Постанова
від 19.09.2014 по справі 825/2717/14
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                        ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И 15 вересня 2014 року                      Чернігів                                        Справа № 825/2717/14 Чернігівський окружний адміністративний суд у складі: Головуючого судді -   Клопот С.Л. при секретарі          -   Єгуновій О.М. розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом  Чернігівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів  до  товариства з обмеженою відповідальністю "Остерський промкомбінат"    про стягнення адміністративно-господарських санкцій , -                                                    В С Т А Н О В И В: Позивач звернувся до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Остерський промкомбінат" і просить стягнути з відповідача  до Державного бюджету України  15005 грн. 56 коп. адміністративно-господарських санкцій та 720 грн. пені, мотивуючи тим, що відповідач у 2013 році не виконав встановлених чинним законодавством вимог щодо нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів. Від   позивача до суду надійшла заява, в якій він   просить розглядати справу без участі його представника. Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. До суду від відповідача  надійшло клопотання про судовий розгляд без участі його представника . Суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення сторін належним чином про час і місце розгляду судової справи для реалізації ними права судового захисту своїх прав та інтересів. За таких обставин, суд вважає за можливе розглянути справу без їх участі. Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу відповідно до статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України не здійснювалося. Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав. Встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Остерський промкомбінат" не виконало нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у кількості  одного робочого місця. Відповідно до вимог ч. 1 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» (далі – Закон) для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік – у кількості одного робочого місця. Крім того, відповідно до ч. 3 та ч. 5 ст. 19 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону. Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.   Згідно ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства,   організації   громадських організацій  інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено  нормативом,  передбаченим  статтею  19  цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції,   сума   яких визначається  в  розмірі  середньої  річної  заробітної  плати  на відповідному підприємстві,  установі,  організації,  у тому числі підприємстві,   організації   громадських організацій  інвалідів, фізичної  особи,  яка  використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене  для  працевлаштування  інваліда  і  не зайняте інвалідом.   Статтею 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»    передбачено, що відділення Фонду соціального захисту інвалідів з метою контролю за виконанням нормативу робочих місць, передбаченого частиною першою цієї статті, мають право в порядку, передбаченому Кабінетом Міністрів України, здійснювати перевірки підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, щодо реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, подачі ними звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів, виконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, у тому числі шляхом зарахування, та сплати ними адміністративно-господарських санкцій. Відповідно до Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 р. N 70 звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) щороку до 1 березня відділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом. Відповідно до п. 2 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 р. N 70 роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців на рахунки, відкриті в органах Державного казначейства, до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів. Обчислення суми адміністративно-господарських санкцій проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядком заповнення звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів, затвердженим Мінпраці за погодженням з Держкомстатом. Згідно звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2013 рік середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу у овариства з обмеженою відповідальністю "Остерський промкомбінат"  в 2013 році становила 24 особи та відповідно норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів для позивача повинен становити 1 особа, з яких кількість штатних працівників, яким встановлена інвалідність 0 осіб. Річний фонд оплати праці, зазначений в звіті за 2013 рік на підприємстві відповідача складає 270100 грн., а середньорічна заробітна плата штатного працівника складає  15005 грн 56 коп.. Розмір адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу  створення робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів і не зайнятих інвалідами,  становить 15005 грн. 56 коп. Частиною 3 статті 18 Закону визначені обов'язки підприємства, що використовує найману працю виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Зважаючи на те, що відповідачем несвоєчасно сплачено адміністративно-господарські санкції, то згідно ч. 2 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120% річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Відповідно до пункту 3.7 Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України № 223 від 15.05.2007  у поданій позовній заяві за невиконання нормативу щодо працевлаштування інвалідів до відповідної судової інстанції відділення Фонду розраховує суму пені на дату її подання. Постановою правління Національного банку України від 15.07.2017  № 417 встановлена з 17.07.2014 облікова ставка у розмірі 12,5 % річних, а тому розмір пені, розрахованої відділенням Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівській області, становить 720 грн. За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами і підлягають до задоволення повністю. Судові витрати по справі згідно ч.4 ст.94 КАС України з відповідача не стягуються.   Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - П О С Т А Н О В И В: Адміністративний позов Чернігівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів - задовольнити в повному обсязі. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Остсрський промкомбінат» ( р/р 26005157116, ПАТ «Райффайзен банк Аваль», МФО: 380805, код ЄДРПОУ: 02972552) в Державного бюджету України (Отримувач: Державний бюджет Козелецького району, банк отримувача: ГУДКСУ у Чернігівській області, рахунок: 31213230700163, МФО: 853592, код ЄДРПОУ: 38020568) 15005,56 грн. адміністративно-господарських санкцій та 720,00 грн. пені. Постанова суду набирає законної сили в порядку статей 167,186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Суддя                                                                                           С.Л. Клопот                                                                                           

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.09.2014
Оприлюднено24.09.2014
Номер документу40549738
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/2717/14

Постанова від 15.09.2014

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Ухвала від 18.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Постанова від 05.11.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Міщук М.С.

Ухвала від 15.10.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Міщук М.С.

Постанова від 19.09.2014

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Ухвала від 14.08.2014

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні