012 р. №РН-7-26009,
- податкові накладні від 02.04.2012 №6, від 11.05.2012 №122, від 28.05.2012 р. №358, від 02.07.2012 р. №24, від 26.07.2012 р. №548;
- платіжні доручення.
- заявки на закупку товару від 23.07.2012, від 24.05.12, від 27.06.2012р., від 28.03.2012, від 07.05.12.
Згідно договору поставки від 02.04.2012 р. №0204/1 загальна кількість товару, його часткове співвідношення (асортимент, номенклатура), одиниці виміру товару та ціна одиниці виміру товару визначаються сторонами у окремих замовленнях.
Як вбачається із наданих позивачем заявок, у них не вказано ціни товару, у видаткових накладних вказано «без замовлення». У податкових накладних не вказано дати та номеру договору поставки.
Щодо господарських операцій з ТЗОВ «Конді 50»:
- договір поставки від 01.08.2012 р. №П-251;
- видаткові накладні від 03.08.2012 р. №РН-8-03002, від 17.08.2012 р. №РН-8-17004, від 20.08.2012 р. №РН-8-20006; від 11.09.2012 р. №РН-9-11008, від 13.09.2012 р. №РН-9-13008, від 17.09.2012 р. №РН-9-17012, від 24.09.2012 р. №РН-9-24005, від 08.10.2012 р. №РН-10-0810, від 08.10.2012 р. №РН-10-0825, від 08.11.2012 р. №РН-11-0810, від 12.11.2012 р. №РН-11-1208, від 13.11.2012 р. №РН-11-1309, від 15.11.2012 р. №РН-11-1511, від 26.11.2012 р. №РН-11-2604, від 28.11.2012 р. №РН-11-2804, від 26.12.2012 р. №РН-12-2605.
- податкові накладні від 17.08.2012 №254, від 03.08.2012 №32, від 20.08.2012 р. №276, від 24.09.2012 р. №381; від 17.09.2012 р. №241; від 13.09.2012 р. №187; від 11.09.2012 р. №136; від 08.10.2012 р. №174; від 08.10.2012 р. №159; від 08.11.2012 р. №182; від 12.11.2012 р. №299; від 13.11.2012 р. №328; від 15.11.2012 р. №390; від 26.11.2012 р. №573; від 28.11.2012 р. №634; від 26.12.2012 р. №524;
- платіжні доручення.
- рахунки-фактури.
У податкових накладних від 17.08.2012 №254, від 03.08.2012 №32, від 24.09.2012 р. №381, від 17.09.2012 р. №241, від 13.09.2012 р. №187; від 11.09.2012 р. №136; не вказано номеру договору поставки, а вказана дата не відповідає даті договору. Крім того у рахунках-фактурах не вказано хто їх виписав.
Щодо господарських операцій з ТЗОВ «Континент Профі»:
- договір купівлі-продажу товарів від 25.06.2013 р. №25/06;
- видаткові накладні від 25.06.2013 р. №РН-6-25006,
- податкові накладні від 25.06.2013 №615
- платіжні доручення.
- заявки на закупку товару від 27.02.2012, від 08.02.12, від 02.02.2012р.
У договорі купівлі-продажу товарів від 25.06.2013 р. №25/06 вказано, що в порядку та на умовах, визначених в цьому договорі, Продавець (ТЗОВ «Континент Профі») зобов»язується передати у власність Покупця, а Покупець зобов»язується прийняти у свою власність та оплатити товар в асортименті, кількості та за цінами, що вказуються в рахунках, які є специфікацією до цього договору.
Як вбачається із наданих позивачем заявок, у них не вказано ціни товару, у видаткових накладних вказано «без замовлення», у податковій накладні не вказано номеру договору.
Щодо господарських операцій з ПП «Роял Ісланд»:
- договір поставки від 21.06.2013 р. №13/2106;
- видаткові накладні від 08.07.2013 р. №РН-7-08014, від 19.07.2013 р. №РН-7-19005, від 09.08.2013 р. №РН-8-09002, від 08.07.2013 р. №РН-7-08014, від 20.08.2013 р. №РН-8-20010, від 10.09.2013 р. №РН-9-10005, від 13.09.2013 р. №РН-9-13004,
- податкові накладні від 08.07.2013 №161, від 19.07.2013 №425, від 20.08.2013 №431, від 09.08.2013 №181, від 10.09.2013 №216, від 13.09.2013 №304,
- платіжні доручення.
- заявки на закупку товару.
У договорі поставки від 21.06.2013 р. №13/2106 вказано, що одиниці виміру товару та загальна вартість кожної партії товару визначаються сторонами в заявках, однак в заявках не вказано вартості товару, у податкових накладних не вказано № договору, а вказана дата договору не відповідає даті 21.06.2013 р.
Щодо господарських операцій з ПП «Евдіаліт»:
- договір поставки від 07.01.2013 р. №0701/1;
- видаткові накладні від 04.04.2013 р. №РН-4-04013, від 13.05.2013 р. №РН-5-13011, від 17.04.2013 р. №РН-4-17008, від 22.04.2013 р. №РН-4-22007, від 24.01.2013 р. №РН-1-24003, від 22.01.2013 р. №РН-1-22002, від 09.01.2013 р. №РН-1-09002, від 29.01.2013 р. №РН-1-29002, від 21.01.2013 р. №РН-2-21008, від 11.03.2013 р. №РН-3-11022;
- податкові накладні від 09.01.2013 №42, від 24.01.2013 №263, від 22.01.2013 №222, від 29.01.2013 №322, від 21.02.2013 №329, від 11.03.2013 №192, від 04.04.2013 №103, від 17.04.2013 №397, від 22.04.2013 №486, від 13.05.2013 №101,
- платіжні доручення.
- заявки на закупку товару.
Згідно договору поставки від 07.01.2013 р. №0701/1 найменування, одиниця виміру загальна кількість товару, що підлягає поставці за цим договором, ціна за одиницю товару, його часткове співвідношення (асортимент, номенклатура), визначаються у замовленнях. У заявках не визначено ціни товару.
Правилами перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затвердженими наказом Міністерством транспорту України від 14.10.1997 року № 363, передбачено, що основними документами на перевезення вантажів є товарно-транспортні накладні та дорожні листи вантажного автомобіля. Залежно від виду вантажу та його специфічних властивостей до основних документів додаються інші (ветеринарні, санітарні та якісні - сертифікати, свідоцтва, довідки, паспорти тощо), що визначається правилами перевезень зазначених вантажів. Дорожній лист вантажного автомобіля є документом, без якого перевезення вантажів не допускається.
Товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.
Оформлення перевезень вантажів товарно-транспортними накладними здійснюється незалежно від умов оплати за роботу автомобіля.
Товарно-транспортну накладну на перевезення вантажів автомобільним транспортом замовник (вантажовідправник) повинен виписувати в кількості не менше чотирьох екземплярів, Замовник (вантажовідправник) засвідчує всі екземпляри товарно-транспортної накладної підписом і при необхідності печаткою (штампом).
Після прийняття вантажу згідно з товарно-транспортною накладною водій (експедитор) підписує всі її екземпляри.
Перший екземпляр товарно-транспортної накладної залишається у замовника (вантажовідправника), другий - передається водієм (експедитором) вантажоодержувачу, третій і четвертий екземпляри, засвідчені підписом вантажоодержувача (у разі потреби й печаткою або штампом), передається перевізнику.
Позивачем не надано суду товарно-транспортних накладних чи інших документів, які б підтверджували поставку товару, що в сукупності з іншими доказами, суд оцінює як не підтвердження фактичного отримання товарів та свідчить про правильність висновків податкового органу.
У відповідності до вимог ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Виходячи з вищенаведеного, суд вважає, що відповідач як суб'єкт владних повноважень надав суду достатніх та беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його заперечення та довів правомірність прийнятих ним рішень, позивачем не доведено реальність здійснення господарських операцій з контрагентами, а тому у задоволенні позову слід відмовити.
Щодо судових витрат, то у відповідності до ст.94 КАС України слід стягнути з позивача.
Керуючись ст. ст. 2, 7-14, 18, 19, 33-35, 69-71, 94, 158-163, 167 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
В задоволенні позову відмовити повністю.
Стягнути з Приватного підприємства «Венігер» (код ЄДРПОУ 34461718) в користь державного бюджету 2786,96 грн. судового збору.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної карги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова не набрала законної сили.
Апеляційна скарга на постанову подається протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кухар Н.А.
Повний текст постанови виготовлено 19.09.2014 року.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.09.2014 |
Оприлюднено | 24.09.2014 |
Номер документу | 40548091 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Коваль Роман Йосипович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кухар Наталія Андріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні